Jump to content

Chestii Despre Reconditionarea Motorului Tip 4


jan
 Share

Postare recomandată

Bogdan, NU pune tacheti hidraulici in bloc de tacheti mecanici. Gaseste, daca ai de unde, un bloc de '79-'83. O sa mearga ca dracu tachetii (nu au ungerea potrivita), blocul cu de-aia e deosebit.

Asteptam aci si cetateni care nu stiu (sau nu vor) sa-si repare motorul boxer racit cu apa (wasserboxer), de fapt apa din radiator e racita tot de aer, nu?

tachetii nu au canalele de ungere pe pozitia care trebuie ... sau nu e presiune de ulei ?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    130

  • jan

    109

  • KRAKEN

    50

  • MikeRG

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rampa tachetilor (ma rog, rampele) se termina cu o supapa de control al presiunii la blocul "mecanic", la ala hidraulic nu mai exista aia, ca sa se obtina presiunea maxima in tacheti, ca au nevoie. De fapt, cica ar fi oricum mai bun blocul '79-'83, chiar daca pui tacheti mecanici, ca se face ungerea mai bine.

Ai 2 supape cu arc la ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rampa tachetilor (ma rog, rampele) se termina cu o supapa de control al presiunii la blocul "mecanic", la ala hidraulic nu mai exista aia, ca sa se obtina presiunea maxima in tacheti, ca au nevoie. De fapt, cica ar fi oricum mai bun blocul '79-'83, chiar daca pui tacheti mecanici, ca se face ungerea mai bine.

Ai 2 supape cu arc la ulei?

nu stiu inca nu am studiat blocul ... ca e frig si inca nu l-am spalat....dar nu se poate scoate supapa si pune un dop??... unde e supapa aia??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie piesele 30+31+32+33 din poza?

post-2697-1200292869_thumb.jpg

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie piesele 30+31+32+33 din poza?

post-2697-1200292869_thumb.jpg

pai se rezolva...in cazul asta ..zic ... tu ce parere ai???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca asta e singura diferenta, mai trebuie sapat. N-am decit 2 blocuri mai noi, d-astea care au fost pe caroserie de T3, cu tacheti hidraulici (CU).A, si am mai constatat ca temperatura la termostat era ca la tip 1 (65-70 C) pina in august '72, dupa care au crescut-o la 85-90. Bine, probabil pe motorul de 411, ca pe bus nu stiu daca s-a pus tip 4 inainte de '72.

Uite ceva frumos:post-2697-1200294843_thumb.jpg

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca asta e singura diferenta, mai trebuie sapat. N-am decit 2 blocuri mai noi, d-astea care au fost pe caroserie de T3, cu tacheti hidraulici (CU).A, si am mai constatat ca temperatura la termostat era ca la tip 1 (65-70 C) pina in august '72, dupa care au crescut-o la 85-90. Bine, probabil pe motorul de 411, ca pe bus nu stiu daca s-a pus tip 4 inainte de '72.
problema termostatelor nu e un impediment ... problema ungerii este ....eu oricum schimb pompa cu alta cu debit marit ....dar gindesc ca o supapa trebuie sa ramina.. eventual cu intarirea arcului.. pentru a ridica un pic presiunea reglata.... in poza e o bomba cu ceas... doua turbe!!.......... jane.. ce oferta pe care nu o potzi refuza iti pot face ca sa imi dai si mie un bloc d'ala??
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, io am acuma pompa cu debit marit la broasca si pe motorul la care o tot frec vreau sa pun tot una de-asta, dar ce zicea niste baieti, ca pompa cu debit marit are ca urmare cresterea temperaturii la ulei, pentru ca "pacaleste" supapa care lasa uleiul in radiator, o deschide ca si cind uleiul ar fi rece, cind el de fapt nu-i. Asa ca se pare ca la pompa cu debit marit trebuie neaparat intarit arcul. Stai, exista parca si un dop cu un surubel, ceva prin care se regleaza arcul. Mai prost e ca tre sa faci probe ca sa vezi cit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, io am acuma pompa cu debit marit la broasca si pe motorul la care o tot frec vreau sa pun tot una de-asta, dar ce zicea niste baieti, ca pompa cu debit marit are ca urmare cresterea temperaturii la ulei, pentru ca "pacaleste" supapa care lasa uleiul in radiator, o deschide ca si cind uleiul ar fi rece, cind el de fapt nu-i. Asa ca se pare ca la pompa cu debit marit trebuie neaparat intarit arcul. Stai, exista parca si un dop cu un surubel, ceva prin care se regleaza arcul. Mai prost e ca tre sa faci probe ca sa vezi cit...

da .... cel mai corect este sa pui surubel de reglaj pentru arc ... ca sa poti regla presiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arcul ala cu supapa are surub de reglaj, da' (teoretic) lucreaza pe la 6bar si eu am pompa cu debit marit si, in afara faptului ca am presiune buna la relanti (mai ales vara si la drum lung aveam probleme cu cea anterioara) nu am avut ce regla la ea ;) aaa, totusi presiunea-i mai buna decat am facut motorul :coolpics:

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, arcul ala are un surub pe post de dop, nu-i de reglaj. Asa-i din fabrica. La tine are si un surub de reglaj?

Ideea e ca supapa aia nu e doar regulator de maxim 6 bari, aia datorita variatiei viscozitatii uleiului opreste sau da drumul la circulatia prin radiator, deci e si un fel de termostat de ulei. Supapa deschisa inseamna circulatie directa fara radiator. Pompa cu debit marit dezvolta presiune mai mare si, la aceeasi temperatura a uleiului, supapa va fi mai deschisa decit in cazul unei pompe cu debit normal, deci mai putin ulei spre radiator. Despre asta era vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite cum gindesc eu...dar o problema .. cit pot creste presiunea astfel incit sa nu-mi expoldeze radiatorul de ulei???

post-17229-1200300411_thumb.jpg

post-17229-1200300416_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu explodeaza, uleiul la 70 de grade si peste nu mai ajunge la 6 bari, ca la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu explodeaza, uleiul la 70 de grade si peste nu mai ajunge la 6 bari, ca la rece.

daca este asa atunci prelucrez un pic si bielele ca sa imi shpritzuiasca ulei mai mult si spre capul pistonului

post-17229-1200301428_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, doar e recomandat de vw... Nu-mi dau seama cam ce pierdere de presiune ai avea prin alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, doar e recomandat de vw... Nu-mi dau seama cam ce pierdere de presiune ai avea prin alea.

dar daca functioneaza cu surub de reglaj al presiunii atunci nu conteaza ce pierde pe acolo.. pentru ca lagarul de biela e capat in circuitul de ulei...

nu mi-ai raspuns la o intrebare....how much

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu stiu, pompele astea pot da multe atmosfere, nu stiu cum se modifica presiunea maxima din circuit in momentul in care mai stringi arcul. Scria pe undeva si la ce presiune se incearca radiatorul... Dar nu mai stiu unde. Poate fi un reper asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu stiu, pompele astea pot da multe atmosfere, nu stiu cum se modifica presiunea maxima din circuit in momentul in care mai stringi arcul. Scria pe undeva si la ce presiune se incearca radiatorul... Dar nu mai stiu unde. Poate fi un reper asta.

how much .. pentru bloc nu cite atmosfere.. asta vine dupa care va sa zica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, stai ca nu stiu daca il vind, nu bateam apropouri ca nu-i bun blocul tau si-ar fi bine sa-l iei pe-al meu :frigbaitata: . Pe bune, cred ca ma apuc de un motor de 2000, ca arborele si bielele le am. Dupe ce-l fac pe-asta sa mearga. Poate asa, sa facem un schimb, doar. Oricum trebuie sa stii, blocul are o buba (reparabila), a fost strinsa prea tare piulita de la sorb, defect clasic la motoarele astea, cica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, stai ca nu stiu daca il vind, nu bateam apropouri ca nu-i bun blocul tau si-ar fi bine sa-l iei pe-al meu :frigbaitata: . Pe bune, cred ca ma apuc de un motor de 2000, ca arborele si bielele le am. Dupe ce-l fac pe-asta sa mearga. Poate asa, sa facem un schimb, doar. Oricum trebuie sa stii, blocul are o buba (reparabila), a fost strinsa prea tare piulita de la sorb, defect clasic la motoarele astea, cica.

daca vrei niste pistoane mai bunicele am eu de 94...camasile au aripioare sparte.. dar poti sa le folosesti si nu e joc mare intre piston si camasa..si mai sint si bolturile care sint perfecte

pai buba e la sorb si nu la bloc.. ia zii ... dai unul dintr alea care le ai??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ziceam ca poate iau set nou, dar n-ar fi asa rau cu alea, poate le imperechez cu niste camasi care aveau pistoanele distruse... Buba-i ca-s cam ruginite, poate mai merg honuite, nu stiu, motorul era si intepenit, avea apa intr-un cilindru si n-a iesit pistonul decit cu ciocanul de-acolo, se lipisera si segmentii.

Business, repede, ca ne depisteaza moderatorii: blocuri am 2, unul are niste modificari ireversibile si va veni pe broasca si unul ti-ar fi bun, poate, numai ca are bubba cu bosajul in care se infileta prezonul care tine sorbul la partea superioara. Ala se rupe cind fortezi piulita de la sorb :frigbaitata: (din cauza ca pui garnituri vechi si vrei sa nu curga motorul). O sa pun niste poze, ca sa vezi. Se poate, insa, lungi filetul si mesteri un distantier ceva pe-acolo. Sau daca ai unde suda Al, desi n-ar fi indicat, sa nu se deformeze, io stiu?

Insa nu l-as vinde pe-asta, ca n-am de unde sa mai iau altul, cel putin deocamdata. Singura varianta ar fi un schimb direct de blocuri :frigbaitata: , ca io as pune distributie mecanica. Dar cel mai bine ar fi sa mai stam nitel, sa vedem daca se poate repara usor si bine.

Pistoanele alea mi-ar fi bune, poate, daca zici ca nu faci nimic cu ele. Sa te gindesti la pret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistoanele alea mi-ar fi bune, poate, daca zici ca nu faci nimic cu ele. Sa te gindesti la pret...

jane .. tot barter lucrez si eu ....setul care l-am dat jos ti-l dau la schimb cu ceva.. si-ti mai dau doua carburatoare.. vorba italianului ala idiot... CADO

blocul meu nu il dau ... as mai vrea inca unul ca mai am niste planuri secrete...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai ca vedem noi... Da-i cu PM daca te gindesti la ce-ai vrea pe alea. Daca-ti gasesc vreun bloc motor, iti dau de stire. N-are cetateanul de la care ai luat chiulasele :) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai ca vedem noi... Da-i cu PM daca te gindesti la ce-ai vrea pe alea. Daca-ti gasesc vreun bloc motor, iti dau de stire. N-are cetateanul de la care ai luat chiulasele :) ?

ba da .. dar imi suge singele pentru un bloc crez..... sa mai vorbesc cu el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!