Jump to content

Senzor Presiune Pneuri


besti

Recommended Posts

Stie cineva unde sunt localizati senzorii de presiune in pneuri?

Daca sunt pe undeva pe janta a avut cineva probleme cand a incercat sa schimbe cauciucul?

Acum suntem in sezonul de schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna si am doua variante:

- cauciucuri de iarna 205/55 R16 Dunlop si le montez pe jantele de aliaj (dar nu stiu care e riscul la schimbul des al pneurilor)

- cuciucuri no name 195/65 R 15 Mabor cu jante noi de tabla (nu stiu cat de bune si eficiente sunt cauciucurile)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 256
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    38

  • F l o r i n

    38

  • WooZie

    17

  • micuzzu_marius

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din cate stiu eu senzorii acestia au legatura cu ABS-ul. Ei detecteaza practic daca o roata se invarte mai incet decat celelalte, asta insemnand ca presiunea in ea a scazut cu mai mult de un anumit procent. Nu ar trebui sa ai nici o problema cu schimbarea jantelor sau a cauciucurilor. Ideea e ca dupa ce faci asta sa tii apasat butonul pentru memorarea presiunii in pneuri, pentru a calibra senzorii respectivi. Eu asa stiu, daca vreunul dintre colegi poate aduce alte lamuriri ...

Edited by alxrro
Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

As este: exista un buton de calibrare care se utilizeaza cand schimbi o roata sau cand utilizezi rezerva.

Link to post
Share on other sites

Tot asa stiu si eu, asa si am la masina :Driver: ; parca in carte scrie ca esti avertizat in momentul in care apare o diferenta de presiune mai mare de 0.2 bari. Si eu o sa merg pe 205.55R16 pentru iarna, montate pe jantele de aliaj.

LE: nu janta are senzori de presiune (cel putin in cazul nostru - leon&Jetta; la Passat indica presiunea in fiecare pneu?); pur si simplu se foloseste sistemul ABS pentru monitorizarea rotatiilor.

Edited by AIX
Link to post
Share on other sites

Eu am optiunea asta pe Golf.

Am schimbat cauciucurile de vara(presiune 2.0) cu cele de iarna(presiune 2.2) si nu m-a avertizat, nu a aparut nimic pe BC+.

Link to post
Share on other sites

Nici la Passat nu indica presiunea pe fiecare roata separat (desi mi se pare ca exista optional o astfel de facilitate, dar e prea scumpa, dupa parerea mea), ci foloseste senzorul de ABS pentru a detecta modificarea presiunii in oricare dintre roti cu un anumit procent (nu stiu exact cat).

Senzorii de presiune nu se afla pe janta, poti pune orice janta si orice anvelopa care au caracteristici corespunzatoare pentru masina ta.

Link to post
Share on other sites

Problema s-a mai discutat (parca :D ) si asa cum spune si AIX, nu exista senzori speciali/dedicati ci, este folosita informatia de la senzorii de rotaie ai ABS. Veti fi avertizati doar daca exista diferente de presiuni intre roti.

LE: Cum zice si alxrro :D

Link to post
Share on other sites

VA INSELATI!

exista senzori separati, pe fiecare roata, montai cu tot cu valva!

atentie!specialistii de la augsburg nu se pricep la acest aspet, si va puteti pomeni cu senzorul crapat si janta zgariata rau de tot, si nu vorbesc din presupuneri!

bagati un ochi la optionale, si o sa vedeti ca exista senzori de presiune si prin cei de abs si separati.

ultimii cica necesita calibrare la reprezentanta la inlocuirea cauciucurilor!

si atentie din nou, in caz de pana, ceva, la demontarea pneului sa nu bage levierul sa il tina acolo, ca reteaza senzorul!!!

Link to post
Share on other sites

si eu stiam tot ca nu au senzori propriu-zisi, dar e posibil sa ma insel

sistemul de care vorbesc se foloseste de senzorii abs-ului in sensul ca daca un cauciuc e mai desumflat el are deci un diametru mai mic si se roteste mai repede, abs-ul sesizind asta.

Link to post
Share on other sites
VA INSELATI!

exista senzori separati, pe fiecare roata, montai cu tot cu valva!

Nu, aceasta este o optiune pe care o poti alege, dar, in principiu, presiunea la roti se citeste prin intermediul ABS-ului, aceasta din urma reprezentand o varianta mai ieftina si eficienta. Cealalta, cu senzori pe fiecare roata, e cred de 7-8 ori mai scumpa cel putin si, personal, nu am auzit pe nimeni sa o aleaga.

Dar, intr-adevar, depinde pe care dintre acestea doua ai ales-o.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Monitorizarea presiunii din pneuri nu are nicio legatura cu ABS-ul . Exista senzori montati pe jante pe niste valve speciale . Jantele au o degajare pentru ele in spatele valvei . Sub aripa rotii se afla o asa zisa antena care monitorizeaza senzorii de presiune si transmite catre computerul de bord informatia .

Senzorii de audi orig. arata asa :

Link to post
Share on other sites

Despre ce masina vorbesti? Crezi ca este valabil si pentru initiatorul topicului?!

Esti sigur ca ai si la A4 acesti senzori? Eu nu am gasit in documentatie la A4 asa ceva. De la A6 in colo, DA, am vazut ca exista (G431...G434)si pretul este pe masura (undeva peste 550E cu TVA).La Passat, pretul este ceva mai "domestic" ;) (pe la 190E cu TVA) dar, nu stiu de unde ...diferenta ;) . La cele care nu au acest sistem, monitorizarea presiunii se face pe baza informatiei de la senzorii (de rotatie) ABS.

Revenind la initiatorul topicului... judecand dupa pretul afisat in configurator, unde exista "Pachet confort - control presiune

pneuri, pilot de parcare cu avertizare acustica, tempomat" la un pret de ~ 400E (TVA inclus), daca scadem val. tempomatului si a pilotului de parcare, nu stiu daca mai rama "banuti" si pentru senzori de presiune in roata ;) .

LE: Hai ca am gasit si pe A4 senzorii :P Oricum...pretul acestei optiuni spune clar in ce varianta este dotata masina.

Link to post
Share on other sites

Treaba cu ABS-ul nu o stiam , dar uite ca se poate ! Corect !

Senzorii aia de presiune erau pe jante (de la un A6 model nou) si am incercat si pe A4 dar nu am acele antene din aripi . Softul baniesc ca se putea adapta.

Acum am ramas cu senzorii montati pe rotile de vara ! Cele din poze sunt de pe alte jante tot de A6 (echipare standard). Stau degeaba , trebuie "muncite" dar nu avem conditii :blink: .

Link to post
Share on other sites

Cred ca mai este nevoie si de unitatea de control pt. monitorizarea presiunii (pe langa cele mentionate de tine) :Driver: .

Link to post
Share on other sites

Ca sa lamurim problema: dispozitivul de monitorizare a presiunii pneurilor care vine ca optional la Golf / Jetta este cel care masoara viteza de rotatie a rotii prin intermediul senzorilor de ABS. Acesti senzori nu sunt influnetati de janta / roata, in schimb trebuie calibrati (prin butonul de la bord) in cazul in care se face presiunea la roti sau se schimba roata. Acesti senzori avertizeaza conducatorul auto la o modificare de minim 0.5bari a presiunii pneurilor.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pentru cei care nu stiu/nu sunt siguri de sistemul de monitorizare cu care este echipata masina... doua "mici" hint-uri de recunoastere :angry:

1. La o diagnoza Vag-Com/VAS, trebuie sa existe adresa 65

2. Valvele de pe jante sunt metalice - in locul celor de cauciuc

! Pentru cei care au senzori pe roti: bateriile din senzori au durata de viata ~ 7 ani; batteria este (din ce am citit) parte integranta a senzorului si nu poate fi inlocuita.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
Dragos_Borcanea

De curand am luat o gropa si am facut o galma pe cauciuc....(becul nu s-a aprins) am schimbat cauciucul am facut presiunea la toate rotile si am mers cam 10-15 km si m-am gandit sa desumflu putin o roata,bineinteles ca dupa ce am facut presiunea am pus contactul am apasat pe boton pana a beep-ait si surpriza becul nu s-a aprins. deci nu a sesizat faptul ca o roata era mai desumflata si nici atunci cand aveam cauciucul stricat. Nu se aprinde aiurea in bord. Cand pun contactul becul se aprinde, cand apas pe buton becul se aprinde beep-aie dar de ce nu sesizeaza? Sa zic ca am desumflat cu 0.3 bari asa ochiometric. In carte scrie ca sesizeara si daca pui roata de pe fata pe spate.

Exista vreo explicatie???? :icon_thumright:

Link to post
Share on other sites

Pai ai mers cu ea dupa ce ai desumflat roata ? ca el sesizeaza in functie de turatia rotii ,care are presiunea mai mica tinde sa traga mai greu decat celelalte.

Link to post
Share on other sites

La mine a functionat recent. I-am facut presiunea (2.4 pe toate rotile inainte de un drum lung), dupa care am memorat valorile de referinta, iar la o luna mi s-a aprins senzorul, in conditiile in care pe roata dreapta spate aveam presiune 2.0.

In cazul tau poate fi senzorul defect (desi ma indoiesc); mai probabil, ori nu ai memorat valorile de referinta, ori, vorba lui WooZie, nu ai testat in mers (ABS-ul de fapt e cel care sesizeaza diferenta de rotatie a rotilor => diferenta de presiune).

Link to post
Share on other sites

Corect, dar o mica precizare, nu ABS-ul sesizeaza pt ca el lucreaza doar la franare, ci senzorul care da informatia de turatie la ABS o da si la martorul de presiune.Iar referitor la galme, nu are cum sa te avertizeze daca turatia e in norme ;)

Link to post
Share on other sites

Cei care au senzor de presiune si manual de utilizare in romana poate pot sa posteze aici, daca tot s-a deschi un topic pe aceasta tema, cum se utilizeaza senzorul de presiune pneuri. Sunt nelamurit deoarece am cauciucuri si de iarna cu alte jante care au la randul lor senzori de presiune si nu stiu cum ii adaptez la iarna cand o sa schimb gumele.

Link to post
Share on other sites
Dragos_Borcanea

am mers ci cu presiunea corecta si cu o roata putin desumflata cam 5-6 km cu fiecare....si nimic.....o sa incerc niste sa desumflu roata mai mult!!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept