Jump to content
Sign in to follow this  
tonic

Atestarea Vehiculelor Istorice

Recommended Posts

tonic

Pentru membrii care au vehicule retro care pot fi incluse in categoria de vehicule istorice (conform legii) si care sunt interesati sa oficializeze faptul ca detin un vehicul istoric voi posta periodic aici informatii despre datele inspectarii si atestarii vehiculelor de catre Retromobil Club Romania.

Rog adminul sa faca sticky acest topic pt. a fi mai usor de gasit de catre cei interesati.

Atestarea vehiculelor istorice

RETROMOBIL CLUB ROMANIA, Autorititate Nationala F.I.V.A., organizeaza sambata 27 ianuarie la ora 10:00 la Bucuresti, prima sesiune de atestare a vehiculelor istorice din 2007.

Inspectia vehiculelor la avea loc in parcajul de la intrarea in Strandul Tineretului (Str. Standului - zona Arcul de Triumf - acces din Bd. Marasti) in intervalul 10:00-11:00.

Posesorii de vehicule istorice care doresc obtinerea Atestatului de Vehicul Istoric (AVI) sunt rugati sa se prezinte cu automobilele in locatia amintita avand asupra lor o copie fata-verso a Cartii de Identitate a Vehiculului (CIV) precum si declaratia pe proprie rapundere .

declaratia se poate descarca de pe situl RCR

http://www.retromobil.ro/stiri/stiri.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
charlie

Principala problema la VW Type 1 este cum determini daca se incadreaza la conditia cu 30 de ani de la scoaterea din productie:

dupa denumirea comerciala: (Model 1200, 1300, 1500, 1302, 1303, cu S fara S cu L etc ...)

dupa generatia declarata de producator: (beatle, superbeatle, new beatle)

dupa alte criterii.

Cine ne poate ajuta cu lamuriri?

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

In nici un caz dupa denumire, asta e o chestiune comerciala. E vorba de iesirea din productiei a variante/generatiei respective, moment in care producatorul schimba seria/codul de caroserie/sasiu.

In concluzie, daca un model s-a fabricat pana in 1985 , dar a existat o varianta cu o motorizare speciala , fabricat doar 1975-1977, acesta varianta se considera ca poate fi atestata ca vehicul istoric, cu conditia sa aiba o serie de sasiu diferita de restul, lucru care se intampla in 99% din cazuri.

Exista cataloage in care poti verifica aceste lucruri, va recomand sa va inscrieti pe site-ul

http://www.edidomus.it/autoclassiche/avvio.cfm

Era mai simplu sa se mearga pe vechimea in sine a masinii, dar doar varianta asta a fost acceptata, decat nimic am zis multumesc, in 2002 pentru prima data dup[a povestea cu 8 ani se puteau importa si inmatricula masini de colectie .....

Edited by RETROMOBIL e si broscuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
harciogu

3 intrebari:

1:exista un tarif perceput pt autentificare/inspectie?

2:masinile recunoscute ca istorice cu acte in regula trebuie sa fie/sa se inscrie ca membre retromobil/acr?

3:25 de ani vechime (ca in statutul retromobil) sau 30 ca in ORDIN nr.1.700 din 12 octombrie 2005 http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp..._text?idt=67299 ?

Edited by harciogu

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

cred ca scrie clar aici:

Vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecut

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergiup
Din cate am inteles (dar il las pe retromobil e si broscuta sa dea detalii oficial) daca vrei sa obtii atestatul de vehicul istoric nu trebuie neaparat sa te inscrii ca membru in RCR.

mi se pare normal sa nu existe obligativitatea de a fi membru. ar fi culmea ca o HG sa te oblige sa te inscrii intr-un club, ascoiatie sau orice altceva. faptul ca RCR reprezinta autoritatea FIVA in RO e alta treaba. este exact ca si cum pt a lua CIV-ul tre sa te asociezi cu RAR-ul :D .sau gresesc? pt respectivul atestat se plateste o taxa ca si cea pt vt sau pt civ, talon, etc.

este mai mult decat normal sa fie la latitudinea fiecaruia daca doreste sau nu sa fie membru al vreunui grup, club, asociatie, federatie samd. daca se indeplinesc sau nu conditii. asa ca fiecare e alege daca vrea sau nu sa fie membru pe undeva si abia ulterior ar trebui sa se puna problema daca intruneste sau nu conditiile de inscriere in acel ceva.

sincer RCR de aici de la mine de mai departe (fara sa fi avut cu ei contacte, intalniri, certuri, orgolii discutii, simaptii si antipatii) pare sa fie o "chestie" sa zic asa super ok care pana una alta face ceva pt bunicile pe care unii dintre noile avem, conducem, ingrijim, iubim. asa ca pana una alta eu zic ca macar sunt organizati daca nu altceva. si poate ar fi un exemplu bun de urmat :D . acum ca fiecare cerc are oameni si oameni, ca unii sunt intr-un fel si altii altfel e alta discutie. un lucru e cert: oamenii s-au organizat (bine), au actiuni si asta e important. cand exista makr putina organizare si fiecare mai lasa de la el si mai lasa din orgolii, pot lua nastere lucruri frumoase. remember OS 2006? :D.

Edited by sergiup

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

eu o sa vin acolo cu broscuta daca este frumos afara...doar asa de parada (ca nu vin sa iau atestatul)...vreau ca broscuta sa se intalneasaca cu alte surori de ale ei (care ma gandesc ca or veni pe acolo).

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

1. OBTINEREA ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC NU ESTE CONDITIONATA DE APARTENENTA LA RETROMOBIL CLUB ROMANIA.

2. ATESTATUL ESTE GRATUIT PENTRU MEMBRI CLUBULUI IN CAZUL MASINILOR INMATRICULATE/RADIATE.

3. PENTRU CEI CARE NU FAC PARTE DIN CLUB O SA EXISTE O TAXA (PROBABIL 50- RON) EA VA FI STABILITA LA ADUNAREA GENERALA DIN FEBRUARIE.

PANA ATUNCI TOTI CEI CARE SOLICITA ATESTATE SE INSCRIU LA PUNCTUL 2.

4. PENTRU INSCRIEREA IN CIV LA RAR SE PLATESTE O TAXA DE 78 RON

5. DUPA DEPUNEREA CERERII LA ADM FINANCIARA SCUTIREA ESTE OPERATA DIN LUNA URMATOARE

6. STATUTUL DE PE SITE ESTE CEL DIN 2003, UN VIRUS A STERS MULTE SECTIUNI DE PE SITE SI WEBMASTERUL A GRESIT CAND A REFACUT MATERIALELE. INCARCAND STATUTUL VECHI. IN STATUTUL 2005 CARE O SA FIE DISEARA PE SITE APAR 30 DE ANI, A TREBUIT SA FACEM ACEASTA MODIFICARE PENTRU A RESPECTA LEGEA.

7. IN FINAL VA TREBUI SA APARA MENTIUNEA SI IN TALON, CARE TREBUIE PRESCHIMBAT. MOMENTAN INSA NU FOLOSESTE LA NIMIC. O SA FOLOSEASCA DACA OBTINEM SCUTIREA DE TAXA DE DRUM SAU SE INTRODUC INTERDICTII DE CIRCULATIE IN ORASE.

Edited by RETROMOBIL e si broscuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

un amanunt care poate fi folositor unora. Odata ce ai parcurs etapele si ai trecut de RAR si s-a inscris in CIV mentiunea de vehicul istoric atentie....ITP se va face de acum incolo doar la RAR (in Bucuresti - Grivita).

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

RAR-ul nu e o sperietoare pentru nici o masina in buna stare, cred ca e interesul fiecaruia sa mearga cu o masina care are frana si directie. Verificarile se fac la nivelul anului de productie, mai ales la noxe. Oamenii sunt draguti si chiar le face placere sa lucreze asemenea masini. Tin minte ca atunci cand am mers cu M-ul pe drum mi s-a ars un bec de frana, nu s-a legat nimeni de asta. In alta ocazie mi s-a recomandat sa mai reglez frana de mana, sau sabotii pentru a frana echilibrat. Asa ca RAR-ul nu e Baba Cloanta . Cine restaureaza/intretine corect o masina primeste de la RAR numai aprecieri, nu am auzit pana acum ca vreo masina din RETROMOBIL CLUB ROMANIA sa fi fost respinsa la RAR, asta tine desigur si de masina cu care te prezinti. Exigenta e aceeasi la toate unitatile acreditate de RAR, iar baietzii care mai fac revizii naspa s-au rarit, ar trebui sa ne bucure asta, e spre binele tuturor participantilor la trafic, scade riscul ca vreo taraba revizionata "prieteneste" sa-ti faca praf munca de cativa ani, ca sa nu zic de cazul in care dai coltul, dupa care sa primesti RCA-ul autorului pe care scoti cateva sute de lei., daca scapi.

Edited by RETROMOBIL e si broscuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
TZepeSH

asa si daca eu am cateva dracovenii in plus de genu aripi evazate si piele in interior si geamuri electrice asa e ca nu ma primesc? masina mea nu mai are 30 de ani? mentionez ca motorizarea e aceeasi fara nici o schimbare etc.

Edited by TZepeSH

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

eu as zice ca nu....pt. ca nu mai este ca originalul ci este modificata (sau daca vrei tunata) este din alt film....deci poti sa incepi sa o tunezi si la alte componente..motor aprindere injectie etc...sau revii la original (ceea ce personal nu cred ca vei face).

Share this post


Link to post
Share on other sites
TZepeSH

evident ca nu o sa revin la orginal. dar nu mi se pare corect ca pt cateva modificari neesentiale sa nu fi admis. masina tot din 74 e. ar insemna ca daca iti pui mp3-player si 4 boxe nu te mai primesc. tot tuning e si asta, nu mai are casetofonul original... parerea mea :banghead: sau cum au unii pleoape la faruri. sau vopsea in 2 culori sau cate si cate se mai pot gasi. bine, la mine nici nu ma gandeam ca ma accepta, ca o sa fie multe alte chestii. da ziceam in principiu.

Edited by TZepeSH

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

daca pleoapele sunt ca in anii respectivi este tuning insa "istoric" daca vreti (vintage).... Insa aripi latite si geamuri electrice nu stiu daca erau pe atunci....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Komissar

Hmm... deci in principiu, maine langa strandul Tineretului o sa fie o adunare de oldtimere :banghead: ... o sa trec p-acolo , ca pieton din pacate ( :banghead: - motivele sunt multe si complexe ) si imi iau si foto camera cu mine :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

O pleoapa si un casetofon sunt modificari reversibile, modificarea caroseriei nu intra la capitolul asta ca si geamurile, sunt operatiuni de amploare care implica modificarea serioasa a unor piese originale (elemente de caroserie, refacerea fetelor de usi de usi , renuntarea la manete, implantarea unor butoane). Pleoapele le poti purta cand te plimbi de placere iar la un concurs le demontezi in 5 minute, nu afecteaza originalitatea masinii, fiind un montaj care nu presupune nici macar o gaura in plus pe masina. Daca tu ai folosit insa niste aripi produse in perioada anilor 70, omologate de vreun producator, sau omologate in fisa de competitie a masinii, e o alta discutie. Trebuie sa intelegeti ca orice e facut de mana omului, din placerea de a personaliza o masina, nu poate f considerat original. E daca vreti o competitie a nervilor tari, cine rezista sa nu-si bage manuta in masina, sa o faca mai "cool" are un vehicul istoric, cine nu, are un vehicul pe care si-a pus amprenta, care vorbeste despre imaginatia lui , laudabile ambele situatii dar cum am mai zis nu poti sa mergi si calare si pe jos in acelasi timp.

Edited by RETROMOBIL e si broscuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

adaug si eu cateva poze de la eveniment, chiar daca bogdan a pus pozele in celalalt topic.

27012007018.jpg

27012007017.jpg

27012007016.jpg

27012007015.jpg

27012007.jpg

27012007001.jpg

27012007002.jpg

27012007003.jpg

27012007004.jpg

27012007005.jpg

27012007006.jpg

27012007007.jpg

27012007008.jpg

27012007009.jpg

27012007010.jpg

27012007011.jpg

27012007012.jpg

27012007013.jpg

27012007014.jpg

adaug si eu cateva poze de la eveniment, chiar daca bogdan a pus pozele in celalalt topic.

27012007018.jpg

27012007017.jpg

27012007016.jpg

27012007015.jpg

27012007.jpg

27012007001.jpg

27012007002.jpg

27012007003.jpg

27012007004.jpg

27012007005.jpg

27012007006.jpg

27012007007.jpg

27012007008.jpg

27012007009.jpg

27012007010.jpg

27012007011.jpg

27012007012.jpg

27012007013.jpg

27012007014.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

M-am ramolit, mai ales dupa o tura in M-ul fara geamuri la usi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Komissar

Vroiam sa vin si eu ... din pacate azi aveam programat un examen ( inceput de sesiune :salut: ) la ora 11... imi permiteam sa vin la 10 si sa intarzii putin - de dimineata m-a sunat un coleg si mi-a zis ca de fapt exeamenul s-a mutat la 10 :D - am trecut pe langa Strandul Tineretului pe la aprox. 9:40... venisera doar 3 masini la ora aia - un Aro M461 , un Mercedes si o Skoda...

Am tras cateva poze... din pacate n-am putut sa stau mai mult de 10 minute ... chiar mi-este ciuda :screwy: - sunt nou p-aici pe forum si speram sa intalnesc si sa fac cunostiinta si cu niste formisti.

Here are the pictures:

...

...

.

post-8329-1169911377_thumb.jpg

post-8329-1169911392_thumb.jpg

post-8329-1169911451_thumb.jpg

post-8329-1169911464_thumb.jpg

post-8329-1169911487_thumb.jpg

post-8329-1169911542_thumb.jpg

post-8329-1169911554_thumb.jpg

post-8329-1169911594_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic

au fost de pe aici mai multi si cu masini si fara....eu, neneavictor, pacman, rares (dana77), si nu mai stiu acum cine.....daca va mai aduceti aminte scrieti aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Telcean
O pleoapa si un casetofon sunt modificari reversibile, modificarea caroseriei nu intra la capitolul asta ca si geamurile, sunt operatiuni de amploare care implica modificarea serioasa a unor piese originale (elemente de caroserie, refacerea fetelor de usi de usi , renuntarea la manete, implantarea unor butoane). Pleoapele le poti purta cand te plimbi de placere iar la un concurs le demontezi in 5 minute, nu afecteaza originalitatea masinii, fiind un montaj care nu presupune nici macar o gaura in plus pe masina. Daca tu ai folosit insa niste aripi produse in perioada anilor 70, omologate de vreun producator, sau omologate in fisa de competitie a masinii, e o alta discutie. Trebuie sa intelegeti ca orice e facut de mana omului, din placerea de a personaliza o masina, nu poate f considerat original. E daca vreti o competitie a nervilor tari, cine rezista sa nu-si bage manuta in masina, sa o faca mai "cool" are un vehicul istoric, cine nu, are un vehicul pe care si-a pus amprenta, care vorbeste despre imaginatia lui , laudabile ambele situatii dar cum am mai zis nu poti sa mergi si calare si pe jos in acelasi timp.

Nu stiu numele tau dar am o intrebare...am un mercedes 280s din 1970,poti sa imi dai detalii si anume mai exact cand au incetat productia la masina asta ca nu gasesc nicaieri pe net?Vreau sa il inscriu ca este tot pe numere de Washington fiind adus din state.Mersi deocamdata

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonic
Nu stiu numele tau dar am o intrebare...

Bogdan il cheama. poti baga o poza aici? sau mai bine trimite intrebarea pe mail la retromobil (ca tot Bogdan citeste mailul si raspunde daca are timp sa raspunda la toate...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Telcean

Poze nu am inca...o sa fac

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

La Mercedes ultima serie care se inscrie e botul de cal, asa ca raspunsul in cazul tau e da.

Share this post


Link to post
Share on other sites
prepeleac

daca eu as vrea sa-mi inscriu masina la vehicul istoric unde ar trebuii sa merg in resita?

daca ai roti mai late si moderne dar tot pe 15 si trecute in cartea tehnica te accepta?

daca ai schimbate scaunele fata+toata tapiteria sunt probleme?

daca ai un eleron mic ?

un mp3 player + boxe?

in declaratie scrie sa nu ai modificari la motor, directie...

Edited by prepeleac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri