Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@ kosmyn,

 

motorul este 1,9 tdi 74 kw(101 cp) tiptronic

 

voi verifica vacuumul la egr si postez

 

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

vezi ca am facut niste complectari in postul precedent. filtrul de motorina este cel cu tevi sau prin infiletare cu racitor pe el ? daca ai racitor verifica si capsula care deschide circuitul de racire al motorinei. este o valva neagra in spatele la alternator pe un furtun de antigel. bagi un furtun de vaccum si tragi aer vezi daca deschide robinetu/daca tine vaccum. daca e spart bagi un surub pe furtunasul de vacum pana o inlocuiesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionut

In logul postat mai ai egr blocat cu saiba plina?

Incearca si un log 3-8-11 sa vedem si injectia cum sta.

Turbina se incarca rapid si corecteaza bine presiunea, dupa parerea mea nu este o problema de comanda turbo, probabil apare o limitare pe injectie data de valorile incorecte furnizate de debitmetru.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu nu mai inteleg nimic la Ionut, are un log la care zice ca e cu turbo curatat, in alt loc zice http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?p=2409583 ca stie ca agata turbo, maf-ul este acceptabil in logul la care zice ca e cu saiba la egr, dar valoarea specificata scade brusc doar dupa ce ia limp (probabil), parerea mea este ca nici masina nu este cea din semnatura ca logurile sunt de la edc16, pe cand masina din semnatura lui are motor AVB cu edc15. Mai departe zice ca are bloc de valve, din care eu inteleg ca toate valvele sunt la un loc, dar furtunele nu ajung sa fie incurcate.

 

Oricum se vede diin log un singur lucru cu siguranta, ca masina e ametita rau, e posibil sa aiba si probleme pe injectie dar suprapresiunea???? din ce cauza e?

 

@catalin_kiru

 

Se pare ca egr-ul nu deschide suficient si ti s-au explicat motivele, dar spune-mi si mie logul ala in mers cum drak' ti-a sarit de la 2100  la 3800 fara turatii intermediare?

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ultimul log postat turbo arata bine, a zis ca acuratat din nou geometria. cred ca prima data a spus ca turbo e curat pentru ca nu trecuse prea mult timp de cand il curatase. i-am explicat pe pm ca in situatia in care fumega rau de tot geometria se poate bloca destul de repede din nou. tot de pe pm stiu ca in ultimul log egr are doar rata de recirculare redusa cu saiba cu diametrul mai mic. pe logurile vechi in aceasta situatie avea o suprapresiune de toata frumusetea.

 

in privinta motorului eu cred ca este unul de generatie dupa 2005 gen bxe, bkc sau ce alte coduri au mai fost de 77kw. calculatorul este intr-adevar edc 16. nu exista pe modele vechi bloc de valve.

 

la el clar problema este pe parte de aer. in mod normal suspectezi ca debitmetrul nu citeste corect, insa daca el sustine ca au fost probate doua noi sau numai unul nou, rezulta clar ca lui fizic ii lipseste aerul respectiv sau ca de la debitmetru si pana la ecu se pierde din cantitate, pe fire, ca sa zic asa.

 

in aceste conditii probabil ca ecu taie injectia si logic ca turbo nu mai are de unde sa faca presiune fara gaze de esapament si fara comanda.

 

cam astea sunt ideile mele. :)

 

P.s. cred ca teoria a doua elugubrata ieri seara a fost corecta, judecand dupa logul de azi dupa curatarea geometriei din nou.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi vedeţi că ultimul log cu geometria curăţată este din 14 iulie, iar ultimul cu limp (penultimul log) este din 26 iulie.

Recapitulând puţin am observat că

  • cu şaibă plină nu face suprapresiune
  • debitmetrul arată valori la actual peste cele specificate numai când are suprapresiune la greu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut,vad ca lupo bv a inteles e corect cum zice el ,la fel am zis si eu dar am fost inteles prost.......postez acu log uri proaspete facute in seara asta si nu am luat limp....imi pare rau daca v am zapacit,nu este cu intentie merci pt intelegere

LOG-01-003-008-011.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce la semnatura lui apare ca motorul este de 105 CP, este clar ca are VW Passat B6 cu motorul 1.9 TDI codul BKC, BXE sau BLS. Mai exact are acelasi motor ca si mine :), un 1.9 TDI cu EDC16. 

 

@ionut10a Ce cod ai la motor ? 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

  • cu şaibă plină nu face suprapresiune

 

 

 La wot, cu sau fara saiba egr ar trebui sa stea inchis. Si atunci cum sa nu te gandesti la comenzi aiurea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate, nu obisnuiesc sa ma uit la data. am tras concluzia ca este ultimul, ca a mai curatat din nou turbo. sunt obisnuit cu postarea de informatii in ordine cronologica.

 

pe pm am primit info ca acest ultim log este facut cu saiba cu gaura redusa la egr. deci atunci nu a facut suprapresiune.

 

inseamna ca intre timp iar s-a incarcat geometria.

 

oricum, foarte iesit din tipar comportamentul.


pe bs 11 din seara asta se vede clar ca agata geometria la deschidere.......

 

suprapresiune exista in continuare berechet, la limita de limp.

 

ciudat este ca nu apare nici o limitare la injectie, din cate vad eu.

 

nu mai inteleg nimic....................................

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.postez acu log uri proaspete facute in seara asta si nu am luat limp....i

 

n-ai luat limp, dar erai pe aproape, data viitoare poate-l nimeresti :)

post-135315-0-96844800-1406746117_thumb.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bxe motorul.asa e geometria se ancraseaza foarte repede dupa curatarea turbinei,deci cu sau fara suprapresiune fumul e specialitatea case.....tzacanel imi dati o idee la logurile din seara asta//??merci asta seara stiu ca eram aproape de limp

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer, sincer excluzand problema cu suprapresiunea, as putea zice ca masina trage cum trebuie. am avut si eu bxe si din cate imi amintesc are cuplu de 250nm. asa cum se vede pe log atinge aceasta valoare.

 

sa nu cumva sa ai asteptari prea mari de la masina.

 

ar mai ramane problema fumului....

 

limitatorul de fum este peste cel de cuplu, practic ecu nu vede fum....ca sa zic asa, singura limitare ce apare este cea impusa de soft cu privire la putere. din punctul lui de vedere nu sunt probleme de amestec.

 

totusi fumul poate sa apara daca injectoarele nu pulverizeaza cum trebuie. ecu nu poate sa verifice asta. nu stiu daca are sonda lambda bxe-ul. eu spre ex am la 2.0 tdi, insa din cate stiu eu nici la mine nu regleaza amestecul ci controleaza egr pt a reduce poluarea, nox adica, oarecum tot amestecul il influenteaza.

 

cam atat de la mine pe moment.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zolack,

Am cutie tiptronic si are un dispozitiv la pedala (kick down), care la apasarea brusca a acceleratiei trece in modul sport, adica se tureaza foarte repede.

O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci pentru raspuns,masina in treapta 1 si 2 e foarte lenta si la deal la fel ,se simte asta,nu trage la fel ca cand am luato,poate daca rezolvam problema fumului e clar ca o sa intre mai mult aer in motor si in final o sa mearga mult mai bine.......de vineri plec in concediu asa ca vreo 3 sapt nu o sa mai auziti de mine,,,,,merci

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logurile mele cand turbo era prin balarii.

 

in logul 3-8-11 se poate observa ca limitatorul de fum este cel mai de jos pana la 2100-2200 de ture. se datora faptului ca turbo livra presiunea ceruta aproape la varsta de pensionare, ca tot e in trend :)

 

http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?p=2369997

 

daca zici ca a ta e puturoasa, inseamna ca a mea era melc.... :)

 

Sa va imaginati cum era la wot de la 1500 rpm. combinata toata treaba si cu multitronic.....o adevarata splendoare.

 

uite ce timp aveam pana incarca turbo RECONDITIONAT.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Sunt nou pe forum si sper sa nu fac multe greseli. Am o problema la golf-ul meu 5, 2.0 TDI 4motion si deocamdata nu a reusit nici un mecanic sa ii dea de cap. Problema este ca de multe ori cand trec de treapta a 5-a si apas serios acceleratia cade turbo. Opresc masina si o pornesc din nou merge turbo ca nou..... si tot asa. Daca apas acceleratia treptat nu cade. Dar asta se intampla doar cateodata. Sunt momente cand accelerez tare si in a 6-a si nu are nici o problema. Precizez ca scoate si mult fum negru cand calc acceleratia. Am schimbat deja sezor, furtun si nu ii da de cap nici un mecanic. Daca s-a mai intalnit cineva cu asemenea probleme....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De lovit s-au mai lovit, dar dacă nu cauţi nu găseşti. Foloseşte funcţia Search din colţul dreapta sus. Şi ca să poate spune cineva ceva despre problema ta trebuie să postezi nişte loguri. Parcurge câteva pagini din topicul ăsta şi o să te lămureşti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

@orbanpaul

daca ai fi postat si un log sau eroarea care o ai era mai usor ptr. toata lumea....dar din ceea ce zici cu siguranta iti ei limp..daca zici ca da cu fum negru la greu posibil sa intervina limitatorul de fum ptr ca amestecul aer-combustibil nu este ok....acum sunt mai multe cauze aspiratie obturata,furtun,intercoler fisurat-pierdere presiune,turbo,injectoare......asa ca cel mai ok ar fi sa postezi un log pe 3-10-11 si un bs 3 si 11 si dupa aceea mai vedem ptr. ca asa ne dam cu presupusul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gctinvalentin,imi dai si mie o pista te rog la log urile de mai jos?m ar interesa daca turbo e obosit...egr ,debitmetru,map noi furtune etanse,intercooler spalat cu benzina....merci mult

LOG-01-003-010-011.xls

log 003.xls

log 011.xls

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

parerea mea este ca problema ta se invarte in jurul turbinei daca te uiti la ciclul de lucru al tijei in primul log ai niste valori care nu au nici o treaba cu realitatea,valorile ok ar trebui sa arate cam asa 80% cu 30%-35% pe cand tu ai  90,3% cu 15% si de aici apare si overboost-ul pe care il ai...in log-ul 011 se vede destul de clar un reglaj nu defectos ci catastrofal...regleaza tija in prima faza in asa fel incat turbo off 950-980mbar aici trebuie sa ai vacuum maxim si tija sa fie pe surbul opritor iar la  turbo on 1150-1170mbar aici nu trebuie sa ai vacuum iar tija sa fie in celalalt capat...inainte verifica sa ai vacuum cat trebuie si sa fie taiat cand trebuie...si verifica la mana daca agata geometria....  una peste alta reglaj defectuos sau geometrie ancrasata 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In situatia mea geometria nu agata deci ramane sa reglez tija.Dar nu a umblat nimeni la tija dupa ce a fost curatat turbo.

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam pierderi de putere la motor si un fasait la accelerare. Maf si turbo - sub valorile specificate sau chiar in zig-zag. Uneori intrerupea pt fractiuni de secunda la accelerare usoara in plaja 1800 - 2500 ture.

Rezolvare: am observat ca filtrul de particule era anulat din soft. Valorile de ultima regenerare (acum 2500km), nivelul incarcarii filtrului (15%) - ramaneau neschimbate. Fizic, filtrul de particule nu era scos. Din aceasta cauza gazele nu puteau fi evacuate.

Masina si-a recapatat puterea si nu am mai observat nici intreruperile dupa anularea fizica a DPF.

Modificat de dodooopassat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@misuro2003

 

dar nici la surubul de stop nu s-a umblat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina a fost demontata curatata si pusa la loc si nu sa umblat la surubul de stop.era necesar sa se umble la surubul de stop?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!