Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

a fost apasata dar a fost demontata si nu s-a facut adaptarea si deaia cred ca arata 90%.nu cred ca influenteaza foarte tare treaba asta,cu presiunea de la turbina e ceva,nu?

Modificat de Razzvi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, supun atentiei voastre log-ul de la al meu AXR va rog sa ma ajutati si pe mine cu interpretarea. Mentionez ca am oprit EGR-ul din VAG Com.

Am modificat extensia din csv in xls ca sa ma lase sa-l urc pe forum

LOG-01-010-008-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MAS

 

Ms mult ca ai logat canalul 008!

 

Cum se vede pe tot parcursul plimbarii nu ai nici o limitare la injectare deci putem spune ca MAF ul e bun.

Presiunea turbo masurata urmareste destul de bine presiunea turbo specificata deci turbo pare a fi si el bun.

Valoarea Cycle Duty la accelerarea brusca atinge valori de 70% deci VTG ul / actuatorul lucreaza corect.

 

Singurul lucru care zic eu ca nu e frummos sunt cele 2 Over boosturi  intre sec 60-65 unde presiunea turbo masurata depaseste cu aprox 0.3-0.4 bar presiunea specificata, asta ar indica o reglare nu tocmai perfecta a lungimii tijei.

 

Una peste alta motorul pare sa merga destul de ok, de ce ai facut logul, ce te deranjeaza la masina? deoarece ceva explicatii in plus ar putea ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult Rune,

 

De la o vreme am constatat o crestere a consumului (cu aprox 2-3L/100km) si putere un pic scazuta... ieri am schimbat motorina si am inregistrat un consum de 7,5-8 in traficul de azi dimineata de la ora 7 pe ruta Dr. Taberei - pasaj Basarab - Buc Noi - Damaroaia... 

Am fost acum o luna pana la Craiova si pe A1 am tinut-o aproape constant in 180-190, si cu greu urca la 200 (iar inainte se ducea pana la 210). Consumul la iesire a fost 10,5, in timp ce inainte la un mers asemanator aveam un consum de 7,5 - maxim 8. Mi-a fost teama sa nu se fi infundat admisia din cauza EGR-ului, sau sa nu am vreo problema la MAF sau turbo...pe vagcom nu zice nimic, dar am zis sa fiu sigur... De cand am inchis EGR-ul, in ralenti valoarea nominala e de 280 - 290mg/stroke, iar valoarea data de MAF se duce si pe la 400... este normal? Am observat ca turbina lucreaza mai mult si parca masina ar fi un pic mai "vanoasa". Este placebo sau chiar este real?

Modificat de MAS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Da, cam asa pare..... poti incerca cu unul de proba, sa vezi daca se sterge eroarea - mai mult ca sigur ca da.

 

Pierburg e mai adaptat aerului plin de praf de la noi, Bosch - se misca mai bine masina cu el.

Ieri am schimbat debitmetrul cu unul nou Bosch , a mers perfect pt ca era cald afara , azi dimineata la fel ca inainte nu a mai mers iarasi fara turbina. Trebuie sa intru dinou cu Vag Com sa sterg ceva erori sau ar fi trebuit sa mearga si fara . Ce as mai putea sa verific?

 

Multumesc

 

Inca nu am rezolvat problema cu functionarea debitmetrului ( care acum este nou Bosch) dar masina functioneaza la fel abia dupa ce se incalzeste motorul sau ceva langa el mai exact dupa 50 km isi da drumul si turbina

Masurand la conectorul de la MAF cu motorul pornit  mufa scoasa pe firul albastru am 13 V  dar cand conectez la MAF si masurand pe fir albastru mai raman doar cu 1,6 V si implicit nu merge cand sub capota sa incalzit bine si incepe sa mearga si turbina am masurat dinou si totul era noemal si cu conectorul in MAF . Azi voi incerca sa iau de altundeva 12V si sa alimentez MAF-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in log tu nu ai logat canalul 003 este folosit ptr interpretarea MAF ului, tu ai logat 010 unde iti da presiunea atmosferica si valoarea masurata MAF, de aceea eu am zis ca MAF=OK.

 

Primul pas in diagnosticarea MAF ului este analizarea canalului 003  daca  liniile se urmaresc si daca valoarea MAF masurata dupa 3000 rpm nu coboara sub 900 semnifica MAF OK, in cazul tau cu EGR suspendat din soft nu am habar daca mai este posibil, deoarece EGR ul deschide , printre altele, si datorita valorii MAF masurata.

 

Ptr mine personal MAF-ul este de schimbat daca: are mai mult de 100000, valoarea MAF masurat sub 900 dupa 3000 rpm, turbo intra greu in turatii,  accelerarea in valuri ( aici vezi masini care cand merg dau la intervale regulate un nor de fum negru),  motorul dupa 3000 rpm nu mai are vlaga, creste consumul usor, masina nu mai atinge viteza maxima ori foarte greu...etc etc

 

Este clar ca aceste simptome enumerate mai sus pot aparea si din alte cauze, dar este important cum se combina intre ele.

 

De ce ai recurs la suspendarea ERG ului din soft?

 

Si eu personal am redus rata EGR ului dar nu din soft ci cu ajutorul ulei garnituri false cu o gaura mai mica decat diametrului tubului EGR , acesta masura este folosita si de reprezentanta VW deci este o masura legala si eficienta ptr reducerea depunerii de calamina in galeria de admisie...suspendarea EGR ului  din soft este ilegala..bine in Romania trebuie doar sa ai cela sa scrumiera si treci orice control.

 

Daca valorile sunt bune cred ca cel mai in masura ar fi tunerul sa explice eu nu ma stiu , eu stiu numai valorile unui motor original.

 

Eu personal asi bate spre un MAF, vad ca in romania este o problema, am putea spune , universala

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am recurs la anularea egr-ului din vagcom ca sa evit murdarirea in plus a admisiei (am in vedere s-o desfac si sa curat, desi mi-e frica de faptul ca dup-aia nus tiu cum o sa mai tina cu garniturile luate de la noi - am experiente triste cu BMW-ul meu cu garnitura noua OEM de la capacul tachetilor care, fiind montata ca la carte, dupa o luna a-nceput sa scoata iar ulei...

o sa fac log si pe canalul 3 diseara si vedem ce mai iese... masina are 280.000km, din care nu are decat 32000 in Romania, de anul trecut din februarie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutati-ma si pe mine va rog cu o interpretare a log-urilor atasate. Masina este a unui prieten, golf 5 2008 si se simte un tremurat undeva in jurul a 2000 de rotatii cand este calcata la maxim.

 

a3a.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Costel,

 

Eu asi incepe in cazul tau cu cun control al VTG ului, adica demontarea tijei de pe pargia VTG ului, atentie la siguranta se pierede usor, si misca pargia de la un capat la altul a cursei , curca e de aprox 1 cm, pana merge foarte usor, nu folosi forta poti stramba parghia asta in cazul ca e blocat.

 

Apoi cumpara un spray de la LM pentru curatrea MAF-ului si curata-l, nu usca cu aer comprimat sau cu betisoare de vata e foarte sensibil, da cu spay apoi asteapta pana se usuca si remonteaza-l.

 

 Ai  un overboost cam mare la inceput si apoi linia turbo masurat incepe sa penduleze pana se stabileste asta spune ca reactia VTG ului este intarziata/ingreunata,  Cycle Duty trebuie sa scada continuu de 90% pana la 20% la WOT, in cazul tau se opreste pe la 40% asta arata ca VTG ul poate fi putin imbacsit.

 

Observ ca de descurci bine cu prelucrarea logurilor de ce nu incerci sa pui in grafic valorile specifice si cele masurate ale MAF si Turbo, vei vedea sigur ce nu e in ordine, dar atentie masina are un EDC 16 si nu poti compara logurile in totalitate cu un EDC 15, in cazul cand compari cu loguri postate aici pe forum ori pe net.

 

Dupa ce ai pus la punct aceste 2 chestii revina cu un log.

 

Si daca mai ai chef da o curatare si la EGR motorul iti va multumi .

 

Cu placere.

 

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc foarte mult ptr ajutor. Dupa mine dadeam vina doar pe EGR.

Puteam sa pun in grafic dar (probabil) toate valorile sunt legate intre ele si tot nu stiam exact pe care dintre cele trei componente sa dau vina.

Multumesc inca odata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca asta este motivul care sta la baza lipsei de putere, ca pana la 2000rpm zici ca e diesel simplu, dupa care la aceeasi turatie incepe sa se cunoasca ca prinde vlaga si incepe sa traga pana atunci de-abia urca in ture. in rest este ok ? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, blocata nu pare.... murdara - da - se vede ceva suprapresiune, dupa care e adusa pe drumul cel bun, de catre N75.

 

Daca desfaci turbina, recomand sa-ti inlocuiesti geometria, nu sa o cureti - nu este scumpa si merita - ca nu desfaci in fiecare zi acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la acest tip de problema trebuie sa incepi soft adica demontarea tijei de pe parghie ( fara a umbla la reglajul tijei ori demonta suportul actuatorului de pe turbo) si misti pargha VTG de la un capat la altul pana v-a merge foarte usor, apoi remontezi si refaci logul...

 

Daca se observa o inbunatatire substantiala este clar ca problema este la VTG, si cel mai sigur e o curatare dar facuta de cineva ce stie ce face.

 

Aici exista un caz particular cand depunerile din vtg nu ingreuneaza VTG atat timp cat turbo e rece, deci la rege merge perfect, dar cand se incalzeste la temperatura piesele VTG se dilata datorita caldurii si atunci incepe sa agate, sa se blocheze, sa merga mai greu , si asta se vede in log  cand linia Presiunii masurate mege in zig zag.

 

Eu personal am incercat cu toate chemicalele si solventi posibili sa diluez, dizolv acea funingine de diesel , crezand ca pot curata turbo fara demontare, si nu am reusit deci cea mai valabila varianta este demontarea si curatareea mecanica.

 

Deci testeaza VTG cu turbo cal , e cel mai corect si fierbinte totodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin şi eu cu nişte loguri. Primul în treapta 3 cu toate cele, al doilea mers normal şi al treilea cu ceva valori la injectoare. Maşina trage uneori neregulat pe plaja de acceleraţie, câteodată se accelerează singură fără a apăsa pedala mai tare, şi parcă până prin 2100 ture nu trage cum trebuie. Turbina schimbată de curând cu una cipos-ită  :P

wot.txt

mers.txt

injectoare.txt

Modificat de axxa84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca de inceput voi face o verificare a cursei vtg-ului, demontand actuatorul vaccumatic de pe turbo,. . .*n75 ar trebui sa isi faca treaba pt ca l.am inlocuit cu unul nou-pierburg. Va multumesc pt ajutor si sfaturi

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este cea mai sigura verificare, in momentul de fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@axxa84

NU te diferentiezi de ceilanti cu nimic! Menu normal si la tine, informatii gasesti garla,  numai atentie cu ce compari logurile tale deoarece ai un EDC 16.

 

In principiu problema se invarte intre MAF, EGR, VTG, elimina ce poti prin verificari ce nu costa, si pe viitor investeste ceva in masina ca e necesar de la un anumit nr de km si ani.

 

Daca turbina e facute de curand la Cip ii poti da un telefon, si daca ai drum spre Bucuresti sa treci pe la el, poate blocajul tijei s-a desfacut cine stie.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

00575 - Intake Manifold Pressure 
            17-00 - Control Difference

Am dat si eu peste eroarea asta dupa un test cu vag-comul. Masina este un golf 4 1.9 tdi cod alh
- debitmetru de aer schimbat recent(nou)
 
Am sa atasez 2 log-uri in mers, am nevoie de ajutorul vostru la citirea rezultatelor, ce ziceti de valva n75 functioneaza corespunzator?


Log1:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AiMvR_y6nEKgdGctOUg2RDRKZkhGc0V1eDFEdTV4VHc&usp=sharing

Log2:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

 

Am rugamintea sa-mi spuneti parerea voastra despre log-urile de mai jos. Am mai postat 2 log-uri la "5254" in care aparea doar suprapresiune iar la recomandarea colegul Florin am demontat/curatat turbina. S-a simtit o schimbare dar tot presiune mare facea, asa ca am mers mai departe si am demontat toate furtunele de la intercooler si am gasit o carpa intr-un radiator! :))...

 

Acum parca e alta masina, mi-a scazut consumul cu aprox 1l, dar mi se pare ca totusi nu trage cum trebuie.

 

Multumesc!

treapta3.xls

treapta4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce masina hoata ai

 

poti face si un basic setings la EGR si turbo asa 3-5 minute fiecare si innregistraza-le apoi posteaza aici. asa inainte de a da vina pe MAF sa vedem ce face EGR ul.

 

Acum cred ca se pune pe  vandut  benzina masina ta ca are in plus :icon_rendeer:

 

Esti sigur ca ai scos toata carpa ?

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegilor ,am un T4 2.5 TDI motor ACV , 315.000Km , iar cateodata , motorul accelereaza neregulat , si trepideaza . 

 

Am facut un log in mers .. poate cineva sa il interpreteze ?

 

 

LOG-01-03E-11F-13F.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am scos tot, am verificat toata tubulatura.

 

log-ul pe egr se face la relantiu?

 

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Creita

 

Nu logurile se fac la 1407 rpm    Basic Setings  canal 003  si 011 cred ca unii mai zic si Output test.

 

Dupa ce ai mers cu lipsa de aer din cauza carpei nu e exclus sa ai EGR ul si galeria incarcate cu calamina+ulei, de aceea logurile sa vedem cum merge EGR si MAF ul deoarece  linia presiunii masurate face un zig zag fata de cea specifica ceea ce indica un MAF obosit ...turbo zici ca l-ai curatat si totul e perfect asa ca putem sa scoatem VTG ul din ecuatie.


@c33zar

 

 mai logul in formatul .cvs ?

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!