Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Cum sa nu ti spuna cat de incarcat e DPF??

Posibil probleme pe EGR!!

Esti din Buc.cauta pe unii dintre colegii nostri(Pronet/Florin/Al Bundy)sa ti faca o diagnoza cum trebuie.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am motorul de 1.9 BLS 2007. In urma cu ceva timp a inceput sa imi faca figuri DPF-ul in sensul ca ca dupa 100 de km in oras mi se aprindea martorul de DPF (de unde inainte mergeam si 600-700 de km fara probleme doar oras). Autostrada, regenerare activa, disparea, peste o saptamana  o luam de la capat. Am tot facut loguri cu VCDS-ul si aveam impresia ca se colmateaza foarte repede in mers prin oras (2-3% in 8 kilometrii).

De fiecarea data puneam VCDS-ul si vedeam ca se aprinde martorul pe la 19-20% incarcare a filtrului (eu stiam ca ar trebuie sa se aprinda pe la 40%). Dupa regenerare scadea sub 1%. Ultima oara cand s-a aprins martorul DPF am mai mers 50-60 de km cu el aprins fara sa fac regenerarea si mi s-a aprins si martorul de bujii intermitent + mesaje de engine workshop.

In VCDS am eroarea asta pe engine (singura eroare):

008194 - Particulate Trap Bank 1 
               P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 185651 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 09:35:55

             Freeze Frame:
                    RPM: 1638 /min
                    Speed: 58.0 km/h
                    (no units): 0.0
                    Duty Cycle: 24.1 %
                    (no units): 91.80
                    Temperature: 25.2°C
                    Time: 4492.8 s

Filtru de particule era colmatat 26% cand am parcat ca sa pun VDCS-ul.

Am verificat avansul si la relanti este -4.4 (VCDS zice ca interval de functionare -6...+6 si distributia a fost schimbata acum aprox. 60k de km). Nu am schimbat senzorul G450 niciodata (este Made in Malayasia, deci nu ar trebui sa fie el de vina, plus ca daca era senzorul ma asteptam sa mai fie si alte erori in Engine).

O sa ma duc deseara sa fac o regenerare fortata cu VCDS-ul ca macar sa imi dispara martorii.

Are cineva vreo idee ce se intampla? Problemele par sa fi aparut dupa ultima revizie, e posibil sa fie o coincidenta, dar ma gandesc sa fie uleiul de vina (daca s-a pus din greseala ceva gresit)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru infundat,posibil ca motorul nu functioneaza bine. Verifica nivel ulei,axa came si tacheti

Mai verifica si injectoarele la grupurile 13-18-23

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Excalade,

Multumesc pentru raspuns; uleiul e ok, injectoarele par ok (cel putin mie mi se par ok, am pus screenshot).

Axa came si tacheti nu stiu cum sa verific, presupun ca nu se poate din VCDS :)

Ce este ciudat e ca desi am toti cei trei martori in bord aprinsi (DPF,Engine,Bujii intermintent) masina nu e in limp mode si se comporta perfect normal.

 

inj.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un basic settings la grupul 003,la motorul asta egr-ul poate sa ramana putin deschis ,ceea ce e o catastrofa

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am facut o regenerare cu VCDS-ul, regenerare care s-a oprit cand incarcarea era la abia la 7%. A disparut martorul DPF, au ramas cel de engine si bujii intermitent. Am sters eroarea si au disparut si aia; astept sa vad ce se intampla dupa ce mai fac ceva km. In continuare nu inteleg ce poate fi defect astfel incat sa mi se aprinda martorul DPF pana sa ajunga la 40% incarcare.

Excalade: am facut basic settings la EGR cum ai zis tu; sper sa ajute, multumesc mult pentru sugestie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de valorile mele:

 IDE00427   Particle filter: difference pressure 3 hPa
  IDE00428   Particle filter: offset for differential press. 0 hPa
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.08 l
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 15.32 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured -0.39 g

Valorile sunt obtinute sub vcds 16.8 si nu inteleg de ce valoarea masurata este negativa. Masina a facut ultima regenerare acum 860 km, in ultimii 3500 km oil ash a urcat de la 0.07 la 0.08. Acum 2 zile dupa un drum scurt dar cu motorul deja la 90 am oprit in parcare dar auzind ventilatoarele la maxim m-am uitat la relanti si era la 1000, m-am gindit la regenerare, am stat pina a scazut turatia la 830 ,am crezut ca s-a facut regenerarea,am ajuns acasa si am pus  diagnoza pe masina si am vazut valorile de mai sus. Pe autoscan nu am erori, poate fi ceva cu filtrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare azi mia aparut si mie martorul de filtru de particule. Am tinut-o turata o perioada de mers la 3000 ture si nici un rezultat. Masina are 98000 km. Cum as putea rezolva problema? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa faci o diagnoza/sa vezi gradul de incarcare DPF.

Ai colegi priceputi in Buc.ca de ex.Pronet/Al Bundy/Florin, ca sa ti faca o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea is face regenerarea (fara martor aprins)cam din 400 in 400 km.credeti ca am o problema sau asa fac toate astea de 1.6 tdi?tind sa spun ca masina merge bine doar ca dimineata la prima pornire am ceva fluctuatii la relanti cu ceva vibratii...dar asta pana ce se incalzeste motorul...probabil egr pe moarte...ms 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine face regenerarea cam in 400-500Km,depinde de regimul de mers,eu mai mult merg urban,nu ai nici o problema stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns...inseamna ca asa fac toate...eu cred ca conteaza si motorina...eu numai de la rompetrol(aia ieftina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati din voi cu probleme DPF, ajungeti la 3000 rpm, si pentru cat timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un CAYC am intervale de regenerare de 450-650Km in oras, afara am ajuns si la 980Km.

Folosesc doar motorina Maxx Motion si ulei OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merlin__wizard

Eu tot va recomand o verificare daca face regenerare pe la 400-500km.

La mine facea asa chiar si dupa o regenerare fortata. Pana la urma am fost la service si incepuse sa se colmateze. Au schimbat doi sensori (au zis ca astia ar cauza regenerarea aiurea) si au curatat doua conducte care incepusera sa se infunde cu funingine.

Acum face la mai mult de 850km. E automata, merg in D si mai mult prin oras cu ea, cea mai ieftina motorina de la petrom si acum face cam la fiecare doua plinuri. Atentie ca ii trebuie macar jumatate de rezervor sa porneasca regenerarea altfel tot sta acolo si se infunda. 

Modificat de merlin__wizard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ,am si eu  o probema martor ''Check engine'' aprins in bord ,o perioada se stagea se aprindea singur dupa cum il taia capul la test zicea ca sunt bujiile l-eam schimbat toate 4 ,iar a aparut ,am mers cu el asa . Acum acelasi martor aprins dar zice la test eroarea:

P0473  Senzor de presiune gaze

            esapament 1

            Scurtcircuit plus

Acum o luna am inlocuit furtunul  de la intrarea in turbina (cel rosu) era fisurat ,motorul nu mai tragea .Sa aiba vreo influenta ?sugestii de rezolvare va rog. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cablaj,inlocuieste senzor presiune  diferentiala

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Are cineva idee despre cum pot sa gasesc cei 2 senzori in VCDS si daca as putea sa ii verific singur?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai erori ? Care senzori ? De temperatura se vad in vcds

merlin_wizard

Trebuie sa nu fii pe rezerva de motorina .

Daca se infunda tevile de la senzorul de presiune diferentiala....ai o problema la motor

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aceiasi eroare. Am inlocuit senzorul de presiune. Totul este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroarea a disparut imediat dupa ce ai schimbat senzorul?sau ai mers un pic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un timp se stinge check engine din bord ,dar eroarea ramane stocata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am erori acum, dar egr-ul isi face regenerari o data la 3-400 de km. 

Daca as putea as vrea sa verific senzorul de presiune si de temperatura inainte sa fac rau DPF-ului.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

VW Polo 6R 2009 TDI 1.6 90 CP, aprox 125 000 Km

Prima data mi-a aparut martorul de bujii incandescente (acea spirala) apoi check engine.

In momentul de fata ramane aprins martorul de check engine.

Dupa stergere erori au ramas urmatoarele:

3 Faults Found:
7397 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2454 00 [032] - Short to GND
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 27
                    Mileage: 124389 km
                    Date: 2079.14.25
                    Time: 18:02:18

7347 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2453 00 [172] - Implausible Signal
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 124365 km
                    Date: 2079.14.24
                    Time: 19:30:55

7346 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2453 00 [237] - Implausible Signal
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 0 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

PS: Din ce am vazut DPF-ul are incarcare de aprox 24%, ultima regenerare acum 60 de km.

Am atasat si log-uri Advanced Measures.

Daca nu am postat la rubrica care trebuie va rog sa redirectionati mesajul

Mersi!

Bogdan

Log-7SEP-WVWZZZ6RZAY051493.txt

Log-DPF7SEP-WVWZZZ6RZAY051493.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba urgent senzorul de presiune diferentiala,din cauza lui nu se face regenerarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!