Jump to content
Sign in to follow this  
Pitica

Problema cu incalzirea habitaclu la Fabia

Recommended Posts

Pitica

De cand a inceput vremea rece, am constatat ca Fabia mea are o problema la sistemul de incalzire: cand directionez aerul catre picioare, este vai si-amar de ocupantul locului din dreapta, pentru ca pe gura de sub torpedou intra aer rece. in plus, atunci cand masina este in mers, mai vine un curent rece dinspre usa... n-am reusit sa-mi dau seama exact de unde.

Are cineva vreo idee? iarna trecuta nu am avut problema asta, dar...

... dar nu stiu daca este vreo legatura: masina a fost lovita in dreapta fata (usa... aripa... stalp indoit). Dupa care am mai avut o problema cu o pierdere misterioasa de antigel, rezolvata prin schimbarea nu-stiu-carei saibe... cunoscatorii inteleg despre ce e vorba, eu sunt femeie, prin urmare nepriceputa.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spankyro

ai verificat capacul de la filtrul de polen?daca el nu este inchis cum trebuie(are o pozitie si sigurantele tre asezate bine) aerul bagat de ventilator trece prin filtru de polen apoi prin calorifer,mai mult ca sigur asta e problema,acest capac de la filtrul de polen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pitica

Exista undeva o ”poza”, o schema cu acest capac de la filtrul de polen? N-as vrea sa fac vreo prostie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
saboteur

n-ai nevoie de poza, bagi capul sub bord la pasager si o sa vezi un capac de plastic lung asa, prins cu 2 cleme care culiseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marian_c

da un search pe forum cu "schimbare filtru polen" si gasesti si poze,parca e un tutorial in sectiunea vw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pitica

Maine dimineata, cu manualul in mana, directia sub bord! Bine-ar fi sa scap de drum la service :Driver:

Share this post


Link to post
Share on other sites
R4z

Buna seara pitica si bine ai venit pe forum,

ai aici instructiunile ptr montarea filtrului de polen/cabin air filter de la Mann ptr : Polo/Audi A2 si Fabia :).

Spor la mesterit !

PS - Daca e cauza cea mentionata mai sus, si o poti rezolva singura - nu mai mergi la service !

Edited by Raz_Van_YkE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pitica

N-am mai avut rabdare... am citit instructiunile si am fost sa vad despre ce e vorba. Si am constatat cu surprindere ca acel capac cu cleme etc. etc. lipseste cu desavarsire!!!

Acum ma intreb cand naiba o fi disparut - desigur la service, ca daca gaseam asa ceva picat prin masina, sigur imi faceam probleme ca lipseste de undeva.

Nu mai stiu daca la prima revizie se verifica filtrul de polen... sau poate cand am avut aripa lovita? sau poate cand au verificat pe unde pierdea lichid de racire? Stie cineva cum as putea verifica ce s-a intamplat cu ocazia acestor interventii?

;) De-aia urasc sa merg la service!

Share this post


Link to post
Share on other sites
avramar

Salut la toata lumea, am si eu o mare problema...am luat o groapa la intrare in Predeal, am constatat ca inafaraa de faptul ca am facut janta fata dreapta praf, nici nu mai baga nici caldura in masina. Adica mai exact pe "gurile" de aer din mijloc vine aer rece, iar pe cele din lateral putin caldutz, asta desi butonul de regraj al temperaturii este la maxim pe incalzire.

Este posibil ca de la acel shoc puternic sa se fi stricat ceva la instalatia de aclimatizare?

Multumesc mult. abia 1.4 MPI 44HP

Share this post


Link to post
Share on other sites
BD77

o problema cu incalzirea am si eu (fabia combi 1.4 mpi 50 kw)

in masina nu pot sa fac mai mult de 18 grd C cu incalzirea la maxim; daca pun mana la gurile de ventilatie simt doar un usor aer cald in timp ce masina merge,si un aer ceva mai caldut atunci cand masina sta;

am observat ca idicatia de temperatura pe bord creste spre 1/3 din scala daca stau pe loc dar sacade imediat ce iau putina viteza (banuiesc ca aerul rece i-mi raceste mai tare apa din radiator pe masura ce viteza creste); tin minte ca pana asta toamna acul de la indicatorul de temperatura era stabilizat pe la mijloc de scala (probabil undeva la 90 grd dar nu sunt convins ca nu am scala gradata) si nu varia cu viteza masinii.

am facut un drum de moldova si pret de 500 km nu 'am fost in stare" sa dau caldura decenta pentru copilasii din masina;

ma bate gandul sa verific eventual sa schimb termostatul

credeti ca este primul pas intr-o lista de verificari ? unde as putea sa gasesc ceva poze / indicatii pentru a reusi de unul singur demontarea termostatului ?

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
cgadalean
ma bate gandul sa verific eventual sa schimb termostatul

asta e 100% problema, pe frigul asta recomand cu caldura un service.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FABIAn RuSu

vorbeste cu saboteur

el se pregateste sa-si rezolve aceeasi problema

Share this post


Link to post
Share on other sites
tutu0581

Termostatul,asta e problema ta :scratch:

Share this post


Link to post
Share on other sites
marian_c

baga un carton in fata la radiator.E cam frig acuma,si daca mergi pe distante mai scurte,nu apuca sa se incalzeasca motorul. Eu am facut 15 km si deabia incepuse sa se miste acul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tutu0581

:) si astupa si gura de intrare a aerului in habitacul ca la dacie,asa merge sigur

Share this post


Link to post
Share on other sites
BD77
baga un carton in fata la radiator.E cam frig acuma,si daca mergi pe distante mai scurte,nu apuca sa se incalzeasca motorul. Eu am facut 15 km si deabia incepuse sa se miste acul.

am facut deja lucrul asta dar fara succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
CrW

ai acoperit toata suprafata radiatorului cu cartonul? ca altfel nu prea merge. la fel am facut si eu si pana nu am acoperit pe intreaga suprafata nu a fost nicio diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FABIAn RuSu

eu zic sa pui niste scotch pe grila mastii fata...e cel mai sigur....:vaidecapulmeu: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
cmircea

Schimba termostatul ca se rezolva cel mai bine si repede. Iti ia cam jumatate de ora sa-l schimbi. Vorbeste cu Volksman ca la el gasesti termostate ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BD77

am sa schimb si TS-ul dar intai sa-l gasesc si sa-l cumpar; am notat sfaturile voastre.

ciudta e ca astazi cand afara erau ceva grade cu + nu am mai avut indicatie pe bord (temperatura apa); nu s-a miscat din ZERO; inschimb aer fierbinte venea bine de tot, ceea ce e normal fiind mai cald afara si pierderile de caldura pe la radiator mai mici; am verificat si faza cu recircularea, caci citisem pe undeva pe forum si imi merge motorasul;

la fel si toate cele 4 trepte de la ventilator

mi s-a parut ciudat ca imediat dupa ce am oprit motorul, cu caldura la max, nu mai venea aer cald ci rece????

mai sap azi - maine

Edited by BD77

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alinrac

Daca la -8 grade plec la lucru si in 15- 20min pana ajung nu se ridica acul la 90 grade si chiar nu se misca mult, deci caldura ca la painea calduta ........ce sa inteleg ca termostatul meu e cam vechi si bun de schimbat sau e normal asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BD77

post-11261-1231272675_thumb.jpgam rezolvat problema:

termostatul ramanea deschis si trimitea lichidul de racire catre radiator din cauza unui defect din interiorul carcasei termostatului, si anume unul din cele doua picioruse care tineau placuta de fixare a arcului TS-ului (vezi poze) era rupt.

am confectionat o noua piesa pentru a fixa elementul sensibil pe pozitie; a trebuit sa tin cont de pozitia in carcasa a senzorului de temperatura (martor temperatura bord) si din acest motiv am gaurit noua piesa pentru a face loc senzorului; am mai dat gauri in piesa sa realizez o cale de curgere a lichidului de racire si pentru a nu perturba prea mult debitul.

proba am efectuat-o in conditii de temp. ext -4 grd C si in interior am reusit sa fac cald mergand cu ventilatorul pe poz. 1 si temp la 22 grd C; precizez ca pe bord, acul indicatorulu de temperatura a ramas constant la 90 grd C (sau cat o fi la mijloc de scala -*** groasa) pe o distanta de 25 km.

operatia am fact-o cu 2 baieti priceputi si cu multe idei (de fapt 90 % a fost munca si priceperea lor); eu am facut pozele.

:)

post-11261-1231272664_thumb.jpg

post-11261-1231272826_thumb.jpg

Edited by BD77

Share this post


Link to post
Share on other sites
b1ade
Daca la -8 grade plec la lucru si in 15- 20min pana ajung nu se ridica acul la 90 grade si chiar nu se misca mult, deci caldura ca la painea calduta ........ce sa inteleg ca termostatul meu e cam vechi si bun de schimbat sau e normal asa?

Mda, si la mine e la fel, cadura multa abia dupa 10 min. de mers. Stiam ca acul indicator incepe sa se miste abia dupa ce lichidul ajunge la 60 de grade.

@BD77 - antigelul era in recipientul verde, nu? :Driver:

Edited by b1ade

Share this post


Link to post
Share on other sites
saboteur

hmm, mi-ai dat idei...numa bine ca n-am comandat inca termostat, la mine is rupte ambele urechi

Share this post


Link to post
Share on other sites
saboteur

Gata, s-a rezolvat problema cu termostatul. Am pus termostat de Skoda 120L cu tot cu carcasa respectiva din aluminiu, se imbuca perfect pe carcasa cu sonda de pe fabia, am pus insa o garnitura de carton cu silicon, pt ca la termostatul original de fabie e o garnitura de cauciuc care nu se potriveste pe capacul de aluminiu de la 120L, in rest, diametru, gauri, s-a potrivit perfect. De asemenea am facut un mic sant cu biaxul in capac pt a ingropa la nivel termostatul (la 120L partea cu sonda are santz). Furtununul cel subtire pt aerisire care merge la borcan a trebuit lungit cu cca. 15 cm deoarece stutul pe carcasa de aluminiu e spre lateral si nu ajungea furtunul. Pret 40 de lei. Termostatul este WAHLER. Poze:

dsc00007xf8.th.jpgdsc00010nu3.th.jpg dsc00012sk9.th.jpg dsc00013xi1.th.jpg dsc00015nj0.th.jpg dsc00016cl0.th.jpg

Edited by saboteur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri