Jump to content
Sign in to follow this  
Pitica

Problema cu incalzirea habitaclu la Fabia

Recommended Posts

120 L

Bravo Vali...rezolvare de maistru skodar...se vede meseria !

Poate or invata si skodarii mai noi de aici sa-si rezolve singuri problemele simple altfel vor scoate citeva sute de lei pentru un nimic pe la service-uri !

Share this post


Link to post
Share on other sites
saboteur

Wahler a fost original din fabrica pe Skoda 120L din 1978 . Azi am facut un drum de 35 km si nu s-a incalzit greu.

Edited by saboteur

Share this post


Link to post
Share on other sites
DotHunter

saboteur, se pierde mult lichid de racire la schimbarea termostatului? ca si eu o sa-l schimb sambata.

trebuie facuta aerisire dupa sau se face automat dupa completare in borcan?

multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
saboteur

mult nu...eu am tras din borcan cat am putut ca sa nu il vars, cam un litru si a mai curs vreo jumate de litru, deci sa ai un litru antigel si ceva apa pregatita. Aerisirea se face automat

Edited by saboteur

Share this post


Link to post
Share on other sites
CrW

salutare lume!

am schimbat, in sfarsit, :D termostatul. desi nu eram foarte sigur ca asta e problema, s-a dovedit pana la urma vinovatul, asa cum se vede in poza. solutia adoptata a fost cea prezentata de saboteur. costul total:

-40 lei termostatul,

-5 lei cotul de aluminiu (de pe la prieteni),

-garnitura 15 lei,

-furtun de diametru exterior 8mm 1m=13 lei (se foloseste max 30-40cm)

-colier de diametru mare 4 lei,

-manopera 30 lei.

total: 107 lei.

eu am schimbat tot antigelul, deci se mai adauga 45 lei 3 litri antigel roz si un litru si ceva apa distilata.

la reprezentanta costa 295 lei pachetul ce contine cotul de plastic, termostatul efectiv si senzorul de termperatura.

azi am experimentat: dupa ce s-a racit motorul de tot (adica a stat peste noapte), am facut un drum din freidorf, pana la rompetrol in dambovita, apoi pana la kaufland in sagului si acul de temperatura era aproape de verticala. inainte puteam sa fac de 3 ori drumul si d-abia se ridica. iar caldura pot spune ca exista si la mine acum.

multumesc si pe aceasta cale lui saboteur si lui relu. :D

post-33634-1234711156_thumb.jpg

Edited by cristi v.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ketu

Am avut si eu aceeasi problema cu carcasa termostatului. Am ales sa o cumpar, am dat pe ea vreo 290 lei si am schimbat-o eu, nu dureaza mai mult de 15 minute. Din cate am inteles intr-un service vw se taxeaza cu vreo 160 lei manopera :)

Acum am alta problema. Martorul de temperatura ( cel rosu care se aprinde si tzauie - cel cu un termometru pe el ) se tot aprinde.

Am mai citit pe aici si am gasit ca problema antigelul, l-am schimbat complet dar tot se aprinde. Ideea e ca dupa ce circul cu masina vreo ora si se incalzeste bine daca repornesc motorul nu se mai aprinde si martorul.

Va rog daca ma puteti ajuta cu acesta problema, nu stiu ce sa mai fac si e destul de iritant sunetul ala pe care il emite.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ketu

Am descoperit problema....mama lui de vas de expansiune. Momentan am rezolvat-o prin scurtcicuitarea senzoruluiu dar din cate am citit trebuie sa ii curat electrozii din vas.

Are cineva idee cum se desface vasul(sau daca se desface) pentru ca nu vad cum as putea sa curat eletrozii aia fara sa desfac vasul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Pai ii cureti cu un lemn lung sau o surubelnita si poti pune si smirghel in capat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ketu

Ok...dar cum fac asta?

Ca din cate am vazut eu pe acolo cand desfac capacul nu vad sa am acces la electrozii din borcan.

Ideea e ca nu reusesc sa inteleg pe unde as putea baga eu surubelnita sau batul ca sa curat.

Poate ai vazut pe undeva o poza cu asa ceva, mi-ar fi de mare folos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
flav01

Salut,

Aveam o problema cu incalzirea in habitaclu in sensul ca baga caldura de m-a omora si nu puteam sa fac nici un reglaj. A rezolvat problema tov-ul Al Bundy prin desfacerea motorasului care comanda clapetele pentru aer si degriparea lui (se intepenise). As fi vrut sa il schimb, dar cand am auzit cat costa (450 lei) :blink: mi-am luat gandul si am zis ca pot sa suport caldura la banii astia :D Asa ca dupa ce la reparat lam montat la loc si acum am reglaj la temparatura din habitaclu :D . Multam frumos Cristi Al Bundy, baiat deosebit :)

Bye

Share this post


Link to post
Share on other sites
ONes

Salut, am si eu o intrebare cum ai reusit " degriparea " si " motorasului care comanda clapetele pentru aer " nu se afla sub bord ? Ai dat jos bordul tot ? Daca da , as dori si eu niste INFO ca si eu am aceasi problema ca si tine.

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Se desface prin partea soferului pe dedesupt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ONes

Multumesc de info , dar dupa cate am mai citit pe forum iara la service :vwrullz: pentru lucrurile astea. Multumesc de ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Motorul aerotermei poti sa-l dai singur jos si sa cureti lagarelel lui dupa ce scoti torpedoul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imagecam

Eu de astazi nu mai am caldura. Acul de temperatura se ridica, termostatul functioneaza (l-am schimbat in primavara) insa caldura aproape deloc...

Clapeta de la aeroterma pare sa functioneze pt ca aud cum isi schimba pozitia cand trec pe rece insa probabil nu inchide complet iar aerul exterior fiind f rece, il "dilueaza" pe cel exterior.

Ii fac maine o diagnoza sa vedem daca apare ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amy

Din ce ai descris tu, intuitia mea imi spune ca e vorba de calorifer infundat. Ar trebui scoase furtunele de la el si bagat apa cu presiune. Poate ai noroc sa se desfunde. In felul asta afli si daca e infundat sau nu. :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_cj

Si eu am o problema cu incalzirea in sensul ca incepe masina sa dea caldura, acul de la temperatura incepe sa urce iar apoi incepe sa coboare incet catre 0. Si iara daca stau la semafor acul incepe de asemenea sa coboare. Sa banuiesc termostatul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosminbej

Din cate stiu eu, atunci cand stai pe loc la semafor, acul ar trebui sa urce, nu sa coboare, daca ar fi termostatul blocat pe deschis. Poate gresesc... Oricum, e una din doua: termostatul sau sonda de temperatura. Termostatul se poate verifica prin doua metode, s-a mai discutat pe aici. Ori pornesti motorul dimineata si dupa circa 3-5 minute pui mana pe furtunul ala gros care iese din termostat si se duce in radiator (nu ar trebui sa fie cald dupa doar 3-5 minute), ori scoti sonda de temperatura, care e in carcasa termostatului prinsa cu o clema in forma de U, si bagi un deget in gaura din care scoti sonda: nu ar trebui sa simti acolo chestii care se misca gen arcuri, bucati de plastic etc. La mine, termostatul original avea niste urechi din plastic care tineau arcul si care s-au rupt. Atentie: a doua metoda descrisa se pune in practica cu motorul rece, altfel te vei opari la mana cu lichid de racire. Sonda de temperatura e mai greu de verificat, cred ca trebuie la service cu diagnosticare VAG-COM.

Edited by cosminbej

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_cj

Stiu ca daca as avea probleme cu sonda de temperatura acul trebuie sa pice dintr-o data la 0 nu treptat. Am facut si diagnoza si nu am erori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jagoman

Eu as banui termostatul, dar nu este obligatoriu sa fie defectat.

Cu incalzitul motorului am observat urmatorul:

Dimineata pe frigurile astea daca pornesc motorul si nu pornesc ventilatia pentru a incalzi habitaclul, motorul se incalzeste repede, cateva minute. Cum dau drumul la aeroterma pe treapta maxima, temperatura motoului stagneaza sau scade usor.

Daca la pornire pornesc si aeroterma, motorul se incalzeste greu.

Bogdan iti sugerez sa faci incercarea de a opri ventilatia total si sa vezi daca variaza si atunci temperatura. Daca da, obligatoriu de verificat termostatul. Daca nu, atunci e din cauza ca aeroterma preia multa caldura dupa pornire, pentru a incalzi habitaclul, si stand la stop, masina fiind la relanti, nu produce caldura suficienta, incat sa ajunga si pentru aeroterma si pentru a tine temperatura de 80-90 grade a motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_cj

Am incercat si cum spui tu si face la fel si daca este oprita ventilatia. Cel mai sigur merg la service sa verific si sa verific.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jagoman

Nu ne-ai spus daca se simte si la incalzire cand scade indicatorul. Scade si caldura ce baga, sau doar indicatorul o ia catre jos?

La mine odata incalzit motorul ramane la mijloc indicatorul si am caldura chiar si la relanti. Deci variatia temperaturii motorului este doar la pornire, pana se incalzeste.

Edited by jagoman

Share this post


Link to post
Share on other sites
ONes

am si eu problema asemanatoare, cand imi scade acul, imi scade si caldura, da din ce in ce mai frig... :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
CrW

pai... e absolut logic sa se intample asta. asta am aflat-o vara trecuta, cand, la 40 de grade, mi s-a blocat termostatul pe inchis si a trebuit sa dau drumul la caldura la maxim in habitaclu ca sa racesc cat de cat motorul. acuma, fiind si foarte frig, daca dati drumul la incalzire pe viteza cea mai mare, temperatura motorului va scadea, dar doar pana va ajunge la temperatura de regim, asa cum a zis si jagoman, 2 posturi mai sus.

numa' bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri