Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@Radu

 

Acum cine stie cat ai mers tu cu masina asa??? deoarece cand EGR ul e blocat pe deschis deci ai recirculare non stop. atunci apare urmatoarea problema si se numeste Geometrie turbo blocata/ franata/gripata, zii cum vrei cert este ca nu functioneaza corect.

 

NU vreau sa te trimit la curatat turbo, dar cel putin o demontare a tijei actuatorului de pe parghia geometriei, pentru a constata daca geometria e libera, Ti-asi recomanda...si in cazul ca se misca greoi, o misti de la un capat al altul al cusei pana merge foarte usor...si cu un EGR curat si degripat, cu  o geometrie ce merge usor poate scapi de ...schimbat /demontat turbo.

 

Asta e lantul slabiciunilor la VW   MAF EGR Turbo, si daca te uiti bine pe forum ajungi la aceasta concluzie.

turbina o are schimbata cu una muuult mai noua :)

Cred ca merge cu ea asa de cind o are, iar EGR cred ca a fost blocat pe inchis, ca abia am ridicat supapa aia de pe scaun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tiroid

Ma alatur colegilor care sustin ca o supapa in nici un caz nu se indreapta.Categoric se schimba.Dupa ,se face scaunul supapei cu pasta de slefuit supape.Apoi se intoarce chiulasa cu fata in sus si se toarna benzina ,la nivel,in toate supapele.Se lasa o noapte si daca a2a zi toate cele 4 nivele de benzina sunt identice ,se monteaza.

Ceva de genul :

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfoai ..... citesc si ma ingrozesc.......pentru ca am avut si eu experiente nefaste cu mecanci celebrii care nu concepeau sa regleze avansul dupa schimbarea distributiei si se uitau la laptop ca la OZN.  Tiroid....iti uram bafta cu totii si asteptam sa vedem solutiile gasite ! Poate dai de un mecanic priceput ! Partea cu EGR-ul e delicata, maine sau poimaine il dau jos cu totul pentu a-l putea curata corespunzator.... cu spray de frane TRW spray din care o sa-i dau si lui DragosR : :winter:

Eu ma mai confrunt cu o problema descoperita de curand, blocul de electrovalve care baraie 3-4 secunde de la oprirea motorului, si care normal ca influenteaza si vacumul de la turbina....il schimb si va spun efectul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Na la Electrica e maestru AlBundy  eu nu ma bag ca ma curentez.

 

Atentie cu sprayul de frana sa nu dai pe membrana...eu am spart una asa...

 

cel mai bun e asta nu rade ca vei face ochii mari cand vezi ce curata...si la clatire cu apa calda, ori batranul WD-40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti,

 

Din pacate nu am stiut (tehnic) cat de grava poate fi treaba cu supapele si am mers pe mana celui care mi-a reparato (in ideea ca daca nu o face bine ma intorc inapoi + ca el mi-a spus la inceput ca face el rost de supape la pret bun si m-am gandit ca daca erau cat de putin cu probleme ar fi profitat sa mai castige ceva banuti si din comertul supapelor, asa ca am fost ok cu ideea ca le-a indreptat. M-am mai gandit ca poate nici nu erau strambe..ma rog, ipoteze sunt multe. El mi-a garantat ca stie ce face, si a facut ce trebuie acolo, e un service din bucuresti zona militari care se ocupa strict de asa ceva (ce-i drept am inteles ca cei 2-3 baieti fac 3-4 chiulase/zi). Mi-a mai demontat un mecanic ideea ca ar fi supapele spunandu-mi ca motorul are compresie f.buna (masurand intr-un program delphi).

 

Sper sa se rezolve problema maine dupa ce umbla la EGR.

 

Ramane totusi problema cu volant care este f.zgomotoasa la oprirea motorului. Mecanicul m-a asigurat ca a montat perfect ambreiajul, mai ales ca au fost date jos cutia de viteze si motorul si le-a montat direct pe banc sau ceva de genul. Mi-a spus sa ma duc la cei de la care l-am luat sa le arat ce se intampla, ce-i drept am cautat magazinul cel mai ieftin, insa l-am luat din Bucuresti, sediu ok, firma - factura+garantie. Ma gandesc sa nu fie fake-uri sau ceva de genul. In rest ambreiajul se simte ca e nou, nu face probleme la mers, plecare .. etc., doar zgomotul volantei.

 

Revin cu vesti ! Seara buna.

Modificat de tiroid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresia nu se poate masuara cu nici un program de diagnoza, se masoara doar mecanic cu un manometru (eventual poate fi un manometru cu afisaj pe un display)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si aici   floro daca permiti o completare se poate masura compresia "uscat"  si "umed".

 

Ce semnifica uscat e normal si umed se adauga in fiecare cilindru  ulei.

 

De ce?

 

Pentru a diferentia intre scapare compresie la segmenti  si scapare compresie la supape, e un video clil pe net ce explica acest sistem.

 

Zi buna la Toti!!  Si spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....La un moment dat un alt mecanic care a pus testerul pe masina mi-a zis ca i se pare ca, cand face problema se aude ca da aer in loc sa traga.....

Să lămureşti şi chestia asta pentru că dacă este aşa îmi pare supapă de admisie care nu se închide bine.

Verifică şi la evacuare cu o foaie de hârtie, trebuie numai să sufle, dacă sunt momente când atrage hârtia ai şi supape de evacuare care nu închid bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Postez si eu un log aici poate ma sprijiniti cu ceva sfaturi(o interpretare). Ca simptome ar fi: imi intra in limp mode dupa 5-10 min. de mers in viteza a 5-a sau a 6-a. Daca opresc si repornesc se reseteaza, dar apoi dupa cateva minute intra din nou in limp mode. la testarea statica cu vagcom-ul indica eroarea  "1557 - positiv deviation"

LOG-01-003-010-011 vit.3 & vit.4 26.11.2013.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îţi intră în limp mode pentru că ai suprapresiune mare. Chestia este că uneori ai şi subpresiune şi după cum sar valorile ale pe acolo când prea mari când prea mici, înclin să cred că ai geometria murdară şi agaţă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WAW Marcel   asta da log.......10 point

 

Daca mai puneai si valorile specifice si cele masurate in grafic iti dadeam 12 puncte.

 

Am observat atunci cand pedala de acceleratie este la 0% ca valoarea maf actuala  este mai mica decat valoarea maf specifica.

 

Daca cauti cateva postari mai inainte vei gasi metoda mea de ainterpreta valoarile MAF , in cazul tau aceste valori  semnifica ca valva EGR in acel moment este deschisa, cu toate ca la relanti , adica acceleratie 0% EGR ul trebuie numai decat sa fie inchis.

 

O alta chestie care nu pare ok in logul tau este valoarea MAF actual mai mica decat MAf Specific dupa ce motoriul depaseste 3000 rpm , dupa depasirea a 3000 rpm  egrul trebuie din nou sa fie inchis obligatoriu, de aceea in cazul tau nu imi este clar valoarea MAF scade deoarece EGR ul ramane deschis ori datorita faptului ca MAF ul este batran ...cati km ai cu el?.

 

Pentru a face lumina, fa un log BAsic Setings 003  sa vedem ce zice EGR, posibil v-a trebui sa il curati, dupa ce avem un EGR intact functional, va fi nevoie de inca un log sa revedem ce e cu MAF ul.

 

Dupa ce avem certitudinea ca EGR ul este curat/deblocat, si vedem mai departe care este starea MAF ului apoi gandim mai departe ce e cu Turbo.

 

 

NU stiu de unde ai copiat valorile D Cycle MAP   40-95%   dar la maxim 94% esti in Limp mod.

 

Cu placere

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok multumesc; valorile D Cycle MAP   (40-95%)
nu sunt copiate ci sunt date de VCDS (eu doar am "aranjat" putin log-ul)

EGR-ul a fost curatat acum 1 luna ....????


AM UITAT ... DEBITMETRUL IL AM DE  4-5 ANI(100.000KM) ADICA DE VREO 150.000KM (ACUM AM 250.000KM)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatarea EGR ului nu consta numai in indepartarea depunerilor din interiorul tubului  mult mai important este deblocarea axei dintre valva erg si membrana actuatorului egr.

 

EGR ul trebuie obligatoriu sa fie inchis la relanti, in acceleratie si dupa 3000 rpm fara discutii si exceptii, in afara acestora in sarcina partiala deschide mai mult sau mai putin in functie de necesitate.

 

 

Un alt lucru care spune ca EGR ul ramane deschis este in accelerare  vezi  primul log  valoarea a 9 a maf actual  este 1073.1    turbo actual in acelasi moment este 2499  electronica intervine ptr a proteja turbo de un asa overboost si urmatoarea valoare este 1907 ,  waw ce salt,  si apoi da un ochi la maf actual cum cade sub 800.

 

Deci daca vrei sa ma convingi ca EGR ul este curat si deblocat  convinge-ma cu un log  deoarece eu sunt de alta parere si nu ma pot decide intre Maf si EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am inteles despre ce este vorba; intr-adevar egr-ul a fost curatat de depuneri; o sa verific curatarea/deblocarea acestuia fac un nou log si postez apoi.

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu ceva vesti,

 

Ieri am postat pe graba si cred ca am uitat sa va spun ca cei unde am facut chiulasa m-au trimis la un alt mecanic sa arunce un ochi (masina a inceput sa mearga f.greu .. si abia mai pornea) si a dat o eroare de EGR. P0402 mai exact.

 

Azi dimineata am dus masina la service-ul (care mi-a facut toate reparatia, mai putin chiulasa si turbina) sa verifice EGR-ul. L-au dat jos, era putin murdar, l-au curatat si verificat si am inteles ca in afara de mizerie nu parea sa aibe probleme. Totusi cand au desfacut EGR-ul au desfacut si carcasa clapeta acceleratie, si au dat capacul jos la ea si au vazut la rotitele care actionau clapeta ca rotita mica are cativa dinti lipsa .. de fapt rupti/tociti, mi-au aratat si mie. Am luat clapeta acceleratie noua (sperand sa fie asta problema) si impreuna cu EGR-ul spalat, curatat .. etc. le-au montat pe masina. V-am spus ca in general trepidatiile apareau in momentul in care motorul se incalzea, dupa ce am luat masina de la service am mers vreo 30 de min si nu a mai facut, nici fum nu a mai dat (normal cu o zi in urma dupa 10-15 min apareau trepidatiile) totusi nu stiu daca sa pun decalajul pe seama curatatului de egr sau pe seama faptului ca in Bucuresti a nins si e mult mai frig.

 

Totodata nu stiu daca v-am spus ca am patit de 3-4 ori ca imediat dupa ce am pornit masina (si a pornit greu) cand eram in a 1-a si am apasat talpa pe acceleratie sa nu se tureze mai mult de 2000 de ture .. de fapt sa ramana blocat, e cred ca asta era mai mult ca sigur din cauza rotitei aleia cu probleme de la clapeta.

 

Acum pe seara am mers mai mult cu masina (aproximativ 1h) si dupa ce am incinso rau a inceput din nou sa faca. Ce-i drept mai usor, fluctuatii mai mici. In schimb la fel, masina nu are puterea pe care o avea, cateodata mi s-a parut ca are zvac si ca merge putin mai bine altadata ca e mai puturoasa ... parca nu a mers la fel.

 

Am facut si cateva filmari dupa cum urmeaza:

 

1.

- tineam piciorul constant pe acceleratie, la un mom dat accelerez doar putin .. in rest asa face.

2.

- cand turatia ajunge la 2000 de ture atunci incepe tremuratu si totodata incepe sa iasa aerul de care v-am zis. Din ce s-au uitat mai multi mecanici, nu pare nici un furtun spart si desi pare ca s-ar auzi in spate cica sunetul s-ar auzi din carcasa din fata de langa filtru de aer. Filtru de aer cand l-a scos e ok, are 2-3000km doar ca parca e ud aproape o treime din el. I-am dat filtru de aer jos si face la fel. Fumul parca nu e mereu atat de albastru, cu masina s-a mers 1000km de cand s-a refacut motorul si din ce se vede pe joja nu cred ca a consumat mai mult de 2-300g de ulei, in conditiile in care s-a mers cu ea foarte turat dupa primi 300km + tot felu de teste .. ambalata tare.

3.

- in filmuletu asta daca dati volum mai tare o sa auziti la a 2-a turatia decalajul dintre pedala dusa la podea de mine si intarzierea cu care se accelereaza.

 

In momentul asta ma intreb:

 E posibil ca EGR-ul sa fie in continuare problema ? Care ar fi cea mai simpla metoda sa testez .. avand in vedere ca problema e delicata, nu face decat cand se incalzeste, nu da eroare .. etc. Pot sa testez, sa-mi dau seama din vcds din parametrii .. etc. etc. ?

 Totodata e posibil sa faca de la turbina ? Cei ce mi-au reconditionato mi-au dat garantie si m-au asigurat ca ea functioneaza ok, ca ei oricum le testeaza si ca singura problema e ca descara putin mai greu.

 Sa dau inca o data chiulasa jos ? Sa schimb supapele ? Asta inseamna obligatoriu o noua garnitura ? Ulei nou cred ca e obligatoriu.

 Pot fi injectoarele ? Dar sa inceapa trepidatiile doar cand se incalzesc ?

 

Ce ma sfatuiti sa fac ?

 

 Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tiroid

MAF-ul ala l-ai schimbat? ala cu care aveai 'jdemii de km ? si aia, mecanici ti-au facut un log in mers s-au s-au uitat cu vagcom-ul sau ce era, asa stand cu masina pe loc, la temperatura, cat incarca alternatorul, etc etc, si la tot felul de alte chestii nerelevante...Fa un log in mers pe 003,010 si 011 si posteaza-l. Avem aici pe forum baieti priceputi de o mie de ori mai bine decat  multi mecanici "generalisti". (iar pe ala ce ti-o indreptat supapele, calca-l cand il vezi pe drum.. :dry: ..indrepti o sarma, un colier, o tabla eventual, da nu supape...)

Deci fa un log in mers, poate se poate deduce si corela comportamentul motorului...

Si suieratul ala trebuie depistat cu precizie de unde se aude, poate sa lamureasca si sa fie cheia rezolvarii problemei tale.

Mie mi s-a spart odata furtunul de la intercoler si suiera la anumite turatii. Era un por aproape, asa mica era gaura si dupa ce mi-am luat la "pipait" motorul am gasit cauza...

Bafta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Tiroid

 

Deci incet ajungem acolo unde eu deja , dupa ceea ce ne-ai povestit, ti-am suspectat EGR ul.

 

Citeste cu mare atentie postarea nr  #5538  si acolo ai exact ceea ce iti trebuie si se numeste suspendarea EGR ului .

 

Multi dintre voi care aveti probleme si in disperare postati aici crede ti /sperati ca rezolvarea problemei o gasiti in ultima postare...........dar masimile si acesta problema este veche , de aceea daca ati citi si postarile mai vechi o sa ramaneti uimiti cati au acesta problema si sunt foarte multe postari interesanta.

 

Toti inlocuiesc Turbo  ca da frumos si aduce bani.......dar nimeni nu se intreaba de ce dracu a crapat turbo???   turbo  se distruge datorita MAF EGR, deci schimband turbo si lasand acelasi maf egr intr un an vei bate din nou la usa  celui care ti a schimbat turbo.

 

DAca Cel ce a schimbat turbo a schimbat numai miezul, atunci a fost nevoit sa regleze surubul limitator dupa miezul vechi,   acesta este reglajul aproximativ  reglajul trebuie adaptat   de acea daca vanele stau prea inchise in pozitia Turbo OFF  atunci gazele trecand printre vane  fluiera ,  exct cum faci cand strangi buzele ca sa fluieri.

 

CE technica merlaneasca  nu mai stie si te trimite la altul ..... cica hai ca te am prostit  indeajuns    asa ca lasa sa mai traiasca si prietenul meu............vai de tine tiroid sper ptr tine sa scapi de ei intr-o zi dar dupa cum se vede mai ai de tras...

 

Sunt curios cum a testat acel mecanic EGR ul???

 

Pentru mine cea mai eficienta metoda este suspendarea, log in mers inainte si dupa suspendare  si apoi este diferenta dintre loguri si comportamentul motorului care iti spun clar  Bun ori Defect, ori ce alt ceva este abureala ca sa va scoata banii din buzunar.

 

Cei mai mari criminali ai unui MAF sunt  APA, Trepidatii, VApori de ulei  si la tine tori 3 lucreaza din plin...filtru ud, tija prea scurta refulare presiune, trepidatii ca e diesel

 

 

 

Am ascultat cum face motorul si revin cu ceva

 

 

Tu ai tija reglata prea scurt face presiunea mult prea mare in tubulatura si cand dai accelerari asa scurte presiunea creste repede , dar cand reduci accelerarea presiunea  trebuie sa iasa pe undeva si se intoarce inspre compresorul turbo scapand inspre filtru de aer.

 

Mersul neregulat pote foarte bine sa vina de la EGR   suspenda-l

 

De ce naiba daca aveti probleme cu turbo nu merge ti la Cipos, vad ca esti din Bucuresti, cel putin Cipos stie ce face

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am dat jos EGR-ul,l-am facut bucati,l-am curatat 100%,am facut output test cu el in mana si parea ca functioneaza perfect.

 

La sfatul lui RUNE am inlocuit garnitura dintre galeria de evacuare si cooler cu o garnitura plina din aluminiu.Am facut LOG-uri ( 3.8.11 si 3.10.11) inainte sa pun garnitura plina si dupa.

 

Din valorile LOG-urilor rezulta FOARTE CLAR ca EGR-ul meu curat scapa gazele (se dechide sub presiunea gazelor) din cauza ibatranirii .

Deci dintr-o verificare facuta 100% ,curatarea reprezinta 10% si restul de 90% testarea lui.Si nu cred ca exista testare mai buna decat cea cu garnitura plina.

 

Multumiri lui RUNE !

post-74110-0-04930600-1385537147_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Baieti,

 

In 1h ma duc la service sa imi testeze tot ce mi-ati spus la EGR, sa-mi faca loguri .. etc. si revin mai pe seara cu vesti.

 

 Va multumesc pentru raspunsurile prompte !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inteleg cam asa

 

BAieti ma duc intr-o ora la garajisti sa ii invat ceea ce au de facut!?!?

 

PAi si atunci ce facem cu mecanicii care frecventeaza acest forum si practica in Bucuresti , precum Cipos , AlBundy, Florin etc etc, ii ocolim saiu pe ei ii intrebam numai cand avem probleme........

 

Cere  sfatul lor inainte de  te duce la un mecanic deoarece sunt destul de competenti si chiar daca ei nu te pot rezolva te vor trimite la cineva de incredere...

 

Stiu ca poate fi luata ca gargara comunista.....dar in principiu acesta este sensul acestui forum... nu numai sa ne plnagem si sa ne cainam precum aia nu merge sau uite ce mi-a facut mecanicul X  ori Y.-

 

Bafta  dar tu iei mereu directia gresita....si de asta se tin scai de tine   problemele

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Rune - ai dreptate.

 Imi poate da cineva un numar de telefon al baietilor de mai sus ? Nu tin sa merg intr-un loc .. vreau doar sa rezolv problema.

 

 Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite cipos    turbo

0740.98.32.95 sau 0766.33.90.46
 
AlBundy
0722.598.806

 

Florin 

0769.824.326
 
si multe altele  aici 
Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu sunt din Bucuresti am apelat si eu la Cipos in urma cu cativa ani, iar acu nu de foarte mult timp am apelat direct ( telefonic ) la serviciile lui. Apropo  acesta chear stie ce face .... asa ca si eu la randul meu recomand varianta propusa de Rune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RaduL - asta am facut, am luat legatura cu Cipos si a ramas ca luni in principiu sa ma duc cu masina la el. Pana atunci o s-o cam tin pe bara, astazi mi s-a aprins in bord becul de la bobina pe culoarea galbena si mi-a dat o alerta in genul: Engine fault workshop, moment dupa care nu mai aveam putere si nu mai puteam trece de 1800-2000 de ture in nici o treapta, cred ca murise turbina. Am oprit masina, am repornito si "si-a revenit".

 

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. am si eu o problema cu masina, un audi a4 b5 din 1996 motor 19 TDI 110 cai, si de ceva timp nu mai trage.

acum cateva zile i-am curatat turbina pentru ca am vazut ca este blocata, dar la fel aceasi problema.

Am incercat si cu alt debimetru si nimic. Am facut o scanare cu VAG-ul si mia dat urmatoarele coduri si am facut si mai multe logari in mers. insa nu prea stiu sa le interpretez. 

 

 

LOG-01-003-010-04411.xls

New Text Document.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!