Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Totalsender

Salutare,

 

O interpretare a log-urilor atasate se poate, va rog?

Nu prea imi place cum trage, uneori e cat de cat multumitor, in general insa, ma cam rog de ea.

Consum (plin pe plin 6.5 - 7.3 %) - Passat 1.9 TDI - AFN {110 cP)

Multumesc mult.

LOG-01-003-010-011 - 2 tr3.xls LOG-01-003-010-011 - treapta 4.xls

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Reset00

S-ar putea să ai dreptate, dar încă nu m-am edificat.

@Iulyan13

Nu se prea observă problema ta în acest log. Mai întâi că este greu de localizat problema. Am făcut nişte grafice pe porţiuni de accelerare numai pe trei grupuri: pedala de acceleraţie, turaţia şi viteza şi după cum vezi nu prea ai cum să-ţi dai seama mai ales că secvenţele de accelerare sunt destul de scurte (poate dacă ai încerca o accelerare cu pedala de la 0 la maxim). Poate şi din cauza faptului că intervalul de eşantionare a măsurătorilor este destul de mare (dacă te uiţi la Time Stamp o să vezi că din momentul în care a înregistrat poziţia pedalei de accelerare până în momentul când măsoară turaţia şi viteza trece aproape o secundă). Pe de altă parte s-ar putea ca problema să nu fie din zona asta ci de pe la motor (injectoare, etc)

43090-cu grafice.xls

Ca să elimini o posibilă cauza în zona asta a turbinei/EGR/MAF poţi să mai încerci un log cu pedala de acceleraţie de la 0 la maxim într-un mod care să facă să se manifeste problema

@AlbertM

Efectul este clar aşa cum ai scris şi tu, cauza mai greu de stabilit. De obicei probleme de vacuum sau probleme la turbină. Verifică prima dată vacuum-ul la actuator şi membrana acestuia să nu fie spartă. Din păcate nu ştiu să interpretez BS pe care le fac softurile astea mai noi.

@Totalsender

Logurile trebuie făcute cu acceleraţia apăsată la podea. Dacă a fost aşa ai o problemă cu senzorul de la pedala de acceleraţia, dacă nu repetă logul.

Aşa din ce se observă din loguri: presiune cam târziu (aici are legătură şi cu poziţia pedalei) şi maf cam obosit (se vede în special în treapta a treia)

1922640020_5-28-201912-33-36AM.jpg.270bc241e73e167988b064d1f7695c34.jpg

914372784_5-28-201912-36-03AM.jpg.084120e8ea13fbcbf088bcb171d08154.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Cu cat adaug mai multe grupuri cu atat citeste mai greu, chiar si la 2 secunde chiar si cu functia turbo activata, poate si din cauza asta nu se vede pe log, intreruperile se simt si pe pilot. O sa incerc sa fac un log in treapta a 6 a dar as face pe diferite grupuri. Imi poti recomanda pe care sa fac? Log pe injectoare as putea face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se poate numai că nu face obiectul acestul topic. Postează AICI partea de injectoare. Pe measuring blocks este pe grupul 013, pe advaced measuring blocks le găseşti tu în listă. Oricum dacă este vorba de întreruperi nu cred că are legătură cu ce analizăm noi pe acest topic, de obicei problemele legate de turbo/MAF se manifestă printr-o întârziere în aceelerare mai lungă care se poate vedea relativ uşor pe log.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv  Am uitat sa precizez ca daca scot mufa de la debitmetru masina nu mai are acele intreruperi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totalsender

@lupo_bv

Multumesc mult. Cu adevarat am avut eu cateva ezitari la acceleratie (stiu ca se fac cu pedala la podea, din motive de trafic insa... ). O sa incerc sa fac altele, sper sa prind o zi cu trafic mai liber.

Am scos mufa de la MAF. Nu mi s-a parut o diferenta extraordinara. Parca un plus cu mufa cuplata.

 Ca idee, in mod cert s-a mai discutat, daca e sa schimb MAF-ul de care sa fie? Bosch sau Pierburg?

Multumesc mult.

PS: e cazul sa fac si log-urile BS003 si BS0010 pe loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De care ai pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Am un Audi A4 B6 1,9tdi 101cp AVB fabricatie 2002.Cand ploua si daca trec prin vreo balta masina nu mai trage si incepe sa mearga urat,ca si cum nu s-ar alimenta.La o diagnoza cu VCDS mi-au aparut urmatoarele erori:

16485-Mass Air Flow Sensor(G70)

p0101-35-00-Implausible signal

17964-Charge Pressure Control

p1556-35-10-Negative deviation-Intermittent

Pe ce grupuri ar trebui sa fac log ca sa depistez eventuala problema?Precizez ca am comandat valva N75 pe care o sa o inlocuiesc zilele acestea.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flawyl31, @sofo_bogdy

vedeţi că în partea de sus a topicului este o postare marcată cu Recommended, apăsaţi pe Go to this post, citiţi ce scrie  acolo, apoi putem discuta

@Iulyan13

ar fi o explicaţie: cu mufa scoasă de la MAF, valoarea măsurată este înlocuită cu o valoare generică, de obicei 550. Cantitatea de motorină injectată se face în funcţie de această valoare, prin urmare mai mică. Cu această cantitate motorul trage mai greu, dar mai constant şi probabil de asta nu mai apar întreruperile.

@Totalsender

referitor la MAF ţi-a răspuns colegul Călin.g. Este normal să fie un plus cu mufa cuplată pentru că aşa obosit cum este măsoară mai mult decât valoarea generică pe care o dă ECU atunci când scoţi mufa.

Sunt utile şi BS003 şi BS011 pentru că o să completeze informaţiile provenite de la logul în mers şi în plus sunt cel mai uşor de făcut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut lupo_bv, mai am o intrebare, este posibil  ca din cauza debitmetrului sa mai smuceasca in mers masina?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Reset00

Posibil, uite aici nişte cazuri

Şi m-am mai uitat pe logurile tale şi cam are sens ce ai spus tu că problema ar proveni de la MAF. De ce? pentru că am observat că atât înainte cât şi după ce ai umblat la turbină Duty cycle stă liniştit undeva la o valoare sau variază foarte puţin atunci când diferenţa dintre presiunea măsurată şi cea specificată este considerabilă, deci ECU consideră că presiunea aia este suficientă. În mod normal ar trebui să reacţioneze şi  Duty cycle să sară într-o extremă şi să intre în limp mult mai repede. La tine Duty cycle reacţionează numai când apeşi acceleraţia sau iei piciorul de pe acceleraţie (ultima poză)

inainte.jpg.f14fef644f6027256b71b6e1a12f6b83.jpg

dupa.jpg.986df82c24e0751ada98ed4b84df50fa.jpg

dupa1.thumb.jpg.83dac021cda62e6dc925a7ffd7fe08f7.jpg

Chestia asta ar trebui să se reflecte în cantitatea injectată, aşa că fă un log în mers (după aceleaşi reguli ca logul pe 3-10-11), dar în locul grupului 003 selectează grupul 008 şi eventual un log cu grupul 001 în loc de 003.  Să vedem poate se reflectă acolo problema . Valabil şi pentru @Iulyan13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pentru 2.0 Tdi CR ce anume trebuie sa selectez in Advance Measuring Blocks? ca sa fac log la , MAF, Turbo,EGR. Mai exact la acceleratie pana in 1200 turatii am zgomote neobijnuite, pare sa fie trepidat usor. Scoasa din viteza ruleaza ok, deci nu e problema de mecanica sau directie.

Modificat de flawyl31
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citi postarea pe care ţi-am recomandat-o şi nu ai găsit?

Pentru zgomot în zona motorului ai topic separat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Am inlocuit valva n75 fara niciun rezultat!Masina are momente cand trage f bine insa uneori nu are putere si intra in limp mode!Am atasat cateva loguri,sper sa fie bine facute!Astept pareri!Multumesc frumos!Masina in cauza Audi A4B6 1.9tdi 101cp fabricatie 2002.Primele 2 loguri sunt in basic settings pe log,iar urmatoarele 2 in mers.In ultimul cred ca intrase deja in limp mode!

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-2-003-010-011.CSV

La scanare de dimineata aveam P1557-positive deviation-intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totalsender
On 5/29/2019 at 12:02 AM, lupo_bv said:

 

@Totalsender

referitor la MAF ţi-a răspuns colegul Călin.g. Este normal să fie un plus cu mufa cuplată pentru că aşa obosit cum este măsoară mai mult decât valoarea generică pe care o dă ECU atunci când scoţi mufa.

Sunt utile şi BS003 şi BS011 pentru că o să completeze informaţiile provenite de la logul în mers şi în plus sunt cel mai uşor de făcut.

Revin cu log-urile BS-003 si BS-0011

De mentionat motorul ca nu se tureaza singur in timpul testului..... cam greu de tinut acea turatie constanta. ?

Multumesc mult.

LOG-01-003- 2.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sofo_bogdy

Este clar, ai limp mode din cauza suprapresiunii şi de obicei cauza este ancrasarea turbinei. Hai să vedem ce se vede în loguri.

La logul în mers este clar

2033841968_6-1-20193-49-34PM.jpg.7ce307975e3f6955f30fcf4289ca8cfb.jpg

EGR: Problema este în partea de jos a graficului. Cauze posibile: vacuum insuficient (ştuţ pompa vacuum, furtunaşe crăpate, N18, membrană EGR crăpată), EGR murdar care nu mai deschide complet. O mică problemă ar fi şi în partea de sus, n-am mai notat pe grafic, acesta ar trebui să fie undeva pe la 450. Deci aici problema ar fi că EGR nu închide complet, de obicei EGR murdar.

889971641_6-1-20193-51-33PM.jpg.95206b70ca6ccfa109a798722e4e3cf8.jpg

Turbo: Am pictat pe imagine cam care ar fi treaba

1073088930_6-1-20193-53-49PM.jpg.7a462623008f3d364d7c749201415352.jpg

Concluzia este că ai putea să ai două probleme:

  • una de vacuum (asta nu are legătură cu limp mode-ul, din cauza ei eventual trage mai prost la început, iar în timp poate duce la ancrasarea geometriei din cauza limitării plajei de acţionare)
  • una legată de turbină şi asta provoacă problema pe care ai sesizat-o tu, aceea de limp mode + eroare

Întrebare: este umblat la reglajele turbinei cumva? Mi se pare cam mare diferenţa dintre minim şi maxim (270mbari, ar trebui să fie vreo 180 cu motorul cald)

@Totalsender

Cu logul în mers ne-am cam dumirit: probleme MAF şi presiune târzie, dar îl mai pun o dată aici ca să fie o imagine de ansamblu

1768350622_6-1-20194-05-50PM.jpg.6a421e64abf908b37934ad618841ca4f.jpg

EGR: partea de jos-vezi explicaţiile de mai sus la colegul. În plus la tine mai apare şi partea de sus translatată puţin în sus. De obicei asta se întâmplă când sunt ceva scăpări de presiune între  turbina şi motor. Nu este prea mare, dar trebuie verificat

102988752_6-1-20194-07-34PM.jpg.5075eb47ed3a547c3f9f2ddecd118d23.jpg

Turbo: Diferenţa dintre min/max este mică rău(50 mbari), normal că nu are cum să tragă. Cuze posibile: probleme de vacuum, blocaje ale geometriei, poate amândouă

613323456_6-1-20194-11-51PM.jpg.ff512bc06fea141ed4c45095213e7aba.jpg

Valabil pentru toată lumea: în special la BS011 lăsaţi logurile să înregistreze mai mult timp, măcar 6-8 cicluri că nu se întâmplă nimic, dimpotrivă este mai concludent

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Multumesc mult pt informatii!Maine o sa merg la un prieten mecanic sa imi curete turbina!Masina o am din 2007 iar la turbina nu am umblat pana acum!Stutul pompei de vacuum este lipit.Egr-ul scapa destul de mult ulei si e tot timpul murdar!Ar fi o solutie blindarea lui cu garnitura plina?Ce investigatii cred ca ar trebui facute si in ce ordine?Multumesc inca o data pt promptitudine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru puţin. Prima dată verifică problemele de vacuum pentru că degeaba repari turbina dacă nu este comandată corect. Asta aşa ca să fii sigur că nu ai probleme în zona asta. EGR îl poţi blinda pe toată durata testelor ca să nu le influenţeze sau remediezi problemele (curăţat, verificare membrană, vacuum).Oricum nu de la el iei limp. În principal turbina trebuie văzut ce este cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult.

Cat de curand ii fac o curatare de turbina + reverificare trasee vacuum.

EGR-ul a fost schimbat de curand (pe SH). Al meu nu mai facea treaba deloc.

Sa intreb totusi: dat fiind faptul ca uneori am senzatia ca pedala de frana e cam tare (nu extraordinar de eficienta), sa aiba vreo legatura cu pompa de vacuum?

Va tin la curent.

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

O interpretare a log-urilor atasate se poate, va rog?

ultimele loguri din fisier, este o skoda oktavia ALH.

masina este a unui prieten si ma rugat sa fac un log deoarece ia limp mode dar nu mereu.

multumesc

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suprapresiune, vizibilă mai ales în al doilea grafic. Cauze posibile: ancrasare turbină, N75.

Tot în al doilea grafic se observă ceva probleme la MAF (am încercuit)

1368376945_6-2-20191-16-14PM.jpg.28bb48e718586badc00316e1c4e00be9.jpg

422128587_6-2-20191-22-08PM.jpg.ec2ea668f7cd1c5154cda786c785290d.jpg

BS003: Recirculare mărită. Cauze posibile AICI

668194672_6-2-20191-23-26PM.jpg.d361b83367102df732ae4313888310de.jpg

BS011: neregularităţile alea atât în partea de sus cât şi în partea de jos m-ar duce cu gândul la N75, dar se pot datora şi altor probleme de vacuum sau geometrie.

369077888_6-2-20191-25-39PM.jpg.81c51c9b06b2e58a75bdd237bd0953f1.jpg

Dacă se poate să încerce cu un N75 şi un MAF  de probă de pe o maşină unde funcţionează corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ma poate ajuta si pe mine cineva cu o interpretare ? I-am schimbat actuatorul (cel vechi se sparsese) si l-am reglat luand ca reper filetele celui vechi si folosindu-ma de vcds, dar nu stiu cat de corect am lucrat.

Daca ar mai fi si alte probleme va rog sa-mi spuneti.

Multumesc !

LOG-01-003-011-010.CSV edited.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ai suprapresiune, ești aproape de limp mode, iar debitmetrul este obosit.

Fă și BS003 ȘI BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, dețin o Skoda Octavia 1, motor ALH, an 2005, care este foarte lentă (pleacă după loc greu chiar dacă vreau să plec mai agresiv și avansează în viteză tot foarte greu) la mecanicii la care am fost mi s-a spus că nu are probleme cu turbina și nici cu senzorul de aer, și de aproape 6 luni mă tot chinui sa îi aflu cauza, am schimbat intercooler-ul cu țevile adiacente, senzorul MAF și degeaba... în zadar, nicio modificare. 

Astăzi am făcut un log în mers și v-as fi recunoscător dacă mi-ați spune o posibilă cauză a problemei.

Vă mulțumesc frumos.

LOG-01-003-xxx-xxx.xls LOG-01-10F-111.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls LOG-01-031-10F-11133.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai făcut logurile corect. Citeşte postarea recomandată în susul paginii apoi fă logurile cum scrie acolo.

Aşa din ce se vede nu face presiune (am marcat eu cu roşu pe unde ar trebui să fie). De ce? Nu ştim până nu postezi logurile corect făcute

1715083636_6-4-20193-53-51PM.jpg.c92f34b2599b78543d378ed083bb85ec.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!