Jump to content

Montare Maxi-dot, Abs, Tempomat


nicuiry
 Share

Postare recomandată

Dupa mi-am montat tempomatul dupa schema "home made" de mai sus a lui Florin, sporadic imi apare eroarea:

 

17977 - Cruise Control Switch (E45)

            P1569 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

Inca nu am putut identifica in ce conditii apare eroarea dar stiu ca nu se sterge din prima nici pe on nici pe off doar dupa ce mai alternez pozitiile, mentionez ca am montat buton on/off sub bord si poate de la el sa fie problema (nu am maneta), iar cateodata nu functioneaza tempomatul cred eu cand se genereaza eroarea.

 

Astfel m-am uitat pe schema pdf-ului atasat si se pare ca eroarea E45 se refera la butonul on/off, si ca ar trebui sa modific (corectez) legaturile astfel:

- eventual alimentarea cu plus la T6y/2 sa o despart de T6y/3 printr-un buton dublu de on/off care sa alimenteze cu + separat T6y/2 si in pozitia off sa nu mai fie in legatura a acestuia cu T6y/3 si T11a/10.

- sau ceea ce cred eu ca e problema, ar fi mutarea butonului Set si dioda langa pinul T6y/5 lasand T11a/10 alimentat permanent cu + pe pozitia on. (asemanator cu schema lui Florin modificata din postul lui ionel.d).

 

Daca aveti si alte pareri sunt bine primite.

schema tempomat polo 9n.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este schema folosita de mine cu intrerupator dublu (DPST):post-10189-0-58865200-1417977217_thumb.j si asta este schema lui @F l o r i nv modificata de mine:post-10189-0-00590300-1417977278_thumb.j.

Poti folosi schema lui @F l o r i n si fara intrerupator. CCS functioneaza permanent cat timp motorul este pornit. Daca opresti motorul se reseteaza valorile inregistrate.

Verifica legaturile facute (sa fie conform schemelor de mai sus) si mai ales verifica sa-ti functioneze bine switchurile.

P.S.

Poti verifica functionarea CCS cu VCDS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai incurcat butoanele Set si Resume in ultimele 2 posturi ale tale, defapt ai inversat pinii 5 si 6 din T6y  :P

 

Nu renunt la butonul On/Off deoarece e dublu si e nou si trebuie sa fie bun, eu banuiesc ca eroarea provine de la legarea spre ECU care e trecuta prin butonul de Set in schema postata de Florin (care a facut-o pentru mine mai demult pe alt topic), ceea ce nu apare asa in schemele din Autodata, deci cand pun pe ON mie nu mi se alimenteaza spre ECU permanent cum ar trebui ci doar cand apas pe Set, de aici cred eu si aparitia erorii si momentele cand nu vrea s-o ia tempomatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga-i alimentarea direct din butonul on/off si o sa scapi de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai incurcat butoanele Set si Resume in ultimele 2 posturi ale tale, ...

 

Observatie corecta. Schema corectata si completata cu switch DPSTpost-10189-0-08439700-1418031311_thumb.j

 

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aventura continua :)

Am modificat alimentarea T11a/10 sa fie direct din butonul On/Off, acum apare eroarea doar cand butonul e Off si nu se sterge pana nu pun pe On, deci cu T6y/2 si T6y/3 alimentate permanent nu apare eroarea. M-am uitat peste un manual de injectie pt. motorizarea mea si am gasit tabelul acesta de corespondenta a bitilor tempomatului  (field 4 block 66) de unde deduc ca pot fi 2 pozitii sau stari de Off a acestuia (probabil si in functie de tipul de maneta), si anume asta: 0000 si asta: 0001.

post-75511-0-60610000-1418286169_thumb.j

Acum am legaturile facute incat pe Off field 4 arata asa: 0000; si cred ca din acest motiv se mentine eroarea 17977 (pe E45 care e On/Off switch), e drept ca in poza de mai sus e o maneta de Fabia de aceea cred ca la o maneta de Polo (unde banuiesc ca e doar o pozitie de Off) field 4 ar trebui sa arata asa: 0001. Sau poate e in functie de tipul de centrala electrica, a mea e 6Q1 937 049 C. In fine, problema mea e ca nu stiu corespondenta celor 4 pini T6y de pe centrala cu cei 4 biti din field 4 sa stiu care din cei 2 pini ai T6y (2 sau 3) trebuie legat la plus permanent pt. ca field 4 sa arate asa: 0001; si sa scap de eroarea de pe Off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica legaturile sa fie ca in schema postata de mine mai sus. In VCDS pe pozitia Off trebuie sa ai 0000 iar pe pozitia On-0011. Cand apesi set (CCS On) - 0111 iar cand apesi Resume (CCS On) - 1011.

Primii doi biti sunt pentru Resume & Set iar ultimii biti (care se modifica simultan) sunt pentru On/Off.

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat tot ce ai zis si tu inainte sa postez anterior, si totul e conform cu ce ai scris si tu, defapt ma luasem dupa manual la verificare, maine am sa am timp sa refac legaturile sa am 0001 pe Off cum e si in poza de manual, am o presimtire ca asta e rezolvarea fiindca si la montaj am avut problema asta cu aparitia erorii cand comutam pe Off si prin artificiul asta puteam sa o evit, tot din manualul asta mi-a veniti ideea fiindca m-am apucat de verificat.

post-75511-0-75980400-1418329407_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...am o presimtire ca asta e rezolvarea fiindca si la montaj am avut problema asta cu aparitia erorii cand comutam pe Off...

Tu ai facut montajul dupa o schema gresita si de aceea ai eroarea. In loc sa verifici/refaci toate legaturile dupa schemele corecte adica:CCS_Polo_2001.pdf (schema CCS pentru Polo 9N din ELSA) sau:post-10189-0-31118400-1418374113_thumb.j (schema CCS-Home made-corecta), tu te complici inutil.

In primul rand in ultima poza postata de tine se observa (vezi *) ca pozitia 0001 nu este de actualitate. Acea pozitie era valabila pentru vechile manete (asa cum se observa si in poza). Din schema CCS_Polo-ELSA se observa ca ai comutator cu 2 pozitii (On/Off) si nu cu 3 pozitii (Off/On/On) deci nu vei reusi in veci sa obtii 0001 si sa-ti functioneze Ok CCS.

Daca vrei sa-ti functioneze totul Ok verifica/refa toate legaturile..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru schema din ELSA, ai observat ca si acolo ai butonul E45 cu 3 poziti 0, 0a si1 ? Eu am facut legatura ca pozitia 0a inseamna functia CANCEL la unele modele (chiar mai noi) cum sunt cele din pozele atasate:

post-75511-0-59500500-1418386319_thumb.j post-75511-0-99862600-1418386381_thumb.j

 

Doar legatura la T11a/10 a fost gresita la mine, tempomatul a functionat chiar si asa (chiar daca genera eroare la utilizare). Acum dupa ce am legat T11a/10 unde trebuie functioneaza fara eroare daca il tin pe On tot timpul. Eroarea apare instant cand comut pe Off (indiferent ca e cu contactul pus/motor pornit/in mers-adica cand tempomatul e alimentat). Faza tare e ca pe Off singuri pini legati impreuna sunt T6y/3 si T11a/10 exact cum arata si in ultima schema postata de tine din ELSA, in rest toti pinii sunt "in aer" si 12v nu e prezent niciunde,

 

Pentru ionel.d - stiu ce vorbesc cand zic lucrurile astea si ca totul e conform schemei tale din ELSA nu doar datorita faptului ca am si studii de electrotehnica si automatizari in tehnica de calcul, ci si pentru ca am lucrat destul de mult practic sa stapanesc niste lucruri elementare cum sunt acestea de mai sus ca altfel nu cred ca reuseam sa fac de exemplu etaje intregi de apmplificare audio tranzistorizate cu tot cu cablaj de la zero dupa o schema doar, si aici sunt doar 6 fire, 2 butoane si o dioda, scheme de genul acesta faceam in generala cand imi construiam punti de redresare dubla alternanta cu 4 diode si condensatoare de filtraj etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...ai observat ca si acolo ai butonul E45 cu 3 poziti 0, 0a si1 ?...

Dar tu ai observat ca din punct de vedere electric pozitia 0 si 0a sunt identice?  Din punct de vedere electric comutatorul E45 (la CCS-Polo-2001) are doar 2 pozitii On/Off. (Pozitia 1-On si Pozitia 0a (sau 0) - Off)

Nu am inteles ce vrei sa spui aici "Eroarea apare instant cand comut pe Off (indiferent ca e cu contactul pus/motor pornit/in mers-adica cand tempomatul e alimentat)"- pai daca comuti pe Off tempomatul cum mai este alimentat?

Eu sunt convins ca ceva nu este legat conform schemei.

P.S.

Incerc sa gasesc schema CCS la Audi_A5-sa vad cum este cu pozitia Cancel

P.P.S

Din pacate A5 are Adaptive Cruise Control dar am gasit schema CCS la VW Scirocco, 2009,2.0 TD.

Asa cum rezulta din schema, dpdv electric, comutatorul E45 la Scirocco are 3 pozitii, de unde trag concluzia ca cele 3 pozitii sunt: Off/Cancel si On (exact ca in prima poza a ta):CCS_Scirocco_2.0_TD-CBDB-2009.pdf

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0a este o pozitie intermediara si este folosita ptr a reseta viteza memorata.Switch-ul E45 are 2 pozitii fixe:on si off iar intre ele este aceasta 0a unde face un reset al vitezei memorate.Comutatorul nu poate fi blocat pe aceasta pozitie ca on si off.Concret..in mers cu comutatorul pe on daca vrei sa resetezi viteza memorata mutam comutatorul spre off dar nu ajunge pina acolo...undeva la jumatatea cursei face reset(0a) si revii cu comutatorul pe on .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sergiu cum adica T11a/10 era legat gresit? unde?conectat la alt pin in T11a? si functiona?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@spido - T11a/10 a fost legat initial ca in postul #166 al lui @F l o r i n.

 

@SergiuD - Esti sigur 100% ca ai legat T11a/10 la T6y/3? Mai verifica odata. De acolo e problema.

Tu ai alimentat T11a/10 direct din siguranta si de aceea cand ai butonul pe On functioneaza corect, fara nici o eroare iar cand il treci pe Off Pinii 2 & 3/T6y se decupleaza dar ECU ramane alimentat si iti da eroare.

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am legat T11a/10 pe direct nici vorba. Am legat azi T6y/2 cu T6y/3 si cu T11a/10 impreuna si chiar si asa pe Off apare eroarea. Am lasat T6y3 cu T11a/10 alimentat pe direct si am trecut doar T6y/2 prin butonul On/Off totul merge ok si nu mai apare eroarea, deci cu bitii asa: 0001 pe Off sau Cancel ce o fi, ca nu inteleg diferenta practica, poate ma lamuriti si pe mine...

 

Mentionez ca si in situatia dupa corectia montajului cu T6y/2 si T6y/3 trecute separat prin cele doua circuite ale butonului On/Off, si in urmatoarea de azi cand cele 2 erau impreuna pe butonul On/Off, bitii aratau cam asa: pe Off 0000, pe On biti erau asa 0011, pe Set asa 0111, si pe Resume asa 1011. Singura chestie care s-ar fi putut intampla fiindca am lucrat aiurea zilele trecute la corectie afara, pe ploi, si trebuie sa fi ramas T6y/2 cu T11a/10 impreuna si de aici eroarea, fiindca numai asa putea sa-mi dea bitii corect in acelasi timp. Daca nu ma grabeam cand am facut montajul in masina (a 2a zi trebuia sa plec in concediu si eram in pregatiri) si corectam atunci T11a/10 dupa schemele din ELSA scapam de atata stres dar asa macar am invatat mai bine.

 

Multumesc pt. sprijin!

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ SergiuD - Din ultimele doua posturi ale tale nu am inteles nimic dar important este ca ai reusit sa-l faci sa functioneze asa cum vrei. Sa te bucuri de el cat mai multi Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut, vin si eu cu o rugaminte: aveti idee ce pin (culoare, mufa) din ECU e folosit pentru a lega tempomatul la un polo din 2006, motor 1.2 12V, cod motor BME?
Part No: 03E 906 033 AK
Component: 1,2l/4V SIMOS3 G00HS7003
multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T121/28 culoare alb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am o intrebare offtopic, deoarece pe topicul dedicat nu raspunde nimeni. Stopul pe frana se aprinde doar la o apasare de 3/4 a pedalei de frana, pana in acel moment, el nu misca. Cum pot regla inaltimea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din switchul de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact? Nu de alta, dar nu vreau sa stric ceva fiind in necunostinta de cauza.

Modificat de efijy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il scoti(prin rasucire spre stinga si tras inafara din locas),tragi tija de actionare de tot inafara,dupa care il apesi(switch-ul de frina) pina intra in locas de tot si il rasucesti spre dreapta.Normal,el cupleaza imediat ce frina este apasata un pic.Pedala la tine revine sus complet?Ca nu prea e coerenta in explicatia defectului.Adica tija nu se poate lungi singura de capul ei.In cel mai bun caz,la defectare,ramin aprinse stopurile,in nici un caz,cum e la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci stopurile pe frana functioneaza, insa doar la o apasare mai tare, nu cum as dori eu, la o simpla atingere de pedala. Oricum incerc si cum ai zis tu si vad ce iese. Desi, din ce am vazut uitandu-ma la el, deja e lipit de acel metal cu care face contact inainte sa apesi pe frana. Astfel ca nu stiu care ar fi problema.

Modificat de efijy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!