Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

Loth

Jurnal DSG6

3.357 postări în acest subiect de discuţie

Loth

Deschid acest thread in ideea de a grupa aici observatii, intamplari, experiente si probleme pe care le-ati constatat la DSG. Sunt deja cateva topic-uri legate de constatari specifice si, fiind un posesor de DSG, am simtit nevoia unei discutii dedicate exclusiv cutiei automate de pe golfV, in special pentru problemele pe care le ridica aceasta cutie.

Inainte de a-mi comanda masina cu DSG, pe langa lungile discutii purtate cu cativa prieteni de pe clubgolf, iata cateva linkuri pentru "incepatori" (le-am cules intamplator din lista mea de favorites, dar puteti gasi multe articole legate de DSG si cutii automate, astea insa mi s'au parut ideala pentru o persoana atehnica)

http://cars.about.com/od/thingsyouneedtokn...howDSGworks.htm

http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm

http://www.howstuffworks.com/framed.htm?pa...36/article.html

Voi incepe eu, desi am numai aproximativ 3000 de kilometri, iata ce pot spune:

Observatii:

- Fata de alte cutii automate, DSG'ul este simtitor mai responsiva si mai maleabila. Mult mai usor de condus decat un steptronic si mai "interesanta" decat o automata clasica, are cateva elemente care te fac chiar si ca "indragostit de manuala" sa devii curios sa o explorezi. Te prinzi foarte repde ca o poti controla din pedala de acceleratie pentru ai schimba vitezele si cand e momentul sa o eliberezi din acceleratie iar padelele de la volan, desi toata lumea mi le-a prezentat ca fiind "de fun pentru primii kilometri", le folosesc relativ des. Este in mod cert o cutie foarte rapida fata de restul (aici as curioasa in privinta opiniei celor care au condus mai multe hidramate, experienta mea este relativ limitata in domeniu). Modulul (S)port iti ofera ceva senzatii faine, mai ales in oras, in afara orelor de varf iar (D)rive-ul este optim pentru daily driving.

!!!Pentru modelele TDI, cei de la reprezentanta m'au sfatuit ca ar fi indicat ca in primii 1500km sa nu depasesc 3000 ture, motiv pentru care nu am bagat'o in (S) decat dupa ce am trecut de 1500,1600 pentru ca nu stiam exact cum va reactiona. Oricum, este mult mai nervoasa si...poate e doar impresia mea dar pare mai "puternica" in (S). N'am limbajul tehnic necesar, dar demarajul este mai sever, acceleratia se "infige"mai tare... u get the point.

- Consumul este un mit, cel putin din pnctul meu de vedere. Comparatie facuta intre a mea (TDI, 1.9 DSG, 3000km) si un VW golfV 1.6 la 5600km a evidentiat urmatoarele: pe loc, a mea in (N)eutru (la relanti) consuma 0,8l/h incalzita. Cea de 1.6 pe benzina, consuma 0.7l/h. Media celor doua masini bate la egalitate: un 9,10l/100 in oras. Inca sper ca se va mai diminua consumul pe masura ce se acumuleaza kilometri dar am ceva indoieli. Oricum, dezamagitor.N'am stat sa calculez un "consum real", toate cifrele sunt luate de pe BC.

- Am schimbat in mers din (D) in (S) fara probleme. Pe moment, nu exista probleme, mai exact. Daca stie cineva, cu argumente, ca schimbarea in mers intre cele doua aduce prejudicii pe termen lung, l'as ruga sa ne lamureasca. Exista intr-un topic o discutie pe aceasta tema (l'am cautat sa dau link dar nu'l gasesc in momentul asta, e pe undeva) dar din punctele pro si comtra n'am ajuns la o concluzie finala.

- Pentru o persoana care trece de pe manuala pe DSG, am avut cateva mici probleme pe care a trebuit sa mi le bag in sistem pe masura ce-am condus'o.. gen: la stop, daca din timp, vezi ca se opreste coloana, ai grija cand treci in (N)... n'ai nevoie sa apesi pe frana. Dar daca vrei sa treci la loc din (N) in (D), peste o anumita viteza minima, trebuie apasata frana. Prin urmare, daca coloana se pune in miscare, tu esti deja pe (N), grija mare cat de aproape e ala din spatele tau sa nu apesi frana brusc ca sa treci in (D). Este si asta o chestie, mai ales cu un carosabil plin de gheata sau mazga. Sau... vrei sa stationezi la un anumit punct...scazi viteza si bagi in (N) in cel mai bun caz, in niciun caz in (P)arking direct. (P)'ul iti va opri masina intr-un mod cat se poate de agresiv :rolleyes: dont try this at home.

- La stop sau la o oprire, este indicat sa treci pe (N). Scade consumul si am inteles ca este si propice pentru o optima utilizare a cutiei in timp. Plus de'asta, zgomotul produs de frane in cutie, atunci cand esti in (D), cel putin la inceput, suna ingrijorator.

-Delay la demaraj. E normal. Oricum, e mult mai mic decat la alte automate. in primii kilometri de utilizare, secunda aia se dilata si ai senzatia ca stai o ora pana sa pornesti din loc. Am ajuns la 3000km si deja e tolerabila, din punctul meu de vedere.

Probleme:

Una singura. S'a intamplat astfel:

Pe la 1500 km, eram in cluj, pe una din stradutele alea mici si in panta de la Belvedere. Fac stanga pe o straduta in panta, eram in aval. Ajung sa fiu cu masina inclinata in fata, pe strada, cand, din directia opusa, vine alta masina. Fiind aproape de iesirea din strada, m'am gandit sa dau in

Modificat de istef

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
voinea

Detin R32 3.2V6 benzina cu DSG. Am ales datorita faptului ca este mai placuta in deplasarile zilnice din oras. Am avut placerea sa conduc motorul asta si manual si DSG si pentru o masina care vreau sa-mi transport familia in calatorii prin tara cu siguranta e mai linistita, mai putin brutala aceasta cutie decat cea manuala.

Sa vedem comportamentul in timp ca sa stiu daca urmatoarea masina va fi tot cu cutie automata sau revin la "good old 6M"

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
sol1

eu am pe touran de 3 ani dsg si nu au fost probleme in timp, nu am avut problema cu blocajul, nu stiu care sa fie cauza.. poate un bug de soft.

In rest este foarte comoda si dupa un drum lung, pe serpentinele din elvetia, in alpi sau pirinei... atunci o poti aprecia si pt confort cat si pt sportivitate, pt ca da, mie mi se pare o cutie sportiva.. oricum daca este cuplata in S este in mod clar mai rapida decat un sofer fara veleitati sportive (si nu ma refer la un pensionar). in rest le urez posesorilor de DSG-uri cat mai multi happykm :rolleyes: :) :P

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
thesaw

Eu astept un GTI cu DSG. Poate cineva sa detalieze cum poate afecta cutia schimbarea din D in S in mers??

Mi se pare destul de ciudat pt ca eu presupun ca doar se comuta pe alt management al cutiei, adica presupun ca toata chestia tine de soft, de "creierul" ei, si nu vad cum ar putea dauna asta cu ceva.

Si daca e adevarat ce faci ? Tragi pe dreapta, treci din D in S, apoi iar tragi pe dreapta S - D etc ?? Mi se pare destul de ciudat...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Devastator

Si eu am cutie DSG de vreo 1000 de km. Intradevar in cazul deplasarilor zilnice prin oras ( in special oras din Romania,in special Bucuresti) nu exista comparatie intre cutia manuala si cea automata, desi cutia manuala de pe VW mi se pare excelenta. In afara orasului uneori simt lipsa unui schimbator clasic de viteze dar imi trece repede. Pe motorul meu, mi se pare chiar brutal de sportiv DSG-ul si nu am incercat inca modulul Sport.Asta poate are legatura si cu faptul ca vin de pe un 1.9 TDI 90 de CP.

@LothDaca: imi amintesc eu bine, in carte scrie ca nu trebuie pusa in N cind stationezi la semafor , trebuie sa mai citesc odata sa nu gresesc.

@thesaw: Din cite stiu eu nu este absolut nici o problema in a trece din mers din D in S.

Bafta tuturor :biggrin:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
sol1

comutarea de pe D in S, din mers, nu are cum sa afecteze mecanic cutia, se poate realiza si la 150km/h si pe loc pt ca este vorba de o alta subrutina de lucru, de alti parametrii soft, nu implica alte angrenaje mecanice, alte subansambluri cuplaje diferentiale etc.... Se foloseste acelasi hardware operat altfel de soft deci nu se strica nimic!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aditzos

eu am vrut sa-mi iau DSG cand am luat masina din Doiciland, era cat p'aci....dar am stat si m-am mai gandit odata...masina nu va fi noua, iar daca imi pica cutia...la revedere.....reparatia va fi foarte scumpa, nu poate fi facuta chiar de oricine iar piesele vor fi scumpe. Un alt motiv pentru care nu am luat-o cu DSG este ca uleiul de cutie, daca vreodata va trebui schimbat, nu se schimba ca la orice cutie manuala. La automata, uleiul se schimba cu motorul turat pana la o anumita turatie, la o anumita temperatura....e mult mai complicata aceasta operatiune.

Asa ca mi-am luat manuala.

Oricum, felicitari celor care au DSG, ii invidiez....si eu vroiam una. :unsure:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
xqzme

Da si uleiul are interval de schimbare mai mic la DSG decat la manuala la care practic poti chiar sa nu il schimbi daca nu tii prea mult la masina , la DSG este alta mancare de peste mai costisitoare , in orice caz la adresa DSG multe emisuni tv si presa de specialitate au adus doar laude.

PS : Loth , totusi daca mai ai neclaritati in functionarea DSG iti recomand sa il lasi pe Dragon sa o mai testeze :unsure:

Modificat de xqzme
  • Downvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MaryS

Eu dupa un an de zile in care am circulat destul de mult pot sa spun ca cel putin pentru mine DSG-ul este o cutie de vis, nu am avut nici cea mai mica problema cu el (trecerea din D > S din mers nu afecteaza cu nimic) .

@Loth cam dubios ce ai patit tu, nu am patit niciodata asa ceva si sincer sa fiu nici nu am mai auzit sa pateasca cineva . :rolleyes:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
istef

Sa va impartasesc si eu din experienta mea cu DSG de aproximativ 30 mii km in 10 luni. Am mai condus si alte automate, am condus si S-tronicul de pe Audi care mi se pare un pic peste DSG-ul de pe VW dar nu e aici locul pentru comparatii.

Sa aduc intai cateva completari la ce s-a scris:

- uleiul la cutia automata se recomanda sa se schimbe la 2 ani, la DSG in 60 mii km. Eu zic ca 60 mii km se fac cam tot in 2 ani, deci diferenta mare nu e la intervalul de service. Diferenta o face cantitatea de ulei, la o manuala intra vreo 2-3 litri, la DSG aproape 6 litri. Modalitatea de schimbare e cat se poate de banala si simpla, aproximativ ca la manuala.

- schimbarea de pe D in S si invers se poate face in mers la orice viteza. Personal am schimbat si la 200km/h fara nici o problema. As avea o mica completare: cand se schimba din D in S, acceleratia sa nu fie la fund, recomand ca intai sa se schimbe pe modulul sport si dupa sa se "dea talpa" altfel daca pedala este la fund cand se schimba modulul cutia va zmunci destul de urat.

- diferenta dintre D si S, pe langa alt management al cutiei, faptul ca in D, treapta de viteza presetata este treapta superioara in timp ce pe S treapta presetata este una inferioara. Evident, aceste presetari se schimba in mod dinamic, in functie de mai multi seznori (frana, acceleratie, viteza, turatie chiar si senzori ESP - nu e verificata - asa s-ar explica de ce la cutiile DSG, ESP-ul vine standard);

- la stop, se recomanda sa se ramana in D si sa nu se treaca in N (nu cum a zis Loth mai sus). E mai enervanta situatia. De obicei eu daca stau la semafor mai mult de 15 sec o scot pe N, dar nu de fiecare data.

- NICIODATA sa nu treceti cutia pe N in mers. E total interzis. Cand cutia intra pe N pompa de ulei nu mai functioneaza si nu mai furnizeaza ulei pe discurile de ambreiaj. Acestea se infierbanta si se distrug. Foarte mare atentie aici ca foarte usor se poate strica DSG-ul in felul acesta. N-ul este folosit doar cand masina sta pe loc. Din acest motiv, masinile dotate cu DSG nu se pot remorca. Daca apare un defect la o astfel de masina trebuie suita pe platforma si transportata la service.

- consumul este identic, nu sunt diferente de consum intre DSG si manuala. Poate chiar va consuma mai putin deoarece modul D are tendinta sa subtureze motorul daca nu se apasa acceleratia prea tare.

- delay-ul la demaraj este prezent pe D dar aproape inexistent in S. Motivul l-am prezentat mai sus.

- probleme nu am avut cu DSG-ul dar as putea spune ca am remarcat ca atunci cand e rece motorul, in Reverse trebuie sa o turez pana pe la 2000 rpm ca sa se apuce sa mearga inapoi. Nu am inteles de ce, dar e ok. Cand motorul este cald, parchez cu spatele de multe ori fara sa o mai accelerez.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
imircea

Eu am avut DSG pe Passat si am folosit cam 75.000 km.... mi-a placut foarte mult si am fost f multumit de ea insa, pe masura aparitiei uzurii, am inceput sa sesizez faptul ca nu mai schimba cum schimba atunci cand era noua, de aici si parerea mea ca DSG-ul va avea o durata de viata ceva mai scurta decat Tiptronic (de exemplu).

Uleiul l-am schimbat la aprox. 50.000 km, ca sa fiu prevazator.

Nu inteleg de ce trebuie sa treci cutia in N atunci cand stai la semafor... am impresia ca este absolut interzis sa o "lasi sa curga" in N.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
xxnelu
- asa s-ar explica de ce la cutiile DSG, ESP-ul vine standard);

Poate depinde de varianta de echipare a masinii, altfel, DSG-ul nu conditioneaza prezenta ESP-ului; cel putin la Octavia (cu DSG), ESP-ul este tot optional. :lol:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
dany

dupa 15000km de dsg in 5 luni, etalez ce anume nu imi place:

1. uneori la plecarea de pe loc cu autohold pus(chiar si fara), pleaca sacadat ca si cum as accelera si lua piciorul de pe acceleratie...parca as conduce de 1 luna...si cat pe ce sa imi moara motorul. daca vrei sa pleci mai repede de pe loc, cu autohold te smuceste de nu te vezi. la fel uneori cand nu ai AH activat. am incercat in toate felurile. mai intai apas usor acceleratia pana se decupleaza AH, o las sa o ia un pic din loc(3-4m) dupa care accelerez usor.

2. daca esti inzapezit si esp off, incerci sa dai cu spatele sau cu fata(pt a iesi din zapada) si turezi pana pe la 3500 spre 4000, iei piciorul de pe acceleratie si apesi frana in timp ce coboara turatia, mi se opreste motorul.

3. acel mic delay cand vrei sa pleci de pe loc(s-ar fi rezolvat prin activarea launch control-ului).

in rest numai laude de la nota 9 in sus.

sincer nu stiu daca as mai alege dsg la masina urmatoare(70% as alege)..depinde de cum se va comporta si peste 1-2 ani.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Loth

Nu impuscati mesagerul :lol:. Am spus ca la stop, este "indicat" sa treci pe N. Asa mi s'a spus de la PoRo cand am luat masina si inca cu mare aplomb. Se retine.

@Istef, merci mult pt sfaturi, nu stiam de (N)'ul trecut in mers. Si ESP'ul nu vine standard la DSG. Cel putin nu la generatia 2008.

Vad ca nimeni nu spune nimic de consum. Ar trebui sa ma ingrijorez? Nu conduc sportiv decat ocazional, noaptea, cand e liber si in alte rare ocazii... Nu inteleg cum un TDI de 1.9 cu DSG duce si la 10,11 in oras.E normal??? E ceva ce se poate regla? Intreb si eu ca totusi...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
istef

Eu am scos cu DSG-ul consumuri foarte bune cand merg la consum, ceea ce e foarte rar si fortat de factori extern gen cauze naturale, trafic greu, drum prost.

Din experienta am ajuns sa nu mai cred pe nici o persoana care exprima o "parere avizata" din cadrul unei companii, iar in particular VW. Romanul parca s-a nascut ca sa-si dea cu parerea de dragul de a spune ceva. In manualul pentru Golf 5 (versiunea romaneasca, deci editata de PoRo), scrie clar ca la stop nu se scoate pe N.

Referitor la legatura intre ESP si DSG aveti dreptate, probabil ca DSG-ul nu foloseste nici un senzor din ESP. Am citit asta printr-un articol (s-ar putea chiar unul dat de Loth in primul post, aveam si eu o parte din acele articole) dar nu am verificat sursa si in alta parte ca sa se confirme sau sa se infirme.

Referitor la consum, DSG-ul nu consuma nici mai mult nici mai putin decat o cutie manuala. Majoritatea cutiilor de viteze automate nu mai consuma in plus fata de o cutie manuala, asa ca ar trebui renuntat la mitul ca cutiile automate consuma mai mult.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
kliviu

Ma scuzati ca intreb... DSG-ul la golf are ceva specific? De ce ar sta topicu asta numai aci la golf...?

On topic: Am invatat un lucru nou... sper sa nu ajung vreodata sa trebuiasca sa o tractez - iaca nu e permis. Adica pe linga faptul ca daca nu porneste motorul nu poti porni masina impinsa, nici s-o tractezi nu ai voie... Asta e. trecem cu vederea.

Pe mine la caddy ma deranjeaza oarecum plaja de schimbare a vitezelor, si vorba aia: 6 viteze are. Veneam de pe o automata clasica in 4 viteze si a 4-a era intre 60 km la ora si 160. Speram ca DSG-ul cu 6 viteze sa fie etajat mai sus cumva; a 6-a la DSG in "D" intra pe la "70" si tine cit duce motorul (1.9 TDI la caddy cu DSG inseamna cam 170 - 175 km la ora). Pai io ce sa fac? sa visez la DSG-ul cel nou cu 7 viteze?? Un mers economic acum inseamna cam 80 la ora (1800 rpm in viteza a 6-a). As fi vrut o idee mai mult.

Nu am schimbat niciodata din "D" in "N" - am vazut ca in carte scrie interzis si am zis ca or sti si aia ceva...:lol: Pe automata clasica schimbam frecvent - deh, era benzina, mai incercam si eu o economie la vale. Adevarul e ca la DSG-ul actual cu TDI n-am simtit nevoia.

Stiu ca in s nu poti s-o bagi daca nu apesi butonul de siguranta de pe schimbator. Oare din "D" in "N" nu ar fi trebuit aceeasi masura de siguranta? sa nu ajunga accidental in "N" in mers.

Ca sa nu fie numai laude... la pornirea de pe loc, in conditii de accelerare usoara spre deloc, in "D", automata clasica porneste mai repede, DSG are o mica ezitare pe care trebuie sa inveti in timp s-o controlezi din acceleratie. Cei care vin de pe manuala nu au cum sa remarce lucrul asta... (mie imi place sa porneasca masina lin, nu cu scirtiit de roti...)

Partea cea frumoasa in situatia scrisa e ca, in functie de gradul de inclinare a eventualei rampe pe care te afli, DSG-ul porneste si fara acceleratie (pina la un punct). Foarte folositor pe suprafete specifice iernii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
alex_pescaru
- NICIODATA sa nu treceti cutia pe N in mers. E total interzis. Cand cutia intra pe N pompa de ulei nu mai functioneaza si nu mai furnizeaza ulei pe discurile de ambreiaj. Acestea se infierbanta si se distrug. Foarte mare atentie aici ca foarte usor se poate strica DSG-ul in felul acesta.

Fara suparare, dar ai putea sa sustii cu ceva documentatie lucrul asta?

Iaca cateva paragrafe din manualul DSG:

The ATF pump is an internal tooth gear pump (duo-centric pump).

The pump is characterized by low friction and light weight.

It is driven directly by the engine (engine RPM) via the torque converter housing and the converter hub. The pinion drivers engage with two torque converter hub notches. The converter hub is supported by the pump housing via a friction or needle bearing.

Deci, pompa functioneaza tot timpul, atata timp cat motorul functioneaza...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
dany

nu stiu daca ma incadrez in aceasta arie de G5 si jetta. dar la dsg in gama de passat am un consum destul de ridicat(media in bucuresti ~14% mers normal si trafic nasol ~17-18%). in weekend cam 11%. in afara ~7-8% mers destul de tare si depasiri mai in forta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
kliviu

Dany, oare ce consum ai avea cu o manuala la aceeasi masina? mie DSG-ul imi permite consum de 5 % la ditai m

Modificat de kliviu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
dany

pai din ce zic colegii de pe aria passat, in oras mai scadem 3-4%.

Modificat de dany

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
rex

Nu am dsg dar am citit cate ceva despre cutiile automate. In mare exista 3 tipuri: automate (automatele clasice), semiautomate (dsg), CVT (pt hibride, dar nu sunt convins ca asa le zice). Comparatie automate-semiautomate: automate consum mare, si mai lenese; semiautomate (dsg) consum mai mic si cu mai sprintene. Ex la golf: pe 1.6 si 2.0 benzina sunt cutii automate clasice unde consumul este mai mare decat la aceleasi motoare dotate cu cutii manuale (0.8 la 1.6 si 0.3 la 2.0). In rest sunt dsg-uri unde nu am vazut ca consumul sa fie mai mare(sau egal) si performantele sunt mai bune (sau egale).

De altfel DSG este renumita pe plan international (nu e facuta de vw ci de o firma subcontractanta)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
sol1

@loth, consumul tau este datorat si faptului ca masina e prea noua.... dizelu se lasa cam la 8-10.000 km asa mi s-a spus si asa am constatat pe pielea mea... iar pe la 25 cat am io acum mi se pare ca merge chiar misto motorul, se tureaza misto raspunde prompt.. in orice caz se simte ca s-au "asezat" si motorul si cutia (6m) si s-au "obisnuit" cu mine (sau eu cu ele) :offtopic: ;) ;) :D sper ca intelegeti ce vreau sa zic dar chiar nu gasesc alte cuvinte de a reda asta ... :P :P :D :D

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
OvidiuV

Eu am GTI cu DSG. Sunt super multumit de cutie si nu mi-a facut absolut nici un fel de probleme pina acum.

Eu schimb de pe D in S, de pe D in "manual" si inapoi oricind, la orice viteze si cind am eu chef. Nu exista o regula anume. Ginditi-va ca este doar o cutie de viteze, care se presupune ca este folosita de foarte multi oameni, interesati sau mai putin interesati de cum functioneaza cutia.

La stop eu tot timpul stau pe D si cu piciorul pe frina. Scrie si in carte acelasi lucru. Pozitia N o folosesc doar cind merg sa spal masina la spalatoriile cu perdele.

De la R pina la D puteti trage de maneta fara sa mai apasati butonul. Acelasi lucru si invers.

Chiar daca esti pe D poti sa folosesti clapele din spatele volanului. Cutia va intra pe schimb de viteze manual. Dupa un timp, citeva minute, daca nu se mai folosesc clapele, cutia intra in regim automat singura.

Eu respect doar ce scrie in manualul tehnic. In rest orice sfaturi date de 'mecanici', eu le consider basme.

Modificat de Nexi
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
istef

alex_pescaru, scrie clar in manualul de utilizare a masinii ca este interzis sa ruleze masina in N. Este un argument destul de bun?

Referitor la prajirea ambreajelor se intampla cand se ruleaza cu masina in N. Stiu ca am citit undeva mai demult dar nu mai stiu unde. Daca voi gasi articolul il voi posta aici. Asta nu inseamna ca te contrazic in ce ai scris tu acolo.

Cum a zis si Nexi, iau de bun ce scrie manualul masinii, daca scrie ca nu trebuie sa se ruleze in N nu merg.

Nexi, cand esti in D si schimbi din padele, cutia trece inapoi in D dupa 20 sec daca nu se mai schimba viteza, nu dupa cateva minute.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
OvidiuV
Nexi, cand esti in D si schimbi din padele, cutia trece inapoi in D dupa 20 sec daca nu se mai schimba viteza, nu dupa cateva minute.

Nu am stat sa le calculez. Cu siguranta asa e cum spui tu.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • SavuAD
×