Jump to content

Chestii Despre Reconditionarea Motorului Tip 4


jan
 Share

Postare recomandată

Da, asa ceva, vezi ca zice ceva de "flat cam", aia inseamna pre-71, dar si motorul tip 4 are "flat cam". Probabil ca are putzele din spate mai plate nitel. Mai prost e ca-i din fonta corpul, deci se dilata diferit fata de bloc si se pierde uleiul pe linga ea.

unele pompe de ulei au si o-ring intre capac si corp; nu sunt sigur daca ajuta la ceva sau e doar chestie de marketing

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    130

  • jan

    109

  • KRAKEN

    50

  • MikeRG

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu, e bun o-ringul ala, prin garnitura de hirtie zemuieste uleiul, nu curge, dar lasa niste urme.

In schimb, sigur ar fi o treaba buna o-ringul pe care-l pun unii intr-un sant taiat aproape de "fundul" pompei ca sa nu piarda din presiune printre pompa si blocul motor. Pompele originale intrau fest in bloc, cel putin aia de tip 1 se extrage c-o presa sau, oricum, greu. Astea brazil intra foarte usor, au diametru ceva mai mic... Sa zicem ca poti face santul ala prin metode chinezesti fara strung, dar de unde iei o-ring?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, e bun o-ringul ala, prin garnitura de hirtie zemuieste uleiul, nu curge, dar lasa niste urme.

In schimb, sigur ar fi o treaba buna o-ringul pe care-l pun unii intr-un sant taiat aproape de "fundul" pompei ca sa nu piarda din presiune printre pompa si blocul motor. Pompele originale intrau fest in bloc, cel putin aia de tip 1 se extrage c-o presa sau, oricum, greu. Astea brazil intra foarte usor, au diametru ceva mai mic... Sa zicem ca poti face santul ala prin metode chinezesti fara strung, dar de unde iei o-ring?

de facut santul .. se face .. eu am unde ..iar despre oring tot eu pot face rost .. fartecul e aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jane .. ma seaca ... nu pot sa dorm...nu am bielele ca sa ma uit la ele ... cred ca am gasit o subtilitate in pozele cartilor de reparatie la motorul de 1700 si cel de 2000.... nu stiu cite gaurele au bielele in cap .. dar daca au una singura .. aceea este in sus.. si este logic .. ptr ca legea gravitatiei este inaintea legii actiunii si reactiunii .. uite si da-mi un raspuns... nu pot lasa problema nerezolvata

post-17229-1197304455_thumb.jpg

post-17229-1197304464_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, bielele au 2 gauri la ungerea boltului: una "sus" si una "jos" sau invers, dispuse simetric.

Sa mai incercam altfel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pina acum a ramas ca se monteaza bielele cu scobiturile alea in jos la toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pina acum a ramas ca se monteaza bielele cu scobiturile alea in jos la toate.
asa e toate penele de cuzinet .. in jos.....cuzineti de 55??
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la 1700/1800 cursa e de 66mm, manetonul e de 55; la 2000, manetonul e de 50, ca au marit cursa la 71 prin "offset grinding", nu stiu cum se traduce, ce faza :). Daca gasesti unde, in felul asta se poate transforma arborele de 1,7 in de-ala de 2,0.

Asa, ce-am mai citit, atentie la montajul cuzinetilor: in general pe arborii de vw raza de racordare a fusului si manetonului la manivela e mai mica decit la alti producatori; la rectificare, meseriasul foloseste piatra pe care o are, cu o anumita raza, care s-ar putea sa nu corespunda cu aia de vw. Asa ca trebuie nitica atentie, cuzinetii vor avea latime putin mai mare. E posibil sa trebuiasca putin rotunjiti la muchia interioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manetonul e de 50, ca au marit cursa la 71 prin "offset grinding", nu stiu cum se traduce, ce faza :).

Offset Grinding. The rod journal is offset ground to move the centerline of the rod journal further from the centerline of the main journal. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la 1700/1800 cursa e de 66mm, manetonul e de 55; la 2000, manetonul e de 50, ca au marit cursa la 71 prin "offset grinding", nu stiu cum se traduce, ce faza :). Daca gasesti unde, in felul asta se poate transforma arborele de 1,7 in de-ala de 2,0.

Asa, ce-am mai citit, atentie la montajul cuzinetilor: in general pe arborii de vw raza de racordare a fusului si manetonului la manivela e mai mica decit la alti producatori; la rectificare, meseriasul foloseste piatra pe care o are, cu o anumita raza, care s-ar putea sa nu corespunda cu aia de vw. Asa ca trebuie nitica atentie, cuzinetii vor avea latime putin mai mare. E posibil sa trebuiasca putin rotunjiti la muchia interioara.

msy .. se retzine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"bogatii isi permit sa fie excentrici, cei saraci vor ramane doar nebuni" :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cunosc tehnologia de fabricatie a arborelui de vw .. ...un arbore cotit se poate fabrica prin turnare sau prin forjare..celelalte tehnologii nu le mentionez...arborele brut se strunjeste... apoi se trateaza termic fusurile.. iar in unele cazuri se acopera cu un strat de cr dur.. apoi se rectifica la cote...totusi cred ca a reduce un maneton de la 55 la 50 implica distrugerea tratamentului termic sau a stratului dur...deci dupa un offset este musai acoperirea fusului maneton cu cr pentru ca tratamentul termic iese din discutie.. este o tehnologie ff costisitoare pentru ateliere mici... nici acoperirea cu cr nu stiu pe unde s-ar putea face..inainte exitau la marile agromecuri instalatii de acoperiri metalice dure pentru fusurile arborilor de tractor..acum???.......eu am facut un set motor de dacie pentru socrul meu .. cu ceva timp in urma .. din camasi vechi frantuzesti acoperite cu cr si honuite la uzina carfil..

in alta ordine de idei ... jane zici ca ai facut cubajul camerelor de ardere... pistoanele cum sint?? cu scobitura sau plate???.. la motorul tau??? la mine sint scobite deci la calculul camerei tre sa iau in considerare si cavitatea din piston.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai io stiu ca la BV se faceau tractoare, camioane, chiar avioane :o cu ceva timp in urma. Aia nu pot face asa un mizilic de tratament termic? Arborili de vw e forjat. Sigur am vazut in poze cum mareau unii cursa la arbori de tip 1 incarcind cu sudura manetoanele si apoi rectificindu-le dezaxat. De la "tratamente termice" am cam chiulit, nu stiu...

Pistoanele nu-s plate, nici scobite, ca sint din motor de 411 si au chiar o "umflatura" pentru compresie mai mare. Am pus apa cu seringa in chiulasa de-am masurat volumul camerei de ardere. Dup-aia am bagat masuratorile intr-un "calculator de compresie", ala iti cere volumul scobiturilor, umflaturilor, deckheight, cursa, alezaj, inclusiv grosimea garniturii de chiulasa (daca pui). Daca iti cere volumul scobiturii si tu ai o umflatura :lol: pe piston, se pune cu minus. Cam asta-i. Ete, primul pe care-l da gugalu: http://www.csgnetwork.com/compcalc.html.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai io stiu ca la BV se faceau tractoare, camioane, chiar avioane :o cu ceva timp in urma. Aia nu pot face asa un mizilic de tratament termic? Arborili de vw e forjat. Sigur am vazut in poze cum mareau unii cursa la arbori de tip 1 incarcind cu sudura manetoanele si apoi rectificindu-le dezaxat. De la "tratamente termice" am cam chiulit, nu stiu...

Pistoanele nu-s plate, nici scobite, ca sint din motor de 411 si au chiar o "umflatura" pentru compresie mai mare. Am pus apa cu seringa in chiulasa de-am masurat volumul camerei de ardere. Dup-aia am bagat masuratorile intr-un "calculator de compresie", ala iti cere volumul scobiturilor, umflaturilor, deckheight, cursa, alezaj, inclusiv grosimea garniturii de chiulasa (daca pui). Daca iti cere volumul scobiturii si tu ai o umflatura :lol: pe piston, se pune cu minus. Cam asta-i. Ete, primul pe care-l da gugalu: http://www.csgnetwork.com/compcalc.html.

ai zis bine se faceau .. acu .... ne-am burgezit.......bine .. sa zicem ca faci toate astea.. unde il echilibrezi dinamic???.. ultima masina de echilibrat dinamic este in sacele .. ....

multam ptr site ... cit ti-a iesit volumul camerei ??? sau raportul de compresie.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, la Sacele, in cazul asta :).

A iesit asa: camera din chiulasa are 54 cmc, umflatura de pe piston are 4 cmc, deck height fara distantiere sub camasi 0,3mm. Periculos, trebuie verificat cu plastilina ca nu loveste nimic p-acolo. Raportul de compresie iese 9,088:1. E cam mult pentru ax cu came stock si benzina de 98.

Cu un distantier de 0,25mm iese 8,85:1. Cu un distantier de 0,5mm (in cazul meu 2 de 0,25) iese 8,62:1 cu deck height de 0,80.

Inca nu stiu, as face ca-n prima varianta, asta-i oricum un motor de rocareala, sa vedem ce se-ntimpla :icon_thumright: . Dupa ce-l pun p-asta, ma apuc sa pregatesc altul de 2000 :), dar tre' sa ai un minim de experienta, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, la Sacele, in cazul asta :).

A iesit asa: camera din chiulasa are 54 cmc, umflatura de pe piston are 4 cmc, deck height fara distantiere sub camasi 0,3mm. Periculos, trebuie verificat cu plastilina ca nu loveste nimic p-acolo. Raportul de compresie iese 9,088:1. E cam mult pentru ax cu came stock si benzina de 98.

Cu un distantier de 0,25mm iese 8,85:1. Cu un distantier de 0,5mm (in cazul meu 2 de 0,25) iese 8,62:1 cu deck height de 0,80.

Inca nu stiu, as face ca-n prima varianta, asta-i oricum un motor de rocareala, sa vedem ce se-ntimpla :icon_thumright: . Dupa ce-l pun p-asta, ma apuc sa pregatesc altul de 2000 :), dar tre' sa ai un minim de experienta, nu?

da ai drepate cu axa cu came...totusi 8,62 e cam mare .. o sa ai detonatie .. si o sa incalzeasca....eu zic ca bine ar fi sa iei frumos un biax sau o freza electrica ( e cam 90ron in brico kauf sau prak) si sa mai rotunjesti camera din chiulasa ca sa scazi compresia pe la 8,1..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lui T4 ii sade bine cu compresie scazuta, mai ales daca ii pui un turbo mic si o injectie :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar un 8,2 ar merge ... cu modificarea legii de distributie si cu o buna carburatie ar putea ajunge chiar la 90cp...

.. la o rata de compresie intre 7,6 si 8 ar merge un compresor cu lobi gen judston sau mercedes care sa ridice presiunea in admisie undeva la 0,4 0,5 barr.. ceea ce ar mai adauga un 10, 15cp ......pentru o turbina la un 0,9-1,1 barr modificarile in interior sint mari ... arbore cotit, biele, pistoane, pompa de ulei, radiator de ulei etc.. turatia maxima ar creste de la 4900 la undeva peste 7000..... eu, cel putin..caut fiabilitate ..si optim....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las' sa-ncercam la presiune hatmosferica intii si cu carburatoare.

"AN VW / Porsche 914 or '74 412LS 8.6:1 85hp@5000rpm L-Jetronic f.i. on the 914 and dual 40mm single barrel carbs on both 914 and 412 in Europe".

Deci se poate. Axul cu came e cam la fel, am verificat, exista pe el doar optimizari ca sa mearga cu injectia (e drept ca le are la admisie), cica. Carburatoarele erau tot solexuri, pot sa le maresc si astora difuzoarele (deja au de 36) si sa umblu pe la jicloare.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presupun ca ai imperecheat niste treburi pe acolo de a iesit atat de mica capacitatea camerei de ardere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, ala-i un volum fix, io nu i-am facut nimic. Asa or fi fost ele?

Si de umblat pe la jicloare nu stiu daca-i nevoie, daca pun unele de 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa zic, chiulasele de pe un motor cu pistoane de pe alt motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!