Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut

problema golf 4 ALH 

masina se tureaza dar nu trage ambreiaji schimbat turbina pusa este recondtionata de 1 saptamana

n75 nou debitmetru nou n18 nou masurat vacuum ok verificat sa nu scape presiune intercoolarul nu scapa 

nu stiu ce sa ii mai fac 

va rog help

ultimulog.CSV logpompa injectie.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă motorul se turează, dar viteza nu creşte proporţional atunci cel mai probabil patinează ambreiajul. Pentru asta fă următorul test: mergi în treapta a 4-a astfel încât acele turometrului şi vitezometrului să fie paralele (asta se întâmplă când ele ar corespunde poziţiei de "fără zece" pe un ceas de mână). În momentul ăla apeşi la podea acceleraţia şi urmăreşti evoluţia acelor turometrului şi vitezometrului , ele trebuie să rămână paralele. Dacă acul turometrului o ia razna şi cel al vitezometrului rămâne relativ pe loc atunci este clară treaba: problema este la ambreiaj şi nu în altă parte.

Revenind la loguri (presupunând că nu sunt alte probleme) este foarte probabil ca problema să fie din reglajul turbinei, dar nu este clar pt că ai început logul prea de sus.

Refă logul în mers începând de pe la 1700 rpm şi neapărat fă şi logurile BS003 şi BS011 (vezi AICI), fără ele cam greu să ne dăm seama unde este problema.

Logul în mers să-l faci de două ori: unul pe grupurile clasice 3-10-11 şi unul, în aceleaşi condiţii, dar pe 6-10-11 ca să vedem şi evoluţia vitezei în funcţie de turaţie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul este nou are o saptamana de cand este pus k am crezut ca patineaza ambreiajul

Injectia este ok da suficienta presiune?

Trebuie reglata turbina?

Debitmetru aer este ok?

 

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE. Este contrar regulamentului.

2. Până nu faci testul de ambreiaj de care spuneam nu putem avea certitudini. Mai ales că ai făcut afirmaţia că se turează, dar nu trage.

3. În logul de pe grupul 004 nu se vede presiune. Nici nu ai cum pe nici un grup pt. că nu există un senzor de presiune. Acolo se vede avansul şi funcţionarea actuatorului care îl reglează. Este ok

4. Probabil că turbina necesită reglaj dar fără BS011 ŞI BS003 nu se poate afirma nimic cu certitudine

5. Debitmetrul pare ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am facut testul la ambreiaji nu se tureaza aiure turometul creste turatia si viteza in acelasi timp

Loguri pe loc bs003 si bs011

Multumesc pt timpul acordat

 

log basic 003.CSV LOG basic 011.CSV

Modificat de vwalh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Până aici este bine, doar că va trebui să repeţi logurile pentru că la ALH este o problemă şi ECU nu turează singur motorul la 1400 rpm pe timpul testului (eu am scris undeva în topicul pe care ţi l-am indicat, dar cred că ai sărit peste).

Aşa că repetă exact cum ai făcut până acum, doar că atunci când începe să clipească spira în bord apasă uşor pe acceleraţie şi ţine-o constant cât mai aproape de 1400 rpm pe tot timpul testului (vreo 7-8 cicluri de on/off). Vezi că nu este chiar uşor şi dacă depăşeşti prea mult 1400 rpm se întrerupe testul şi trebuie să o iei de la capăt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca revin...in legatura cu log-urile mele...sunt probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce se vede în logul în mers:

  • ai un lag destul de mare, cam peste 2600 rpm începe să fie presiunea măsurată peste cea prescrisă. Să văd dacă găsesc cum se verifică wastegate-ul. Cred că am mai postat pe aici procedura, dar nu am acum timp să caut
  • nu ai 100 la pedala de acceleraţie, ori nu ai apăsat-o până la podea, ori ai o problemă la ea. Numai la ultimul log apare de la un moment 100. De verificat (cu contactul pus, fără să porneşti motorul, intri pe grupul 010 şi apeşi progresiv pedala până la refuz. Procentul trebuie să crească proporţional cu apăsarea până la 100)
  • de pe la 3500 rpm MAF dă semne de oboseală, dar deocamdată nu cred că de aici este problema.

BS003-OK

BS011- din păcate la modelele cu  wastegate nu arată nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La logul în mers

 

3-10-11.jpg.986bb670ea1b47c90b51112072fed76b.jpg

Până la 3000 rpm lucrurile sunt relativ ok,  chiar ai ceva suprapresiune. Deci dacă  nu trage până la această turaţie atunci nu turbina este de vină, dacă nu trage după 3000 rpm atunci se poate găsi aici un motiv.  Conform manualului valorile presiunii, duty cycle şi MAF la 3000 rpm sunt ok.

O cauză posibilă pentru schimbarea aia de la 3000 rpm ar putea fi reglajul turbinei.

Ar fi interesant un log refăcut dar pornit de jos de pe la 1700 rmp, tu ai apăsat acceleraţia blană la peste 2000 rpm. Nu trebuie să te chinui să începi logul în momentul când turaţia este optimă, dai să facă log înainte să pleci de pe loc, faci câteva loguri în tr. a 3-a şi a 4-a apoi opreşti logul după ce tragi pe dreapta. O să-mi dau seama unde să mă uit după pozia pedalei de acceleraţie.

BS003

bs003.jpg.c4f4d5aaa921dc8bb61c521e689b6591.jpg

Ai o recirculare foarte mare cu EGR deschis, partea de jos ar trebui să fie pe unde am pus eu linia punctată

Cauze posibile, s-au mai scris pe aici pe topic, recapitulez puţin cu ceva comentarii:

  • reglaj necorespunzător al turbinei. Posibil, dar nu sunt sigur pentru că aşa cum o să vezi în BS011 presiunea maximă nu este mare (pe timpul BS003 geometria este închisă la max, deci presiune maximă)
  • evacuare parţial înfundată (în principal catalizatorul). Posibil dar din păcate nu-ţi poţi da seama decât dacă refaci BS cu evacuarea detaşată de turbină
  • admisie obturată parţial. Aici intră atât tubulatura, filtrul de aer cât şi clapeta de shut-off (verifică dacă se deschide complet după pornirea motorului) şi intercooler-ul.

Sfat:

  • Verifică în primul rând ce se poate verifica mai simplu (clapeta de shut off, eventula partea cu evacuarea).
  • Anulează pentru moment EGR (doar pentru teste până determinăm cauza) fie prin obturarea cu tăbliţa fie prin scoatea furtunaşului de vacuum din capsula vacuumatică (ciuperca aia ) şi astuparea furtunaşului cu un şurub să nu pierzi vacuum pe acolo. Vezi dacă se îmbunătăţeşte ceva în mersul maşinii şi refă logul în mers şi BS011

 

BS011

bs011.jpg.aea22532897c819f9681dc8da998b6d3.jpg

Nu  arată bine deloc. În mod obişnuit unde am pus săgeţile roşii ar indica probleme de vacuum şi/sau geometrie, numai că supoziţia asta nu este probată de logul în mers şi probabil că reglajul turbinei face să arate aşa. Unde sunt săgeţile albastre ai indica probleme de geometrie. Aşa cum am spus mai sus un log în mers pornit de pe la 1700 rpm în tr 3-a şi a 4-a ar fi binevenite.

Vacuum-ul l-ai verificat cu manometrul sau cum?

 

Concluzie: Probabil că vei ajunge la ceva reglaje la turbină, dar până atunci trebuie să fii absolut sigur de următoarele:

  • nu sunt probleme de turbină (geometria culisează liber, actuatorul este în stare bună)
  • nu sunt probleme de vacuum (pe timpul BS011 pe on să ai vreo 600-700 mbari la actuator)
  • nu ai probleme de evacuare/admisie obturate

Ca să începi de undeva fă verificările pe care ţi le-am indicat pe parcursul postării şi revino cu observaţii şi logurile pe care le-am solicitat.

PS unde nu trage maşina în turaţii scăzute sau turaţii mari?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trage nici in turati mici nici in turati mari.

Faza cu catalizatorul am încercat am dat toba din turbo jos si mers fara nici o îmbunătățirea .

Am verificat si vacuumul este ok .

Modificat de vwalh
Ps motorul fost facut cap coada posibil ceva in interior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Atunci verifică restul (clapeta admisie în special), anulează EGR şi neapărat revino cu un log în mers început de la turaţii mai joase cum ţi-am indicat. Posibil să nu tragă din alte cauze, dar dacă am început cu zona asta să eliminăm toate cauzele posibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log de la turatie mai mica 

cu egr anulat din vacuum

log 2019.xlsx

Modificat de vwalh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Părerea mea este că deşi ar putea să fie ceva probleme de reglaj a turbinei, nu din cauza asta nu trage. Practic de la 2000 rpm turbina face presiune peste cea cerută.

1526801349_8-19-201912-32-23PM.jpg.58fc2faac682cf976cd102ffc04b46b3.jpg

Cu EGR anulat trage mai bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu 

Posibil sa fie din motor a fost refacut cap coada segmenti cuzineti palieri etc 

Ce sa îi mai fac ?

 

Modificat de vwalh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul ăsta ca să putem discuta mai pe larg postează problema pe acest topic

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/3/2019 at 11:36 AM, lupo_bv said:

După cum spune şi prima eroare în primul rând ai probleme cu MAF. Era bine dacă prezentai eroarea cu Freeze frame cu tot. În primul rând verifică conectica MAF (mufă, cablaj). Dacă era o valoare fixă cel mai probabil că era o problemă de conectică, dar după cum arată logul cred că este defect MAF. Încearcă cu unul de probă dacă poţi.

O altă problemă este că ai ceva probleme şi în zona turbinei, cel mai probabil probleme de vacuum sau de reglaj al turbinei. După ce remediezi problema cu MAF postează aici şi BS003 şi BS011

817383507_7-3-201911-33-31AM.jpg.f0a81dba474607bcf32aea78bcd2a634.jpg

 

Bun. Am rezolvat MAF-ul. Era mort, într-adevăr. Trage mult mai bine acum moșulică, dar tot nu cum îl știam. Am refăcut azi log-urile. Nu am apucat să ajung la 4000 de ture, că mi se termina "pista", dar cred că îți poți face deja o idee. Văd că pe blocul 11 nu am presiune cât trebuie, deci ai presupus bine. Turbina a fost recent curățată și probabil că nu au mai făcut reglajul geometriei ci au aruncat-o așa pe mașină. Ce aș putea face singur, ca să nu ajung iar la service? 

LOG-01-003-010-011.csv LOG-01-003-xxx-xxx.csv LOG-01-011-xxx-xxx.csv LOG-02-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@transilvanu

Am cam uitat de tine:))

Treaba este că stai rău de tot cu presiunea, dar nu cred că este din cauza reglajului. Să le luăm pe rând

Logul în mers

 

02-3-10-11.jpg.b033e746a04cd08d228ec0e25741e355.jpg

02-3-10-11.jpg.b033e746a04cd08d228ec0e25741e355.jpg

Este evidentă lipsa de presiune şi se mai observă că totuşi noul debitmetru nu prea măsoară cum trebuie. În al doilea graficspre sfârşit presiunea măsurată atinge şi o depăşeşte pe cea prescrisă pe la 2800-2900 rpm şi totuşi cantitatea de aer măsurată rămâne sub cea prescrisă. Debitmetrul a fost nou? Bine, aici mai pot fi şi alte cauze pe care le discutăm la BS003.

Nu-mi dau seama dacă pentru presiunea scăzută poate fi luată în calcul o neetanşare a traseului de admisie (nu prea se probează prin BS011 şi BS003) sau un MAP care nu măsoară bine

BS011

BS011.jpg.83dc8757984bd62085b27c069a1151e3.jpg

Eu cred că este destul de ok reglajul. Presiunea minimă este puţin sub cea atmosferică, iar diferenţa dintre on/off este de vreo 180mbari ceea ce cred că este ok. Se observă nişte probleme de vacuum, dar nu par aşa de mari încât să provoace lipsa aia de presiune.

BS003

BS003.jpg.8eb469f20c63b22601582a99de506652.jpg

Ăsta arată ciudat rău.

Cu EGR ON cantitatea de gaze recirculate este prea  mică. Cauze posibile: EGR murdar (nu se deschide la maximum), probleme de vacuum (insuficient pentru a acţiona EGR până la capăt) , traseu neetanş, scăpări de gaze între evacuare şi EGR

Cu EGR OFF  cantitatea de aer este prea mică de data asta. Cauze posibile: EGR murdar (nu se închide de tot şi mai recirculă gaze), filtru de aer înfundat (asta este puţin probabilă pt că ar fi fost coroborată cu o recirculare prea mare nu prea mică)

În ambele situaţii poate intra  şi N18 cu posibile probleme, dar la asta ajungi după un test cu EGR blindat ca să localizăm problema

 

Deci: prima dată verificat EGR, (eventual blindat pentru teste cu o tăbliţă) şi să verirfici şi vacuum-ul la EGR şi la turbo.

Dacă cu EGR blindat logul în mers arată ok şi maşina trage cel mai probabil că problema principală se învârte în jurul EGR

 

@bebeadi35

Cu parere de rau , dar nu reuşesc să aranjez logul. Încearcă să-i dai Save as şi alegi de acolo Excell 97-2003 Workbook

01-3-10-11.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am o probleme la masina din semnatura si anume ca la accelerare in jurul turatiei de 1900 - 2000, uneori 2100-2200 se aude un zgomot metalic, ca si cum ar freca ceva si cateodata are o mica intrerupere.

Ieri am avut si primul "limp mode" in drum catre casa am simtit ca nu mai are putere. "000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) ".

Chiar la primul log a mai intrat in limp mode dupa care la urmatoarele incercari nu a mai intrat.

Atasez si logurile, daca puteti sa ma ajutati cu un sfat.

 

1.jpg

2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din logurile tale constatăm ceea ce ai constatat și tu deja: ca turbina face suprapresiune, de obicei este din cauza geometriei, dar ca să mergem mai departe este nevoie de BS003 si BS011. dacă citești 1-2 pagini în urma o  să te lamuresti de ce.

Si inca ceva: pune fișierele în formatul original *.csv ca să pot face grafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ma poate ajuta cineva cu valorile on/off  turbo  131cp. Am schimbat miezul turbo si trebuie sa reglez surubul de stop

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Log în mers

Părerea mea este că geometria este ancrasată. Surprapresiunea este mare şi constantă (linia verde). ECU aproape întrerupe vacuum-ul către capsula vacuumatică a turbinei (linia mov), dar arcul actuatorului nu reuşeşte să deschidă geometria pentru a scădea presiunea.

MAF OK

3-10-11.jpg.3ec2052347a29e2ed58da87471942211.jpg

BS011

bs011.jpg.fe7c65b7f7d5dacae7363a7c06a23040.jpg

Probabil şi ceva pierderi de vacuum , dar nu astea provoacă problema (în cazul în care sunt pierderi şi nu cumva neregularităţile de pe porţiunea crescătoare sunt provocate tot de ancrasarea geometriei)

BS003

bs003.jpg.c4ac604e5d962036485356f742d8756d.jpg

EGR ok

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am încercat un bs 003 la un vw passat b6 bxe dar motorul începe să se tureze puțin și se oprește brusc. La bs011 merge normal. Să fie o problemă la EGR? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!