Jump to content

Chestii Despre Reconditionarea Motorului Tip 4


jan
 Share

Postare recomandată

Asa, uite linkul de adaptarea pompei de tip 1 la motorul de tip 4: http://home.att.net/~airdoc/T1oilpumpmod.html.

Ala foloseste o pompa care-i si in oferta lui Dilaru' de la Arad, pompa Schadek cu pinioane de 30mm (a lui are mici modificari, dar tot aia e). Mai trebuie si un capac, bineinteles :vaidecapulmeu:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    130

  • jan

    109

  • KRAKEN

    50

  • MikeRG

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asa, uite linkul de adaptarea pompei de tip 1 la motorul de tip 4: http://home.att.net/~airdoc/T1oilpumpmod.html.Ala foloseste o pompa care-i si in oferta lui Dilaru' de la Arad, pompa Schadek cu pinioane de 30mm (a lui are mici modificari, dar tot aia e). Mai trebuie si un capac, bineinteles :vaidecapulmeu:.
multumesc.....acum sa vedem si pompa mea .. simbata o aduc si o masuramacum am venit de la autorad... si v-am mintit.. m-au costat mai putin piesele... o sa gasiti 3 pozitii pe factura .. o pozitie este setul de bucse de bielaprelucrarea la arbore a fost 58 lei ...acum sa vedem la chiulase si la biele

post-17229-1196933236_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, se pare ca nu se (prea) gasesc cuzinetii de biela asa usor. Poti sa mi-i gasesti la oamenii aia, ca se pare ca stiu despre ce-i vorba cu piesele? De motor 1,7/1,8, standard/standard. Au diametru de 55mm la maneton, nu 50 ca la 2,0 l.

Asta daca poti sa-i contactezi fara sa mergi pin-acolo :Driver:.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, se pare ca nu se (prea) gasesc cuzinetii de biela asa usor. Poti sa mi-i gasesti la oamenii aia, ca se pare ca stiu despre ce-i vorba cu piesele? De motor 1,7/1,8, standard/standard. Au diametru de 55mm la maneton, nu 50 ca la 2,0 l.
cind ajung acasa am o carte de vizita a unui tip de la un magazin de aici ... tipul e pasionat de broscute si alte masini vechi... cu el vorbisem prima oara de cuzineti...si mai sint astia de la autorad....care au relatii direct in ungaria si austria si aduc piese de pe o zi pe alta.... .... am fost cu blocul la ei l-am masurat palier cu palier .. inclusiv latimea palierelor pentru ca ..cuz ks in carte apar diferentiati si la latime.. si am luat exact ce trebuie..... telefonul autorad apare pe factura .. trebuie sa vorbesti cu DUCU MOLDOVAN este unul dintre patroni .. adica padron jr...si el se ocupa..... nu ca le fac eu publicitate dar au habar de ceea ce fac ... cel putin in domeniul prelucrarilor..si sint oameni seriosi........luni ma duc la ei sa le duc bolturile ca sa-mi prelucreze bucsele de biela si atunci vorbesc si pentru tine...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa ne luam gindul.....deci sa vedem cum arata noua axa cu came si cit de inafara ies surumbeleledeci mike .. baiatu din forumul .. vecin si frate.....ar zice ca tzimburucu prin care iese axul de antrenare ar deranja axa cu came

post-17229-1196938741_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala se rezolva, oricum trebuie scurtat, totul e ca "fundul"pompei sa nu dea in suruburi. Poti subtia capatinile suruburilor. Stai sa am io pompa (miine, sper) si masor dupa ce-o pun acolo, sa vedem ce loc ramine.

Ce dracu, face altii avioane...

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala se rezolva, oricum trebuie scurtat, totul e ca "fundul"pompei sa nu dea in suruburi. Poti subtia capatinile suruburilor. Stai sa am io pompa (miine, sper) si masor dupa ce-o pun acolo, sa vedem ce loc ramine.

Ce dracu, face altii avioane...

da .. la prelucrari ma gindeam si eu .. dar intii sa am cele doua obecte in miini.. fac masuratorile si apoi .. trag o concluzie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da .. la prelucrari ma gindeam si eu .. dar intii sa am cele doua obecte in miini.. fac masuratorile si apoi .. trag o concluzie

jane... uite pozele cu ghidurile de supape .. la o discutie cu cei de la autorad.. nici ei nu stiau de datul gaurii prin ghid .. cu pozele astea merg si la ei

post-17229-1197030542_thumb.jpg

post-17229-1197030549_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ramine o coaja care iese usor. Treaba e sa nimereasca unghiul dintre baza chiulasei si axul supapei, sa nu intre in chiulasa cu burghiul.

Am primit pompa de ulei. Poate diseara am sa pun niste poze comparative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ramine o coaja care iese usor. Treaba e sa nimereasca unghiul dintre baza chiulasei si axul supapei, sa nu intre in chiulasa cu burghiul.

Am primit pompa de ulei. Poate diseara am sa pun niste poze comparative.

pai .. zice ceva de 13 grade in prima poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala o fi, atunci. Si uite ce burghiu au aia, modificat sa urmareasca ghidul, sa nu "fuga" din gaura. E clara treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala o fi, atunci. Si uite ce burghiu au aia, modificat sa urmareasca ghidul, sa nu "fuga" din gaura. E clara treaba.
burghiul tre sa-l fac eu ... sau sa le duc un burghiu pe care sa-l strice... ... inca nu stiu care e diametrul exterior al ghidului.. dar ma uit in carti...uite am gasit diametrele la ghiduri .. numai ca nu sint sigur daca cele de 1700 sint la fel cu cele de 2000.... 13,1mm

post-17229-1197033915_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ca admisia are 12mm si evacuarea 13mm. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ca admisia are 12mm si evacuarea 13mm. Nu?

asa e .. ai ochii mai buni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Puteti baga o poza cu un asemenea burghiu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu pot, ca n-am, dar se vede in poza mai sus, e strunjit din el la virf pina la diametrul cozii supapei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Puteti baga o poza cu un asemenea burghiu ?

singura poza cu un astfel de burghiu e aia care o vezi ... dar nu e treaba complicata .. iei de pe piata un burghiu de 12 pe care il reduci pe o portiune din virf 10mm la un fi 8 sau cit este coada supapei .. valabil si la alte masini...partea conica care rezulta intre fi 8 si fi 10 se ascute ca orice burghiu.. adica un unghi de 52 grade.. gasesti toate astea in orice carte de masini unelte.....poti realiza scula intr-un atelier de sculerie sau daca ai ceva skils acasa : bagi burghiul in bormasina si il invirti, cu un flex in care ai pus o perie de smirghel te apropii de burghiu .. cu mare atentie si cu un subler poti reusi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il tii in palinca vreo 17 minute, ca sa nu se sperie cind te indrepti cu flexul spre el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il tii in palinca vreo 17 minute, ca sa nu se sperie cind te indrepti cu flexul spre el.

eu in cind fac rectificari d'astea acasa ori prind bormasina in menghina ori il mai antamez pe taicameu.. ideea cu palinca e buna ca din cauza lui am mai stricat cite ceva .. alezoare, burghie..ca isi mai trage mina sau se apleaca sa vada ce fac eu...

deci pe tinem cu palinca 17 minute????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... nu trbuie sa modifici pompa .. adica sa o masacrezi ... uite la ce m-am gindit eu:

gaurile de ulei aplecate cu un alezor sau pe o freza...linia neagra....incarcata gaura veche cu aluminiu la vrun preten care are tig....cu rosu..... si readusa la cote .. pentru a intra inapoi in bloc ...si sub margine un distantier cu grosimea egala cu cit vrei sa o departezi...antrenorul stiu ca se poate scoate.. ptr ca este bagat presat in pinion si dintr-un ax de la alta pompa.. de acelasi diametru... facut un alt antrenor

post-17229-1197052246_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i rau, mai greu e cu tigul si cu confectionarea distantierului, in rest e ok :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite am gasit referinta la scoaterea garniturilor de chiulasa ... numai ca e ptr anumite serii.. si mai tre prelucrate bielele ca sa existe un jet de ulei spre capul pistonului

Technical_Bulletin.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa gresesc la montaj .. si nu am incredere in cei care au facut motorul inaintea mea... eu am notat bielele asa cum le-am gasit...... ma interesreaza la motorul typ 4 modul de montare al bielelor .. adica .. eu stiu ca la un motor care se invirte in sens contra-orar.. biela se monteaza cu nasul de centrare al cuzinetului in partea stinga cum privesti motorul din fata...am observat ca motorul de 1600 sint insemnate bielele pe mijloc... la motorul de 2000 nu apare nici o referinta despre montare...nu am facut pina acum nici un motor de genul asta si am nevoie de ajutor...

post-17229-1197130705_thumb.jpg

post-17229-1197130712_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ala o fi buletinul, io n-am sa pun oricum garniturile, motorul e facut din tot felul de bucati, incit nu mai conteaza seria. Interesanta aia cu jgheabul de stropit. Adica stai, c-am vazut biele care aveau din constructie niste scuipatoare. Acuma, ca am pompa serioasa, cred ca pot face si eu asta.

Asa, am ras din umerii de la axele pompei de otet cam 5 mm, am batut axul de antrenare tot vreo 5mm in pinion (asta-i bine, scad sansele ca pinionul sa alunece pe ax). Axul a iesit, astfel, cam 3mm afara din pinion, spre capac. A trebuit scurtat. De fapt, nu-i nimic asa ca-n pozele de pe saitul aluia. Cred ca aia era, totusi, pompa pre-71.

Nu mai e nevoie de distantier, pompa intra bine. Nu trebuie nici macar prezoane mai lungi. Axul fix al pinionului antrenat sta infipt in fundul pompei cam 8 mm, cred ca-i destul. Dar smecheria merge cu ax cu came cu nituri, daca ai suruburi acolo sigur n-o sa mearga. Poate unele cumva, cu cap ingropat...

Pe urma am mai frecat nitel p-acolo pe smingher, ca mi s-a parut c-avea joc axial cam mare (e noua :D ).

post-2697-1197132585_thumb.jpg

post-2697-1197132613_thumb.jpg

post-2697-1197132650_thumb.jpg

post-2697-1197132682_thumb.jpg

La tip 4 nu conteaza cum pui bielele, doar pistoanele; la tip 1 conteaza (e un semn din turnare, cum zici, pe la jumatatea lungimii, care tre sa vina in sus).

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!