Jump to content

Limp mode


claudiu_83
 Share

Postare recomandată

georgstelsib

ai incercat cu mufa scoasa de la senzorul Map daca merge ok si nu mai intra in limitare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incercat! Multumesc pentru sfat! Am sa incerc. E ciudat de ce in ziua aceea a mers excelent si a doua zi nu a vrut. Oare o trage aer fals pe undeva? Am gasit cam slabe colierele de  la intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/1/2022 at 12:33 PM, UNHleaSHD said:

Salut! Am avut eroare pe MAP și l-am schimbat. A mers motorul de a rupt. M-a surprins. O zi. Astazi cand pornesc, apare iar spirala in bord si intra in limitare. Opresc motorul si il pornesc si masina isi revine (nu cred ca 100%).  Ce log sa fac? Unde sa intru? Cum?

Cred ca am rezolvat-o. Erau slabe furtunele de aer... e a doua oara când le strâng. Ce naiba sa le fac sa nu se mai slăbească?

Am străns furtunele și am plecat sa o testez pe Sport. Nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut baieti,

Detin un Passat B5 din 2003 1.9TDI 101CP.

Am si eu aceasta faimoasa problema "LIMP MODE", concret cand turez masina la peste 3000rpm  masina nu mai trage, se plafoneaza, gen la 120km/h dau sa accelerez si isi pierde forta nu mai trage, si daca o repornesc se rezolva problema trage, dar doar pana la 3000rpm, cu niste sfaturi idei ?

Am facut o poza la IGR, cam arunca ulei din ce se vede in poza, ar putea fi ?

 

285223722-967719603921785-27026649106076

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate, fără o diagnoză să vedem erori nu prea putem trage o concluzie căci pot fi foarte multe cauze. 

 

EGR-ul scapă ulei, dar nu e nimic definitoriu pentru limp mode. (poți merge mult și bine cu el aruncând ulei). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza si obligatoriu log in mers....asta ne intereseaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am un passat b5.5 1.9tdi alh si se plafoneaza, după căutări am verificat acest actuator vacumatic de la turbo iar tija aia nu se misca de loc, se poate sa fie de acolo plafonarea? Ce păreri aveti ? Am atasat video cu turbo. Multumesc !

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare

Dețin un Passat B5 1.9 TDI 101 CP AVB

De când am cumpărat mașina (anul trecut vară) primeam eroarea (Emision Workshop) 

P0401

Ieri am băgat mașina în service (brațe, cap planetară etc și am zis să-mi schimbe și EGR dacă tot bag bani acum, mi-a schimbat EGR (cu unul nou) si furtun intercooler 

Iau mașina din service dimineața si acum spre seară am scos-o la probe, după nici 1km Emision Workshop si nici nu mai trage, șterg erorile, trage puțin după iar intră în limp mode ..

P0401 și P0299 

 

Am zis ca poate e de la furtunele de vacuum, am luat 3 m de furtune si am schimbat tot ce am avut acces, aceleași erori … 

Am zis că la egr poate e de la N18, am cumpărat unul nou, aceleași probleme…

 

 

Păreri? 
 

 

IMG_3635.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de un vcds că sa faci niste loguri, vezi link-ul de mai jos 

Nu trage din cauza celei de-a doua erori . Verifica in primul rand daca nu cumva membrana actuatorului  este spartă (pui o bucată de furtun nou și tragi aer cu gura, limba trebuie să rămână lipita de furtun).

Având în vedere ambele erori este destul de clar că pe undeva ai o scăpare mare de vacuum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat să specific, am făcut deja probe și ține vacuum egr-ul, actuatorul la fel..


Am să fac rost zilele astea de un VCDS și revin cu loguri din mers.

 

Mulțumesc! 

Modificat de nsalexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa faci și logurile pe loc în Basic settings. In situația ta sunt mai relevante decât logul in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edit : P0299 nu mai apare, mașina trage foarte bine. 
Nu era schimbat furtunul de vacuum de la “rezervorul de vacuum” 

Am schimbat și acel furtun și mașina trage foarte bine, am șters erorile, i-am dat tare și trage

 

Dar P0401 tot apare … 

Toate furtunele schimbate, EGR nou, N18 nou….

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie înfundată țeava care aduce gazele in Egr. Fa și logurile poate ne dăm seama de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încerc foarte mult să mă iau după schema asta și mă cam bate fiindcă la mine valva unisens este pusă în altă parte .. unele chestii nu prea se pupă.. 

Aș vrea să știu dacă este bună schema aceasta pentru motorul meu AVB 

Și mai am o întrebare… 

Pot să renunț la traseul de plastic și să rămân doar cu furtunele din Silicon?

să fie furtun Silicon dintr-un capăt în celălat ..

IMG_3598.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta este schema pentru AVB

vacuum AVB.pdf

Verifică să nu fie conectate greşit furtunaşele la N18

Aş zice să păstrezi traseul din plastic, eventual verifică bine să nu fie fisurat pe undeva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am revenit cu LOG, sper ca l-am facut bine.

Multumesc ! 

T3.csv T4.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa și cele două loguri in Basic settings pe grupurile 003 și 011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers arată cam aşa

image.thumb.png.da8f69c845712711cb0f49212026baf8.png

image.thumb.png.56f5c9ac42ab69f8b8e674b5a5479f40.png

Dacă în treapta a 4-a presiunea evoluează relativ ok, în treapta a 3 se observă ceva probleme. În primul rând face presiune cam târziu, apoi urmează o suprapresiune destul de mare (dacă ar ţine mai mult ai putea să iei limp din cauza asta) urmată brusc de o subpresiune destul de mare. De obicei comportamentul ăsta apare când geometria este cam gripată, dar poate avea şi alte cauze. De exemplu având în vedere valoarea cam mare a MAF actual ar putea să fie o scăpare de presiune între turbină şi admisie.

 

BS011

image.thumb.png.1c23f744ffc8a2718ff6b409dd2faa7f.png

Aici am bănuiala că s-a intervenit la reglajele turbinei pentru că presiunea minimă este parcă cam mult sub cea atomosferică şi este mult prea mare diferenţa dintre On/Off, peste 300 mbari când în mod normal ar trebui să fie în jur de 180 cu motorul cald. Asta poate influenţa multe (aspectul logului în mers, rata de recirculare a gazelor prin EGR). S-ar putea observa şi ceva probleme de vacuum observând neregularităţile de pe porţiunea crescătoare a graficului, dar nu este sigur având în vedere bănuiala pe care o am vis a vis de reglaj.

 

BS003

Aici se observă clar cauza pentru care iei eroarea: MAF nu funcţionează, nu recirculă gaze aproape deloc. În mod ideal MAF actual ar trebui să fie cam cum am desenat eu cu verde.

Cauze posibile ar fi două: una că EGR nu primeşte vacuum deloc (aici se poate include şi N18 defect) şi alta că ţeava care aduce gazele în EGR este înfundată.. 

Partea cu vacuum-ul este relativ uşor de verificat (cel mai bine ar fi cu manometru de vacuum pus în locul capsulei vacuumatice): scoţi furtunul care aduce aer în EGR şi pui pe cineva să oprească motorul, iar tu te uiţi dacă se închide clapeta. Dacă clapeta se închide atunci vacuum-ul ajunge la N18. De asemenea tot pe acolo poţi observa dacă pistonaşul EGR (este în spatele clapetei) se mişcă atunci când dai să facă BS003.

Dacă până aici verifcările sunt ok, rămâne să demontezi ţeava care aduce gazele în EGR şi să verifici dacă este înfundată sau dacă nu cumva fostul proprietar a anulat EGR prin blindarea ţevii  cu o garnitură plină la unul dintre capete.

Ar mai fi de observat că tot în acest log MAF actual stă la o valoarea destul de mare. Asta se poate întâmpla dacă sunt pierderi de presiune între turbină şi admisie sau dacă turbina când este pe On (pe timpul BS003 turbina este pe ON, se simte şi din sunetul ei) face presiune prea mare ceea ce este destul de plauzibil având în vedere cele discutate mai sus. Dar pentru moment nu asta este problema principală. Prima dată trebuie lămurită treaba cu EGR.

image.thumb.png.a9ab8207f917f292b99ffac795e4a6a6.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare 

Din păcate nu am avut timp să mă apuc de ea… foarte ocupat cu job-ul zilele astea 🫠

O chestie nouă la ea de 3-4 zile, dimineața la rece, relanti-ul nu stă fix, oscilează foarte puțin dar înainte nu făcea așa și azi mi-a tăiat pedala deodată si a apărut eroarea din poza 

In bord nu afișa nimic, am șters eroarea și mașina și-a revenit 

IMG_4351.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE

Am desfăcut tubulatura de la filtru aer -> MAF și ce am găsit acolo m-a șocat… 

Am curățat și am ieșit cu mașina .. am dat tare în ea, mi-a apărut prima eroare(LIMP), am șters-o, am mers ceva cu ea și ture mari și ture mici, de-obicei se aprindea check-ul cu eroarea pentru EGR, acum nimic.. am tot mers cu ea și înainte să verific mi-a apărut și ultima eroare, dar de EGR nimic… 

Înainte de a curăța MAF-ul aveam valorile din prima poză și după ce l-am curățat aveam valorile din poza 2.

 

Posibil să fie problemele cu EGR de la MAF?

Dar eroarea P0234?

 

Mulțumesc anticipat ! 

1ba901c4-0eaa-4a8d-b56a-3bcf3b9af5df.jpeg

320b27d4-a332-4490-beac-e09048f55251.jpeg

b6cf3bec-2865-4a0c-bca8-c4fc820669b3.jpeg

56a79fbc-5ecb-4b9d-bcd2-63de62cf4838.jpeg

IMG_4389.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că video este privat şi nu-l putem vedea. Fă-l public.

Eroarea P0234 indică limp mode din cauza suprapresiunii, vezi că am scris despre asta mai sus când am evaluat logul în treapta a 3-a

Eu zic să faci din nou o pereche de loguri (toate 3) pentru că numai aşa ne putem da seama ce s-a întâmplat. Chestia este foarte ciudată în sensul că în privinţa EGR lucrurile s-au întâmplat pe dos decât ar fi logic. Adică atunci când MAF este înfundat (întrebarea este dacă maşina a mers fără filtrul de aer pentru că nu este normal să pe acolo tot felul de gâze) indicaţiile din MAF actual pe VCDS sunt mai mici şi rata de recirculare este mai mare. Ori la tine s-a întâmplat tocmai pe dos. Ai umblat cumva şi la tubulatura dintre turbină şi motor? (dacă era o scăpare de presiune pe acolo şi acum nu mai este ar putea explica comportamentul actual)

8 hours ago, nsalexandru said:

Posibil să fie problemele cu EGR de la MAF?

Funcţionarea EGR este evaluată indirect prin intermediul MAF (în funcţie de cât aer intră prin MAF, ECU calculează cantitatea de gaze recirculate după forumla Cantitate aer intrată în motor=Cantitate aer care trece prin MAF+Cantitate gaze recirculate prin EGR)

 

Deci, eu zic să faci din nou logurile ca să vedem cum stă treaba acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut video public.

Mașina când am achiziționat-o eu, avea filtru de aer și era curat, eu am schimbat atunci oricum filtre distribuție etc, problema era dinainte … cine știe cum a fost întreținută mașina asta 😞

La tubulatura aceea nu am umblat absolut deloc.

Am să refac azi logurile și revin.

Mulțumesc ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum se vede in video EGR  funcționează. Bănuiesc că este anulat prin blindarea țevii. Dar hai sa vedem logurile sa vedem care este situația actuală.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!