Jump to content

Chestii Despre Reconditionarea Motorului Tip 4


jan
 Share

Postare recomandată

[La tip 4 nu conteaza cum pui bielele, doar pistoanele; la tip 1 conteaza (e un semn din turnare, cum zici, pe la jumatatea lungimii, care tre sa vina in sus).janele .. ia mai spune o data ce esti de meserie??\.. ca eu parca n-am inteles bine... sau asta e un hobbie adus la nivel de profesionism.....am gasit carburatoarele si te asteapta + bara de comanda dintre ele.... bielele nu cred ca pot fi puse oricum ... exista in biela si capac degajarea pentru pana cuzinetului.. care ..am mai scris ... sint in partea stinga la orice motor.. cum privesti din fata... numai ca ...la motorul boxer..... manetonul la detenta pistoanelor din dereapta 1,2 merge in jos... iar la pistoanele din stnga 3,4 detenta duce manetonul in sus....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    130

  • jan

    109

  • KRAKEN

    50

  • MikeRG

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Merci, chiar mi-ar trebui carburatoarele, daca esti convins ca nu le mai folosesti.

Asa e, la asta nu m-am gindit: trebuie ca pana din cuzinet sa nu fie trasa, ci impinsa :D. Dar n-am retinut daca penele sint pe aceeasi parte, bielele pe care le am sint montate in motor pentru reglaje la "deckheight".

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, chiar mi-ar trebui carburatoarele, daca esti convins ca nu le mai folosesti.

mai mult ca sigur...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... garniturile de sub camasa .. daca ai nevoie .. le conf singur??......si stai sa caut ceva despre calculul camerei de ardere din chiulasa

.... garniturile de sub camasa .. daca ai nevoie .. le conf singur??......si stai sa caut ceva despre calculul camerei de ardere din chiulasa
iata ce fac altii cu motoarele lor..de porsche... http://home.hiwaay.net/~langford/corvair/valvejob.html .....
.... garniturile de sub camasa .. daca ai nevoie .. le conf singur??......si stai sa caut ceva despre calculul camerei de ardere din chiulasaiata ce fac altii cu motoarele lor..de porsche... http://home.hiwaay.net/~langford/corvair/valvejob.html .....
si altul...... http://www.vwtrendsweb.com/tech/0303vwt_compression_ratio/ .......
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnituri de-alea am metalice. Am vreo 8 (normal, vin unele peste altele, n-am la grosimea care ar trebui. Dar tot cred ca nu-mi ajung, iese raport de compresie cam mare.

Motorul se-nvirte in sens orar (de la stinga la dreapta) in sensul de mers al masinii. Asa ca penele vin in jos la bielele de pe dreapta si in sus la cele de pe stinga (deci catre dreapta, dac-ar fi motor in linie). De fapt se vede si-n poza aia din manual (a doua). Penele vin pe aceeasi parte, intr-adevar. Bine c-ai zis, ca nu ma gindisem. Ptiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnituri de-alea am metalice. Am vreo 8 (normal, vin unele peste altele, n-am la grosimea care ar trebui. Dar tot cred ca nu-mi ajung, iese raport de compresie cam mare.

Motorul se-nvirte in sens orar (de la stinga la dreapta) in sensul de mers al masinii. Asa ca penele vin in jos la bielele de pe dreapta si in sus la cele de pe stinga (deci catre dreapta, dac-ar fi motor in linie). De fapt se vede si-n poza aia din manual (a doua). Penele vin pe aceeasi parte, intr-adevar. Bine c-ai zis, ca nu ma gindisem. Ptiu.

vicivertza ... ca poza arata biela de la 4 .. pe partea ailalta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt, e biela de la 2. Aia e cel mai aproape de fulie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ala o fi buletinul, io n-am sa pun oricum garniturile, motorul e facut din tot felul de bucati, incit nu mai conteaza seria. Interesanta aia cu jgheabul de stropit. Adica stai, c-am vazut biele care aveau din constructie niste scuipatoare. Acuma, ca am pompa serioasa, cred ca pot face si eu asta.

Asa, am ras din umerii de la axele pompei de otet cam 5 mm, am batut axul de antrenare tot vreo 5mm in pinion (asta-i bine, scad sansele ca pinionul sa alunece pe ax). Axul a iesit, astfel, cam 3mm afara din pinion, spre capac. A trebuit scurtat. De fapt, nu-i nimic asa ca-n pozele de pe saitul aluia. Cred ca aia era, totusi, pompa pre-71.

ce n-am priceput eu din cele de mai sus este daca se pastreaza distanta dintre pinioane si capacul pompei, aspect esential pentru mentinerea presiunii in ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt, e biela de la 2. Aia e cel mai aproape de fulie.

jane - iarta-ma nu am pus sifon in spritz cit trebuie... si cu sensul mot si cu biela .....asa e e cil nr 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:angry: Normal, nu se modifica pinioanele in sine, nici restul pompei, doar fatza care vine in interior si pozitia relativa ax de antrenare-pinion antrenor.

Dintr-o pompa de tip 4 si una de tip 1 iese muica pompelor cu pinioane de 50mm :rolleyes:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce n-am priceput eu din cele de mai sus este daca se pastreaza distanta dintre pinioane si capacul pompei, aspect esential pentru mentinerea presiunii in ea

capacul pompei vine la fel ca la tip1 direct pe corpul pompei.. .. distantierul zic .. se baga dedesupt ..pe partea rotunda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

janele .. hai sa repetam chestia cu bielele ca ieri eram un pic ambetat.....

deci .... la un motor in linie care se invirte in sens orar ... pana este in partea stinga .. cum privesti arborele in sensul rotirii...

la boxer........?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cum te uiti de la fulie spre volant, se-nvirte catre dreapta. Deci la destindere manetoanele de pe dreapta motorului se duc in jos, iar cele de pe stanga - in sus. Deci penele vin la cilindrii 1 si 2 in jos, iar la cilindrii 3 si 4 - in sus.

Ei, asta inseamna ca alea vin spre dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar bielele de tip 1 vin toate cu semnul ala in sus, deci cu degajarile pentru pene pe aceeasi parte (sus sau jos?). Ce-i asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar bielele de tip 1 vin toate cu semnul ala in sus, deci cu degajarile pentru pene pe aceeasi parte (sus sau jos?). Ce-i asta?
eeee... aici m-am incurcat si eu ....totul tine de presinea si forta de apasare pe piciorul bielei .. eu am la garaj un motor de 1600 nedesfacut si am sa ma uit si la ala ca sa fiu convins .. asta simbata viitoare..... ce ma intriga .. cartea nu da nimic despre sensul de montaj al bielei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa ne luam dupa principiul al treilea al mecanicii ;), actiunii bielei asupra manetonului ii corespunde reactiunea acestuia din urma, reactiune care are sens invers celui de rotatie, deci trigonometric. Asta cauta sa roteasca, cuzinetul in biela in sens anti-orar, deci. Atunci degajarile alea ar trebui sa fie pentru 1+2 in sus si pentru 3+4 in jos, deci pe partea stinga a motorului, daca am rabata toti cilindrii in sus ca sa fie in linie. Dar cuzinetii stau acolo mai ales datorita stringerii intre biela si capac si, oricum, chiar daca ai incerca sa invirti gresit un semicuzinet, se opune celalalt. Asa ca probabil ca se monteaza cu alea in jos la toate ca-n poza si gata :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa ne luam dupa principiul al treilea al mecanicii ;), actiunii bielei asupra manetonului ii corespunde reactiunea acestuia din urma, reactiune care are sens invers celui de rotatie, deci trigonometric. Asta cauta sa roteasca, cuzinetul in biela in sens anti-orar, deci. Atunci degajarile alea ar trebui sa fie pentru 1+2 in sus si pentru 3+4 in jos, deci pe partea stinga a motorului, daca am rabata toti cilindrii in sus ca sa fie in linie. Dar cuzinetii stau acolo mai ales datorita stringerii intre biela si capac si, oricum, chiar daca ai incerca sa invirti gresit un semicuzinet, se opune celalalt. Asa ca probabil ca se monteaza cu alea in jos la toate ca-n poza si gata :) .

ok ok gata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok ok gata ...

jane acu vin de la autorad si .. aduc orice...orice exista in stoc in ungaria vine de pe o zi pe alta .. ce trebuie cautat in alta parte vine in maxim o saptamina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, am comandat aici cuzinetii (cam scump, dar tot se mai adauga ceva daca ii luam de la ghimbav), azi-miine ar trebui sa ajunga. Daca nu se-ntimpla nimic, vorbesc la autorad, cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, am comandat aici cuzinetii (cam scump, dar tot se mai adauga ceva daca ii luam de la ghimbav), azi-miine ar trebui sa ajunga. Daca nu se-ntimpla nimic, vorbesc la autorad, cred.

iata un site .. care trateaza la fel ca tine montajul pompei de tip1

http://www.dunegoon.org/sandrail/oil_pump.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, daca te uiti la poza, e pompa pre-71, io am folosit pompa post-71 la care trebuie scurtat mai mult din putzele de pe dos. Aia pre-71 intra mai putin in blocul motor, dar iese mai mult in afara daca pui pompa cu pinioane mai mari decit stock. De-aia si zice ala ca trebuie prezoane mai lungi. Asa ca, daca vrei sa pui pompa de-asta si axul cu came are suruburi, trebuie pompa de 1600 pre-71. Nu stiu, insa, daca modelul asta se gaseste si cu pinioane de 30mm. Sigur exista cu pinioane de 26mm (stock), imi trimisese mie Dilaru' una de-asta, chiar asa stock are debit mai mare decit pompa de tip 4 (24mm, parca).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iaca .. este mai multe dimensiuni .. ptr pinioane...

iaca .. este mai multe dimensiuni .. ptr pinioane...
deci tu zici ca pompa 1805-21 ar fi potrivita la tip 4....

post-17229-1197286769_thumb.jpg

post-17229-1197287306_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie cit costa o pompa de la astia... Dar maninca rahat, pompa vw n-are pinioane de 21mm, cred ca nici macar alea din anii 50 :D.

Da, io am pus 1805-21, sint braziliene, io am pus doua d-astea pe motoare pina acuma si merg, parca au totusi tolerante cam mari brazilienii, ca-i cald la ei acolo.

Dar daca vrei ax cu came cu suruburi, e 1805-20.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie cit costa o pompa de la astia... Dar maninca rahat, pompa vw n-are pinioane de 21mm, cred ca nici macar alea din anii 50 :D.Da, io am pus 1805-21, sint braziliene, io am pus doua d-astea pe motoare pina acuma si merg, parca au totusi tolerante cam mari brazilienii, ca-i cald la ei acolo.Dar daca vrei ax cu came cu suruburi, e 1805-20.
fii atent aici .... fara modificari....... http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?Pr...C13%2D31%2D2935.......... cam la acelasi pret
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa ceva, vezi ca zice ceva de "flat cam", aia inseamna pre-71, dar si motorul tip 4 are "flat cam". Probabil ca are putzele din spate mai plate nitel. Mai prost e ca-i din fonta corpul, deci se dilata diferit fata de bloc si se pierde uleiul pe linga ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!