Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Data fiind problema cu forumul de ieri postez din nou:

Care sa fie cauzele pentru urmatoarele simptome?

1. Cand schimb 1-2 si 2-3 trece ceva mai greu, nu intra imediat si nu mai aluneca, dar nici nu caraie sau ceva (poate ca daca as forta ar carai, dar nu am incercat). Asta se intampla cel mai evident cand e mai rece afara. Daca sta masina in soare, la 30grede sa zicem, cand plec cu ea schimba mult mai usor. Si in treapta a 1-a intra mai usor si din 1-2 si 2-3. Sincroene? rulment? sau ulei CV?

2. Cand dau la cheie sa pornesc motorul tresare si maneta schimbatprului (ambreiaj apasat) uneori. Nu face asta pana acum 2-3 luni. Nici acum parca nuface mereu. Alteori cand vin de la un drum mai lung cand sa zicem am mers 100km cu treata a 5-a cand scot pe liber imi tremura urat schimbatorul. Daca misc de el un pic spre dreapta se potoleste. Daca apas ambreiajul nimic, tot asa face, deci doar daca misc de el spre drepat se linisteste.

Help cu ceva pareri si sfaturi. Multumiri :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa mi se intampla si mie acum un an. Insa dupa schimbarea uleiului la cutie am simtit o ameliorare dar cand schimb a doua intra putin mai greu si se simte o frecare la baza schimbatorului. In legatura cu vibratia la pornire si tremuratul schimbatorului am inteles ca e normal. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibratie nu e doaro vibratie mica, e mai mult un tremurat si se si aude cand tremura. Nu cred ca e normal din moment ce 14 luni nu a facut asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat 80w90 si vreau sa fac decat completare la golful din semnatura... am aceeasi problema uneori dar in treapta de mers inapoi restul sunt ok.. :lol:

aveti grija cu uleiul din cutie.. multi mecanici recomanda sa-l lasi acolo.. eu prefer sa completez decat sa-l schimb desi am cumparat uleiul deja..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihaitza83,ce ai cumparat tu este ulei mineral si o sa-ti faca figuri cu el.

Asa am pus si eu si am stat cu el vreo 2 luni,timp in care mi-au iesit peri albi(imi caraia intr-a doua,a intaia nu intra in mers-chiar daca aveam 2 km/h,plus ca imi agata la schimbatul treptelor).

Eu pot sa-ti recomand aral 75-90-asta am pus eu si toate problemele de mai sus au disparut.

numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ copanu... Cand zici probelemele de mai sus te referi si la cele evocate de mine? Daca nu spune-mi o parere si despre probelema mea.

Sau cei care mai posteaza...Ca pana la urma asta e scopu forumului si al topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aditu,m-am referit strict la problema lui mihaitza83.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa intreb care este procedura de schimbare a uleiului din cutie, adica il pot schimba si eu sau trebuie neaparat sa ajung la un service? Si, cat ulei a intrat si cat a costat? Mersi

Pai se desface un buson in partea de jos a cutiei , pe acolo a intrat maxim 1 l , restul de un litru l-a introdus pe la un alt buson montat mult mai sus care am inteles ca are ceva de a face cu marsarier-ul .

Mi sa parut o operatiune destul de dificila , eu nu as incerca sa fac asta singur , mai ales ca m-a costat doar 20 RON .

Au intrat fix 2,1 l , exact cat spune producatorul . Eu am dat 56 RON/l dar cred ca pretul poate sa difere destul de mult in functie de unde cumperi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stie cineva cum pot ajunge la mecanismele de sub schimbator? Trebuie sa dau toba din mijloc sau catalizator jos sau se poate si altfel? Am observat ca se schimba greu vitezele dupa ce se incinge in zona schimbatorului (se simte daca ating mocheta din imprejurul schimbatorului). Vreau sa vad ce se intampla acolo eventual sa lubrifiez mecanismele alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu probleme la cutia de viteze la un g4 1.6 16v AZD.Imi intra greu in marsarier, intra-ntaia si a doua,dar cand e masina oprita intra normal fara sa agate ceva. Cam asta e senzatia ca agata ceva si nu pot sa bag in viteza.Cateodata incerc de 3 4 ori sa schimb viteza pana intra.A mai avut cineva problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costelzb, azi am fost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema destul de neplacuta a aparut si la mine din pacate :) ca orice om mai trebuie sa mergem si cu spatele ...aici e problema ..Dau marsarier si imi agata.Nu vreau sa fortez, mai calc o data ambreiajul si incerc din nou, intra dar cu greu agatand parca de ceva.Am patit sa intre chiar si fara nici o problema fara sa ma stresez .Intr-un cuvant "o apuca"Ce sa fac ?

Sa ma consolez ca toate fac asa si ca nu e nici o problema sau ca ar trebui sa ma duc la un service sa rezolv problema .

Ce e de facut ?

Cu stima BILA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am sa incerc sa umblu la timoneria de sub schimbator. Multumesc colegului sveck78 ptr informatie. Eu cred ca, incalzindu-se in acea zona de sub schimbator imi afecteaza timoneria, schimbatorul miscandu-se foarte greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Salut,

Se pare ca am intrat si eu in rindul celor cu probleme la cutie, sau ambreiaj, sau ce o fi. Cu alte cuvinte ieri fiind la tara, nu am de lucru si fiind vreme frumoasa ma apuc si spal motorul, dar asa consistent, peste tot. La plecare spre casa observ la un moment dat in timp ce bagam a IIIa se tureaza puternic motorul si am constatat ca nu intrase in viteza. Trec cu vederea si imi zic ca mi s-a parut.., dar nu dupa mult timp constat ca la a IIIa si a Va maneta schimbatorului mi se agata undeva pe la jumatatea cursei. Azi ma trezesc de dimineata si dau cu WD40 toata timoneria , cabluri parghii. Totusi la drum mi-a mai facut figuri, chiar la viteza si in special in viteza a IIIa. Masina are 150000. Sa se fi dus placa de presiune, discul de ambreiaj? Nu vibreaza si nu fluiera. Ca sa bag in viteza trebuie sa calc din nou ambreiajul. Mi-a mai facut citeva figuri si inainte dar doar la marsarier, dar nu am dat importanta. Cam ce ar trebui sa fac?

Eu m-am gandit la urmatoarele masuri, in urmatoarea ordine:

1. inlocuire ulei cutie

2. reglaj timonerie

3. verificare tampoane motor (cel de la cutie, respectiv acea bieleta anticuplu schimbind-o saptamina trecuta)

4. verificare ambreiaj - daca se poate?

Ce ulei de cutie sa folosesc? Care este costul inlocuirii kitului ambreiaj, disc+placa+rulment?

Multumesc.

Eu am mai patit sa nu intre in viteza I dar foaret rar.

Totusi intr-o zi mi-a venit ideea sa spal motorul si de atunci imi intra tare greu in viteza, mai ales 1a,a3-a si a 5-a.

Cand i-am spus la mecanic de spalarea motorului a spus ca nu are nici o legatura cu asta.

citind aici pe forum tind sa-l contrazic

Ieri pe la prinz am aerisit si ambreiajul cu ocazia inlocuirii totale a lichidului de frina.

Nu am umblat la timonerie sau in alta parte. Ambreiajul l-am aerisit bine, pina cind nu a mai iesit aer deloc pe furtunul transparent, pus peste aerisitor. Dealtfel pentru siguranta, am repetat si azi operatia si nu a mai iesit aer.

Mentionez ca ieri in timp ce ajutorul meu a apasat pe pedala de ambreiaj la un moment-dat aceasta a ramas la podea dar am adus-o cu mina in pozitia initiala si am continuat aerisirea. In momentul de fata se simte de cum incepi sa apesi pe pedala ca aceasta impinge in pistonul pompei si opune o rezistenta similara cu cea de dinaintea inlocuirii lichidului.

Pentru ca in cursul operatiei, a curs totusi lichid de frina peste carcasa cutiei de viteze, (am mai scapat ceva lichid si atunci cind mai completam in vasul pompei), am turnat temeinic cca. 6-8 litri de apa peste petele de lichid din zona cilindrului receptor de ambreiaj si mai in spate pentru a anihila efectul coroziv al lichidului de frina.

Necazul este ca apoi cind am dat 1-2 ture cu masina ca sa testez succesul operatiei de inlocuire a lichidului de frina am constatat ca imi agata la introducerea in treapta 3, nu intotdeauna dar destul de des lucru pe care nu l-am mai patit pina acum si care a aparut brusc dupa ce am facut cele de mai sus.

Dealtfel si legatura cu cele 2 posturi anterioare la care am facut quote este spalarea cu apa a motorului. Eu nu am dat decit in zona descrisa mai sus iar apa era destul de calda fiindca statuse in masina in soare iar motorul era oprit de cca 2 ore adica nu era fierbinte. N-as crede ca a intrat apa la ambreiaj ca sa-l strice.

Treapta 3 este singura care imi face acum probleme dupa ziua de ieri. Se manifesta ca si cum levierul dupa ce parcurge cca. 1/2 din cursa de la punctul mort catre capatul cursei, se loveste de o piedica si nu trece mai departe decit impins mai tare. Este ca si cum nu nimeresc bine traiectoria. La repetarea manevrei, intra normal in treapta 3. Pe loc intra in toate vitezele fara probleme.

Azi am uns timoneria care la mine este cu cabluri si parca a facut mai rar 1 data sau de 2 ori dar totusi a facut.

Mentionez ca am citit acest topic cap-coada, dar nu am gasit un raspuns exact pentru aceasta problema ci doar cele 2 posturi de mai sus in care si colegii au patit acelasi lucru dupa spalarea motorului dar nu au aparut solutii ulterioare precise de rezolvare.

As regla timoneria dar in topicul respectiv nu mai sunt pozele si fara acestea topicul este total nefolositor.

Se pot recupera cumva pozele ?

Exista oare alte topic-uri cu poze despre reglarea timoneriei cu cabluri ?

Eu nu prea cred ca s-a dereglat timoneria doar pentru ca i-am facut baie cu apa calda si nici uleiul din cutie nu cred ca s-a stricat pentru atita lucru.

L-as schimba si pe aceste dar are cumva cineva poze exacte cu pozitia celor doua busoane de golire si de umplere, fiindca citind tot topicul am inteles ca exista un risc destul de mare ca sa desfaci alt surub in locul celui de golire.

In concluzie ce se poate intimpla daca dupa aerisirea ambreiajului si udarea zonei cilindrului receptor cu apa nu mai intra mereu usor in treapta 3 si ce rezolvare s-ar gasi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Dupa inundatiile de ieri de la Tineretului care m-au prins exact acolo are momente cand nu mai vreo deloc sa intre in a-I-a.Masina este un Golf 4 din 2001 motor 1.4.De cand am luat-o avea o mica problema(nu stiu exact daca e problema pentru ca am auzit foarte multa lume cu Golf-uri ca patesc la fel) si anume nu vrea sa intr in Ia sau intra f greu daca masina este inca miscare.Daca rotile erau oprite intra perfect in viteza.Dar de ieri a inceput ca si pe loc sa nu vrea sa intre.Are momente cand nu vrea deloc sa intre si alte momente cand intre ca in branza.

Ce ar putea sa aiba?Sa incerc sa schimb uleiul de la cutia de viteze,avad in vedere ca are 102.000km si nu a fost schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-17663-1249671863_thumb.jpg post-17663-1249671870_thumb.jpg post-17663-1249671878_thumb.jpg post-17663-1249671883_thumb.jpg

Aveti mai sus modul de reglare a timoneriei cu cabluri (cum este si cazul meu).

Documentele le-am luat tot de aici de pe forum si le-am pus aici fiindca in topicul despre reglarea timoneriei nu se mai vad pozele.

Eu am reglat timoneria ca mai sus, cu mentiunea ca in locul sculei VW pentru blocarea levierului schimbatorului personal am folosit un surub M6x60 care s-a potrivit foarte bine.

In ceea ce priveste rezultatul operatiei nu am simtit nici un fel de imbunatatie spectaculoasa, dar oricum dupa ce unsesem inainte timoneria problema mea expusa cu 2 posturi mai sus, se manifesta mult mai rar astfel incit nu o mai consider neaparat o problema. Poate ca acum sunt si ceva mai atent la schimbarea treptelor si cred ca schimb un pic mai lung, adica las putin schimbatorul la punctul mort.

O seara buna !

P.S.

Nu stiu de ce ultima poza se afla dupa text, eu am intentionat sa fie in continuarea celorlalte, dar sper ca se intelege si asa !

post-17663-1249671886_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Dupa inundatiile de ieri de la Tineretului care m-au prins exact acolo are momente cand nu mai vreo deloc sa intre in a-I-a.Masina este un Golf 4 din 2001 motor 1.4.De cand am luat-o avea o mica problema(nu stiu exact daca e problema pentru ca am auzit foarte multa lume cu Golf-uri ca patesc la fel) si anume nu vrea sa intr in Ia sau intra f greu daca masina este inca miscare.Daca rotile erau oprite intra perfect in viteza.Dar de ieri a inceput ca si pe loc sa nu vrea sa intre.Are momente cand nu vrea deloc sa intre si alte momente cand intre ca in branza.

Ce ar putea sa aiba?Sa incerc sa schimb uleiul de la cutia de viteze,avad in vedere ca are 102.000km si nu a fost schimbat?

la fel face si la mine,tot dupa ce am trecut prin baltile de alaltaieri..pareri?a intrat apa in carcasa ambreiajului?si de ce face numai in viteze 1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pozele alea le-am văzut şi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

noul golfulet 1.4 se incapataneaza sa intre in prima viteza.

cand e rece motorul intra fara probleme, dar cand se incalzeste, intra mai greu uneori, trebuie sa bag a 2`a si apoi 1`a sa intre fara sa o fortez.

daca o "imping" mai tare, intra din prima cand e motorul incalzit.

taicamiu zice ca ar fi discul de ambreiaj.

si tin sa-i dau dreptate, pentru ca nu caraie nicio viteza, nu huruie, toate vitezele intra perfect, nu se simte nimic cand pleaca de pe loc, cand schimb la viteza mare, e ireprosabila din punctul asta de vedere.

plus ca au mai fost probleme la microbuzele pe care le avem la firma, mai multe iveco-uri si sprintere, si exact asta a fost problema, intrau greu unele viteze, si numai dupa ce schimba discul era ok. Un alt motiv ar fi faptul ca a fost mecanic la navrom galati si la autoturisme in tineretea lui, dar s-a lasat dupa 90`

ma rog, incheind offtopicul as dori sa stiu daca ati mai avut experiente de genul acesta, pentru ca nu este ceva iesit din comun "intratul greu intr-o treapta"

cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila ai schimbat uleiul din cutie ? Totodata daca stie tatal tau ca masina are probleme cu ambreiajul, e bine sa-i schimbi kitul. E vreo 600 ron, cam scump, dar nu e de joaca.

Asa si la mine cand e motorul cald. Intra mai greu in 1 si 2 si parca loveste in ceva cand ii dau 3.

Cand e pe liber si motorul rece, atunci cand o verific (daca e scoasa din viteza), cu miscari usoare stanga-dreapta se misca foarte usor, iar cand e motorul cald se misca foarte greu, parca e mai mult intepenita.

Oricum eu am probleme cu rulmentul, probabil si discul de ambreiaj, deoarece cand calc pedala se aude un scartait lung si usor cat timp e apasata. Acum de vreo luna incoace se simte un miros de incins in interior si ma gandesc ca numai am ulei la cutia de viteze.

Voua va intra foarte usor in viteza 1 din 2 cand sunteti in mers? La mine intra foarte greu in viteza 1 daca am viteza mai mare de 20-30 km/h.

Am intrebat asta, deoarece unii zic ca le intra foarte usor din 2 in 1 in timpul mersului. Ma gandesc ca depinde si cu ce viteza mergi ca sa intre usor din 2 in 1.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca nu se aude nimic, nu miroase nimic, si am facut teste in toate conditiile.

fiind obsedat de singurul lucru care ma deranjeaza la noua masina :)

evident ca voi schimba uleiul in prima instanta, si apoi sa ma gandesc sa pun deoparte din salar pentru un disc de ambreiaj.

dar numai la prima treapta se intampla, restul merg normal, fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel face si la mine,tot dupa ce am trecut prin baltile de alaltaieri..pareri?a intrat apa in carcasa ambreiajului?si de ce face numai in viteze 1?

cred ca era din ciclul `asa face toate` pt ca si-a revenit singura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Mie imi agata din 5 in 4,oare as putea rezolva problema prin simpla inlocuire a uleiului in cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am pus mana pe schimbatorul unui Golf de 1.6 ... si am aflat fara dubiu ca am o problema la schimbator. Al meu se misca foarte greu si intra greu in viteze .. in toate dar parca cel mai greu in tr 1. Curios e ca se misca greu si pe liber daca fac stanga dreapta ... ce poate fii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu patesc la fel.Cred ca uleiul de la cutie trebuie schimbat.

La problema mea de mai sus inclin sa cred ca ar putea fi si de la ambreiaj problema,pentru ca se manifesta dupa ce circul putin cu masina si este ca si cum nu ar debraia complet.

Modificat de StefanV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!