Jump to content

Atestarea Vehiculelor Istorice


tonic
 Share

Postare recomandată

Stiu , din lene asa le zic eu la toate non broastele vremii. Descarca fisa de pe site si cand ne vedem sa iei atestatul mi-o dai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • AUTOMOBILIA

    36

  • tonic

    26

  • MikeRG

    12

  • sergiup

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

brosc amat are dreptate. tapiseria poti sa o schimbi insa scaunele nu prea mai ales daca implica modificari ireversibile. chestii de eleron orice de aspect exterior, chiar si roti de aliaj sau mai late NU.

In resita nu stiu daca va veni vreodata comisia RCR...asa ca este cam greu.....doar cu poze si asta doar orientativ, urmand probabil sa faci tu o deplasare in cel mai apropiat oras de resita in care exista vreo manifestare/intalnire RCR...

Vorbeste si cu retromobil e s brosc

cu scuzele de rigoare nu sunt deacord ca schimbarea scaunelor sunt mod ireversibile- eu am schimbat scaunele si oricand pot pune scaunele originale,fetele de usi, utativa pe structura metalica , sunt gauri pt dif. si multe alte chestii- chiar si motorul se poate schimba fara a modifica ireversibil mas. spun asta in cunostinta de cauza. Am lucrat intr-un service din Austria reconditionari mas vechi si nu au fost acestea criteriile pentru a stabili o masina istorica- eu cred ca se vorbeste despre originalitate ceiace o face valoroasa sau mai putin valoroasa- dupa catalog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

broscuta are o mare particularitate..se preteaza foarte bine (sau daca nu ma insel...cel mai bine) pt a se tuna. este in asa fel facuta incat o mare parte a partilor componente se pot demonta si monta altele cu intentia de tuning lasand optiunea sau posibilitatea de a monta la loc reperul original (fara interventii majore - gen sudura etc).

ideea unui vehicul istoric este a unui vehicul care a fost pastrat sau restaurat dupa ideea si planurile cu care a iesit el din fabrica in anul nasterii. Nu inteleg ce este asa de greu de inteles despre conceptul de vehicul istoric. sa fie ca la de mama lui...

daca ne apucam sa schimbam totul si sa circulam cu masina zi de zi si apoi odata pe an sau la 2 sau 5 ani punem totul la loc ca sa ne vada RCR sau RAR sau vreun control de la fisc sau mai stiu eu ce...???? deja suntem foarte departe de ideea de a conserva pastra restaura o masina cxa sa arate cum era ea "pe vremuri".

Faptul ca RCR/Retromobil e si br mai face concesii si mai inchide un ochi pe ici pe colo este datorita situatiei din tara noastra (ma refer la posibilitatile majoritatii propietarilor de vehicule de a tine si mentine in circulatie o a doua masina veche, la cat de putine sunt masinile care se ridica la nivelul vehiculelor istorice din alte tari si cum arata masinile care sunt mai vechi si s-ar preta la aceasta categorie) este laudabil dar poate fi si periculos prin scaderea in general a calitatii si implicit a imaginii pasionatilor sau clubului de vehicule de epoca/istorice.

Daca ati avut ocazia sa participati sau macar sa vizitati un eveniment cu vehicule retro organizat in alta tara intelegeti ce vreau sa spun.

O sa caut niste poze de la o intalnire de oldtimere care se petrece anual in aceeasi perioada in acelasi loc in elvetia.

HPIM1636.jpg

HPIM1637.jpg

HPIM1639.jpg

HPIM1641.jpg

HPIM1643.jpg

HPIM1645.jpg

HPIM1646.jpg

HPIM1647.jpg

HPIM1648.jpg

HPIM1653.jpg

HPIM1652.jpg

HPIM1650.jpg

HPIM1649.jpg

HPIM1658.jpg

HPIM1657.jpg

HPIM1656.jpg

HPIM1655.jpg

HPIM1654.jpg

HPIM1663.jpg

HPIM1662.jpg

HPIM1661.jpg

HPIM1660.jpg

HPIM1659.jpg

HPIM1668.jpg

HPIM1666.jpg

HPIM1665.jpg

HPIM1664.jpg

HPIM1634.jpg

HPIM1633.jpg

HPIM1632.jpg

HPIM1631.jpg

HPIM1630.jpg

HPIM1628.jpg

HPIM1627.jpg

HPIM1626.jpg

HPIM1625.jpg

HPIM1624.jpg

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o intrebare, poate putin deplasata. Incep de la numele de "Vehicol Istoric".

Dupa cum spunea si Tonic, broscuta e o buna baza de tuning, poate cel mai tunat model din istoria automobilului. Numerosi tuneri cu un cuvant greu de spus in industria auto au inceput cu tunarea brotacelor (ex. Karman, EMPI, Okrasa, etc).

Inca din anii `60 era comun sa apara pe strazi broscute cu elemente Porsche (faruri, jante, accesorii motor), broscute tunate de proprietari care nu aveau bani disponibili ca sa cumpere un autoturism performant, reusind sa ridice performantele unui automobil "pentru popor" aproape de performantele unor autoturisme sportive cu pedigree.

In acest sens detin articole de presa, imagini, cat si retete de tuning clasic.

Multe din aceste inovatii au fost preluate in productia de serie da catre VW, ca sa nu mai spunem ca si numele a fost preluat pt a boteza aratarea aia numita de ei, fara inspiratie, New Betlle.

Daca la o inspectie in vederea obtinerii certificatului de automobil istoric se prezinta o broscuta care reprezinta tuningul anilor 60, in concordanta cu anul de fabricatie, aceasta se poate numi "automobil istoric"? Face parte din istoria marcii, nu?

Alt exemplu vine de aici din Brazilia unde una din cele mai invidiate broscute este cea pe care pilotul de F 1, Fitipaldi si-a inceput cariera sportiva in cursele "Formula VW". Acest autoturism are "numere negre" (asa se diferentiaza aici un autoturism certificat ca si clasic de restul autoturismelor), si nu trebuie sa mai spun ca pe aceasta masina au fost aduse modificari serioase, de catre echipa lui de curse, pt a scoate un maxim posibil din motorul de 1600.

Deci ramane intrebarea mea, daca credeti de cuvinta sa se poata inregistra un brotac tunat in stricta concordanta cu etaloanele si tehnologia timpului respectiv, ca "Automobil Istoric".

[

post-5838-1171539662_thumb.jpg

post-5838-1171540106_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mai bine nu ma bag in discutia asta, desi m-as baga :huh: , pt ca daca spun ca eu sunt adeptul originalitatii, imi sare lumea in cap. daca-i vrei sa zici despre o masina ca e masina istorica sau de epoca, apoi musai sa fie la forma si accesoriile originale, adica exact asa cum a iesit pe poarta fabricii. parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mai bine nu ma bag in discutia asta, desi m-as baga :D , pt ca daca spun ca eu sunt adeptul originalitatii, imi sare lumea in cap. daca-i vrei sa zici despre o masina ca e masina istorica sau de epoca, apoi musai sa fie la forma si accesoriile originale, adica exact asa cum a iesit pe poarta fabricii. parerea mea

Da, si eu sunt de aceeasi parere :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa aberez putin. Masina mai veche de 30 de ani cu totul original pe ea nu gasesti, asta-i clar. Materialele se uzeaza, e un fapt, si trebuie inlocuite.

Eu am exemplu real. In vama a ramas blocat un split mai mult de 40 ani. Masina a fost vanduta la o licitatie, dupa lunga sedere in garajul vamii.

Ca un aspect, cine a cumparat-o a trebuit sa se intereseze la fabrica de culoarea originala pt ca aceasta nu mai putea fi deslusita. Fabrica a raspuns ca masina a plecat din fabrica nevopsita, doar preparata in vederea vopsirii! Se pare ca era un obicei al timpului sa iti vopsesti masina la culoarea preferata aunci cand catalogul original de culori nu iti raspundea gusturilor pesonale. Nu mai trebuie sa spun ca tapiteria si tot ce era de cauciuc era putred, iar motorul, bineinteles gripat.

Acum intreb, asta intradevar era o masina 100% originala, ar trebui sa i se dea certificat, nu? Eu cred ca nu, poate un certificat provizoriu, pana ce se restaureaza cu materiale cumparate azi.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu , din lene asa le zic eu la toate non broastele vremii. Descarca fisa de pe site si cand ne vedem sa iei atestatul mi-o dai.

Pai eu cand am venit la atestare am dat si hartiile de inscriere in RCR ;) . Sunt acolo toate ;).

Stiu , din lene asa le zic eu la toate non broastele vremii. Descarca fisa de pe site si cand ne vedem sa iei atestatul mi-o dai.

Pai eu cand am venit la atestare am dat si hartiile de inscriere in RCR ;) . Sunt acolo toate ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B - Daca ai predat fisa e ok.

Termenul de vehicul (atentie nu cu o) acopera tot de la motorete la camioane, daca ne referim strict la automobile putem spune si automobil istoric.

O masina e istorica prin vechime, originalitate dar si prin faptul ca a participat la competitii, teste, expozitii sau ca a apartinut unei personalitati, mai cu seama din domeniul automobilismului, a fost prina/ultima produsa etc. Daca ne referim al masina lui Fitipaldi, e clar ca ea este considerata un vehicul istoric in forma in care a fost ea utilizata in competitii, si chiar daca nu a supravietuit fizic , o masina preparata dupa specificatiile respective, sa zicem dupa notitele marelui pilot sau de catre mecanicul lui de atunci , automat e un vehicul istoric. Daca e chiar masina originala e un monument national in Brazilia, nici nu se mai gandeste cineva la FIVA iar daca ai zice ceva rau despre ea cred ca nu ti-atr fi tocmai placut. Daca o persoana face o masina dupa aceste specificatii , folosind piese din perioada respectiva, respectand absolut toate caracteristicile , incepand cu culoarea si terminand cu tipul de filtru de aer folosit, poate spera sa obtina certificatul de vehicul istoric, mie greu insa sa cred ca o sa avem astfel de solicitari. Totusi daca vor exista parerea mea e ca numai un specialist extern, cu mare experiante, ne poate spune cum stau lucrurile, in concluzie daca masina va obtine , la una din intalnirile de broaste externe, certificat FIVA, problema e rezolvata. Nu confundati acest lucru cu faptul ca in revista x din anul 196y a aparut o poza cu o broscuta modificata radical de atelierul Z , daca copiati aceste modificari nu obtineti un vehicul istoric si o chestie caruia ii putem spune replica. F rar o replica e acceptat ca vehicul istoric, exista replci fabricate in serie in anii 70 care desi au vechime nu sunt considerate vehicule istorice. Problemele sunt f complexe si mi-e teama ca ne departam de realitate. Realitatea e ca vehicul istoric inseamna masina originala . Si aici trebuie sa contrazic, exista masini de 30-40 de ani 100% originale si in f putine cazuri (la noi ca afara sunt multe ) chiar si masini antebelice 100% originale. E o chestiune de nervi, poti alege sa termini masina intr-un an , in cinci sau in zece, depinde si de raritatea modelului, ideea e sa ai , repet, nervii tari, sa rezisti tentatiei de a da rasol si sa iesi cu masina pe strada doar cand consideri ca nu mai sunt sanse sa mai gasesti piesele care inca iti lipsesc. Dupa 5-10 ani poti incepe sa adaptezi. Asa procedeaza restauratorii si asta ii diferentiaza de cei care fac simple reparatii, se cheama ca esti restaurator daca tintesti originalul si lucrezi la fel ca si fabricantul.

Modificarile de care vorbiti si faptul ca broasca ea fost si a ramas subiectul nr 1 de tuning, vine din perioada in care lucrurile astea se facea pe masini de 10-15 ani vechime, carora diversi artizani le cresteau valoarea/frumusetea prin mici artificii, le individualizau ca sa iasa din marea masa de broscute, sa atraga atentia, astazi tot mai multi merg spre original si tot mai putini spre tuning, totusi pentru ca s-a fabricat in milioane de exemplare, multi inca le mai modifica . Discutam de cel mai vandut automobil de pe planeta. Eu unul nu am nici o problema cu cei care modifica broaste, modelul nu e pe cale de disparitie, ma infurii insa pe cei care modifica de ex ARO M461. Am o problema in momentul in care incearca sa ma convinga ca au un vehicul istoric, ca sa ai asa ceva , AM MAI ZIS CHESTIA ASTA DE 55598979879798732 ORI, trebuie sa iti infrangi elanul creator si sa lasi masina asa cum a fost fabricata. Daca vrei sa uimesti prin exercitii de tuning nu e nici o problema dar uita de notiunea de vehicul istoric.

O sa va prezint in topicul fara broscute cum am plecat cu un bord 100% neoriginal la o masina antebelica produsa in 2864 de exemplare si am reusit dupa 5 ani sa am totul original, ma iertati dar in cazul broscutelor se gasesc aproape toate piesele in cataloage, de ce trebuie sa facem concesii , eu nu-mi dau seama ? A , daca veniti cu o antebelica la care nu ai cum sa mai gasesti decat printr-o minune un far sau un stop original si s-a adaptat ceva similar, fara sa se traforeze caroseria, sigur ca exista intelegere , altfel cu cat masina e mai moua sau mai comuna cu atat exigenta tinde spre 100% original.

Si inca ceva, noi traim in Europa, mergem pe linia europeana, peste ocean lucrurile sunt mai relaxate. Mai mult in Romania sunt f multe masini de 30 de ani care inca mai circula pe strazi, daca vrem sa deosebim o masina veche de un vehicul istoric, e bine sa ne concentram si sa tindem spre perfectiune, altfel riscam sa facem o parada in care sa avem masini mai rele decat cele pe care le vom intalni in traficul cotidian, asta nu e o poveste S-a intamplat la un moment dat cu un 850, e drept acum vreo 7-8 ani, discutia dintre proprietari a fost o lectie. La un moment dat a oprit langa noi un 850 verzui, l-am mai vazut si recent prin oras, soferul s-a dat jos, a inspectat masinile dupa care s-a dus la cel cu 850 obosit si i-a zis ceva de genul, "eu am masina de noua, o tin in garaj, circul numai duminica cu ea, si nu am curaj sa ma prezint cu ea la o asemena parada, tu cu taraboanta asta ce cauti in coloanA asta de masini impecabile ?" Nici n-am apucat sa aflu cum il chema pe cel cu 850-ul , venise pt prima data, dupa ce am plecat la prma intersectie a disparut, primise o lectie. Eu zic sa ne autocenzuram ca sa nu primim astfel de lectii.

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni,

si mie mi s-a parut ca Romania seamana putin cu Elvetia. De fapt, daca te urci pe acoperisul halei din Balotesti poti vedea usor Zurich-ul.

Si, avand in vedere raportul de aprox.1000masini la 7milioane de locuitori din Elvetia fata de aprox.500masini la 22 milioane de locuitori in Romania, mi se pare ca trebuie sa ne indreptam atentia asupra calitatii autovehiculelor si nu asupra cantitatii. Decat sa avem 1000 in stare relativa mai bine sa avem 100 bec, iar restul....Remat?

Deci, sa spunem un NU hotarat modificarilor, fie ele si reversibile !

LE: am senzatia ca sunt un pic offtopic dpdv al conceptiei scriitorilor de p-aici. Dar promit sa mai iau odata la citit regulamentul FIVA, sa vad daca chiar sunt offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a ajuns si la pagina 6... la voi se mai vad literele pe tsatatura? ca la mine incep sa se stearga... acu serios vorbind, vorbe fara rost. ResiB a explicat in n-shpe ori, noi am atacat pe alte parti si tot asa. propun sa se vada un regulement ceva pe aici si sa inchidm topicul. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a intamplat la un moment dat cu un 850, e drept acum vreo 7-8 ani, discutia dintre proprietari a fost o lectie. La un moment dat a oprit langa noi un 850 verzui, l-am mai vazut si recent prin oras, soferul s-a dat jos, a inspectat masinile dupa care s-a dus la cel cu 850 obosit si i-a zis ceva de genul, "eu am masina de noua, o tin in garaj, circul numai duminica cu ea, si nu am curaj sa ma prezint cu ea la o asemena parada, tu cu taraboanta asta ce cauti in coloanA asta de masini impecabile ?" Nici n-am apucat sa aflu cum il chema pe cel cu 850-ul , venise pt prima data, dupa ce am plecat la prma intersectie a disparut, primise o lectie. Eu zic sa ne autocenzuram ca sa nu primim astfel de lectii.

ce-mi plac mie lectiile astea de viata!

hai sa va mai zic una, mai misto.

esti la prima masina cumparata, vai de fundul tau dar cu idei in cap si dorinta-n suflet, te opresti si tu cu "taraboanta" ta langa o adunare de retro si vine un tovaras retromobilist care-ti pune un bocanc pe cap si-ti zice: "ce cauti bai aici, nu vezi ca noi suntem frumos imbracati iar tu esti in zdrente? Hai, fa pasi!"

Parca suna mai realist decat "romanta optcincizeciului pierdut"

Hai, cine a patit-o (intr-o forma sau alta), mana sus :blink:

aaa, si daca tot suntem la povesti va mai zic una: absolut intamplator am nimerit la checkpointul de la Marriot al raliului Germania-Egipt. pentru a va face o imagine asupra masinilor din competitie, accesati www.retromobil.ro sectiunea foto. pe scurt, mureai incet si in agonie. toate erau masini scumpe si foarte scumpe, vechi si foarte vechi, forjate pana la loc comanda de proprietari care chiar se bucurau de ele. buuun, si eu cu al meu mercedes amatat m-am strecurat tiptil in parcare langa ei:). ei, dragii mosului, desi soferii condusesera toata ziulica acele masini nu foarte confortabile, erau plini de praf si vai de ei, s-au uitat la 'taraboanta' mea, ne-am strans mainile, am facut poze si ne-am bucurat impreuna ca niste copchii tampiti, desi nu ne cunosteam unii cu altii.

si mai stiu povesti de la intalniri retro, mai de la mine, mai din auzitelea, numai bune de "amortzit" copiii, dar s-a facut tarziu, si e timpul sa ne culcam pe-o ureche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni,

si mie mi s-a parut ca Romania seamana putin cu Elvetia. De fapt, daca te urci pe acoperisul halei din Balotesti poti vedea usor Zurich-ul.

Si, avand in vedere raportul de aprox.1000masini la 7milioane de locuitori din Elvetia fata de aprox.500masini la 22 milioane de locuitori in Romania, mi se pare ca trebuie sa ne indreptam atentia asupra calitatii autovehiculelor si nu asupra cantitatii. Decat sa avem 1000 in stare relativa mai bine sa avem 100 bec, iar restul....Remat?

Deci, sa spunem un NU hotarat modificarilor, fie ele si reversibile !

LE: am senzatia ca sunt un pic offtopic dpdv al conceptiei scriitorilor de p-aici. Dar promit sa mai iau odata la citit regulamentul FIVA, sa vad daca chiar sunt offtopic.

e si acesta un punct de vedere care se justifica in conditiile de RO. Insa ar insemna automat sa ajungem la ce mentiona Retromobil e s br...vom scadea standardele si vom ajunge sa avem la parade masini mai "jegoase" decat cele care circula pe strada uzual. Eu personal nu imi doresc acest lucru, ci imi doresc ca atunci cand vin la o parada RCR (chiar si doar ca spectator) sa ma simt la fel de bine cum m-am simtit ca spectator in Elvetia.

si nu in ultimul rand m ie nu mi-ar fi fost rusine sa particip si eu acolo cu oricare dintre masionile mele clasice...as fi facut sigur o impresie buna (mai ales ca as fi fost singurul participant din europa mijlocie si de est.....)

Cred ca fiecare ar trebui sa se autocenzureze...cum bine a zis "R e s b"...atunci am scapa de discutiile interminabile pe acest subiect. Din pacate pana acum din aceste discutii eu personal am avut foarte multe de invatat din ce a scris "R e s b" (chiar daca il cunosc personal de multi ani) insa restul discutiilor = non value added = waste...

inchidm topicul. :D

topicul a fost deschis de mine in ideea de a anunta aiuci in mod public datele cand se va face vizionarea vehiculelor de catre RCR...pt. ca cei care detin un vehicul si doresc sa certifice ca este istoric sa stie cand sa se programeze pt. atestare.

deci topicul NU TREBUIE INCHIS...scopul lui nu este de a dezbate discutii si de a ne pierde timpul cu "non value added" ci de a ajuta comunitatea de broscari.

In momentul in care nu vor mai fi amamtori printre cei de aici topicul cred ca va trebui inchis ca sa nu degenereze in cine stie ce polemici ...si sa ne pierdem timpul...avand in vedere ca masini originale probabil ca nu vor mai fi....

ce-mi plac mie lectiile astea de viata!

hai sa va mai zic una, mai misto.

esti la prima masina cumparata, vai de fundul tau dar cu idei in cap si dorinta-n suflet, te opresti si tu cu "taraboanta" ta langa o adunare de retro si vine un tovaras retromobilist care-ti pune un bocanc pe cap si-ti zice: "ce cauti bai aici, nu vezi ca noi suntem frumos imbracati iar tu esti in zdrente? Hai, fa pasi!"

Parca suna mai realist decat "romanta optcincizeciului pierdut"

Hai, cine a patit-o (intr-o forma sau alta), mana sus :D

mai frate...nu inteleg cum un om care este nascut chiar in aceeasi zi cu mine poate sa aibe atata perseverenta in sens distructiv/acid.

Nu ma intereseaza deloc sa citesc in ACEST topic frustrarile tale personale legate de experientele cu masinile tale (care de fapt nu stiu cum arata). daca crezi ca te ajuta cumva sa arunci cu venin in RCR poti sa o faci in alt topic. daca vrei deschide un topic intitulat "sa aruncam cu kkt in RCR" si sunt convins ca va fi foarte populat cu dezbateri ale tuturor ale caror masini nu se ridica la o stare cat de cat acceptabila pt. parada sau vehicul istoric..oricum aceste masini sunt mai multe decat cele originale si bine intretinute atat tehnic cat si la aspect.....

ROG MODERATORUL SA ELIMINE DISCUTIILE off topic si care nu fac sa aduca invrajbire...nu are rost sa ne pierdem timpul cu chestii din astea. avem o singura viata si mai bine o dedicam pasiunilor noastre (fiecare cu ce ii place...tuning, restaurare spre original, hot rod, top chop etc etc).

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general cand te prezinti la un eveniment trebuie sa te inscri , sa te prezinti si f important, sa respecti regulile casei. Recunosc ca intr-un anumit moment mi-au sarit sigurantele , cand posesorul unei broscute super tunate a parcat masina in mijlocul adunarii si s-a apucat sa dea interviuri, in direct pe TV. NU SUNT F CONVINS CA STIA CUM SE CHEAMA NICI CLUBUL NOSTRU NICI EVENIMENTUL. E dreptul organizatorilor sa permita sau nu prezenta unei masini , in cazul respectiv la o expozitie de vehicule istorice. O masina care nu arata perfect mai e cum e dar una modificata, prezentat in acest context, are un efect ucigator pt imaginea unui club de vehicule istorice. CLUBUL ARE SI O SERIE DE SPONSORI CARE DORESC CA IMAGINEA LOR SA FIE ATASATA UNOR VEICULE ISTORICE NU UNOR MASINI UZATE SAU TUNATE. Recunosc ca judecand la rece, respectivul broscar e o persoana f simpatica si probabil nu si-a dat seama de toate astea, nu era insa nici locul nici momentul sa-si prezinte masina. Acum daca comunitatea broscarilor o sa trimita pe viitor cai din astia troiano-tunati pentru a testa nervii membrilor RCR spun la modul cel mai sincer ca e o greseala si o mare pierdere de timp.

Ideea e sa stie fiecare in ce directie merge si sa se prezinte cu masina acolo unde ea se incadreaza in peisaj. Eu unul cand am participat prima data la un astfel de eveniment, m-am dus pe jos, am discutat cu organizatorii, am vazut ce se cere, ce conditii trebuie sa indeplineasca masina , am lucrat un timp la masina si cand am crezut ca e ok m-am prezentat. Am vazut oameni care vin cu masini murdare la aceste expozitii, chiar cu cate o portiera infundata, o aripa in grund, fara un far . etc. Problema nu e ca vin ci ca insista ca masina lor sa participe la eveniment. Am vazut si oameni care au parcat de o parte, au cerut pemisiunea sa participe si atunci cand masina corespundea au primit ok-ul . E o chestiune de bun simt zic eu. Sigur ca poti poza si in victima, vezi doamne masina e ok dar sunt niste tirani in RCR care iti dau un sut in fund de placere , ca sa te umileasca. Nu stiu insa la ce te ajuta, masina ramane tot o epava, si esti absolut penibil cerand majoritatii cu masini ok sa te accepte. Parerea mea e ca cei care procedeaza asa se pun singuri intr-o situatie penibila.

Mi se pare corect sa-ti anunti prezenta la un eveniment, chiar si in momentul in care el debuteaza dar normal e s-o faci cu ceva timp inainte , sa trimiti cateva fotografii cu masina si in general sa ai respect fata de tine, cei din jur si masina pe care pretinzi ca o iubesti. Daca cineva iti spune politicos ca ar trebui sa mai lucrezi la masina pana s-o prezinti la un eveniment al vehiculelor istorice nu mi se pare ca te jigneste, vrea doar sa te ajute sa reusesti cat mai repede sa te alaturi clubului. Insitenta unoara de a impune niste masini neconforme drept vehicule istorice eu unul nu o pot accepta, insa acestia au tot dreptul sa-si manifeste pasiunea, in forma care pe ei ii multumeste, in alta parte. Un club privat organizeaza evenimente pentru membri si invitatii sai. Incepand din acest an la evenimentele organizate de R.C.R. se va putea participa doar cu vehicule istorice atestate. Restul pot veni insa vor fi parcate in mod distinct. Cine vrea sa se prezinte, sa vada daca masina sa e conforma, o poate face cu ocazia sesiunilor de atestare. In acest fel protejam imaginea clubului si buna dispozitie din cadrul evenimentelor. La sesiunile de atestare putem discuta, aducand argumente si nu povesti din copilarie, cei care se prezinta trebuie sa raspunda la intrebari si sa incerce sa aduca o minima documentatie, pentru a ajuta munca comisiei de atestare care nu e mama Omisa sa le stie pe toate, care vrea in mod sincer sa-i ajute, dar nu poate certificat legata la ochi. Fiecare isi cunoaste, in principiu , bine masina, dar trebuie sa recunoasteti ca uneori fiecaruia ne scapa diferite amanunte. E posibil ca unele masini sa fie rechemate la atestare, de ex avem un caz cu un ARO M461 care dupa serii pare 1974-1975 iar in acte apare M59 ( 1963) . Poate fi o eroare la redactarea cartii , trebuie sa studiem insa totul mult mai amanuntit.

As vrea insa ca cei care chiar nu pot avea o atitudine optimista, care se leaga de tot felul de chitibusuri , care se autovictimizeaza si vad intalnirile cu comisiile de atestare ca un moment in care pot sa-si exprime frustarile si nemultumirile sa traga aer im piept si sa ne caute cand se calmeaza.

Ii asigur pe toti pasionatii de vehicule istorice de bunele intentii ale RETROMOBIL CLUB ROMANIA si consider ca prin tot ce am facut, in proportie de 99%, am demonstrat ca respectam toti pasionatii si toate masinile , fara a face cuiva vreo nedreptate. Pentru restul de 1% vina e impartita intre unele persoane din club si personajele intamplarilor pe care vad ca 1-2 forumisti nu le pot trece cu vederea, e problema lor, daca doresc sa ramana vesnic suparati si sa evidentieze numai raul. Eu unul ma feresc de negativisti si pesimisti. Regretand evenimentele respective inca din secunda producerii lor nu stiu ce mai e de facut si nici nu am timp sa ma gandesc, repet cine vrea sa joace rolul suparatului n-are decat, mie imi plac oamenii veseli, care pun umarul sa urneasca caruta, de sfatuitori e mare nevoie insa de cei din categoria celor care pun si in practica planurile si sfaturile. Asa incat ii sfatuiesc la modul cel mai serios pe cei care sunt nemultumiti sa incerce sa fondeze un club si sa demonstreze ca sunt mai buni. Daca o sa reuseasca sa demonstreze ceva, altceva decat posturi interminabile si reprosuri, eu unul o sa fiu primul care o sa le stranga mana . Acesta polemica nu-mi foloseste la nimic, e clar ca orice argument suplimentar e inutil, as fi preferat sa discutam despre masini si restaurare, vad ca e cam greu, asa ca o sa ma limitez la a posta doar informatiile referitoare la atestari.

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atestarea vehiculelor istorice

RETROMOBIL CLUB ROMANIA, Autorititate Nationala F.I.V.A., organizeaza sambata 24 februarie la ora 11:00 la Brasov, a doua sesiune de atestare a vehiculelor istorice din 2007.

Inspectia vehiculelor la avea loc in parcajul de la intrarea in uzina de autocamioane Roman Brasov , Str. Poienelor 5 (zona de iesire din oras, directia de mers spre Bucuresti - DN1, la semaforul de la Mc Donald's virati la dreapta) , in intervalul 11:00-12:00.

Posesorii de vehicule istorice care doresc obtinerea Atestatului de Vehicul Istoric (AVI) sunt rugati sa se prezinte cu automobilele in locatia amintita avand asupra lor o copie fata-verso a Cartii de Identitate a Vehiculului (CIV) precum si declaratia pe proprie rapundere care va putea fi descarcata din 19 februarie de pe site-ul RCR http://www.retromobil.ro/stiri/stiri.htm

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai frate...nu inteleg cum un om care este nascut chiar in aceeasi zi cu mine poate sa aibe atata perseverenta in sens distructiv/acid.

Nu ma intereseaza deloc sa citesc in ACEST topic frustrarile tale personale legate de experientele cu masinile tale (care de fapt nu stiu cum arata). daca crezi ca te ajuta cumva sa arunci cu venin in RCR poti sa o faci in alt topic. daca vrei deschide un topic intitulat "sa aruncam cu kkt in RCR" si sunt convins ca va fi foarte populat cu dezbateri ale tuturor ale caror masini nu se ridica la o stare cat de cat acceptabila pt. parada sau vehicul istoric..oricum aceste masini sunt mai multe decat cele originale si bine intretinute atat tehnic cat si la aspect.....

ROG MODERATORUL SA ELIMINE DISCUTIILE off topic si care nu fac sa aduca invrajbire...nu are rost sa ne pierdem timpul cu chestii din astea. avem o singura viata si mai bine o dedicam pasiunilor noastre (fiecare cu ce ii place...tuning, restaurare spre original, hot rod, top chop etc etc).

Draga Toni,

asemanarea dintre noi doi se refera la ziua de nastere, si cam atat. Daca vom sta vreodata de vorba a-la-long probabil ca vom gasi si altele.

Intre timp, diferenta pe problematica retro dintre noi este de optica si de abordare. Sa explic mai clar: unul a intrat pe usa din fata iar altul a fost trimis dupa tigari. Topicul se refera la atestarea vehiculelor istorice, si nu cred ca sunt non value added discutiile in care impartasesc si altora ce-am mai vazut si experimentat cu membrii retromobil sau cu entitatea retromobil.

Sper ca ai observat din posturile resb ca se face o diferentiere clara intre entitatea (clubul) retromobil si membrii clubului.

Pe aceeasi idee merg si eu dar cu urmatoarea precizare: Membrii Clubului Formeaza CLUBUL!

Nu gust afirmatiile resb gen: " Retromobil face chestii marete, Rossi e varza".

Si iti explic si de ce:

1.)dl. Rossi este VICEPRESEDINTE RETROMOBIL (informatie din www.retromobil.ro sectia membrii).

2.)Retromobil Club, asa cum am precizat in primul post, a obtiunut acea chestie misto de care discutam, si anume scutirea de impozite, o prima protectie a masinilor istorice. Spuneam tot acolo ca se observa faptul ca Retromobil are probabil si alte planuri de viitor in acelasi regim de protectie al masinilor istorice. Probabil, in incrancenarea ta si a lui resb de a elimina toate "elementele turbulente", ati scapat asta din vedere.

Pe cealalta parte, la fel de usor scapati din vedere si faptul ca incidentul de la atestare nu este izolat. S-a repetat la intalniri retromobil, nu numai broscutele au fost flituite ci si alte masini aflate acolo fara intentia de a participa efectiv dar care simteau ca se pot alatura gashtii retro.

Membrii retromobil, persoane din conducere sau nu, au fost cei care s-au considerat jigniti de faptul ca se alatura involuntar si altii gashtii lor spilcuite. Datorita faptului ca tu ai intrat pe usa din fata, n-ai de unde sa stii cum se simte ala care isi ia flitul de la personajele retromobil. Iar daca si tu ai procedat vreodata in stilul asta....mai gandeste-te.

3.)Apropo de "purificarea" parcului auto istoric, imi bagi rapid fraza:"tuning, restaurare spre original, hot rod, top chop etc etc". Si tu si resb scapati insa din vedere un aspect esential: pentru a "purifica" o masina, ea trebuie intai sa existe. Daca voi continuati trendul elitist al masinilor pure, veti avea 100 de masini bec iar restul vor fi la REMAT. Pentru ca proprietarul care are o "taraboanta", un hotrod, un avion, o caruta, va fi marginalizat, impins, culmea!, de catre voi sa se departeze de miscarea retro si in final sa moara singur intr-un colt.

Crezi ca traforarea caroseriei, schimbarea scaunelor, etc omoara masina? NU, asta tine masina in viata, pentru ca proprietarul n-o abandoneaza, din contra, investeste in ea, o tine apta de drum! In final poate va veni altcineva care o va lua, o va restaura si vom mai avea inca o masina istorica!. Dar asta e un proces de durata pe care voi il asteptati peste noapte, cu forta, cu amenintari gen: "vedeti voi, intr-un an nu mai circulati, ia uite in Germania!". Credeti ca modificarile sunt ireversibile? ORICE MODIFICARE ESTE REVERSIBILA ! S-o stiti si voi, daca nu ma credeti mai intebati! Iar resb ar trebui s-o stie cel mai bine, doar s-a apucat sa fabrice piese de steyer.

Concluzie draga Toni:

Diferenta dintre noi este:

tu pui accent pe masina,pe RCR, pe idei mari, eu pun accent pe Om.

Nu uita ca:

Omul conduce masina istorica, nu Retromobil

Omul evalueza masina istorica, nu Retromobil.

Omul jigneste pe alt Om, nu Retromobil

Retromobil e umbrela acestor oameni, iar ei o folosesc asa cum cred de cuviinta.

Daca Oamenii de sub umbrela nu au integritate morala, intelepciune, bunavointa si vederi de perspectiva, oricat de frumos ar suna Retromobil Club Roman, mie tot mi se pare ca falseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

draga bubnof. eu nu pot decat sa raspund ca am vazut nenumarate cazuri in care masini foarte frumoase si sclipitoare si originale ale unor persoane nemembre in club si care au venit la o intalnire RCR au fost apreciate sincer de toti membrii RCR prezenti la acea intalnire.

Pe de alta parte eu nu am avut obrazul nici macar sa apar, daramite sa cer inscrierea in RCR pana in momentul in care masina mea am facut-o sa arate ca noua (adica am facut tinichigeria, vopsitul, am schimbat mocheta si tapiseria la scaune, am inlocuit anumite elemente cromate care nu mai aveau sclipirea dorita chiar daca nu erau ruginite). Este vorba de prima mea masina din categoria oldtimerelor care am mostenit-o de la bunicul meu, care a mers relativ putin cu ea, in rest a stat in garaj mai tot timpul. repet pana nu am pus-o la punct dupa cum vroiam eu sa arate si sa ma afisez cu ea, nici nu intentionam sa apartina masina de acest club deoarece consideram ca nu are rost. eu chiar nu stiam nimic despre RCR, despre masinile sau membrii clubului...ci pur si simplu am descoperit intamplator ca exista un club al vehiculelor de epoca.

cred ca intr-adevar avem o diferenta notabila in ceea ce priveste modul de a privi si de a aborda acest fenomen si cred ca nu are rost sa ajungem la cuvinte ce pot fi jignitoare doar din faptul ca atitudinea fiecaruia dintre noi este diametral opusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

draga bubnof. eu nu pot decat sa raspund ca am vazut nenumarate cazuri in care masini foarte frumoase si sclipitoare si originale ale unor persoane nemembre in club si care au venit la o intalnire RCR au fost apreciate sincer de toti membrii RCR prezenti la acea intalnire.

Pe de alta parte eu nu am avut obrazul nici macar sa apar, daramite sa cer inscrierea in RCR pana in momentul in care masina mea am facut-o sa arate ca noua (adica am facut tinichigeria, vopsitul, am schimbat mocheta si tapiseria la scaune, am inlocuit anumite elemente cromate care nu mai aveau sclipirea dorita chiar daca nu erau ruginite). Este vorba de prima mea masina din categoria oldtimerelor care am mostenit-o de la bunicul meu, care a mers relativ putin cu ea, in rest a stat in garaj mai tot timpul. repet pana nu am pus-o la punct dupa cum vroiam eu sa arate si sa ma afisez cu ea, nici nu intentionam sa apartina masina de acest club deoarece consideram ca nu are rost. eu chiar nu stiam nimic despre RCR, despre masinile sau membrii clubului...ci pur si simplu am descoperit intamplator ca exista un club al vehiculelor de epoca.

cred ca intr-adevar avem o diferenta notabila in ceea ce priveste modul de a privi si de a aborda acest fenomen si cred ca nu are rost sa ajungem la cuvinte ce pot fi jignitoare doar din faptul ca atitudinea fiecaruia dintre noi este diametral opusa.

Toni aici si eu am o parere diferita fata de a ta. Nu ca a ta nu ar fi buna :D. Parerea mea este ca existenta unei asociatii sau club sau cum vrei sa ii spui de masini istorice, vechi.... are ca si prim scop sprijinul acordat de membri intre ei si pentru alti pasionati pentru a mentine si restaura o masina veche. Infiintarea unei astfel de organizati, dupa capul meu, se face pentru a avea acces la informatii, la resurse si tot ce insemna pasiunea de a avea si mentine in viata masini vechi. Altfel ne chinuim de capul nostru fiecare care cum putem mai bine sau nu,mai corect sau nu. Si la sfarsit de ce s-ar mai infiinta o asociatie de genul asta, doar pentru poze....sau intalniri. Se pot face si fara organizare juridica.

parerea mea :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate victor. tocmai de aceea multi pasionati se inscriu la RCR doar ca membru simpatizant mai intai..iar dupa ce isi pun masina la punct devin membrii deplini si platesc cotizatie etc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile sunt simple: la atestare au participat 4 VW, 3 au fost primite si una a ramas in discutie (pe buna dreptate). RCR este un club la care niste oameni si-au adus contributia s-au organizat au realizat multe lucruri pe care nici o organizatie similara din RO nu a reusit. Pe aici se discut de secole de un VW Club nu s-a reusit nimic. RCR a stabilit niste reguli daca vrei sa intri intr-un club, in calitate de candidat respecti regulile si nu faci reguli!!!! Mult timp am crezut ca in RCR nu au loc decat masini cu pret de catalog sau pedigrii mi s-a demonstrat contrariu. Atitudinea unora de acolo e gresita, ResiB si-a cerut scuze pt acestia. Mi se pare suficient.... Cat despre tuning sunt diverse cluburi, gasti, etc care se ocupa cu asa ceva.... Vrei sa-ti macelaresti masina n-ai decat dar nu insista ca-i vehicul istoric. E o masina facuta dupa gustul fiecaruia..... Am fost contra tuningului de cand sunt aici pe forum. Masinile astea merita sa fie restaurate si nu ciobanite! sau dezmembrate sau date la remat! Vrei VW cu motor de golf sau de dacia sau ledulete albastre sau spoilare cielo nu te opreste nimeni dar ala nu-i vehicul istoric. Asa ceva ii jigneste pe cei care si-au cheltuit timpul si banii sa aduca/pastreze masina cat mai aproape de forma initiala. La intrunirea "Antebelum" am apreciat in mod deosebit un mercedes, nu era restaurat dar pastra un aer aparte de vehicul pe care s-a pus patina timpului, eu daca as avea aceea masina asa as pastra-o. Ideea e ca decat sa faci "modificari reversibile" mai bine conservi ceea ce ai. Dl. Mircea incearca pe baza unor poze sa reconstruiasca din nimic o masina VW care a facut istorie ..... iar altii dintr-o masina vor sa faca o panarama si care culmea au pretentia sa fie declarata si vehicul istoric ...... in numele confortului personal si al pasiunilor sale........ :D . Si acum dati cu :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce scrire bubnoff eu am inteles ca trebuie tolerata la evenimente orice masina mai veche de 30 de ani sperand ca intr-o zi vine Arabela , invarte inelul si masina devine ca noua. Nu e o idee rea , motiv din care primim in club simpatizanti, dar nu acceptam sa participe chiar orice masina la evenimente. Multe din lucrurile pe care le spune sunt corecte, din pacate insa realitatea e un pic diferita, va vorbesc din experienta nu din auzite, cine se prezinta cu o taraba la o intalnire de masini de colectie, fiind f convins ca masina lui e perfecta, nu o sa progreseze prea usor. De cele mai multe ori nu va progresa deloc , sunt f multi oameni care se stramba cand le spui ca printre primele conditii ca sa ai rezultate e sa conservi masina intr-un garaj si sa o pensionezi, sa nu o mai folosesti in mod curent. Am primit in primii ani in club cateva masini care nici pana azi nu au fost facute, oamenii nu au fost goniti, au avut mereu in fata exemplu colegilor si nu s-a intamplat nimic. IATA DE CE AM ZIS STOP, VARIATA ASTA NU E PRODUCTIVA, intri in club cand vrei, dar apari cu masina cand aceasta chiar merita, e o chestiune stimulativa, nu una care vrea sa traga oamenii de ureche.

N-am inteles de ce daca ii spui sincer unui om "masina ta nu e inca de prezentat la evenimente, trebuie sa mai lucrazi", il jignesti. Il invitam sa fie membru simpatizant, nu-l goneste nimeni, dar trebuie sa inteleaga ca pt moment masina lui ramane pe dreapta. Atata tot.

Da, e adevarat ce spune Victor, clubul trebuie sa ajute , numai ca mai trebuie sa vrea si oamenii sa fie ajutati.

Norocul lui bubnoff e ca are M. Marele ghinion e ca n-a fost niciodata cu noi la vreun raid montan. Ar inteles ce inseana un club, ar fi vazut ca am acceptat si masini cu modificari, unele chiar diesel doar din dorinta de nu inchide usa in nas nimanui. A folosit, multi si-au readus masinile la original, asta e o victorie, nu ca x sau y a gonit de la un eveniment un incepator care a venit cu o rabla. Bubnoff nu are de unde sa stie chestiile astea, cand o sa le afle o sa-si dea seama si singur cat a gresit pedaland in gol.

Inclusiv dl R care acum 4-5 ani nu vroia sa vada pe M un surub schimbat, a inteles ca intre starea de concurs si REMAT exista cateva nivele intemediare, si orice masina, inclusiv cele de la REMAT pot deveni cu munca si pasiune un vehicul istoric. Totusi trebuie sa acceptati ca anumite masini care nu au o mare cota de catalog, e greu de crezut, ca ajunse epave, se mai apuca cineva sa le restaureze, oamenii care le au le privesc ca pe o masinarie care costa putin. se repara prin carpeala, iar clubul eventual poate sa dea ceva in plus la chestia asta, ca asa ne place noua sa cerem una alta moca, f multi suna si intreaba ce castiga daca se inscriu in club. Bubnoff se inseala f tare daca sustine ca noi nu vedem in spatele unei epave o potentiala masina de colectie, depinde insa in ce stare e ea, ce gandeste/planuri are proprietarul , si ce poate el face in mod real.

Ref reproducere de piese si modificari ireversibile. Tot din experienta o piesa inlocuita cu una noua e sortita disparitiei. Masinile se vand piesele se arunca. In Romania majoritatea antebelicelor au ceasuri de bord , stopuri, faruri, semnale, roti romanesti. Piesele originale au ajuns de mult timp la gunoi. Oamenii nu au rabdarea nemtilor, sa bibileasca o piesa, merg in targ , cumparea ceva care se potriveste si la gunoi cu cea originala. Multi ani aceste masini au fost folosite ca o varinta ieftina de a avea un mijloc de transport, nici 5% din posesorii de masini antebelice nu le priveau ca obiecte de colectie, dupa 1983 cand au inceput raliurile lucrurile s-au mai schimbat , dat stati linistiti, din dorinta de a iesi cat mai repede la plimbare, masinile au fost f mult modificate, va dau imediat si exemple foto. Tocmai pentru ca reproduc piese , stiu cat de greu e sa reintregesti o masina, si din pacate observ ca sunt intr-un grupt f restrans de oameni cu astfel de preocupari, de ce sa sa faci matrite sau sa importi peste 20 de ani piese cand acum trebuie doar sa nu le inlocuiesti , sa nu iti bati joc de ele ????

MODIFICARILE SUNT IREVERSIBILE IN MARE PARTE, in putine cazuri TEHNIC dar in f multe ECONOMIC.

Un exemplu : ca sa inlocuiesti mororul si cutia unui M platesti sa zicem 1000 EUR piesele, 500 manopera, aprope 800 eur omologarea, apoi mai bagi 2000 in niste roti si anvelope super late , vreo 300 in scaune, comanzi tot felul de tevaraie din inox care ajunge usor la 500-1000, impozitul anual e cateva sute de euro, iar la final vine un nene de la RETROMOBIL si iti recomanda sa readuci masina la originala, ca toate modificarile sunt reversibile. Pai dupa ce ai cheltuit vreo 5000 de euro sa nu-ti vina sa-l iei la suturi ? Ok, vinzi masina, ceri pe ea clar 8-10.000 pentru ca tu ai de scos invetitia mareata. Cine cumpara o asemenea masina ca s-o mai readuca la original ?????

Ref Mercedes , fac cu voi un pariu, dati un mesaj si incercati sa discutati de originalitate, de pret , de faptul ca mai pui cateva mii si aduci de afara o masina similara restaurata. Fac pariu ca o sa aflati ca masina a participat la evenimente, ca e intr-un club , ca a fost la filmari iar proprietarul nu are emotii ref originalitate. Eu unul i-am explicat ca decat cu bare de 1300 mai bine fara, nu l-am putut convinge, nici eu nici alti colegi cu par alb in cap si zeci de ani de surubarit la antebelice. Nici cand a parcat masina langa una originala nu si-a data seama ca vopseaua metalizata , barele, stopurile, rotile sunt din alt film, Nu ar costa o avere sa rezolve aceste probleme, dar oare ii pasa ? Nu l-am gonit dar sincer, merita sa faca parte din clubul nostru ? Un om care tine masina in strada s-o vanda la un pret aberant ? Se vede clar ca a luat masina ca pe o afacere, e asa convins de reusita incat nici nu se sinchiseste sa schimbe vreun surub in ea. Totusi nu l-am gonit, de dragul masinii, cand vine sa ne intalnim e ok, doar doar o cumpara cineva si ii da sansa sa devina un vehicul istoric , pentru ca e o baza f buna, din pacate nefructificata. O masina de genul asta costa afara maxin 7-8000 la noi costa dublu , asta vine din chestiunea de care discutam, suntem f multumiti de masinile noastre si le vedem la nivelul celor de prin muzeele de afara, ma si mir ca cei de la casele de licitatii faimoase nu se bat pe net s-o adjudece.

Prima poza este facuta la mijlocul anilor 70, in targul de masini

Dupa 10 ani , in a doua poza, puteti observa ca datorita scoaterii din productie a anvelopelor 5.50x16 , noul proprietar, a trecut la roti de Dacia pe 13 (si la un motor de Trabant) Cu anvelopele greseala a fost grosolana, se putea opta pt rotile de Wartburg pe 15, mai ales ca buticii au 5 prezoane .... Motorul original, 2 cilidri in 2 timpi, putea fi reparat, dar a fost mai simplu sa se renunte la piesele originale si sa se faca un hibrid.

Piesele originale s-au pierdut astazi masina are calandru de Mercedes 190 (1958), roti de ARO 10 si motor de Warburg, o noua mana priceputa a bricolat masina , si asta la modul finut, tineti-va bine sa vedeti AERO-broscuta

post-1197-1171647152_thumb.jpg

post-1197-1171647557_thumb.jpg

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca mergi zilnic cu o masina nu mi se pare o mare vina. Merg zilnic cu masina mea, ma bucur de ea, am eliminat alternatorul de dacia sau releul de semnalizare de dacia si am revenit la cele originale. Parcurg zilnic 10 km (5 dus, 5 intors) si pot sa va spun ca o masina care merge se pastreaza mai bine decat una care sta. In doua luni maxim trei masina va deveni masina de uichend si de concediu, chiar daca as avea ferrari in concediu tot cu Variantul meu merg! Pt. primavara asta am pregatite multe lucruri care imi vor aduce masina cat mai aproape de anul 1969 cand a fost fabricata atit ca stare tehnica cat si ca aspect. Un radio original nu trebuie inlocuit cu unul nou, se gasesc sisteme mp3 care emit local pe o frecventa a radioului original. Am mochetele originale, scaunele originale si multe alte lucruri care poate nu sunt atit de confortabile ca cele actuale, dar daca vreau o masina moderna imi iau o masina moderna! Modificarile sunt ireversibile sau foarte greu reversibile din enspe mii de motive ...... Daca vrei vehicul istoric fa un vehicul istoric! Daca stai intr-un palat brancovenesc prabusit, ramine un palat brancovenesc daca-i pui termopane si gresie pe fatada va rezulta o cladire de un gust indoielnic si care nu are nimic de a face cu stilul brancovenesc :D :D

Well Bogdan daca ti'a planut Mercedesul iata oportunitatea :D http://www.okazii.ro/catalog/2695990/auto-...-anul-1938.html

As vrea, dar nu pot :D . O astfel de masina consuma mult timp, multi bani si spatiu. Din pacate nu am nimic din cele enumerate. :( Din acest motiv am ales varianta 1/18 pt toate fanteziile si dorintele mele. Chiar daca ar costa 1 milion de ROL tot nu as cumpara masina, pt. ca nu m-as indura sa o vand si nici nu as putea sa o fac. Visez sa gasesc un kubell intr-un sopron uitat ..... :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum bomboana de pe coliva, un alt preparator dambovitean a pus un AERO 30 (1936) pe un sasiu de broscuta, mentionez ca masina original a fost construita cu totul pe fata, n-a finalizat proeictul dar a "terminat" masina. Initial latise si aripile cu vreo 30 de cm. Ulterior altcineva a incercat sa readuca masina la original , insa sasiul original fusese aruncat, asa ca proiectul a murit, inainte sa moara din pacate si cel care incerva sa refaca masina. Modificari reversibile, ma faceti sa rad :D

Ce o fi vrut sa faca nu stiu, banuiesc ca cedand motorul i s-a parut mai usor sa grefeze caroseria pe o broscuta, probabil cumparata accidentata sau cu o caroserie f corodata. O mare tampenie pentru ca la ora aceea cu cateva sute de lei putea sa-si faca un ambielaj nou, si inca la vreu in vreo 2-3 fabrici din Bucuresti.

Poate ca acesti iscusiti preparatori nu mai sunt printre noi, si stiti cum se zice , "despre morti numai de bine", ei au incercat sa iasa din tiparul proprietarului de Dacia agatandu-se de cate o antebelica, f putini dintre ei s-au gandit macar ca fac un rau modificand, pacat insa pentru ca pe atunci mult mai usor puteai reface o piesa in mod original, azi e mai greu. Masinile antebelice erau destul de multe si de ieftine la ora aceea, ca si unele masini mai vechi de 30 de ani astazi.

Sper insa sa ma lasati ca pe cei care au astfel de indeletniciri, si inca respira , sa-i contest la modul cel mai sincer si virulent posibil, e pacat de masini.

E pacat sa repetam aceleasi greseli. Asta pt cine vrea sa auda, restul n-au decat sa pregateasca/investeasca in/ materia prima pentru REMAT-ul anilor ce vor sa vina.

Bogdane daca ar gandi mai multi ca tine nu s-ar mai lega degeaba la cap, bravo tie, e f bine sa-ti cunosti posibilitatile si sa nu te hazardezi in proiecte fara speranta de finalizare.

post-1197-1171648797_thumb.jpg

post-1197-1171648821_thumb.jpg

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • MikeRG pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!