Jump to content
Sign in to follow this  
tonic

Atestarea Vehiculelor Istorice

Recommended Posts

KRAKEN
nu exista alte avantaje materiale din cate stiu eu. doar cel de ordin subiectiv al mandriei personale de a avea un vehicul atestat oficial ca istoric.

...sau nu. :icon_cool: Mi-a confirmat azi, de la primarie, ca cele cu certificat nu mai intra in ,,evidentza'' lor :( ..Ei cauta ,,rable'', adica masini vechi. :blink: Daca au atestat, nu le mai ,,vad'' :rolleyes: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Komissar

"Evidenta" lor ca sa ce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG

ce dragut... am si eu doua rable la fisc dar ce chestie... poa' sa le caute pe domeniul public pana le-o veni acru in gat... nu sunt nicaieri! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
KRAKEN
"Evidenta" lor ca sa ce ?

...ca sa ce, vezi la rrromanism si la ...alea acolo..ce-am scris...

Share this post


Link to post
Share on other sites
lexulescu

Stie cineva daca, si cand se mai organizeaza sesiuni de atestare a vehiculelor istorice in bucuresti sau in tara in aceasta perioada?

Share this post


Link to post
Share on other sites
althomas

In fiecare 15 ale lunii .- dar trebuie sa ai pozele si documentele depuse pana pe 10-12 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
KRAKEN

Bre, ziceti ca  trebuie sa stiu-  ce se face intai

 

-autentificare si APOI se merge la RAR sa scrie in CIV..?? sau... invers, ??

 

itp-ul se face inainte de toate?? se face oriunde sau... numai la RAR..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
althomas

1.Se face poze la tigaie din fata/spate /lateral/ motor/interior - reguli pe RETROMOBIL in pg. jos

2.Se plateste taxa de autentificare = 100 euro daca nu esti membru ; 50 euro daca esti de 6 luni

3.Se trimit scanat la Retromobil + cererea cu descrierea masinii - tipizat in documentele Retromobil

4. Se asteapta raspunsul de la Retromobil  daca sunt OK actele.

 

Dupa ce primesti AUTENTIFICAREA prin posta de la Retromobil, mergi NUMAI la RAR, platesti taxa de 100-150 lei, ca sa scrie in carte mentiunea VEHICUL ISTORIC.

Mergi si la Financiar sa te scoata din evidenta sau bage in evidenta ca neplatitor.

 

Alte detalii :

http://www.retromobil.ro/

Share this post


Link to post
Share on other sites
KRAKEN

..pai.. si nu se mai uita in ea?? cum e, daca e... are/n'are gauri.. ciomuieli,  dinastea... vizionare, parca-i zice... :icon_confused:

 

 

..nu vad in raspunsul tau UNDE intervine informatia esentiala pentru mine- ITP-ul se face INAINTE sau dupa autentificarea de care zici...??? :sly:

Edited by KRAKEN

Share this post


Link to post
Share on other sites
althomas

N-am vazut faza cu ITP-ul.

 

ITP-ul se face inainte de a merge la RAR - asta ca sa nu te puna sa-l faci acolo cand o sa vada ca nu ai.

 

Ptr cei din provincie -AVANTAJ - se face vizionarea de reprezentantul din judet al Retromobilului daca se constata ceva probleme cu masina in poze (prelucrari)

Daca pozele arata bine, ai O.K. -ul.

 

Dupa autentificarea la RAR - iti dai seama ca masina nu poate avea gauri, parbriz spart sau chestii vizibile- iti trece in Carte mentiunea  V.Istoric.

 

Problema e dupa...adica ITP-ul se va face NUMAI la RAR - din 2 in 2 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdanawo

Dar de ce-i o problemă cu ITP-ul? Atât Bruasca mea cât şi IMS-ul meu au fost lăudate pentru starea tehnică ireproşabilă în care se aflau, mai ales din punctul de vedere al frânelor. Aşadar, care-i problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
althomas

La ITP, fiind mai multe statii, poti evita "carcotasii". La RAR, nu ai de ales daca dai de unu care are pretentii de masina noua la una de 50 ani.

Iar chestia cu franele, directia sau altceva d.p.d.v. mecanic, normal ar fi sa fie functionale ptr "your safe".

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdanawo

Ori te faci că nu-nţelegi, ori chiar nu înţelegi. Uite, sunt dispus să merg cu tine de mânuţă la orice staţie RAR din ţară pentru ITP, pentru că, spre deosebire de tine, io nu cer ajutorul altora pentru a-mi îndoi lamele, ci mi le rezolv singur, aşa cum trebuie. Mulţumit cu „safe”-ul tău?

Share this post


Link to post
Share on other sites
althomas

Vad ca tu nu intelegi.Ti-au fost sterse posturile , si au ramas numai discutiile la subiect.

 

Tu crezi ca eu am fost la electrician ca sa indoaie lamelele?

Instalatia electrica la broaste mi-o fac singur.Cand un releu (10) nu e bun, ce sa-i fac ?Mai intreb si pe altii - adica nu pe tine, ca tu esti prea meserias .

Cand am pus releul de Trabant, a mers perfect- direct 7,2V.

DECI, releele probate erau vai de mama lor, ca nimeni nu-ti da (vinde) relee NOI.

 

Oricum, discutia cu tine e foarte constructiva, colegii au ce invata.Adica sa nu-ti raspunda la provocari, ca poate au ceva mai bun de facut.

Poti sa mai scrii ceva, ca sa ai ultimul cuvant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Cred ca ai inteles gresit, toate masinile sunt vizionate de un reprezentant RCR, fie ca sunt din Bucuresti fie ca sunt din tara.

Partea cu retusatul fotografiilor e o tampenie, pentru ca mergi cu masina la RAR si daca ai parbrizul spart, nu stiu ce roti mai mari , etc  nu-ti fac ITP, iar daca il ai nu-ti fac mentiunea pana nu il/le schimbi. Nu am auzit sa aiba nimeni pretentii de "nou"  la un vehicul istoric. As prefera sa vorbeasca cei care au un vehicul istoric dar nu stiu cum se face ca in general majoritatea celor care isi dau cu parerea nu au .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Komissar

Intrebare:    - autovehiculele istorice sunt scutite de acciza nou introdusca? ( de 1 Eur/1cm3 aplicabila motoarelor peste 3000cmc cubi )

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Nu , dar am facut demersurile necesare si speram sa fie scutite 

 

Oricum , daca o sa citesti cu atentie HG-ul o sa vezi ca e platita de "operatorii economici" , arunca un ochi si spune-mi care e parerea ta eu n-am nimic oficial ( cauta documentul dupa "ordonanta guvernului 16/2003" si o sa gasesti un pdf).

Share this post


Link to post
Share on other sites
tipatescu

Exista vreun plan, vreo propunere, ca autovehiculele istorice sa poata achizitiona o asigurare pentru o zi, o saptamana, o luna, trei luni ?

Intrebarea mea are un fundament. Practic aceste autovehicule nu circula permanent, de obicei vara sau sunt scoase de la adapost cu ocazii mai speciale, a paradelor, a intalnirilor (eventual internationale) sau in weekenduri. Ar exista premisele sa le vedem mai des pe unele, astfel si chiar sa impulsionam posesorii sa le aduca la starea la care sa le permita atestarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KRAKEN

Nu cred sa ezixte asa ceva.. ca.. pasiunile se platesc, nu? :icon_confused: ? ca doar nu il ai ,,istoric'' din interes material, no? :sly:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tipatescu

Stiu ca nu exista, sau asa cred, ca nu exista.

Insa in alte tari, in Europa, am inteles ca exista. De aceea intreb daca exista un plan ?

Ma indoiesc ca Tiriac isi plateste asigurarea (RCA-ul) la TOATE masinile lui. O fi avand Casco, ... aia nu imi spune nimic, poate o zgarie vreun lustragiu sau se fumeaza in pavilionul expozitional ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi.s

Buna seara,

Avand prieten care zice ca e profesionist  in domeniu(asigurari RCA)m-am interesat daca exista facilitati pentru masini de epoca iar raspunsul lui a fost ca singurii care ar avea asa ceva sunt  Generali (80 ron/luna).Atunci m-am dus la un dealer de asigurari oarecare si mi-a facut o asigurare pe 30 de zile la Asirom cu 40 ron pe care mi-a controlat-o un politist in trafic si nu a avut nimic de obiectat( cred pe modelul asigurare pt numere provizorii).Singura cerinta a tipului (cel care mi-a facut asigurarea) a fost sa-i arat cartea masinii  si daca are mentiunea <masina istorica>.Sper ac v-am fost de ajutor :RO flag:

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi.s

am uitat sa va spun ca asigurarea pe 30 de zile mi-am facut-o in baza legii care <Singura facilitate e ca puteti face asigurare pe o luna, gasiti detalii pe

site-ul retromobil.ro "Ce trebuie sa stim despre vehiculele istorice">

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristobob

eu platesc vreo 110 lei pe juma' de an. De ce sa dau 80 de lei pe o luna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
retro

Pentru ca nu toata lumea plateste 110 lei pe an. Foarte simplu poti ajunge la 800 de lei pentru o broasca de 1.3, fara sa ai macar bonus malus. De anul trecut s-a schimbat socoteala cu asigurarile si le fac pe grupe de varsta... In cazul asta ar renta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tipatescu

As fi curios unde mai e 110 pe o jumatate de an, cu bonus malus sau cum se cheama, cu categoria cea mai buna de varsta, etc. Parerea mea e ca e de la 250 in sus. In conditiile astea, 40 lei e rezonabil, daca vrei sa o folosesti o luna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri