Jump to content

Problema cu incalzirea habitaclu la Fabia


Pitica
 Share

Postare recomandată

@ones: daca se intampla, nu doar dupa pornire, ci si la drum lung e mai mult ca sigur ca ai problema cu termostatul: lipsa sau blocat pe deschis. Solutie: se verifica si se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putem face urmatoarea verificare simpla:

Se porneste motorul la rece si se observa daca radiatorul racire incepe sa se incalzeasca (se poate verifica si doar furtunul de intrare).

Daca incepe sa se incalzeasca inainte ca apa sa ajunga la 90grade si sa porneasca ventilatorul, atunci clar este o problema de termostat.

P.S. ATENTIE mare pe unde va bagati degetele la radiator, electroventilatorul poate porni => accidente!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in momentul in care scade acul scade si caldura. Am facut si testul cu motorul rece si am pus mana pe furtunul gros ce merge la radiator si se incalzeste foarte repede si acul nu se ridica. Din ce am citit aici este problema de termostat, deci o sa il schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, clar termostatul. Hmmm, interesant este ca am intalnit situatii similare destul de rar pe motorizarea 1.2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in momentul in care scade acul scade si caldura. Am facut si testul cu motorul rece si am pus mana pe furtunul gros ce merge la radiator si se incalzeste foarte repede si acul nu se ridica. Din ce am citit aici este problema de termostat, deci o sa il schimb.

Nu te grabii !

Eu cred ca nu ai verificat corect...

Verifici in felul urmator: la o temperatura de 70-80 de grade pe bord desfaci capota si pui mina pe radiatorul de caldura ( daca ai clima e cel din spate spre motor ) GRIJA MARE SA NU PUI MINA IN DREPTUL ELICEI DE LA EV.

Trebuie sa fie rece..in caz contrar e termostat defect.

O sa fac si eu o testare azi ca prea se raceste rapid si la mine cu motorul la relanti mai ales...acul cade si cu 20-30 de grade. Revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ jagoman --- da si la drum lung mi se-ntampla treaba asta... am fost la skoda aici la resita... si miau zis ca ei nu vad care-i problema si daca tot la fel o tine sa schimb toata instalatia de aer conditionat.... chiar oare o fi necesar... ca dupa cate mi-au zis ei... ar ajunge la 1200 de RON si mi se pare cam foarte mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' ce are s..la cu prefectura? stai linistit, nu e problema de instalatie de AC, nu e absolut deloc necesar sa schimbi instalatia. verifica termostatul, asa cum spun blitz, jagoman si 120L. aceeasi problema cu scazutul temperaturii la drum lung am avut-o si eu si de vina a fost pacatosul de termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ONes, cum mai sa schimbi toata instalatia de clima. Ce-au innebunit? Pentru ce motiv in primul rand. Ce-are instalatia de clima cu sistemul de racire motor (si incalzire habitaclu)???

Uite-aici ONes, in topicul Probleme termostat vei gasi nenumaratele probleme legate de termostatul de pe motoarele de 1.4, ca al tau.

Este foarte clar pentru mine: cresti viteza in mers, la frigurile astea, scade si temperatura lichidului de racire daca nu este intrerupt circuitul de catre termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

huh, mi-ati luat un bolovan de pe inima, multumesc de info, acuma ma uit la linkul dat

BLiTZA mie mi-au zis ca nu pot sa verifice exact daca un ventilator ii problema, pentru ca operatiunea ar prea delicata si poate ar fi de de vina amandoua ventilatoare. Dar mie imi da masina cand stau pe loc caldura nu am problema dar in mers ... cum imi scade acu si caldura se pierde... da mai rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ones: asa cum s-a zis de mai multe ori in aceasta pagina. Verifica termostatul, schimba-l si daca problema persista, abia atunci va fi timpul sa stai cu gandul la altceva. Desi conform celor spuse de tine, mai ales daca citesti si topicul cu termostat, vei vedea ca altceva nu prea poate ce sa fie.

Daca service-ul acela ti-a dat solutia mentionata, iti propun sa le eviti in viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult decat atat: iarna nu au absolut nicio treaba electroventilatoarele. Ele nu pornesc decat cand/daca apa ajunge la o anumita temperatura iar la tine temperatura scade, nicidecum creste.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dauneaza cu ceva spalarea instalatiei de racire? Voi schimba si antigelul cand schimb termostatul si ma gandeam daca e ok sa si spal instalatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandati-mi si mie atunci un service daca se poate resita / timisoara - unde pot sa merg si eu sa schimb termostatul ca la procar .. nu stiu, nu as vrea sa merg iara ca iara imi zic astia vreo bomba si ma rup la buzunar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLITZ, AME e ca si AQW la constructia motorului?

ca daca e asa, e mai simplu pentru ONes sa cumpere un termostat de la volkman si sa il schimbe singur. ca nu e mare filozofie.

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta un coleg de forum din Timisoara, de ex Saboteur sau altii, si sunt convins ca te pot ajuta cu schimbatul termostatului, chiar si fara service.

Apeleaza cu incredere, caci suntem aici sa ne ajutam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...am verificat ieri si la mine furtunul de sus la intrarea in radiatorul fata e cald dar pun chestia pe seama recircularii apei spre rezervorul de expansiune prin furtunelul mic...dar e ciudat...

Din cite am studiat schema instalatiei de racire termostatul e montat pe motor si deci teoretic pe canalul 11 nu ar trebui sa iasa apa calda pina nu deschide termostatul !

O sa fac verificari mai amanuntite dar e sigur ca la mine nu scade temp apa in mers ci creste cum e normal.

Problema ineficientei incalzirii poate fi data ori de aer in instalatie calorifer ( putin probabil si nu are aerisitor ), de constructia proasta a caloriferului care nu disipa bine energia ( dar chiar si asa disipatia e cu mult peste energia termica produsa de motor la temperaturi intermediare ) de faptul ca motorul nu are scut dedesupt iar frigul extern disipa o mare parte din energia termica produsa direct prin blocul motor !

Cristi v. AME si AQW sunt 2 tipuri diferite de motor. AQW-ul este un motor deviat din vechiul motor de skoda proiectat in anii 60.

Ones: Poti sa-i dai un PM lui Sabo sau poti citi tutorialul de reparatie pentru termostat facut de el si iti repari singur totul. Iti trimit in PM link-ul catre tutorial caci e de pe alt forum. Totusi la AME-ul tau de un litru e posibil sa fie putin diferita instalatia de racire. Iti recomand sa descarci manualele si sa studiezi.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi v. AME si AQW sunt 2 tipuri diferite de motor. AQW-ul este un motor deviat din vechiul motor de skoda proiectat in anii 60.

salutare!

merci, gogule, stiam despre aqw, ca doar asta am. intrebam de ame in ideea ca poate se aseamana termostatele intre ele si atunci era foarte simplu pentru ones sa-si schimbe singur termostatul.

daca ar fi ca la aqw, as putea sa-l ajut si eu sau vali, ca nu e o mare filozofie.

numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ones: Eu am motorul ca al tau 1,4 AME si am schimbat termostatul acum o luna. L-am cumparat cu 80 Ron (de la Volksman pentru cei din Bucuresti) cu tot cu corp si cu tot cu sonda de temperatura (la mine era crapata sonda si am pus-o tot pe cea veche, dar asta e alta poveste). Termostatul nou e construit mai bine, arcul nu mai este prins cu urechi din plastic care se rup, ci are o siguranta metalica. In caz ca se strica si asta peste cativa ani, poti cumpara apoi doar termostatul propriu-zis, fara corp, si cred ca e mai ieftin. Eu in locul tau as cumpara unul nou ca merita, in loc sa ma chinui cu improvizatii sa il repar pe asta. Dar fiecare face cum vrea. Codul piesei este 047121111S. In ce priveste manopera, e simpla, il poti schimba tu. Bafta!

Modificat de cosminbej
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AME si AQW sunt acelasi motor 1.4 MPI 68 CP derivat din motorul de 1.3 de la Estelle/Favorit, doar ca unul e euro 2 iar celalalt euro 4

mai mult ca sigur ca termostatele sunt identice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci, fabian. de fapt, asta intrebam, dar poate ca nu m-am exprimat corect :lol:...deh, e vineri! yuupii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu: AME si AQW sunt identice...nush cum mi-au sarit ochii in documentatie de am vazut AME-ul de 997cmc... :)

AME-euro 2

AQW-euro 4

Precis se potriveste tutorialul lui Sabo pentru termostat de pe celalant forum.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite am studiat schema instalatiei de racire termostatul e montat pe motor si deci teoretic pe canalul 11 nu ar trebui sa iasa apa calda pina nu deschide termostatul !

O sa fac verificari mai amanuntite dar e sigur ca la mine nu scade temp apa in mers ci creste cum e normal.

Incurcate-s caile lichidului de racire pe HTP-BME... :Driver:

Carcasa termostatului si a canalelor de intrare-iesire sunt tocmai pe partea opusa pompei de apa !

Din constatarile mele termostatul e pus cu totul diferit fata de sistemul clasic ( iesire apa calda motor )

La noi principiul e altul si dupa parerea mea tine de circulatia interna a apei prin motor.

La vechile motoare exista solutia clasica cu robinet pe circuitul de calorifer si termostat pe racire radiator. In cazul in care ambele-s inchise apa se recircula de pompa prin motor.

E...la noi s-au zgircit sa puna un robinet care putea fi o electrovana civilizata iar apa circula fara oprire prin calorifer ( si vara, motiv pentru care vine si caldura in masina pina inchid clapele godinului ) iesind din motor pe partea opusa pompei de apa intrand in mecanismul numit "casa regulatorului de caldura" iar de aici o intreaga increngatura idioata:

- Apa iese fara oprire in radiator prin canalul 11.

- Apa iese fara oprire prin canalul 8 spre calorifer.

- Apa este returnata pompei de apa prin canalul 3 de la canalul 9 venind de la calorifer

Iar acum atentie:

- In momentul in care temperatura apei care vine dinspre calorifer este de 80-90 de grade se deschide termostatul care este pus pe retur de la radiator !!!

- Acum apa este "aspirata" si din calorifer si din radiator.

- Apa este in acest timp recirculata non-stop prin vasul de expansiune.

Exact dupa cum scrie in manual nu ai posibilitatea sa verifici termostatul !

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La nici un model din 1996 incoace nu mai exista robinet care sa inchida circuitul radiatorului din habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da...totul e facut cu "cap"

Se strica draciile alea de motorase din godin ori vreun senzor si apoi vara te coci sau iarna ingheti...

In felul asta "musteriul" e fortat sa dea o caruta de bani pentru a putea merge civilizat cu automobilul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am mai "descoperit" ceva de curind...

Nush unde e pus senzorul ala de temperatura apa motor dar...apa la 90 dupa 3 km sa zicem iar aerul bagat de godin caldut !

Dupa 10 km apa tot la 90 dar aerul bagat de godin e cald binisor !

Pozitie reglaj max pe cald...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!