Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

off imi cer scuze dar nu stiu cum sa postez cele 4 fisiere sunt format .csv..un mic ajutor daca se poate.multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa il vizualizezi il deschizi cu Microsoft excel si ca sa
poata fi citit, trebuie sa il aranjezi in pagina.
Pentru aranjarea in pagina trebuie sa:
- Deschizi fisierul .csv cu excel;
- Apesi butonul “Data”;
- Selectezi prima coloana A (coloana, NU rand);
- Apesi butonul “Text to columns”;
- Bifezi “delimited” > Next;
- Bifezi DOAR “comma” > Next;
- Bifezi “text” pentru fiecare din coloanele care iti apar
in fereastra mica; 

Save as,Excel 97-2003 workbook

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jangabriel.drind

am rezolvat cu aranjarea in pagina exact ca in aceasta pricedura dar nu pot sa atasez nici un fisier

de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisierul trebuie sa fie :Save as,Excel 97-2003 workbook  si  .xls  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dtm_fast,

 

daca consumul este singura cauza care te intereseaza ??

 

problema poate fi acesta:

0.8 l/h Fuel

Consumption

cauzat de avans:

-1.7°KW Synchro. angle -3..+3°Ck.

 

 

Pentru motorul tau unghiul de sincronizare trebuie sa fie cat mai apropiat de valoarea 0  ( teoretic!, sunt unii mai pasionati care incerca 3 valori  0.0   apoi o valoare pozitiva  si una negativa  pentru a vedea ce merge mai bine)

 

Cu valoarea -1.7  sigur motorul tau este cam galagios si se intinde greu la drum, deci dureaza pana ajunge la viteza maxima, ceea ce este specific unui motor care incepe injectia avansat.

 

 

Daca te mai intereseaza si alt ceva poti intreba.

 

Un sfat de la mine este sa iti  lungesti tija actuatorului ( e vorba de o jumatate de tura maxim o tura) deoarece fiind prea scurta esti la un pas de Limp Mode datorita valorilor de 94.4%    daca ai 3 valori consecutive = Limp mode ( se vede in coloana valorilor D Cycle MAP  care nu trebuie sa fie mai sus de 75%) , precum se vede pe toata lungimea logului ca presiunea masurata este mereu putin peste cea specifica

Micul overboost de la inceputul WOT ului , este ok, este aprox 100mbar  deci nu trebuie sa te panichezi de el , dar daca vrei sa il corectezi da o curatare la EGR.

 

Si daca vrei sa vizualizezi mai simplu aceste loguri in formatul .CVS  descarca de pe net  Open Office  e gratis, aprox identic cu MS Office, si deschide fisierele .cvs  direct.

 

Cu placere.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! avansul oscileaza -1.7  -2.2 sau -2.1 ceva de genul si eu mi-am facut griji despre avans inainte sa schimb distributia era -1.1si 0,6 l/h.imi poti spune te rog daca trebuie sa folosesc neaparat cheie dinamometrica pentru strangerea suruburilor sau pot face la simt?EGR-ul il voi curata cat de curand.am observat la grupul 3 egr duty cycle 50-70% si eu am inregistrat 4.8.o sa lungesc si tija acutatorului si o sa fac log.imi puteti spune daca cu celelante sunt in parametri si eventual la ce grupuri ar mai trebui log.

Va multumesc pentru raspuns si seriozitate si imi cer scuze daca am aberat cu ceva.sunt mai"grijuliu".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu detii o cheia dinamometrica, si ultima data suruburile au fost stranse corect!! atuci poti face semn cu o carioca pe capul surubului si fulie, desfaci reglezi si apoi strangi suruburile pana la semna, daca cel care a strans a facut corect atunci e totul ok.

 

Personal asi corecta avansul cat mai aproape de valoara 0, si deja daca consumul instant scade la 0.4 l/h  fara consumator este un semn bun

 

La curatarea EGR ului cei mai important lucru este degriparea axei dintre valva EGR si membrana EGR , rest e cosmetica si daca ramane putin murdar tubul la interior nu e bai.

 

La tipul tau de motor , respectiv EDC 15,  La EGR valoarea 4.8% semnifica EGR inchis  si valoara 70% semnifica EGR deschis ( atentie deci ce fel de EDC  deoarece la EDC 16  valorile sunt exact pe dos)

 

Ceea ce tu vrei sa lungesi se vede in grupul 011 Turbo, dar daca nu stii despre ce este vorba, citeste despre sunt informatii destule, iar daca crezi ca te depaseste apeleaza la cineva inainde de a strica ceva.

 

Cu placere.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,multumesc frumos o sa revin cu detali dupa ce remediez,

o zi buna si la multi ani celor cu numele de Nicolaie......!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Rune,

 

Ma indrepti catre postul in care se explica functionarea/corelarea/interpretarea datelor citite prin aceste loguri ?

 

In alta ordine de idei cu tot cititul nu imi dau seama in cazul in care anulezi EGR-ul  => valorile MAF cresc si ce va face ECU in aceasta privinta pentru ca valorile MAF nu vor mai corespunde cu cazul standard...

 

Merci,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valorile MAF nu au de unde sa creasca deoarece MAf ul este un senzor care masaoara masa de aer ce trece prin el!! si mimic mai mult  deci cat absoarbe motorul in functie de regimul de lucru atat masoara MAF ul, Erg ul la randul lui este un ventil care in functie de semnalul MAF ului stie la ce masa de aer sa adauge o masa de gaze bine inteles in functie de alti paraletru primiti de la ECU.

 

Pe tine te intereseaza interpretarea unui log in mers?? sau ce mai exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut azi egr (este wahler) si membrana e ok,l-am anulat oricum pana rezolv sa nu mai ramana deschis,inseamna ca e o problema la vacuum-furtune sau supape ,legat de supape este cea de control a egr 1jo 906 283 C si N  75 si N 18 sunt 2 cu acelasi cod,e ok sa fie 2 la fel ?,momentan nu pot face output test ,dar ma gandesc sa le inversez intre ele.

Modificat de darin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

darin  vacumul deschide supapa EGR si arcul din actuatorul egr inchide supapa.

 

deci daca ai lipsa de vacuum nu se deschide egr-ul deci nu e altceva decat un egr suspendat  ceea ce nu face sa pierzi presiune turbo.

 

dar daca arcul din actuatorul egr e rupt , ori tasat, atunci valva ramane deschisa non stop, si a a dracu de dificil de diagnosticat , la fel cum si axa poate fi gripata.

 

deci daca N18 ori furtunele de vacuum ptr EGR sut bulite, ptr EGR e ok  e suspendare naturala,  totusi pierderea de vacuum poate influenta negati actuatorul de la turbo.

 

N 18 si N75 sunt identice

 

In Ro merge perfect si fara EGR  la noi treci ITP ul cu EGR ul suspendat fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clar, este problema la vacuum sau N18 pt ca am facut vid si actuatorul s-a retras ramanand acolo pana am dat drumul la furtun ,arcul e bun pt ca revine energic inapoi ,se impinge la fel de greu, acum trebuie sa rezolv  pt buna functionare a turbinei..  apropo am vazut pe loguri ca maf e ok ,ca si presiunea  turbo.,sau ma insel eu si nu am citit ce trebuie  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru interpretara MAf ului ai nevoi de un EGR intact deci perfect  sau  il poti suspenda .

 

Maful se vede cel mai bine dupa 3000rpm, acolo unde EGR ul trebuie sa fie inchis perfect, si daca valoarea maf masurata scade sub valoarea specifica este un indiciu ca MAF ul e batran.

 

Problema MAF ului este ca nu se lasa asa corect diagnosticat de aceea un MAF care a parcurs 100000 Km costa mai putin sa il schimbi pur si simplu decat sa il diagnostichezi, deci MAF ul intra la consumabile si viata lui e undeva pe la 100000 km.

 

Problema ca el  stocheza eroare numai daca senzorul e distrus, dar dupa un anumit timp el da o valoare mai scazuta, deci el transmite EDC ului ca prin el trece o cantitate mai mica de aer si atunci EDC reduce si cantitaea injectata, si tu remarci lipsa de putere, apoi incepe lantul slabiciunilor rata EGR nu e corecta ...depuneri cat casa, egr ul se blocheaza... geometria sufera si ea incet  pana se blocheaza.... si tu remarci cand e deja blocata deoarece iei un Limp Mode, ceea ce e deja tarziu, apoi mergi la un mecanic ieftin sa iti curate geometria, dar el nu curata/ verifica MAF ul si EGR ul  si asa o iei de la capat numai ca pana se blocheaza geometria dureaza mult mai putin... e si asa incepe curatare turbo la un an  vina fiind a motorinei *murdare*  vine vorba.

 

de aceea daca vrei sa faci o treaba buna dupa ce curati Turbo, curata EGR ul si schimba MAF ul, cel putin  si daca vrei mai mult schimba/curata intercoolerul , tubulatura turbo, curata galeria de admisie, deoarece e pacat sa dai o caruta de bani pentru turbo si dupa un an e din nou blocat.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam nasol ,unii fac km in 2-3 ani ,sincer turbo daca tot a fost nou si are 2 ani nu l-as desface daca nu face probleme,sunt curios cum iese logul; acum cu egr inchis,MAF  mai am unul de rezerva ,dar tot second, intercoolerul ,tubulatura si galeria au 2 ani de cand sunt curatate ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am refacut logurile dupa ce am curatat EGR-ul si turbina. Masina are in continuare ezitari, intreruperi de putere in sarcina… ce e de facut? ce poate avea?

Nu stiu in ce a constat curatarea turbinei ptr ca nu am vazut procesul in sine. Stiu doar ca s-a dat jos, s-a desfacut si s-a curatat.

 

Masina este un golf 5 2008

Multumesc

Archive.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@costel,

 

Eu zic ca EGR ul nu isi face treaba cum trebuie.

 

Citeste putin espre Basic setings   apoi daca e clar  fa un log ptr EGR canalul BS 003  si unul ptr Turbo BS 011  logurile de cateva minute, sa prinzi cateva cicluri.

 

Am obs ca ai intampinat ceva dificultati la transformarea in .xcel,  descarca de pe net Open Office  functioneaza aprox la fel cu MS Office  dar in plus se descurca mai bine cu fisierele.cvs

 

Presiunea turbo masurata face un zig-zag de toata frumusetea, acesta este un indiciu ca MAF ul e batran  dar daca te uiti la valorile MAF masurate dupa 3000 rpm  sunt peste 850  acest lucru semnificand ca MAF ul este ok, deci mai am nevoie de detalii pre a ma decide.

 

Ptr a putea zice ceva desprea MAF trebuie sa ai un EGR care lucreaza corect ceea ce in cazul tau nu prea arata asa, pentru a te convinge ca EGR ul  nu merge corect poti optura conducta ce pleaca de la turbo spre EGR , introducand o tablita subtire in loc de garnitura ,  functia EGR ului fiind deschiderea si inchiderea acestei conducte.

 

LA o masina de 2008  vei  avea sigur o eroare datorita suspendarii EGR ului , dar nu influenteaza functionarea motorului  pentru o proba, daca comportamentul motorului este mai  bun cu EGR ul suspendat decat cu Egr   atunci ai confirmarea ca EGR ul este curat dar functionarea lui nu este corecta.

 

Daca imi poti spune la dispozitie cele 2 loguri iti pot spune ceva mai mult despre cum functioneaza EGR si despre cum este reglata tija actuatorului Turbo.

 

Cu placere!

 

Succes

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor, mă poate ajuta cineva cu experiența in ale motoarelor din zona Cluj-Napoca cu un log in mers profi + diagnoza cu interpretare pentru mașina din semnătura?

 

am ceva pierderi de ulei pe la turbo (nu mari) si scădere a puterii motorului. doresc sa vad in ce direcție de remediere sa o apuc, sa nu dau banii la nimereala.

 

mulțumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am un Passat 1.9 AVB , acum 2 luni am schimbat turbo cu unul reconditionat, am curatat egr, admisie tot pe acolo, in fine. Ieri intr-o depasire pe la 4000 rpm a dat in nas, mi-am dat seama ca e limp mode. am oprit, am pornit iar merge ok. dupa care iar a facut figuri tot asa. am facut un log dupa ce a intrat in limp. Poate mi-l interpretati voi va rog, ca din ce am citit de 3 ore pe forumuri, informatiile se contrazic( cel putin in capul meu).  e prima data cand postez pe forum si nu am reusit sa incarc logul, asa ca l-am pus AICI. Si inca ceva: mai ales in treapta a 2-a, dar nu numai masina trage in socuri asa si dupa ce o turez mai tare isi revine. Egr mi-a zis cineva ca e defect, si daca il anulez infundand furtunasul de vacuum de sus, nu mai face aceste socuri. dar cel mai tare ma ingrijoreaza limp mode asta. Si e ciudat ca nu face mereu, sunt momente cand merg la 5000 rpm si cu a doua si cu a treia si nu se intampla nimic... Astept un raspuns Va multumesc!

Modificat de petruthagima
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log turbo dec 2013.txt

Am facut astazi un log deoarece am impresia ca de la un timp masina mea trage mai greu si are o mica ezitare pe la 3000 de rot/min. Poate sa mi spuna cineva daca este in regula?

O alta problema care am vazuta este avansul care are -3,6 gr, si nu stiu daca la motorul CR se regleaza din pompa sau axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Urmaresc de ceva timp cu interes threadul si am incercat sa invat cate ceva de pe aici. Prin urmare am facut un log la masina din semnatura mai mult de curiozitate. Nu stiu daca am pus toate campurile corecte pentru ca nu era accesibil campul measuring blocks si a trebuit sa le pun de la Adv Meas Blocks unul cate unul.

Aasadar daca doreste cineva sa isi dea cu parerea este binevenit.

Am incercat sa gasesc ceva informatii pe net despre ce trebuie logat la motoarele de generatie mai noua dar nu prea am avut succes.

O zi buna,

 

log1.6tdi.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, imi prezint si eu "cazul" aici sperand sa obtin sfatul vostru.

 

Motorul: 2.5 TDI V6 BDG 163CP

 

Problema: Un suierat distinct in part throttle intre aprox. 1700-2400rpm care se reduce mult in full throttle pentru ca apoi, odata cu un "sunet ca de supapa care se inchide", sa dispara complet pe la 2300-2400rpm. De asemenea, la turatia asta si motorul incepe sa traga mai bine.

 

Sper sa ma fi exprimat cat de cat coerent si sa se inteleaga ce am vrut sa descriu. E destul de greu sa descrii niste sunete :D

 

Atasez si log-ul.

 

Multumesc!

Book1.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Helsinki,

Problema: Un suierat distinct in part throttle( dieselul nu are clapeta de acceleratie aceia e clapa shutt-off) intre aprox. 1700-2400rpm care se reduce mult in full throttle pentru ca apoi, odata cu un "sunet ca de supapa care se inchide", sa dispara complet pe la 2300-2400rpm. De asemenea, la turatia asta si motorul incepe sa traga mai bine.

 

Ti-ai dat raspunsul singur!!

 

@ Petru  fa o proba cu un MAF mai bun.

 

@mihai,

nu am idee cat te-ai uitat sau ai citit , dar daca erai mai atent observai ca un Log in mers  se face la grupurile 003, 010, 011

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!