Jump to content

Chestii Despre Reconditionarea Motorului Tip 4


jan
 Share

Postare recomandată

jane .. am o idee de modificare a pantalonasilor pentru ca m-i se pare cam ineficienta etansarea numai cu oringutzul ala presat .....

eu gindeam astfel: am vazut la brico teava de otel subtire nichelata de 25mm diametru...o piesa de bronz alamita de teava si o piesa de bronz piutila care se va stringe cu un cleste de sigurante.. piulita va stringe oringul de piesa alamita, care la rindul lui se va deforma intre cele trei suprafete .. piesa sudata de teava, piulita,corpul blocului sau chiulasa.. saptamina viitoare daca gasesc material pun aplicare primul pantalon..... vreau si eu o parere.. si stiu ca le ai cu desenul tehnic si te rog sa nu rizi asta e caietul cu idei .. la strungar ajung cu piesa desenata si cu cote stas..

in poza si bucsa pentru modificarea delcoului de golf ..sus

post-17229-1200941006_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    130

  • jan

    109

  • KRAKEN

    50

  • MikeRG

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu-nu, eu n-am facut desen tehnic decit in clasa a 9-a sau asa ceva, cind aveam ca "profesor" (sau nu stiu cum s-ar numi un astfel de cadru didactic) un imbecil care tipa "va pui 2" si in momentul ala ii sarea saliva printre boaze, idiotul...

Nu-i rea deloc ideea, dar trebuie respectat, cred, diametrul interior, cel putin la capatul dinspre chiulasa, ca sa nu-l atinga tija. Sau verificat cum vine pe un motor cu tija la locul ei, invirtit, etc. Mai ales daca zici ca axul cu came e diferit, are came mai inalte sau ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc pe cit posibil sa ma tin de cotele pantalonului original...axa cu came pe care am luat-o nu are cama mai inalta... ci are alta lege de distributie.. .. iar pantalonasul intra in bloc dupa tachet, miscarea de balans este in chiulasa acolo cred ca trebuie putin masurat...dar chiulasele mele sint acu la schimbat ghiduri si mai am de asteptat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

greseala in loc sa incercuiesc dopul am incercuit capul prezonului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea cealalta.

Ala-i surubul care tine sorbul. Smecherie: inainte sa-l desfaci, slabesti piulita de la sorb.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, supapa aia, daca e, e fix intre pantalonii de la cilindrul 1, putin mai sus decit alezajele pantalonilor. Daca e un capac concav, adinc, acolo - e bine, nu mai trebuie nimic.

A, daca renunti la pompa de benzina mecanica (vrei injectie :icon_thumright:, e corect sa lasi tija de antrenare pe loc, cu un arc, ceva care imite existenta pompei. N-ai presiune la ulei, cica, daca nu faci asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, supapa aia, daca e, e fix intre pantalonii de la cilindrul 1, putin mai sus decit alezajele pantalonilor. Daca e un capac concav, adinc, acolo - e bine, nu mai trebuie nimic.A, daca renunti la pompa de benzina mecanica (vrei injectie :) ), e corect sa lasi tija de antrenare pe loc, cu un arc, ceva care imite existenta pompei. N-ai presiune la ulei, cica, daca nu faci asta.
o sa pastrez pompa de benzina la locul ei pentru sirocou....pompa de benzina de monopunct baga intre 1 si 1,2 bar ... pompa de mpi intre 2,5 si 3 bar...de acolo nu pot duce benzina la siro.. ca explodeaza tevile...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, supapa aia, daca e, e fix intre pantalonii de la cilindrul 1, putin mai sus decit alezajele pantalonilor. Daca e un capac concav, adinc, acolo - e bine, nu mai trebuie nimic.

A, daca renunti la pompa de benzina mecanica (vrei injectie :soothe[1]: ), e corect sa lasi tija de antrenare pe loc, cu un arc, ceva care imite existenta pompei. N-ai presiune la ulei, cica, daca nu faci asta.

jane .. nu e capac concav adinc, este un dop de aluminiu ....astazi am incercat sa spal motorul, dar e ger si m-am lasat pagubas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, la astea-i un capac adinc... O sa fac o poza. Io mai am nitel, o sa fie gata zilele astea motorrasul.

Am avut 3 biele mai grele si una mai usoara, s-a rezolvat prin polizare. Diferenta se vedea si cu ochiul liber, la umflatura care-i deasupra capatului unde vine boltul (la 2000 e rotund capatul ala). Pe urma, un piston era mai greu, s-a rezolvat si ala. Era mai carnos pe interior in anumite zone, acum nu mai e. N-am masurat masa, am comparat cu o balanta. E destul de bine si asa.

Am facut si santurile de scuipat ulei in fundul pistonului. Ma gindeam ca poate fi pierdere de presiune pe-acolo, dar nu se poate, de fapt, ziceam prostii. Insa va fi mai putina stropeala pe intregul contur si mai mult prin santul ala.

O mica problema a fost cu pinionul de distributie, cind il scoti de pe arbore poti deforma partea interioara a dintilor, trebuie suprafata cit mai mare de contact intre presa si pinion acolo. Eu l-am tras cu presa de rulmenti, nu-i chiar ideal. Dintele respectiv halea din roata axului cu came. Cu ochiul liber, insa, parea perfect. S-a rezolvat cu o pila mica.

Curil K2 e foarte misto, mai bun decit T, se formeaza o pelicula fina asemanatoare cu aia originala de la vw. Mai am nitel T pe care am sa-l pun intre bloc si camasi, pe la distantierele alea.

Camera din chiulasa are 54 cmc, am masurat iar. Deck-height are 0,4 fara distantiere. Am sa pun unele de 0,25 (noi) si unele de 0,20 (foste de 0,25 dar folosite :lol:. Rezulta raport de 8.577928555627664:1.

Inca n-am gasit volant ;). Asta-i rau.

Ce nu stiu inca: am carburatoare de motor de 2000. Asta e de 1700. Difuzoarele sint de 26. Sa le maresc la 28 sau 30, poate compenseaza diferenta dintre jicloarele de 1700 si alea de 2000? Sau sa pun jicloare de 1600 de pe tip 3? Sau sa le las asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arata-mi si mie cum ai facut la biela chestia pentru stopit .. si cum ..pe masina de frezat??? sau le-ai facut acasa???

pinionul l-am tras afara cu presa de tip ghilotina asa cum arata cartea.. si de pus la loc .. scria ceva ca se incalzeste la 80 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia am facut-o: la inceput un sant rotunjit cu o freza mica (de tehnica dentara, cred), pe urma adincit cu o pila patrata fina. Iese ceva cam cum era in buletinul vw (forma si dimensiuni). Probabil ca iese mai bine cu o pila triunghiulara, dar n-am gasit la repezeala. Nu stiu daca va ejacula pina acolo, in piston, sigur depinde de jocul axial al bielei. Aici nu sint inca la 0,7mm (limita de uzura), dar nici la 0,1 nu mai sint. Am sa masor, mi-a fost lemne :icon_thumright:.

Bagatul pinionului la loc: pui ulei intr-o conserva, bagi ala acolo (verifici mai intii suprafetele, sa nu fie zgiriate, asa zice cartea, daca trebuie netezesti cu smingher de 2000), cind incepe sa fiarba uleiul il scoti si-l viri pe arbore. Se largeste rau, poti sa-l invirti daca n-a picat din prima pe pana. Trebuie batut nitel pina te stropeste cu ulei, semn c-a ajuns pe pragul facut de fusul nr. 3. Cel mai bine il scoti din ulei cu un cleste reglabil de instalator sau cu un cleste de sigurante cu cioc curbat.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine il scoti din ulei cu un cleste reglabil de instalator sau cu un cleste de sigurante cu cioc curbat.

sau daca vrea mushchiu' tau bagi mana :( :( :( :cheers:

intra lejer si prin ciocaneala usoara cu o tzeava pe masura :lol:

Modificat de ultimul venit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jane .. baga si niste poze ....ca sa vada tot popo..ul cum trebuie sa fie un motor... ca unii n-au auzit de deck .. de balansare a bielelor, de echilibrare in greutate a pistoanelor, de masurare a camerelor de ardere si altele...... m-ar iteresa sa vad si eu cum arata bielele acolo jos te rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, toata lumea a auzit, ce naibii. O sa pun si poze, doar ca nu stiam daca intereseaza pe cineva, interiorul motorului de obicei nu conteaza, nu? Important e sa aiba turbina de porsche.

Problema e ca n-am gasit volant :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, toata lumea a auzit, ce naibii. O sa pun si poze, doar ca nu stiam daca intereseaza pe cineva, interiorul motorului de obicei nu conteaza, nu? Important e sa aiba turbina de porsche.

Problema e ca n-am gasit volant :( .

jane ..nu gasesc .. de tip4... si pe la magazinele de piese nu au mai avut piese de wsbx de citiva ani.. mai spune-mi de la ce modele pot gasi 215

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, nu se mai gaseste nou, am verificat pe vagcat.com :(. N-a fost decit la 411/412 si la busuri, dar n-am retinut anii exact, e ceva de genul '72-'76. Motorul tau, spre exemplu, s-ar putea tocmai volant si ambreiaj de-asta sa aiba. Te imbiam eu cumva sa facem schimb, ca am 2 bucati de-asta mai nou de 228, cu placi si discurile respective, dar nu stiu 100 % daca merge pe cutia de bus ca al tau si cu acelasi electromotor. Wasserboxeru n-a avut decit de 228mm, ca asta de tip 4 de bus, dar forjat.

Chiar, nu stie nimeni clar daca poti pune 228 mm in loc de 215mm la bus, fara modificari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai putin .. de ce te deranjeaza??? nu intra in cutie ??? nu ajunge pinionul la coroana???.....sau vrei unul mai usurel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu intra in cutie din cauza placii de presiune. Coroana e la fel. Zona din spatele coroanei mai e o problema, (e carnoasa rau acolo fata de volantul de broasca, sa zicem) inca nu m-am lamurit de ce, e din citite, o sa verific.

Se pune si 228 pe cutia de broasca, dar numai cu polizat mult si cu electromotor de cutie automata sau de-asta aftermarket, cu lagare la ambele capete pe el. E pre complicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Santul de pe biela n-am avut cum sa-l mai pozez, ca le montasem deja. Jocul axial la biele e intre 0,25mm si 0,3mm (la aia care era din alt set). Poate c-o sa stropeasca. Pacat ca n-avem cum sa verificam ;) .

Asa, cum arata matzele (n-are rost sa discutam despre starea camelor :) ):

post-2697-1201676660_thumb.jpg

post-2697-1201676731_thumb.jpg

Dupa un timp (racirea va fi verticala, de aici apar niste modificari fata de pozele de prin carti):

post-2697-1201676781_thumb.jpg

post-2697-1201676900_thumb.jpg

post-2697-1201676929_thumb.jpg

post-2697-1201676947_thumb.jpg

post-2697-1201676983_thumb.jpg

In ultima se vede unde poti da o gaura pentru sonda suplimentara de presiune sau temperatura la ulei, daca nu incape un teu acolo. Nu merge pentru sonde de dacie :D.

Dupa cum se observa, blocul e tip CU, cu camera de ventilatia carterului inchisa. Se poate confectiona picior de alternator si la asta. Motorul respectiv nu avea umplerea pe acolo, dar (in poza 2, dreapta sus) se pot face niste gauri pentru scurgerea completa a uleiului in "podeaua" camerei de ventilatie.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jane nu baga sonda de dacie .. este de calitate indoielnica.. ... dute la dezmembrari si ia de acolo sonde .. eu am luat de la dezmembrari 3 ceasuri VDO cu 40lei unul de presiune, unul de temperatura si unul de vacuum si boost ...

vroiam si eu o poza despre biele.. dar daca nu se poate

post-17229-1201678544_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta ziceam, gaura-i pentru sonda vdo, in cazul asta de temperatura. Io am luat una noua. N-am reusit sa gasesc ceas de presiune ca al tau, asa c-am renuntat la presiune, ramine doar becul prostului. Mai am si un ampermetru, dar nu cred ca-l montez, ca trebuie trase cabluri pina la el. Daca gasesc ceas de presiune cindva, exista sonda care merge simultan pe bec si ceas, pot lua una de-aia.

Imi pare rau ca n-am pozat bielele inainte sa le bag pe arbore, poate la urmatoarele :salut:.

Cum sint piesele, par a fi de calitate sau china? Mai ales tachetii...

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonde mai cauta .. ca gasesti si vdo ...pe la talcioc sau la dezmembrari

piesele sint : cuzinetii .. mahle mexic tachetii .. meyle .. pe ei scrie ca sint din germania pompa este CB axa cu came este ceva facut in america EAGLE RACING CAMS pare a fi din fier.. acu daca sint niste chinezi care lucreaza la ele asta nu mai stiu.. au si o adresa o sa-i vizitez in viata asta daca ajung pe acolo .. daca nu poate alta data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa speram ca nu-i nevoie sa-i vizitezi... Daca e nevoie, vin cu tine :salut:, sa fie ei singuri si noi - multi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!