Jump to content

Modalitati curatare filtru de particule DPF


EEXCALADE
 Share

Postare recomandată

Deoarece in ultimii ani am mers foarte mult in oras pe drumuri scurte DPF-ul a inceput sa isi faca regenarari dese ,adica la fiecare 200/300 km.

Am mers cu masini cu  DPF anulat si nu mi-ar placea sa scoata fum si sa am baraiel si alte fasaieturi.

Dupa 2 luni de studiii am decis sa al dau jos sa verific fizic starea lui.

Demontarea nu e foarte dificila (la passat b6) deoarece nu trebuie demontata puntea.A fost nevoie sa demontez doar planetara dreapta fata doar  de pe cutie.

Dupa demontare am scos senzorii care i-am curatat.Am taiat carcasa (img 4) si am scos DPF-ul.Protectia izolatoare s-a faramitat( img 8) si la montare am inlocuit-o cu material din  fibra ceramica rezistenta pana la la 1790 grade.

Ca sa verific gradul de depunere din faguri am introdus o sarma otelita in mai multe gauri in partea afumata.Dupa cum se poate vedea in imaginile 5,6,7  fagurii nu sunt infundati.Daca acestia ar fi fost infundati pe jumatate atunci proiectul ar fi decurs altfel si as fi aplicat planul „B”.

Cautand modalitati de curatare am realizat ca firmele mari (din germania,america...etc)nu spala DPF-urile cu solutii chimice, ci doar le sufla in sens invers cu aer fiebinte si aplica tratamente bazate pe temperatura .

Solutiile chimice ataca platina si oxizii de aluminiu care ajuta la catalizare.In plus cand am curatat carcasa de metal cu solutii chimice am abservat ca depunerile nu se dizolva ci se transforma intr-un fel de gelatina care ar infunda porii DPF-ului.

Cartusul DPF pe partea gazelor(img 10) era negru si pe cealalta parte (img 9) era foarte curat. Sufland cu presiune de aer in sensul gazelor am observat ca aerul trece greu si sufland in sens invers aerul trece foarte usor.Asa ca l-am suflat cu presiune in sens invers aprox 1 ora pana nu a mai iesit pic de negreala.

Am refacut izolatia si l-am montat invers(cu partea curata la turbina,img 13) in ideea ca restul porilor infundati se vor fi suflati la prima regenerare.

Sudura a fost facuta in argon de un sudor profesionist.(Img 12)Cartusul DPF a fost indrodus inainte de a suda capacul din spate.Daca al bagam inainte ,cand sudam portiunea pe lungime ,argonul  ar fi ars  materialul izolant.

Daca inainte de demontare presiunea diferentiala era de 28.5 dupa curatare/inversare presiunea a scazut la doar 2.5.

La Adaptation ,Channel 12 , Ash Mass aveam 90 si am pus valoarea 0  ,valoare care se pune odata cu montare unui DPF nou.

Nu am apucat sa fac multi km dupa acest truc,dar pot spune ca performanta a crescut impresionant.

Nu vreau sa renunt la acest DPF  si din acest motiv acum lucrez  la planul „B”

To be continued....

post-74110-0-94624800-1424597292_thumb.j

post-74110-0-45817500-1424597314_thumb.j

post-74110-0-53196300-1424597346_thumb.j

post-74110-0-23543200-1424597355_thumb.j

post-74110-0-37195000-1424597362_thumb.j

post-74110-0-68692900-1424597371_thumb.j

post-74110-0-89805100-1424597379_thumb.j

post-74110-0-06371000-1424597502_thumb.j

post-74110-0-12358600-1424597508_thumb.j

post-74110-0-96806900-1424597513_thumb.j

post-74110-0-66093400-1424597522_thumb.j

post-74110-0-01105900-1424597533_thumb.j

post-74110-0-10409100-1424597539_thumb.j

post-74110-0-15851700-1424597548_thumb.j

post-74110-0-04090700-1424597561_thumb.j

post-74110-0-71313800-1424597566_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF-ul in cauza e de Passat B6. Nu pot posta in 2 locuri .Cei din tehnic daca o sa caute o sa gaseasca. Materialul l-am luat de aici:https://www.gtools.ro/materiale-constructii/izolare--etansare/tespe-1242-1100oc-tesatura-izolatoare-din-fibra-ceramica-cu-inconel/Am folsit 2 straturi de cate 4 mm fiecare,model  Tespe 1242 1100°C, Tesatura Izolatoare Din Fibra Ceramica Cu Inconel .Punct de topire    1790°C Se vinde la ml.

Imbinarea a fost facuta ca cea OE

post-74110-0-43262400-1424600962_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt de acord cu "scoaterea" sau bypass-area niciunui sistem sau subsistem din motoarele automobilelor. Deoarece fumul pe care il scoti tu, il "fumez" eu, tipic romanesc fara respect fata de ceilalti. Masina a foat fabricata cu DPF, EGR si alte elemente de curatire a gazelor, asa ar trebui sa ramana, sistemele daca dau chix trebuie reparate nu anulate. De fapt sunt adeptul a tot ce este original de fabrica, inclusiv faruri, etc.

 

DIY este foarte util si ii apreciez pe cei care fac asta.

 

Din cate am vazut motorul in cauza este BMM, la fel ca al meu. O forjare lunga in mers constant si turat nu te ajuta cu regenerarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din motive comune nu am eliminat acest DPF.Asta e scopul topicului,sa gasim metode de a curata/spala DPF-ul ca sa ramanem cu tevile de esapament curate.Motorul este BMP ,dar DPF-ul si parametri sunt  la fel. In urma regenerarilor rezulta cenusa care infunda DPF-ul.Nici un fel de forja nu elimina acea cenusa.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

munca ta,imi pare rau sa o spun,mi se pare inutila. in scurt timp ajungi iarasi in situatia data.

nemaivorbind ca nu e o operatiune usor de facut ca scuturatul unui pres.

planul B, probabil e unicul, nu ai incotro ,cu masinile astea trebuie sa iesi si la durmuri lungi ,sa se curete in modul lor firesc, nu cu demontari si toata munca aia. spor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se curata DPF-ul la drumuri lungi, dar cenusa ramane. Eliminarea cenusii (cum a facut-o el) sau un nou DPF - asta e solutia; ... sau eliminarea DPF-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stealth

Inca nu stii  principiul de functionare al unui DPF.Presiunea diferentiala (ultimele 2 imagini) spune totul despre efortul depus.Cat despre planul meu "B"....nu iti poti imagina 

In imaginea de mai jos se poate vedea structura unui DPF si  logica mea.

post-74110-0-00438600-1424676055_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eliminarea DPF-ului  e cea mai simpla metoda ,dar am decis ca atata timp cat am o idee sa o probez pe masina  si banii mei si sa o impart cu voi.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si la motoarele industriale (domeniu in care profesez) fenomenul DPF este acelasi.

Din arderea combustibililor si a uleiului rezulta doua lucruri, asa cum zice englezul "SOOT" si "ASH".

 

SOOT este formata din particule combustibile care ard la temperatura inalta (peste 500 grade C) si ASH care este formata din particule necombustibile. ASH se stocheaza in timp si nu poate fi curatat decat mecanic sau prin inlocuirea filtrului cu unul nou. SOOT ia foc si arde la temperaturi inalte, cand motorul isi "regenereaza" filtrul de particule. SOOT se curata periodic si dispare din filtru.

 

La motoarele industriale, la 5000 de ore de functionare se curata filtrul de particule (500..1000 euro) sau se inlocuieste (peste 7000 de euro), la fel de prohibitiv ca si la auto...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si poti sa ne zici ce fel de curatare se face la motoarele industriale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

De curius, care e feedback-ul dupa cateva luni de experiment ? e viabila solutia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum totul e perfect,presiunea diferentiala se urca pana la 6-8 la mers in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
BV96MTZPassatb6

Buna ziua sunt nou pe acest forum si nu prea stiu cu ce se mananca sper ca am scris bine aici :D 

Detin un Passat B6 din 2006 , 173.000 km Cod motor BMP . Am avut o problema acum o luna imi aparuse in bord martori spirala ,engine si filtrul de particule , m.am dus imediat la un mecanic a pus pe ea testerul era doar 24% infundat , la regenerat si acum 4 zile mi.am aparut iar aceiasi martori dar nu am putut sa ajung la service pentru ca eram plecat in Teleorman si locuiesc in Brasov . Precizez am mers cu masina asa .. cand am ajuns in Brasov am facut o oprire si cand sa plec de pe loc mi.a murit motorul nu mi sa intamplat niciodat nu a fost nimic .. am pornit.o iar ii scazuse mai rau din putere .. la 1 km de casa masina nu se mai tura .. nimic dadea sa moara .. am oprit am lasat.o putin  o pornesc iar a luato foarte greu si cand sa plec de pe loc moare .. Precizez se aude un sunet naspa cum sar fi fisurat ceva. se aude cum ai scoate aer din balon .. . Ce este oare :( Astept raspunsul vostru si indrumarea !Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie regenerat filtru si schimbat intai g235. Nu s_a fisurat nimic _pe acolo scapa gaze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa 6 luni si aprox 4 mii km ( 75% in oras) starea dpf-ul se prezinta asa :

300 km in afara orasului ,alergat 140/160 

17% incarcare 

post-74110-0-80283600-1440924437_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km are acum masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

262 mii reali,in jur de 80 mii facuti de mine in mare parte in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari!! Cu siguranta voi aplica si eu aceasta metoda cand sfarsitul DPF-ului se va apropia (poate chiar la tine, daca esti dispus sa ne indrumi, contracost :D).

 

O intrebare am: Dupa ce l-ai curatat, si adaptat in VCDS (68 casuta 2),  ti-a luat-o cenusa de la 0? si de atunci a ajuns la 72 grame?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial am pus valoarea 0 la ash mass,dar isi facea regenerearea cam des.Apoi am pus valoarea actuala 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea pe canalul 68, casuta 2 nu este data de un senzor special (similar unui cantar :D , din moment ce e exprimata in grame)? Cum dee mai trebiie adaptat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carbon mass nu este o valoare masurata ci e o valoare cumulata in functie de km si alte valori.Dupa curatare pune valoarea 0 si urmareste la fiecare cati km se fac regenerarile

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Pai de aia sunt massini care inca mergg bine si au gradul de inccarcare peste limita, pt ca acolo da o vaaloare estimata, care nu tot timpul bate cu realitatea.

Eu momentan nu am cee schimba ca e tanara, am 21 de grame.

Cheers ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Oare merge aceasi solutie si la caatalizatoare, cu efficency below limit? Ccare or fi imbacsite si de la consumul de uleei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La catalizatoare e alta treaba,incearca curatare cu ultrasunete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!