Jump to content

Problema cu incalzirea habitaclu la Fabia


Pitica
 Share

Postare recomandată

salutare,se pare ca am ajuns si in sectiunea aceasta,desi nu imi doream :banghead:

informatiile necesare pt schimbare/demontare,etc.se gasesc aici,pt asta va multumesc.

dar am o problema,am cautat pe autokarma si am gasit doua tipuri de termostat(ca dimensiuni) fara carcasa si unul cu carcasa si nu stiu care este bun pt motorul meu BKY.

si pozele cu cele 3 tipuri.

mysampleimage1.jpg

mysampleimage13.jpg

mysampleimage12.jpg

ultimile doua sunt behr(amandoua sunt date pt codul meu BKY,dar difera prin dimensiuni),iar cel cu carcasa este wahler,pe care recomandati sa-l cumpar?

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compatibil pentru motorizarea pe care o ai poza 1 si 3.

Cel cu carcasa (wahler) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai ,,informatiile necesare pt schimbare/demontare'', atunci demonteaza-l si asa vei fi sigur ca nu vei gresi, ideea e daca carcasa termostatului are 2 gauri de prindere varianta 1-3, daca are 3 gauri varianta 2.

Am tinut sa precizez acest lucru fiindca si 2 fiind compatibil cu motorizarea pe care o ai, inseamna ca s-ar putea sa fie echipata si cu acel model , si n-as vrea sa te duc in eroare, de aceea e mai bine sa verifici macar vizual inainte de achizitionare :salut: :8:

post-25544-0-12536500-1329061355_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles,multumesc!

Cam asa ceva se intampla:

Temperatura la apa se ridica si ramine constant la 90g.Ventilatorul functioneaza normal pe toate treptele dar,baga aer caldut.

Ansamblul rece/cald(G68) se sude cum functioneaza,se poate si vedea?

Modificat de kryss782001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kryss, ceva imi scapa sau poate n-am inteles eu bine. De ce vrei sa schimbi termostatul daca temperatura la apa se ridica si ramane constant la 90 grade?

Pai dai comanda rece-cald si te uiti daca ansamblul G68 lucreaza.

Aerul caldut va fi mai fierbinte cand si temperaturile de-afara vor fi mai blande, vad ca esti din zona unde iarna este foarte aspra, oricum sa nu te gandesti ca daca faci vreo 5-6 km pe frigurile astea te va mai arde fata de la caldura din masina. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ierni geroase au mai fost si daca o lasam 15 min pornita(apa la 90 grade)facea o caldura de nu puteai sta inauntru.

eu tind sa cred ca este blocat pe inchis partial.

asera am pornit masina la ora 18/45 a mers pe loc pana la ora 19,am plecat spre casa(5km),mers maxim treapta 3,am ajuns si a mai stat circa 20-30 min si la fel aeroterma baga un aer caldut. temp.-8 grade

eu zic ca normal era sa bage fff cald...

legat de ansamblu G68 este accesibil drumul catre el?sau trebuie demontat ceva?

L.E.

dupa pornire max 3min,furtunul cel gros care duce la radiator este un pic caldut,iar cel subtire de deasupra lui este foarte cald.

Modificat de kryss782001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca termostatul inchide si lucreaza. Functionarea V68 o vezi pe VCDS dar cel mai bine il verifici vizual, se demonteaza plasticele de sub bord si gura de aer care da la ppicioare si pe acolo o sa vezi ansamblul v68.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat astazi dar nu am reusit sa declipsez partea indicat cu sageata in poza

c2266491261.jpg

imi puteti spune cum se scoate?

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea ta nu are legatura cu incalzirea .....

se scoate tot plasticul dintre scaune. are suruburi in spate sub ultimul suport. are sub scrumiera si parca mai are unul sub mansonul de la schimbator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca are,pt ca in urma cu cateva posturi se recomanda vizualizarea sistemului V68.

dar eu nu am gasit cum se ajunge la el/ce se demonteaza mai exact.

multumesc pt raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa ajungi la V68 , cel mai simplu si usor de lucrat este asa ( se desfac mai multe dar lucrezi mai usor la el) :

1.dai jos platicele laterale de la bord - capacul de la cutia de sigurante din stanga si cel din dreapta.

2. dai torpedoul jos - ai 3 suruburi in interior si inca 2 sub el.

3. tragi plasticul dintre bord si volan - o bucata dreptunghiulara exact langa geamul de la turometru si vitezometru.

4. scoti plasticul care acopera pedalele

5. scoti plasticul de sub volan - are un surub in lateral langa sigurante , 2 sub plasticul de la punctul 3 si inca cateva pe lateral si sub volan.

6. scoti plasticele negre care inconjoara radioul/cd playerul si desfaci suruburile de pe stanga si dreapta.

7. scoti plasticul de sub butonul pentru dezaburire luneta si scoti suruburile de acolo apoi scotu butonul de dezaburire ( si esp , incalzire scaune daca ai )

8.tragi de plasticul negru de la unitatea climatic ( AC ) - se prinde de jos si se trage in sus inspre tine.

9. sub unitatea climatic o sa ai 2 suruburi pe care le desfaci .

10.unitatea climatic o impingi spre interior ca sa poti scoate plasticul de la consola centrala.

11. scoti radioul - ai grija sa ai notat undeva codul de securitate daca ai radioul montat de fabrica

12. scoti plasticul care dirijeaza aerul spre piciorul soferului - are un surub.

13. te pui cu capul pe pedale si te uiti spre interiorul consolei centrale si o sa vezi motorasul .

14. daca il scoti vezi ca roata lui se pozitioneaza intr-un anumit fel in roata de pe aeroterma - o sa iti dai seama despre ce vorbesc cand o sa il ai in mana.

15. pui totul la loc si ai grija sa nu ramai cu ceva in plus.

Metoda asta pare complicata dar nu este. Ai mai mult loc ca sa umbli la motoras. Poti sa demontezi si mai putine piese

Nu ai ce sa cauti la plasticul de care intrebai mai devreme , acolo e unitatea pentru airbaguri.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt ajutor.

despre piesa cu nr.9 este vorba?

71028118.jpg

sincer imi este un pic teama sa desfac eu tot bordul.

cred ca am sa incerc o testare cu VCDS.

Modificat de kryss782001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo este pozitionata .... tu o sa cauti un motoras nu o parghie cum este in desen . Ai poza cu el mai sus. Daca incerci sa-l repari iti spun ca nu prea ai sanse. Poate 10-15% . Daca tot desfaci sa ai si unul pe care sa il pui in loc ( gasesti la dezmembrari , este pe passat B5 , 5.5 , golf 5, ibiza, leon ,fabia, octavia .... ). Dupa 2004 ( cred) au scos un model mai nou care teoretic se defecteaza mai greu.

Nu e cine stie ce sa desfaci plasticele alea. Trebuie doar sa ai un loc mai cald in care sa bagi masina si sa te apuci de munca. In VCDS poti sa-i dai un basic settings la motorase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Nu e chiar problema cu incalzirea desi afecteaza. Sa prezint situatia: Fabia 1 recent in service pt kit distibutie si revizie anuala. masina face naveta zilnic aprox 16km, dar dimineata motorul nu ajunge sa se incalzeasca la temperatura normala si automat nici caldura nu e caldura, nici dupa cei 16km, cand iarna trecuta pe ger, se incalzea dupa 3-4km. si acuma nici nu e ger, poate vreo 10 grade dimineata sau mai bine. care sa fie cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil termostatul. Ce motor este?

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 50kw, nu stiu codul din cap, si nici nu stiu daca au schimbat si termostatul. sa inteleg ca posibil sa-l fi schimbat si sa fi pus alt model care deschide la alta temperatura sau sa fie defect? nici la amiaza nu se incalzeste pana la temperatura normala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,nici la amiaza nu se incalzeste pana la temperatura normala" : termostatul blocat deschis.

,,1.4 50kw, nu stiu codul din cap" : nici nu trebuie.

Priveste imaginea, si spune-mi daca el este cel care ,,nici la amiaza nu se incalzeste pana la temperatura normala"?

post-25544-0-50073600-1349880621_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o nedumerire, poate se incadreaza aici, poate nu . E normal sa porneasca compresorul de ac la -1 grad afara ? Aveam geamurile aburite pe interior, ventilatia orientata inspre parbriz, temperatura la 22 grade si parbrizul se dezaburea incet. Am zis sa vad ce face daca pornesc AC-ul asa ca am apasat butonul , becul s-a aprins, turatia a crescut si a cuplat compresorul ( avea zgomotul aferent). L-am lasat pornit cam 1 minut dar nu a fost nici o diferenta in dezaburire, tot incet a mers. Stiu ca nu ar trebui sa porneasca sub 5 grade celsius.

Pe langa aceasta intamplare, de cand a venit zapada am vazut ca in mers mi se aburesc geamurile daca tin ventilatia sub pozitia 3 a ventilatorului ( cu o singura persoana in masina, soferul). Nu am presuri umede, filtrul de aer este nou si nu este umed.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am climatic. Am vazut acum in ELSA ca daca ai presiunea sub 2 bari , compresorul porneste la capacitate redusa - probabil N280 sta mai deschisa.

Sa inteleg ca este normal sa porneasca compresorul si sub 0 grade daca eu am setata temperatura pe cald si apas pe butonul AC si nu porneste cand dau temperatura la minim si apas pe AC?

O idee sa scap de aburirea geamurilor mentionata mai sus aveti ?

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai sub 2 bari NU porneste compresorul.

Sub 4 grade NU porneste compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi la mine a pornit la -1 grad ( presiunea era sigur sub 2 bari daca ma iau dupa tabelul din ELSA ) cand incercam sa vad daca dezabureste mai repede. Temperatura pentru interior era setata la 22 de grade.

Revin cu o adaugare : dupa 30 de minute de jucat cu laptopul prin masina, compresorul nu a mai vrut sa porneasca, imi spune compressor load 0,0%, creste doar turatia motorului. Am vazut ca am un 65535 pe clima si poate din cauza asta o mai ia razna.

In legatura cu aburitul geamurilor am gasit problema, chederul de la usa pasagerului fata nu mai sta lipit de usa pe o portiune de 5-6 cm pe partea cu oglinda.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce setare de 22 de grade la climatic vorbesti ?

Nu exista asa ceva. Noi avem doar potentiometru de reglaj cald-rece.

inseamna ca ai climatronic unde poti seta in afisaj temperatura si nu stii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!