Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Şi maşina cum se mişcă? Este mai leneşă de cum o ştiai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am terminat lucrul si am dat o tura doar in oras, ca a curs apa  din mine ca din izvor, putin parca e mai lenesa, in shimb se simte ca trage si dupa ce trece de 3000-3500 rpm, inainte deja acolo nu mai aveam pedala sau poate mi se pare.

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate mai trebuie reglată tija, dar aşteapă să-şi mai dea cu părerea cine se pricepe mai bine la treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ies in weekend la drum si mai fac log in 3 si 4  sa vedem ce iese


deocamdata nu modific nimic, o sa circul asa, multumesc de ajutor, mai astept si alte pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca masina este lenesa, ca doar ii trebuie vreo 13 s sa urce de la 1600 la 3200 rpm (banuiesc ca era intr-a 3-a). Daca zice ca a fost schimbat actuatorul poate ca mai trebuie scurtata tija un pic, bineinteles daca nu sunt pierderi de vacuum pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam cat ar trebui sa o scurtez, defapt trebuie sa o iau cu juma de tura ......pina ma ard la maini

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa scape si vacuum dar ma tot gandesc pe unde, odata ce furtunele le-am schimbat, stutul este lipit, pompa tandem are garnituri noi, poate nu lucreaza  n75 corect? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu daca as fi in locul tau as scurta o tura si daca vad ca logul nu se amelioreaza semnificativ, as cauta o pompa de vacuum cu ceas si as verifica vacumul de la intrarea in actuator  sa fie undeva pe la 700 mbar (parca), oricum peste 600. Daca nu e atat, iei pe portiuni si verifici etansietatea.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am reusit sa faca si eu un log si sper ca l-am asezat bine in excel.

deci eu schimbat schimbat turbina si acum am incercat sa o reglez pe asta ca dupa ce mi-a montat turbina masina nu tragea,intra in limp si scotea mult fum negru muuult plus se auzea o fasaiala la turbina in relanti.

Acum am mai insurubat un pic opritorul de la actuator si a disparul fasaiala aia dupa care am mai strans un pic (3-4 mm ) de piulita de la tija(am scurtat-o).acum masina merge relativ bine dar parca tot nu intra turbina cum trebuie si are un fluierat ascutit.

nu imi da voi sa atasez filele imi zice ca nu e permis acest tip de fisier (csv)

cum transform csv in xls pentru ca mie asa mi le-a salvat din excel.am excelul in italiana si nu stiu care e COMMA in italiana,virgula sau ce ?

PS: am windows 7 cu excel 2010

Modificat de manyx86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Am un VW Passat variant 1.9 TDI PD 96 kW. in viteze superioare, a 4a si a 5a trage cu intreruperi intre 1800-2300 rot/min (dupa trage liniar).

puteti sa aruncati un ochi pe logul meu? sau daca nu lam facut bn sa ma lamuriti ce grupuri trebuie selectate.

post-140249-0-50423900-1408049070_thumb.

Modificat de dmradu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun aici un PRINTSCREEN cu logu-rile ,sper ca e bine...nu reusesc nici cum sa-l fac in XLS,

ecu resoftat STAGE 1  TCM,mersi anticipat

post-114538-0-67662600-1408049097_thumb.

post-114538-0-72607600-1408049300_thumb.

Modificat de manyx86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Domnul @Rune daca puteti arunca un ochi asupra logurilor mele v-as ramane recunoscator. Masina nu ia Limp doar ca are perioade cand o simt mai puturoasa. In mare parte dau vina pe intercooler care nu prea raceste. Outside Temp:30 grade...in intake aveam ~50 grade.

Din cate vad eu din logul 03-10-11...la 1911rpm in loc de 2284mbar cat are trebui....am doar 1581mbar...apoi urca in overboost la 2488mbar dupa care se stabilizeaza la presiunea care trebuie. In bs11 nu prea ma pricep. Din ce vad este o diferenta de cam 170 mbar intre off si on. Cum este timpul de incarcare? MultumescLogs.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ catalin

 

Logul 3.10. 11 nu arata rau si sunt multi ca si-ar dori sa scoata un log identic, si overboostul pe care il face  este destul de ok si caracteristic TDI PD E3, important este ca acest overboost nu este urmat de un underboost, lucru care af fi un indiciu ca geometria sufera, dar...

 

In logul BS 011 la valoarea 950 mbar se vede ceva deviatii ( in poza marcate cu verde) deci   geometria nu reuseste sa tina constant 950 mbar de ce? trebuie cautat, de la ce poate veni, un N75 uzat ori  o geometria ancrasata, ori un arc tasat la actuator, in rest valorile ON/OFF bune si diferenta de ON/OFF  170 mbar este ok daca motorul era cald.

 

N75 se poate inlocui ptr o proba, geometria se poate controla ( dar sa fie turbo fierbinte!)  dar arcul din actuator este imposibil de controlat doar inlocuirea actuatorului poate aduce ceva dar trebuie sa ai in vedere pretul inlocuirii actuatorului.

 

Eu personal nu mi-asi face asa mari probleme deoarece valorile masurate de VCDS  se fac la anumite intervale si in momentul cand faci un mog in viteza a 3 a dureaza putin pana motorul ajunge la 3500 rpm deci aceste mici discrepante pot apare la inceputul unui log in mers, daca de exemplu de la inceputul logului si pana la overboost sunt 5_masuratori atunci iti poate da de gandit dar in cazul tau nu cred ca este necesar.

 

Punctul cel mai important in ceea ce spui tu fiind  temperatura intercoolerului, ei bine trbuie sa stii ca, cantitatea injectata este definita de un algoritm intre masa de aer ( MAF)  temperatura ( temperatura influenteaza volumul!)  si regimul motorului.

 

Ptr a diagnostica corect intercoolerul trebuie sa vizionezi temperatura din tubulatura de admisie in timpul mersului constant la 100 Km/h si temperatura trebuie sa fie aprox 10 °C peste temperatura mediului, acesta temperatura poate sa fie  mai ridicata in momentul accelerarilor sau in mementul cand masina sta pe loc deoarece tubulatura se incalzeste lucru ce duce la incalzirea aerului, eu personal ptr a reduce putin acest efect am apelat la izolarea tubului ce vine de la intercooler la  EGR, rezultatul este destul de mic dar este pozitiv.

 

Daca diferenta temperatura este mai mare de 10°C curata intercoolerul la interior si exterior  la interior este destul de dificil deoarece depunerile de ulei sunt de calitate si de multe ori se rezolva numai prin inlocuirea intercoolerului, dar incerca intai prin curatare si verifica inainte de curatare si dupa curatare temperatura ptr a vedea daca a adus ceva.

 

Si daca nu esti multumit trebuie sa cauti ceva despre racirea intercoolerului cu  apa pulverizata sau cu elemente peltier...

Bafta

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Multumesc domnule Rune pt raspunsul elaborat.Intercoolerul l-am curatat atat interior cat si exterior. Nu s-au observat imbunatatiri. Ma gandesc sa mai adaug un intercooler frontal de mondeo( care nu este foarte mare dar impreuna cu smic-ul masini cred ca ar reduce considerabil temperatura). Acesta solutie necesita un buget redus, dar cred ca ar fi necesara o resoftare din cauza lag-ului ce o sa apara. Ma gandesc si la montarea unui filtru pt gazele de carter. Sa nu mai bage ulei in admisie. Cu ce ati izolat tubulatura de la IC la EGR?

Modificat de ursachicatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa crezi ca cu cat maresti volumul intercoolerului cu atat vei avea si un efect mai pozitiv, eu sunt de parere ca original este cel mai eficient.

 

Am izolat cu tub izolator ( 40-50 mm la interior si in carne de 10 -15mm) rezistent la temp cumparat de la Dedeman, ai 2 modele  gri deschis si negru eu am luat negru deoarece este mai maleabil si mai rezistent la temp.

 

Cum ai ajuns la temperatura de 50 °C la relanti stand pe loc sau in mers? aparatoarea de plastic de la interiorul aripei este prebazuta cu deschideri ptr trecerea aerului ( se intampla de multe ori dupa o reparatura in urma unui accident sa fie montata o aparatoare fara deschideri si atunci ai racirea proasta deci eficienta intercoolerului scade.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

In mers. Nu aveam 100km/h ce-i drept. Se stabilizase undeva la 45 grade. Dar am mai monitorizat temp si alta data la mers constant de 110km/h pe dn1. Aceeasi diferenta de + 20 grade. Eu nu am aerisirea aceea in aripa. Nu cred ca am vazut vre-un b5/b5.5 cu asa ceva. Dar cred ca merge confectionata dintr-un capac cu grilaj pt tubulaturi de ventilatie. Tot de pe la dedeman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand spun de diferenta de 10 °C ma refer la fmic  deci poate la un smic este absolut normal acesta diferenta de 20 °C.

La intercooler este important ca aerul sa treaca prin el deci cred ca daca optimizezi ierirea aerului vei imbunatati  racirea.

 

Ptr recuperarea uleiului din gazele de carter sunt epuratoare suplimentare destul de eficiente, eu folosesc unul de la BMW X5 .

Atentie ca ne indepartam de la subiectul acestrui topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Corect. Sa nu ne indepartam de la subiectul topicului. Pai o sa fac si eu o aerisire in plasticul aripei sa vad daca este vreo imbunatatire. Multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajuta cineva cu postul"7226"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si tu un "Save as...." si salveaza-l in format xls sau xlsx dupa aceea incarca-l pe site. Fisiitul vine probabil de la colierele care nu sunt stranse ca lumea pe tubulatura dintre turbo-IC-EGR.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,cred ca am descoperit cauza limpului dupa ce am dat turbina jos de doua ori si curatat egr (multi nervi si maini zgariate) si tot facea figuri pe la 3000 rotatii.

Acum doua zile am mai lungit tija cu aprox 5 mm si de atunci i-am dat forja si nu a mai dat nici o eroare si nici o intrerupere.

Sper sa ramana asa ca tare bine este când te poti baza pe masina in special la depasiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

@tonytony

parerea mea este ca masina nu are nimic,log-ul este prost interpretabil...fa un log si posteaza valorile de la  1700-1800rpm la 3900-4000 si ai sa razi ca o sa fie interpretat altfel ...dely-ul tau este de 3,22sec....tu ce ai vrea ca masina sa raspunda instant la 1400rpm in tr3 sa te bage in scaun...iar ciclul de lucru al tijei este aproape acolo unde trebuie poate un 65%-70% ar fi ideal dar una peste alta eu zic ca este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri, o sa mai fac alte  loguri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gogonel,

 

In principiu reglajul ti-a reusit foarte bine, daca ti se pare ca smunceste la schimbarea vitezelor sau daca  auzi un sunet suspect dupa accelerarile bruste, incerca sa mai lungesti tija cu o jumatate de tura sau o tura, daca urmaresti graficul dupa reglare vei observa un usor zig-zag ceea ce poate veni de la o tija reglata o idee prea scurt.

 

Mai jos ai in grafic logurile inainte si dupa reglare.

 

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!