Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

@sebipogacean spui ca la mecatronic ai verificat valvele si par ok, dar placa "nu se baga nimeni sa o repare", ai constatat un defect la ea? Nu se intelege clar

Ca la orice intrebare tehnica, era bine daca mentionai si cati km are la bord masina (si daca i-ai verificat ca fiind reali) si daca ai un istoric de service de la reprezentanta. Daca nu s-au inlocuit pana acum ambreiajele, asta ar fi cel mai simplu pas de facut, si cel mai sigur, ambreiajele sint un consumabil cu o viata limitata. Pare logic sa le inlocuiesti din cand in cand. Piesa costa cam 2000 ron, acum vad ca s-au mai scumpit un pic

- 2300 ron https://www.stoauto.ro/piesa-auto/set-ambreiaj-cutie-dsg-6-trepte-oe-02e398029b

- sau https://www.autokarma.ro/piese-auto-originale?cod_original=02E398029B

Codurile sint pt ambreiajele pt DQ250 de pe Passat B7, nu stiu codul pt B6.

Daca esti aventuros, poti incerca si inlocuirea doar a placilor: https://www.aliexpress.com/item/4000474042603.html Nu prea as recomanda aceasta varianta, dar poate merita o incercare. Daca lucrezi cu atentie, uleiul din cutie nu se pierde (ca sa nu mai dai banii pe ulei de fiecare data)

 

Chiar daca ti se par a fi intr-o stare f buna, daca nu ai in istoric o inlocuire, nu au cum sa tina la nesfarsit, si dupa vechimea masinii, banuiesc ca are peste 250000km parcursi

 

Cutia in sine mai poate avea probleme cu furcile, inauntru. Daca ai timp si disponibilitate, poti desface si acolo sa te lamuresti, dar dupa simptome nu pare a fi problema de furca

 

 Probabil ai citit si despre eroarea P2711

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/19143/P2711/010001

- videoul asta zice ca a rezolvat inlocuind ambreiajele https://www.youtube.com/watch?v=ga_4y7thB8w

 

 

cascadoru, iti dai seama ca la cati mecanici a fost, si cate piese a inlocuit, au facut basic settings.

Nu as zice ca e nevoie de cineva f priceput, e o procedura destul de simpla, si chiar nu dureaza ore intregi. Cum sa dureze 2 ore??

Daca te uiti in spate pe acest topic, la absolut nimeni nu au rezolvat problemele niciodata nici Basic settings, nici schimbul de ulei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, basic settings e un fel de "ma doare piciorul, ia bea niste apa ca poate iti trece". Oricum algoritmul de control ai cutiei calculeaza constant gradul de uzura si ajuteaza parametrii in concordanta cu uzurile mecanice din cutie. Cand astea sunt prea mari, evident ca o bucata de software nu poate rezolva o problema mecanica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11.02.2021 at 21:44, Mariob6 a scris:

Salut!Întâmpină o problemă cu selectorul,si anume:cand mut din P in R nu vrea să intre în viteza,in D ,N,S,Manual merge perfect.Daca insist intra si in R,si trebui să împing serios sa o bag in P.Nu face mereu dar parca din ce in ce mai des.Erori nu exista.Aveti idee ce poate fi?

 

Nici o idee,nimeni,pls.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

am o problema cu un Audi A3 2.0 tdi bkd cu Dsg, am eroare pe senzorul de la arborele cotit P0726, masina smucea si mergea in suturi.

s-a inlocuit senzorul,s-a inlocuit cititorul, s-au verificat cablajele si masina tot asa face.

daca nu o pornesc 4-5 zile masina merge bine maxim 1 zi, dupa care iar incepe.

a mai intampinat cineva problema asta? poate fi din mecatronica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine am rezolvat.Siguranta de la cablu care vine de la selector la cutie era sărită.Am pus alta si am rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate "lumina" cineva daca cutia cu codul "LKF" este DQ200? Este montata pe un Golf 5 2008, cod motor BLS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, 7tr, 0AM,  DQ200. 

Aici

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, harrlequin a scris:

...cutia cu codul "LKF" este DQ200? Este montata pe un Golf 5 2008, cod motor BLS.

Cutia este 0AM, este o cutie cu 7 trepte cu zone de ulei separate, una pentru mecatronic si una pentru transmisie. 

Modificat de Dolfin
Corectie in urma observatiei lui @Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una pentru mecatronic si una pentru angrenaje, ambreiajele nu sunt multidisc imersate in ulei, ca la DQ250 in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare domnilor!

 

Detin un Passat B7 2014 2.0 CFFB cu DSG.

 

Am o problema pe care as vrea sa o prezint si consta in:

 

La plecarea de pe loc sau cand dau spatele imi vibreaza/smuceste destul de rau. Daca apas fff usor pe acceleratie vibratie e mai mica cateodata. 

 

Ce am observat de asemenea cand se intampla asta este ca la turometru turatiile scad si cresc in timp ce accelerez si se produce acea vibratia/smucitura.

 

Uleiul in cutie are circa 10k km (masina are 208k km). 

 

Am schimbat placutele de frana de curand iar mecanicul respectiv mi a zis ca volant pare in regula.

 

Mi a zis sa nu fie cumva mecatronicul cutiei pe duca si sa incerc sa schimb iar uleiul in cutie apoi sa fac o adaptare a cutiei.

 

Am mai citit pe diverse forumuri ca altii  au avut problema din planetare sau clapeta acceleratie ( pare putin probabil).

 

Suportii de la motor sunt noi, pe cutie nu am avut erori pe testar. Cutia schimba bine, nu am alte probleme.

 

Din experienta voastra ce parere aveti ?

 

 

Modificat de Kiddosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pățit aceași treaba,s-a rezolvat prin schimbarea volantei in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un Passat CC 2009 Dsg, intampin următoarea problema, uneori cand pornesc masina si cuplez D sau R si vreau sa plec de pe loc in bord "martorul D sau R clipeste" si nu pleaca de pe loc, am facut schimbul de ulei OE acum 15.000km dupa schimb a fost facuta si adaptare/calibrare . 

Ciudat este faptul ca nu am nicio eroare inregistrata, dupa ce opresc si repornesc motorul, masina își revine. Care ar fi problema? 

Modificat de AlexAXG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune testerul si vezi ce eroare a stocat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Intampin urmatoarele probleme la un Passat cc, 2009, CBAB cu DSG. Am patit de vreo 2 ori sa moara motorul la plecarea de pe loc, plus acel "clunk" la retrogradarea din 3 in 2, in special. A mai intampinat cineva aceste probleme, sau stie care ar putea fi cauza? Multumesc

In urma scanarii cu VCDS nu rezulta nicio eroare

Modificat de Alin Dragan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara colegi!

 

De aproximativ 6 luni sunt detinatorul unui passat B8 2017, 2.0 Tdi, 150 DSG 62.000 mile (100.000km). Aceasta este prima masina cu cutie de viteze automata pentru ca intotdeauna am fost reticient la fiabilitatea acestora si totusi mi-am spus ca a venit timpul sa incerc. Acum imi dau seama ca e adevarata vorba aceea, de ce iti aste frica nu scapi, asa ca

intampin urmatoarele: 

-dimineata la rece pleaca foarte greu de pe loc, in sensul ca se tureaza pe la 1800 si parca abia se mi misca de pe loc.

-smunceste la schimbarea treptelor de viteza, e ca o frana de motor, sau pierdere de cuplu. 

-vestitul clank din 3 in 2 si 2 in 1

-cand retrogradeaza viteza intra oarecum pe liber iar cand accelerez smunceste putin.

-cateodata, la mutarea levierului din P in D si din D in R si viceversa se aud doua batai nu foarte tare care se simt putin si in sezut.

Mentionez ca nu face de fiecare data la aceeasi intensitate, cateodata este mai bine, cateodata mai rau dar totusi constat ca se agraveaza din ce in ce mai tare.

Mentionez ca am citit toate cele 181 pagini si cred ca la mine ar fi ambreiajele dar totusi nu-mi vine sa cred ca la kilometrii astia sa aibe probleme.

credeti ca pot fi tampoanele, volant sau altceva?

Uleiul a fost schimbat la 60.000 in reprezentanta conform cartei service.

Intentionez sa merg in reprezentanta pentru o constatare. Voi ce crede-ti, ce ma sfatuiti sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa mergi in reprezentanta (neaparat).

Gaseste un service in zona, sau un coleg din zona cu service.

Fa i o scanare si un schimb de ulei plus filtru.

Fa un scan si pe engine, sa nu ai si vreo problema de vacuum.

Bataia de o auzi, sunt ambreiajele cand cupleaza, doar la rece trebuie sa le auzi/simti.

Dar una singura, nu doua.

B8 ul, nu mai are problemele de pe B7, pe dsg.

Cele din 2014/2015, au mai avut probleme cu volantul.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

theo, cum au mai scris multi in 181 de pagini, niciodata schimbul de ulei nu a rezolvat problemele.

Cutia colegului are o problema clar, si nu ar fi rau daca ar inlocui ambreiajele. Nu e o piesa asa de scumpa in sine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord, insa cel putin poate verifica nivelul, calitatea filtrului de ulei.

Are km putini, asa spune, ambreiaje la 100k km la dsg dg DQ250 nu am auzit sa cada.

Oricum se apropia de al 2 lea schimb de ulei, so...

Da, schimbul de ulei nu rezolva problema atata timp cat nu poate fi el insusi o problema.

Nu este un verdict, un sfat, da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri!

M-am gandit si eu sa fac un schimb de ulei dar citind forumul, am ajuns la concluzia ca o sa arunc banii pe fereastra. 
In dupa-amiaza aceasta o sa las masina in reprezentanta pentru o constatare. 
Sunt oarecum dezamagit, inca nu-mi vine sa cred ca masina are probleme la kilometrii astia. Tocmai de aceea am investit intr-o masina mai noua cu putini kilometri in speranta ca nu voi avea probleme.

Multumesc inca o data si o sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai facut asta deja la cumparare, verifica KM inregistrati pe cutie cu VCDS ca sa nu ai surprize. Ai nevoie de informatiile astea ca sa iei decizii cu privire la o eventuala reparatie a cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salut Sorin

Am verificat kilometrii cutiei si corespund cu cei de pe bord. De asta nu-mi vine nici mie sa cred, atat de ghinionist sa fiu ca la km astia sa am probleme cu cutia. Oricum, sunt convins ca este o problema.

Revin cu un update, am ridicat masina de la reprezentanta si mi-au spus ca masina nu are nicio eroare  pe diagnoza si la testul de drum nu li s-a parut a avea o problema.

M-au intrebat de unde alimentez si ca, calitatea carburantului poate fi o problema. Mi-a venit sa rad.. nu cred ca are legatura una cu alta.

Ce e drept, cand am luat masina de acolo masina meargea aproape perfect, se simtea putin pierderea de cuplu in rest ok. Afara era oarecum cald si cred ca de asta, intotdeauna a mers mai bine la cald decat la rece. 
Am mai sunat la alt garaj, specializat in cutii automate si mi-au spus ca din problemele expuse de mine ei cred ca ar fi mecatronicul. 
Chiar nu stiu cum sa procedez in continuare, ma gandesc sa merg asa cu ea pana o sa se agraveze si atunci poate va fi mai usor de  diagnosticat, voi ce credeti?

Cei cu experienta, de la ce credeti ca poate proveni pierderea de cuplu (lagul) la schimbatea treptelor de viteza?

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Detin un Passat B6 2.0 TDI an: 2006 cod motor: BMP cutie DSG 6, masina o am de 2 ani. Vin la voi cu o problema care a inceput in iarna aceasta..

Intr-o dimineata cand afara era o temperatura de -12 la prima pornire masina a pornit greu, nu era ceva nou, si imediat dupa ce a pornit masina a dat sa plece din loc, piciorul il aveam pe frana, ia fiind in P si frana de parcare fiind pusa. Dar dupa aceasta smucitura nu sunt probleme la deplasare, schimb de viteze, functioneaza normal..  La cutie i-am schimbat volant de cum am luat-o si ulei + filtru OE..  Aceasta problema a mai continuat pana cand s-a incalzit la o temperatura de > -5 grade. De cand s-a incalzit afara n-am mai resimtit acest simptom.. Ce imi mai pare ciudat la cutie e ca atunci cand o scot din P in R apoi in N, simt o mica smucitura, nu tot timpul. Am verificat cu VCDS daca sunt erori, nu am gasit nimic..

Am cautat pe sarite pe forum, dar n-am gasit nimic asemanator. Pe google am gasit pe un forum de la canadieni cu un simptom de genul, dar nici acestia n-au gasit vreo solutie..

Daca s-a mai confruntat cineva cu ceva genul, va rog, un sfat?

Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca se datoreaza faptului ca ambreiajele de la DSG6 fiind multidisc si imesate in lichid, nu decupleaza 100% (mai ales la temperaturi foarte scazute, unde uleiul are o anume vascozitate), de aceea masina are tendinta sa se deplaseze la pornire.

Si la mine face la fel, dar nu cred ca aveai piciorul pe frana si frana de parcare actionata, nu avea cum altfel sa se deplaseze masina.

O usoara smucitura simt si eu cand scot din R in N, din D in N nu se simte, dar este aproape insesizabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc pentru raspuns! Masina nu s-a deplasat in fata, dar acea smucitura, senzatie care am trait-o atunci asa o pot descrie, de parca masina da sa plece din loc brusc, dar fiind cu piciorul pe frana si totodata frana de parcare fiind activa simti practic un soc de parca te arunca in fata si apoi revine. Chiar nu stiu cum sa mai descriu intamplarea. Trecem peste, la tine de cat timp face si chestia asta nu afecteaza cutia?

Din nou, mersi pentru raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!