Jump to content

Problema cu incalzirea habitaclu la Fabia


Pitica
 Share

Postare recomandată

Acel potentiometru are in spatele lui un rezistor sau motoras pas-cu-pas ( nu stiu ce) si in program are 3 valori predefinite 18, 22, 26 grade pentru anumite valori ale rezistorului. Daca te uiti mai atent o sa vezi ca si scrie pe cadranul lui :18, 22, 26 . Intre aceste valori, prin interpolare poti sa setezi si 19, 20, 21, etc. De ce crezi ca avem motoras pentru reglarea temperaturii , acel V68 ? La cei fara AC sau la golf cu AC simplu exista doar o parghie pentru reglarea temperaturii.Nu ai observat ca potentiometrul nostru se misca ca un motoras pas-cu-pas? De asta ii spune AC semiautomat la Fabia, A2,Fabia2. Temperatura o regleaza automat in functie de ce ii spui tu dar aerul il directionezi tu cum vrei nu o face el automat ca la climatronic.

Pune potentiometrul pe mijloc la 22 si o sa vezi ca mai intai iti baga foarte cald si apoi va baga din ce in ce mai rece pana va tine constant la 22 de grade. Daca nici asa nu crezi incearca cu VCDS-ul sa stai pe blocurile de masura sa vezi ce valori ai la picioare, ventul central, la unitatea climatic si la evaporator. Cand toate o sa aiba valori de 22C sau mai mult o sa vezi ca o sa bage aer din ce in ce mai rece pana cand o sa tina constanta aceasta temperatura.

"The air conditioning system operates automatically.The temperature level can be steplessly selected to any individual setting.The temperature selector switch has three temperature settings 18 - 22 - 26°C as reference points. The automatic system then adjusts the temperature flap by means of a positioning motor. The other flaps and the fresh air blower are set manually." asta e un citat din SSP-ul de Climatic de la Fabia, daca vrei iti trimit tot SSP-ul.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabip- te aprob total, e interesant de vazut ca daca facem un drum lung toamna sa zicem ca plecam la 15 din Ploiesti avem setata temperatura in dreptul indicatiei 22 de grade iar afara sunt 24 vom primi prin aeratoare aer recirculat, apoi noi mergem cu masina trecm granita la bulgari sa zicem si pe la 2 noaptea afara sunt 7 grade, noi vom avea treptat caldura in masina. apoi dimineata cand se incalzeste in functie de necesitate jongleaza aerul cald cu cel recirculat. iar noi pe parursul traseului nu ne atingem de potentiometrul temperatura.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu primesti recirculat, primesti aer de afara. Pentru recirculare si pentru AC e nevoie sa apesi butoanele. Daca pleci din ploiesti si setezi temperatura la 22 si afara sunt 24 vei primi 24 sau cat este afara. Ca sa primesti sub 24 este nevoie sa apesi pe AC sa pornesti compresorul. Dupa ce ajungi la bulgari unde sunt 7 grade afara si tu ai setat 22 fie ca ai AC cuplat, fie ca nu el iti va baga caldura pentru 22 de grade. Asta ca sa vorbim pe exemplul tau.Daca ai AC cuplat chiar va functiona automat reglarea temperaturii si nu va mai fii nevoie sa te atingi de potentiometrul pentru temperatura decat pentru a schimba temperatura.

Ideea e ca daca vrei temperatura mai mica decat ce este afara ( vara) este nevoie de AC, daca vrei temperatura mai mare decat afara ( oricand) , decat ii spui cat vrei.

Incearca in zilele astea sa vezi ce face; pune-l pe 22 si lasa-l asa. Ai nevoie de un drum ceva mai lung si ideal ar fi sa-l pui sa bata la parbriz si picioare.

De asta am si spus ca nu stiu ce este acolo fiindca ma pacaleau zimtii aia.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gapip - o mica corectie, si anume, potentiometru de reglaj temperatura nu e motor, e asa cum ai zis si tu e un potentiometru, motoarele pas cu pas doar produc miscare cu precizie deasta le zice pas cu pas, butonu respectiv merge mai sacadat fiindca are ceva zimti plasticul in el sa mearga asa...

in rest foarte bine punctat deasta ii si spune climatic nu climatronic sau clima semi-automata fiindca cum ai spus si tu trebuie sa operezi din butoane ca el sa stie in ce sens iti face corectiile la temperatura, in sus sau in jos

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam demult tot mecanismul.

Ideea este ca merge prost, la mine a ramas blocat de cateva ori pe rece si nu a bagat caldura decat dupa ce am resetat sigurantele.

Tocmai din acest motiv nu il folosesc pe valori intermediare ci doar pe extremitati si variez din viteza aerului sau directie, ca sa mentin temperatura ok.

In plus senzorul de temperatura e in plafon si are extrem de mari erori fata de temperatura efectiva din habitaclu.

O porcarie curata climaticul asta...mai bine puneau trapa manuala cald-rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy - se pot adapta motorasele v68 si v154 sau macar verifica cu un output test?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , se poate incerca adaptarea lor si se poate vizualiza felul cum lucreaza.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te rog frumos imi poti da cumva aceste proceduri ? eu nu le-am gasit...

eu am erori la ambele si vreau sa le verific putin fiindca mi-am luat interfata originala si e mult pana vine caldura sa pot sa le demontez sa le curat potentiometrele de pe ele

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In blocurile de masura le vizualizezi cum lucreaza si la setari e baza ai optiunea de calibrare a lor.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai gasit tu senzor in plafon ?

Din ce cunosc senzorul e la plafoniera...dar nu am desfacut sa vad :)

Oricum reactioneaza extrem de greu la temperatura din habitaclu, tocmai de aceea nu merge bine climaticul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici un senzor in plafoniera. Senzorii din interior sunt in tubulatura de ventilatie pentru picioare pe partea soferului, pe evaporator, in tubulatura centrala si in unitatea climatic in dreapta butonului de AC ( acolo este si un grilaj mic). Senzorul din climatic reactioneaza cel mai greu la schimbari de temperatura. In spatele lui este un ventilator tip turbina , poate nu iti mai functioneaza acel ventilator si din cauza asta nu mai regleaza bine temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fabiuta mea,cand misc potentiometrul de caldura,de la 16-18-20-22 merge excelent(se aude cum lucreaza),de la 22 insus nu se mai aude nimic.

Sa aiba probleme acel motoras?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu il dai la 22 de grade si nu baga caldura la maxim constant ( adica dupa 10 minute sa bage tot la maxim) nu are probleme. La fel si in cazul aerului rece.

Ca sa se inteleaga mai bine : Tu il setezi la 22, baga cald la maxim pana ajunge prin zona acelei valori si apoi baga aer la 22 de grade. Dupa ce incepe sa bage la 22 de grade daca baga dintr-o data prea rece sau prea cald si o tine asa si nu mai revine la normal (22) atunci are probleme. Excludem varianta deschiderii unei usi, geam ; in cazul asta o ia de la 0( nu grade celsius) pentru ca un senzor nu mai are aceeasi valoare cu ceilalti.Asta e varianta mai babeasca. Varianta cea mai buna de verificare e cu VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns.

Am sa incerc si cum spui tu.

La mine nu se aude/nu lucreaza motorasul de la 22-24-26-30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pana acum nu am avut probleme cu climaticul. O folosesc si vara si iarna setand o anumita temperatura, si merge corect. Cel putin asa mi se pare.

Referitor la sensori: Eu stiu asa:

la picioare, la gurile de mijloc, cel de habitaclu in plafoniera, a se observa grila din plafoniera, si sensorul din vaporizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista senzor in plafoniera, nici macar la octavia cu climatronic.....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica completare: degeaba tot spuneti ca nu exista...trebuie dovada, altfel nu o sa va creada nimeni..

Intr-adevar daca va uitati cu atentie la plafoniera ...ma refer la acea grila, intr-adevar poti gandi multe...dar sa nu va ganditi la niciun senzor de temperatura fiindca : nu exista!

In imagini e prezentat un DIY....nu imi apartine, dar ca idee...oricum.... stiu bine ce se afla la Fabia dupa plafoniera...mi-am bagat ochii cand a fost la mine sa vad ,,ce si cum e pe acolo" ...curiozitatea ma omoara... :winter:

Numai de bine... :icon_thumleft:

post-25544-0-94552100-1355598449_thumb.j

post-25544-0-23524300-1355598465_thumb.j

post-25544-0-41842600-1355598479_thumb.j

post-25544-0-30350000-1355598489_thumb.j

post-25544-0-27778700-1355598503_thumb.j

post-25544-0-73319000-1355598523_thumb.j

post-25544-0-11769600-1355600441_thumb.j

post-25544-0-15697900-1355600465_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e si nici n-a fost vreodata un senzor de temperatura in plafoniera. Toti senzorii unitatii climatic sunt in modulul de climatizare (ma refer la toata constructia de sub plansa de bord, de la priza de aer, ventilator aeroterma, schimbastor caldura rece si cald, motorase temperatura si dirijare pana la gurile de ventilatie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai din cauza asta nu prea mere ok.

Am mers ieri pe climatic setat la 22-24 si a fost binisor cat de cat la -10 grade afara.

Pe cald mentine mai ok temperatura decat pe rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglajul de temperatura este oarecum aproximativ si gradat dupa niste teste facute de producator. De aia nu are deloc precizie... si eu ma enervez de multe ori... ba baga prea cald, ba prea rece bla bla. Dar am vazut o chestie:

1. de exemplu am caldura data pe maxim si vreau sa o scad la 22 (roata de temperatura la mijloc). Nu se intampla nimic, tot prea cald baga, Ei bine, duc roata de la max cald la max rece si apoi o intorc pe 22 (la mijloc). Asa rezolv eu problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@carmina

Acela este senzorul care monitorizeaza miscarea in interiorul masinii (de la alarma OEM)...din cate stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorii aia sunt in lampile spate.

From HTC via Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!