Jump to content
Sign in to follow this  
tonic

Atestarea Vehiculelor Istorice

Recommended Posts

tonic

cam multe modificari pt a fi vehicul istoric, adica sa fie asa cum a fost cand s-a nascut.....ai putea sa bagi cateva poze cu masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
prepeleac

masina acum nu e modificata dar vreau sa o vopsesc si sa ii schimb una alta si as vrea sa stiu daca accepta asa ceva, daca nu o las cum e ca pana la urma toti vom fi obligati sa le trecem vehicule istorice altfel nu cred ca vom mai circula cu ele!(pararea mea)

oricum boxele si mp3-u sunt pe ea iar scaunele +tapiteria le voi schimba pt ca sunt praf...

dar spune-mi te rog unde as putea sa merg sa ma interesez aici la resita?

sau numa prin mail la bucuresti sau sa vorbesc cu colegu retromobil e si broscuta??

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broscarul amator

Doar o parere, nu sunt in masura sa analizez lucrul asta...Daca schimbi scaunele cu unele de alta marca, daca vei gauri tabla sau fetele de usi pentru boxe si mp 3, daca pui eleroane sau alte chestii din astea masina nu va fi acceptata. Lucrurile cu caracter ireversibil nu sunt acceptate. Pentru celelalte mai exista intelegere.Desigur se accepta lucruri ca trecerea de pe 6 pe 12V, alte cauciucuri ca sunt greu de gasit dimensiunea originala, sau trecerea de pe dinam pe alternator. Mai multe amanunte cred ca poti afla daca te adresezi direct la rcr sau lui retromobil e si broscuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

brosc amat are dreptate. tapiseria poti sa o schimbi insa scaunele nu prea mai ales daca implica modificari ireversibile. chestii de eleron orice de aspect exterior, chiar si roti de aliaj sau mai late NU.

In resita nu stiu daca va veni vreodata comisia RCR...asa ca este cam greu.....doar cu poze si asta doar orientativ, urmand probabil sa faci tu o deplasare in cel mai apropiat oras de resita in care exista vreo manifestare/intalnire RCR...

Vorbeste si cu retromobil e s brosc

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan

Se mai aude ceva cu atestarea? Ma refer la masinile care au participat la vizionarea RCR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

este mai de durata

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Certificatele se elibereaza in cursul saptamanii viitoare.

Ref modificari urmatoarele nu au nici o legatura cu vehiculele istorice : gemurile fumurii, instalatiile audio pentru a caror amplasare tai panouri/caroseria, neoanele, eleroanele de orice fel si alte accesorii cu exceptia celor vandute in perioada de fabricatie a masinii, flansele , rotile care nu se aprope ca varsta de masina, scaune de la alte modele.

Daca nu rezisti tentatiei de a modifica nu e nici o crima insa nu te mai gandi la masina ca la un vehicul istoric.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergiup

oameni buni... caz pur teoretic: am mp3 player si boxe pe o polita in spatele banchetei din spate. mp3 playerul il scot si pun radio orig cam in 5 minute iar polita o scot din masina. atunci care e treaba cu mp3 playeru?

daca ma duc la comisie cu radio orig si masina e ok imi da hartia. si pe urma ma duc aks si pun mp3 player inapoi. o sa vina comisia sa faca sondaje periodice sa vada daca tin radio sau nu in masina???... deja cadem intr-o alta extrema.

Hai fratilor ca ne aberam deja.... una e un eleron, aripi latite, si alte minuni si alta e cand circuli cu 185 /15 si ai in garaqj 155/15 si le pui in 30 de minute pe masina(chit ca eu circul cu 155 dar altii nu). de la schimbari ireversibile pana la face caz pt un mp3 player e distanta mare de tot.

si o intrebare: eu primesc acest atestat si masina intra in patrimoniu. eu peste 10 -15 ani sau cand o veni vremea poate vreau sa o vand unui neamt de exemplu? voi putea sa o vand? (pe asta care o am acum nu as vinde-o oricum dar imi pun problema unei a doua masini pe care intentionez sa o cumpar si poate in viitor ma voi hotara sa o vand).

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Nu intra in nici un patrimoniu stai linistit .

Eu, cel putin, nu aberez, citeste atent, daca tai masina sa-ti pui instalatie audio E O PROBLEMA, cum ai descris tu lucrurile e cazul fericit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MishuL

Intre-bare (cazul "coshmarului" meu): mashina destul de nefericita, reparatzii de amploare la carapace, dar podele "de fabrica" si nimic modificat fatza de aspectul original in afara de 12V cu dinam original in loc de 6V- poate trece? Repet, voi avea de sudat mult, schimbat praguri, podele, dar in final va fi identic cu originalul, mai putzin diverse suduri vizibile daca cotrobai pe sub preshuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergiup
Nu intra in nici un patrimoniu stai linistit .

Eu, cel putin, nu aberez, citeste atent, daca tai masina sa-ti pui instalatie audio E O PROBLEMA, cum ai descris tu lucrurile e cazul fericit.

nu era vorba de cineva anume care se abereaza ci de idei in general. nu am nominalizat pe nimeni si nici nu faceam referire la ceva anume. hai sa nu o luam personal ca nu asta e ideea. ziceam pur si simplu de ideea in sine ca un mp3 player sau 2 boxe puse pe o bucata de lemn ar putea dauna originalitatii masinii.

.... si daca doreste cineva putem dezvolta subiectul (civilizat) nu numai legat de asta ci si de multe alte schimbari reversibile 100% fara a afecta masina intr-un fel sau altul. de exemplu faptul ca acum am pe masina un motor de 1600 boxer aircooled cu aprindere electronica originala VW dar in maxim o ora pot monta motorul de 1200 original fara nici un fel de problema. nu vad de ce nu as beneficia de ceva cai putere in plus si a scuti un motor care are 46 de ani de atata munca. ar fi pacat sa ajung cu un motor de 46 de ani la faza in care nu pot sa ii mai fac nimic caci uzura este mult prea avansata. iar prin schimbarea blocului motor cu unul chiar si din acelasi an nu cred ca rezolv problema pentru ca nu imi inlocuieste motorul cu care masina a iesit pe poarta fabricii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic
Intre-bare (cazul "coshmarului" meu): mashina destul de nefericita, reparatzii de amploare la carapace, dar podele "de fabrica" si nimic modificat fatza de aspectul original in afara de 12V cu dinam original in loc de 6V- poate trece? Repet, voi avea de sudat mult, schimbat praguri, podele, dar in final va fi identic cu originalul, mai putzin diverse suduri vizibile daca cotrobai pe sub preshuri...

va iesi o masina restaurata dar nu in stadiul 2 ci probabil in 3. daca respecta cei 30 de ani si daca pastrezi forma originala si elementele origfinala, chiar daca nu are toate cutele refacute (ca cele din fabrica) la podea, nu este o problema. ideea este sa nu ii sudezi eleron de exemplu sau faruri de BMW sau stopuri de VW alt model sau sa ii faci Faltedach sau trapa (daca masina in aniui respectivi nu a avut). Si in final sa straluceasca frumos vopseaua si cromurile si sa iti fie drag sa te uiti la ea si sa o tratezi ca pe un bibelou...atentie un vehicul istoric nu il hartanesti de nevoie zi de zi in trafic (dar asta oricum nu este cazul tau..ca tu probabil ca o sa ai mai multe vehicule istorice cand vor fi gata restaurate...parca si forduletul se incadreaza si niste motociclete ceva..)

Certificatele se elibereaza in cursul saptamanii viitoare.

cei din provincie le vor primi cu posta? sau altfel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MishuL

Asta cu cromul chiar n-ash avea cum s-o rezolv. Am bare cromate, neruginite, dar nu mai sunt lucioase ca la mama lor, cel mult pot incerca sa le lustruiesc cu pasla sau mai shtiu eu ce...

Dupa cum am spus, podelele le inlocuiesc cu podele "de fabrica" nu cu tabla de frigider.

Cu Fordul lucrurile stau altfel, pragurile sunt facute de mine in uzina la abcant iar podelele vor fi din tabla de Fram, sau, daca voi putea, din tabla noua, decapata, de 1,5 mm grosime.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

cromul parca iesea ca nou cu cif..frecat bine...apoi dat cu silicon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Pentru a fi vehicul istoric, dupa legea romana nu dupa bunul nostru plac, trebuie ca modelul sa fie scos din fabricatie de mai mult de 30 de ani, in concluzie motorul poate fi inlocuit cu unul care in anul de fabricatie al sasiului se monta pe masina respectiva. Restul sunt pareri , si chiar daca pe unele le inteleg, unde e lege nu e tocmeala, discutam de pomana. Nici o autoritate FIVA din lume nu certifica ca vehicul istoric o masina modificata, noi incercam sa punem stacheta cat se poate de jos, insa exista totusi o limita. Exemple cu lucruri acceptate exista : aprinderea electronica, alternator in loc de dinam, 12v in loc de 6v, elemente de far neoriginale dar care cad perfect, semnale montate pe masini care nu aveau constructiv asa ceva, doua stergatoare la cele care aveau unul singur, sistem de stropire a parbrizului la cele care nu au asa ceva, amvelope cu dimensiuni usor modificate fata de original. ETC - ATENTIE , MONTATE IN ASA FEL INCAT FORMA MASINII SA NU FIE ALTERATA, ADICA NU DAM GAURI DE SEMNALE IN ARIPI. In general sunt lucruri care tin de siguranta si de buna functionare a masinii, cum sunt centurile, intrerupatorul general de curent, introducerea sigurantelor fuzibile multiple (unele instalatii au 1-2 pe toata masina), becuri cu puterile acceptate in prezent, filtre suplimentare, si ca sa fie si interlocutorul nostru multumit , orice instalatie audio pentru montarea careia nu trebuie sa dai gauri (de orice marime) suplimentare in masina .

ATRAG ATENTIA ASUPRA ANVELOPELOR FARA CAMERA, cred ca f multi le folositi pe jante care nu au fost proiectate pentru asa ceva, este EXTREM DE PERICULOS, mai ales la o masina cu motor si tractiune spate ( VW , DACIA 1100, R10, Fiat 500/600/850 ....) , in lipsa inelelor interioare de retinere a talonului care apar la jantele moderne, riscati DEZLIPIREREA ANVELOPEI , mai ales cand executati pe beton slalomuri sau alte manevre in forta.

In concluzie nu conteaza ca avem motorul original si ca il putem monta intr-o ora, vehicul istoric inseamna o masina pe care o conservam pentru interesul ei ....istoric, adica asa cum a iesit pe poarta fabricii, nu inseamna o masina veche pe o updatam ca pe un PC pentru a concura cu modelele actuale. Inseamna o masina care exprima o fila din istoria automobilismului, si pentru interesul ei cultural, ca obiecte de patrimoniu (tehnic universal si nu ala la care se gandea colegul nostru - suntem in UE asa ca nu vad care mai e problema cu exportul ) i se permite sa mai circule desi polueaza , i se fac anumite facilitati fiscale, tocmai pentru a incuraja cat mai luti oameni sa conserve aceste masini. Ganditi-va la un pensionar care pastreaza de 3 generatii un BuicK '41 cu motor de 8 (opt) cilindri in linie, si care a primit o nota de plata la impozit de 30 si ceva de milioane ? Nu cumva e un impozit pe pasiune ? Se poate cumva compara masina asta care circula 2-300 km /an si care are o putere de doar vreo 70 CP, cu vreo masina actuala de 300 CP care circula zilnic, de aceeasi capacitate ? Era normal sa se faca ceva pentru aceste masini care au supravietuit comunistilor, desi consumau ratia lunara de benzina mergand spre si dispre PECO. Meritul celor care le intretin si le-au pastrat desi le putea vinde afara pe bani frumosi este in fine recunscut, statul acordand un mic ajutor prin scutirea de imposit, asa e peste tot in tarile UE si nu numai.

Cred ca va inchipuiti ca daca nu vom corecti cu noi insine e posibil ca acest sprijin sa dispara, si astfel vor avea de suferit adevaratii colectionari, ceea ce nu e de dorit. La prima masina cu 20 de boxe in ea, care circula zilnic , cu motor nou, jante din Turcia si spoilere facute de artizani locali, DAR ARE STATUT DE VEHICUL ISTORIC, o sa inceapa problemele. Sper sa intelegeti de ce in unele cazuri vor exista si masini care nu vor primi certificatul, pentru ca cine are o masina cat de cat originala dar o foloseste zilnic, o parcheaza cat e anul de lung in spatele blocului (riscand ca ea sa fie vandalizata dar si degradarea) si incearca in fiecare zi s-o faca sa para moderna prin modificari, nu are nici o legatura cu subiectul discutiei noastre, vehiculele istorice.

Edited by RETROMOBIL e si broscuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG
ATRAG ATENTIA ASUPRA ANVELOPELOR FARA CAMERA, cred ca f multi le folositi pe jante care nu au fost proiectate pentru asa ceva, este EXTREM DE PERICULOS, mai ales la o masina cu motor si tractiune spate ( VW , DACIA 1100, R10, Fiat 500/600/850 ....) , in lipsa inelelor interioare de retinere a talonului care apar la jantele moderne, riscati DEZLIPIREREA ANVELOPEI , mai ales cand executati pe beton slalomuri sau alte manevre in forta.

din 1955 VW echipeaza autoturismele sale si cu jante pentru tubeless :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

esti 100%sigur ca toate jantele dupa 55 sunt tubeless? eu am impresia ca jantele pe care le am eu (in 5 gauri) nu ar avea protuberanta aceea de care zice Bogdan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MishuL

S-ar putea ca omul sa aiba dreptate, si eu am observat ca depresez muuult mai greu anvelopele la jantele de la duba si de la Ford, si intr-adevar au un mic rebord pe interior....

Oricum, dezlipirea nu cred sa apara decat in caz de eforturi laterale f mari date de viraje stranse luate cu viteza mare sau alte giumbushlucuri, ori eu nu practic.

La Trabi nu am acele protuberantze dar n-am avut deloc probleme, iar la broashte n-am nimic tubuletz....

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergiup

hmmm.... :D ... de unde trag eu concluzia ca punand motorul orig de 1200 masina mea ar deveni vehicul istoric... caci nici macar nu am monat mp3 player sau boxe. iar restul reperelor sunt 90% originale (am 12 volti pe ea ce e drept)... interesant...

repet ceea ca am mai spus odata: luand in considerare eforturile care s-au depus pana acum pentru pastrarea masinii in familie si in starea ei actuala nu ma voi sustrage de la plata impozitelor si taxelor nici daca masina v-a primi statut de vehicul istoric. nu asta este scopul urmarit in incercarea de a obtine acest statut. asta daca ma voi horatra sa incer sa obtin acest statut bineinteles...

legat de export maisna mea cu siguranta nu va fi exportata si nici macar vanduta. daca a stat 38 de ani in familei va mai sta cel putin atat timp cat traiesc eu pentru ca valoarea ei sentimentala depaseste orice valoare financiara.

tot ceea ce am scris in celelalte posturi era legt doar de faptul ca exista unele schimbari care se pot aduce masinii si care sunt reversibile 100%. nici intr-un caz nu ma gandeam ca o masina, indiferent de vechimea ei ar putea obtine acest statut cu eleroane, spoilere si alte accesorii indiferent daca unt un kitch sau sunt cu bun gust si mi se pare normal sa fie asa. la faza cu o masina de valoare a carei impozit este de 1000 de euro sunt perfect de acord indiferent de situatia financiara a detinatorului dar in alta ordine de idei sunt convins in proportie de 80% ca un pensionar oarecare nu stie din pacate de existenta RCR si mai mult ca sigur va vinde sau radia acest automobil din pacate. spun asta pt ca un pensionar, in special cei din provincie nu are acces la internet iar de existenta RCR e f putin posibil ca a auzit din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG
din 1955 VW echipeaza autoturismele sale si cu jante pentru tubeless :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
luciliuss

Dar pentru cei care nu sunt din Bucuresti, ce posibilitati sunt pentru atestarea masinilor lor ca vehicule istorice? Am vazut pe situl RETROMOBIL, ca multi membri au masini nefunctionale in stare de conservare sau in curs de restaurare! In aceeasi situatie ma gasesc si eu, asa ca desi sunt foarte interesat sa-mi omologhez masinile ca masini istorice, nu ma pot deplasa in Bucuresti, in conditii de siguranta, decat cu platforma! La o asemena apriga dorinta, se poate gasi o rezolvare? :D Fac precizarea ca sunt mai mult decat interesat sa-mi pastrez masinile in starea lor originala!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bubnoff

mai oameni buni,

ca de obicei treaba e impartita (in cazul de fata in doua bucati):

bucata unu care se manifesta cam asa: retromobilul a obtinut o chestie (chiar misto) de la statul roman si anume scutirea de impozit pe baza de certificat de masina istorica. acuma, victoria e firava deocamdata, statul roman se poate intoarce oricand sa zica: "pai ce spanak de masina istorica e aia cu care te dai in fiecare zi si are mp3 si jante aloiaj? ia ca ma doare la spate de certificatele voastre si nu va mai dau nimic !". naspa...zicem noi, naspa zice si retomobilul, mai ales ca si-a pus in cap sa mai obtina si una-alta de la statul roman pe viitor. si atunci retromobilul isi ia toate masurile de precautie in faza asta, ceea ce inseamna: chiar daca sunt modificari reversibile, nu primesti ceferticatul ! get it?:) iar chestiunea se sustine in fata publicului prin discursuri de tip "valoarea culturala si istorica; file din istoria automobilismului..etc". in felul asta se protejeaza retomobilul. si, conform nick-ului "Retromobil e si broscuta", teoretic ne protejam si noi.

bucata doi se manifesta altfel: daca ai ocazia sa participi la o atestare de vehicul istoric constati, pe langa partea cu jante&mp3 la care esti "flituit" din start, ca atestarea se face pe principii cu doza mare de subiectivism. ma voi explica in cele ce urmeaza, folosind exemple concrete de la atestarea din ianuarie:

- pufi68 - karmann cabrio- refacut cu manutza lui - lipsa ornamente, capace de roti+bara fatza - neadmis - motiv: lipsuri realitatea: avem mai putin de 5 cabrio in tzara. asta nu conteaza?

- neneavictor - broasca '58 - refacuta cu manutza lui - detaliata pana in cele mai mici amanunte conforme cu anul '58 - neadmis - motiv: luneta spate&stopuri neconforme cu originalul - realitatea: masina e mai mult decat conforma, detaliata pana la repere aftermarket din perioada respectiva, cu look absolut incantator, neconformitatea reala: prezenta semnalelor fata la o broasca cu semafoare.

- tonic - broasca '63 - refacuta la oldtimer proiect la cheie - capota spate '67 - admis (nu la editia asta) - motiv: "stim ca are capota '67 punct" - realitatea: proprietarul n-are nici o vina, proiectul a fost la cheie, dar daca e facuta la oldtimer e ok chiar daca are repere aiurea.

asa ca doza de subiectivism e mare, nu va asteptati sa vedeti o comisie care ia notite, face poze, consulta ceva manuale de specialitate sau documente dupa care delibereaza, mai degraba o comisie de amici veniti sa-si dea cu parerea despre masini, sa faca un pic de gargara cu proprietarul gen "n-ai basca - ba am!" si sa dea un verdict verbal pe loc gen :"nu prea te cunosc deci nu prea garantez pt tine" sau "te cunosc, esti d-al nostru, las' ca te pui tu pe picioare".

atestatorul retromobil, singurul atestator FIVA din romania la ora actuala, are chestii bune, chestii nasoale si chestii subiective.

asa ca, dupa parerea mea, nu mai parlamentati pe forum apropo de cum e una si cum e cealalta pentru ca e ca la examen: te prezinti, poti sa fi si un pic bata, daca vrea profu te trece, daca nu, nu ! :P that's life!

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG

revin si precizez - informatia postata anterior era prea vaga - citat din memorie :banghead: dintr-un articol de pe flat4ever - plus ca raspunsul corect il aveam la mine in batatura :lol:

http://rrtech.lx.ro/s_dir-pages/jante_otel.html

din 1967 s-a introdus tubeless pe vw-euri - singurele modele istorice echipate cu tubeless din fabrica ar fi, deocamdata, doar vw 1302 (1970-1972) si sparkaefer (1968-1972) - neclar daca modelul de granita 1966-1967 a beneficiat si el de jante tubeless - aici sa ne confirme posesorii de jante cu sloturi - niq_ro, victori si valee - in tabelul atasat zice ca nu, tot cu camere

jante_otel.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
victori

Ale mele sunt oentru tubless. Dovada o poza.

Nu se vede prea bine dar in zona gauri pentru supapa este dreapta.

post-23-1171284934_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergiup
asa ca, dupa parerea mea, nu mai parlamentati pe forum apropo de cum e una si cum e cealalta pentru ca e ca la examen: te prezinti, poti sa fi si un pic bata, daca vrea profu te trece, daca nu, nu ! :) that's life!

:banghead:

deci avand in vedere ca am carcotit un pic pe tema vin in toamna... :lol:

Edited by sergiup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri