Jump to content

Chestii Despre Reconditionarea Motorului Tip 4


jan
 Share

Postare recomandată

da dar cama admisiei are alt profil si permite o deschidere mai lunga in grade RAC.. deci camera are timp sa se umple mai bine cu amestec... si asta numai un 5 grade ar da un spor considerabil.. ar mai fi o solutie ..supapa de admisie 40mm.. si am vazut ca se gasesc si supape si scaune.... rectificarea camei poti sa o faci pe o masina de rectificat dar in prealabil sa faci ceva socoteli si desene... am adaugat si o foaie de raglaje ptr cei cu dube

post-17229-1197552088_thumb.jpg

post-17229-1197552107_thumb.jpg

post-17229-1197552122_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    130

  • jan

    109

  • KRAKEN

    50

  • MikeRG

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

S-ar putea, pistoanele-s precis de 411, nu stiu chiulasele, trebuie sa ma mai uit o data la numere, da-i putin probabil sa fie de bus.

Cama aia din poza de la ce ax e? Hidraulic sau mecanic?

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea, pistoanele-s precis de 411, nu stiu chiulasele, trebuie sa ma mai uit o data la numere, da-i putin probabil sa fie de bus.Cama aia din poza de la ce ax e? Hidraulic sau mecanic?
hidraulic lobul este un pic turtit... pozele sint de exemplificare ..... la rectificare reduci arcul cercului de baza si lungesti flancurile... lobul dupa parerea mea trebuie sa sie racordat cu o raza cit mai mare la flancuri pentru a nu solicita tijele tachetilor pentru ca si asa sint destul de lungi .. si prin rectificare creste si cursa supapei.. deci si arcul supapei se stringe mai mult...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... distrugerea tratamentului termic sau a stratului dur...deci dupa un offset este musai acoperirea fusului maneton cu cr pentru ca tratamentul termic iese din discutie.. este o tehnologie ff costisitoare pentru ateliere mici... nici acoperirea cu cr nu stiu pe unde s-ar putea face..inainte exitau la marile agromecuri instalatii de acoperiri metalice dure pentru fusurile arborilor de tractor..acum???.......eu am facut un set motor de dacie pentru socrul meu .. cu ceva timp in urma .. din camasi vechi frantuzesti acoperite cu cr si honuite la uzina carfil.. ...

scuze pt interventie: ... o idee de acoperiri metalice dure si poate pentru rectificari diverse: http://www.bilcav.ro/

i-am gasit astazi, cautind aiurea ... nu stiu ce scoruri au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze pt interventie: ... o idee de acoperiri metalice dure si poate pentru rectificari diverse: http://www.bilcav.ro/

i-am gasit astazi, cautind aiurea ... nu stiu ce scoruri au.

merita retinuti .. pentru repararea arborilor iesiti din cote.. iar daca fac si metalizari cu metale dure.... trebuie vazut si scorul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... cum rezolvam problema termostatului mecanic????... am vazut ca nu prea se gasesc terostate noi .. eu m-am gindit la doua solutii electrice .... una ar fi folosirea unui termocontact de temperatura carburant de ford sierra si un acuator de inchidere centralizata... voi prezenta poze (pentru cei interesati) ale termocontactului saptamina viitoare deoarece il am la serviciu....termocontactul inchide circuitul la 87 si il deschide la 87 grade...la schema mai e nevoie de un releu 12v 1A ....acuatorul ar deschide sau ar inchide clapetele de aer .....

... a doua varianta ar fi un servomecanism ... un multivibrator si un termistor ... servomecanismul este 37lei restul cam 15lei...

in poza... servomecanismul comandat de potentiometru nu de termistor...

in ambele cazuri elementul de sesizare a temperaturii va fi instalat in locul termostatului , iar acuatorul sau servomecanismul cit mai aproape de clapeta daca se poate in jetul de aer rece .. deoarece mecanismele sint din plastic

sau astept alte pareri.. despre variantele mecanice .. si daca se pot repara burdufele.. sau daca exista la vinzare pe undeva

post-17229-1197648865_thumb.jpg

post-17229-1197648938_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mine, e cam complicata treaba cu servomecanismul ala, ar trebui sa ai si un bec de control al functionarii :icon_thumright: si dup-aia sa stai tot timpul cu ochii pe el... Io ma gindesc ca termocupla aia e facuta s-o infigi in apa si are suprafata cam mica de contact cu aerul, s-ar putea sa aiba oarece intirziere. Burduful se poate repara, daca nu-i spart pe "inelele" alea; nu stiu daca mai gasesc lincu', da cineva facea asta, se dezlipeste capacul din partea de jos, parca, se da o gaura in bucsa in care se infileteaza surubul de prindere si se lipeste la loc. Apoi se vira cu seringa alcool (probabil concentratia stabileste temperatura de fierbere), se incalzeste ca sa iasa aerul si se cositoreste gaurica.

Termostat se gaseste si modelul mai nou, dintr-o sirma, parca aducea Dilaru" la vreo 200 lei. Oricum, mai trebuie mesterit ca sa pui termostat de broasca, dar se pune. Automatizarea aia poate iese mai ieftin, dar ma gindesc ca trebuie sa fie "normal-deschis" si sa inchida doar cind pui contactul si-i motorul rece. Ar fi buna o termocupla normal-inchis la rece, exista de-astea. Si pe termocupla se poate pune un radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. Ar fi buna o termocupla normal-inchis la rece, exista de-astea. Si pe termocupla se poate pune un radiator.

termocupla de care am vorbit nu e pentru apa ci pentru o rampa de benzina si nu intra in contact decit cu materialul.. in speta aluminiu.....poti intercala pentru ce ai spus un releu si ii legi firele la pozitia care iti convine... sa treaca sarbatorile si ma ocup ....sa fac o schema functionala cu poze cu tot......... inconvenientul acuatorului e ca are numai doua pozitii .. inconvenientul servomecanismului e ca ii mai trebuie un montaj electronic linga... chestia cu reparatul e buna doar daca burduful e intact daca nu......revenim la varianta electrica uite o poza si o schema destul de simplutza

post-17229-1197886857_thumb.jpg

post-17229-1197886863_thumb.jpg

post-17229-1197886871_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite aici faza cu reparatul termostatului.... http://www.ratwell.com/technical/Thermostats.html .... numai ca daca nu reusesti sa o faci elegant nu va functiona.. pe cind orice varianta electrica sau electronica va merge sigur...vad jane ca nu te increzi in comenzile electrice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da de unde, chiar am vrut mai demult sa montez un aparat de radio rusesc care se gasea la librarie ;) (imi plac de mai mult timp radioul). N-am incercat cu catelul electronic sau sirena uau-uau.

Daca iese aparatul ala, vreau si io unul. Numai sa nu existe riscul sa ramina inchis :huh: . Sau, daca nu incarca alternatorul si are 9 V bateria, sa nu functioneze sau ceva. Iar la sistemul de racire de tip 1 ar fi cam complicat de montat prin spatele tulumbei p-acolo, e loc ingust si e greu de umblat in caz de ceva nasol.

Termostatul de tip 4 trebuia sa aiba erectie la 90 de grade? Si ala de broasca la 65?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jane ma refeream de comenzile electrice .. nu de catzeii care dau din cap sau radiourile rusesti care prindeau un sigur post....si ii mai punem si un bec rosu si unul verde ca sa vedem cind se deschide si cind se inchide.. nu am tabla turbinei la tipul1 ca sa vad acolo unde ar putea fi pus mecanismul, dar termocupla se poate pune pe tabla dintre cilindrii prinsa cu o piulita si se mai poate adauga un radiator de tranzistoare de putere sau unul de uP de tip mai vechi 486, p1 gaurit corespunzator si prins si el da tabla respectiva cu silicon pentru lipit coolere....acum e o problema .. trebuie sa caut niste cabluri care sa reziste la caldura .. cu care sa ies sus .. la releu...... consumul nu este mare la acuator ..el poate fi actionat chiar si de o baterie 12v d'aia mica de la chei.. nu cred ca daca tensiunea in instalatia electrica ajunge in mers la 9v masina nu se opreste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat, termostatul la tip 4 e de 85-90 de grade. Oricum, comanda aia sigur ar fi bine sa tine clapetele normal-deschis, sa le-nchida doar cind e motorul rece, ca sa semene cu ce facea termostatul in caz de nefunctionare (cind e bulit ala ramine in pozitia extins-flapsurile deschise). Este?

Electromecanismul de actionare ar putea, la broasca, sa stea doar in spatele tulumbei. Uite o poza cu sistemul termostat-flapsuri simplificat destul de mult, sper sa se-nteleaga:

post-2697-1197965706_thumb.jpg

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat, termostatul la tip 4 e de 85-90 de grade. Oricum, comanda aia sigur ar fi bine sa tine clapetele normal-deschis, sa le-nchida doar cind e motorul rece, ca sa semene cu ce facea termostatul in caz de nefunctionare (cind e bulit ala ramine in pozitia extins-flapsurile deschise). Este?

Electromecanismul de actionare ar putea, la broasca, sa stea doar in spatele tulumbei. Uite o poza cu sistemul termostat-flapsuri simplificat destul de mult, sper sa se-nteleaga:

post-2697-1197965706_thumb.jpg

.. e mi simplu ca buna ziua.... nu mai e nevoie de arcul care trage de tija pentru ca acuatorul are doua pozitii fixe .. el nu e ca un solenoid care sa traga numai cind are curent in el....acuatorul are un motoras inauntru cind pui + si - se duce intr-o parte, cind schimbi polaritatea merge in partea cealalta ... si are si forta pentru ca are inauntru un reductor ... mai trebuie gindit un mecanism ca sa se adapteze la cursa pentru ca nu stiu daca cursa tijei e mai lunga sau cursa acuatorului... eu la bus fac experimente cu amindoua modelele..dar cred ca cel cu servo e mai bun ca imi deschide proportional cu caldura clapetele...cel cu acuator are doar pozitii extreme 87 grade deschide 85 grade inchide...si asta e bun .. decit fara....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cursa-i mica, practic alea se deschid instantaneu, merge cu hactuatorul ala foarte bine, cred. Cursa o masor io zilele astea. O sa verific daca nu merge montat mecanismul si-n fata tulumbei (spatele masinii) ca sa poti umbla in caz de ceva. Si se poate stabili cursa din lungimea bratului care iese din flaps. Merge si ideea cu becuri de control (sau led cu 2 culori?), se poate pune in spate si te uiti in oglinda :icon_geek:, nu tre sa tragi fire in bord. Io mai am un singur termostat bun, mi-ar trebui ceva pentru cind o muri asta.

Asa, in loc de termostat cu flapsuri, se poate regla temperatura din racirea uleiului, ca la porsche 911, dar e mai complicat si scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..... nu stiu prin ce site am vazut ca se renuntase de tot la carcasa aia mare de deasupra motorului si la turbina .. si in loc se bricoleaza alta carcasa pe care se prind ventilatoare ca cele pentru radiatoarele de apa .. comanda electrica a ventilatoarelor se da ... tot electric... sau electronic...dupa imaginatia fiecaruia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia-i la motoare de curse de-alea pe un sfert de mila (macar un sfert, de mila...) care fac un sprint si atit, nu exista ventilator electric comparabil cu o turbina de-asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia-i la motoare de curse de-alea pe un sfert de mila (macar un sfert, de mila...) care fac un sprint si atit, nu exista ventilator electric comparabil cu o turbina de-asta.
....

n-as baga mina'n'foc.....sint unele ventilatoare care mai mult ca sigur au debitul vehiculat mult mult mult mai mare decit turbina aia... asta se poate socoti .. in functie de nr. de pale , lungimea lor, turatia de lucru. etc.. la fel si la turbina ...dar iar ne bagam in socoteli....

ia uita-te ce mi-am luat pe 70lei.... un pistol de sablat...nu am lucrat cu asmenea scula pina acu .. si as vrea si eu ceva referinte de la cineva care are asa ceva...... ce fel de nisip se poate folosi .. eu am sa incerc cu niste nisip normal cernut si uscat bine....nu cred ca as gasi nisip de sablat de undeva din industrie

post-17229-1197979261_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea, care este: nu sufera comparatie termostatul clasic, a carui turgescenta :icon_geek: este liniara, in raport de temperatura ambianta si nicidecum OFF/ON, cum vreti voi - adica zic io ca rezulta shuturi termice asupra motorului, intai se incinge bine si pe urma dam drumul la "obloane" - pe de alta parte s-ar putea obtine timpi de incalzire mai mici, avand in vedere ca flapsurile vor fi comandate in momentul cand se inregistreaza "x" temperatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rectific: nu exista ventilator electric puncte-puncte pe care sa-l alimentezi de la instalatia electrica de broasca.

Pai nu se sableaza cu coji de nuca, io asa am vazut la televizor? Si cu bilute de sticla si alte prostii?

Obloane are cu adevarat motorul de tip 4, la broasca sint mai mult niste deflectoare, nu inchid de tot aerul spre cilindri, io asa imi imaginez treaba.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rectific: nu exista ventilator electric puncte-puncte pe care sa-l alimentezi de la instalatia electrica de broasca.Pai nu se sableaza cu coji de nuca, io asa am vazut la televizor? Si cu bilute de sticla si alte prostii?Obloane are cu adevarat motorul de tip 4, la broasca sint mai mult niste deflectoare, nu inchid de tot aerul spre cilindri, io asa imi imaginez treaba.
pai daca nu inchid de tot aerul si sunt numai niste deflecoare atunci mike nu are dreptate.. poti face si on/off....si mai bine asa decit fara...suturi termice la temperaturi in jur de 80 de grade???
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca nu inchid de tot aerul si sunt numai niste deflecoare atunci mike nu are dreptate.. poti face si on/off....si mai bine asa decit fara...suturi termice la temperaturi in jur de 80 de grade???

ma aberez si eu, pot? ma astept la concluzii pertinente... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma aberez si eu, pot? ma astept la concluzii pertinente... :icon_thumright:

draga mike nu te abera dejaba .... incercam si noi.... ceea ce am scris este o varianta .. daca te uiti mai sus este alta varianta care .. din pacate tot cu curent.. dar electronica si cu reglare proportionala.. face tot acelasi lucru ca

si burdufelul numai ca este electric o sa mai pun o poza....chestia care o tin in palma este un servomotor si asa mic cum este are un cuplu de 6Kgcm el este alimentat la 6v si mai trebuie o "fabricutza" vorba fiului meu, care sa faca comanda proportionala.. adica in functie de temperatura atit se invirte.. si chestia cu tot cu fabricuta costa sub 50 lei nu 200 cum am vazut mai sus.. nu fac bani din astea.. cine vrea bag si schema si locul de unde am luat-o partea mecanica si-o face singur..

in poza apare si un potentiometru ca de radio vechi .. in locul lui se pune un termistor .. adica o piesa care isi modifica rezistenta electrica in functie de temperatura.. eu pusesem potentiometru pentru a misca clapeta unui carburator....

post-17229-1197984721_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e si mai buna schema asta pentru clampetele alea. Dar asta poate sa tina minte ca atunci cind e-n pozitia cald (ai mers ieri cu masina) si motoru-i rece (pleci azi) si-l alimentezi - sa vina automat in pozitia rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci singura problema majora o vad in aceea de a izola termic componentele pentru a nu le "coace"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!