Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

Nici eu nu am auzit multe cazuri de curele rupte.Am amici care au mers peste 230 mii km fara sa schimbe distributia,dar am si un amic la care s-a facut motorul praf desi verifica vizual cureaua. Totusi e bine de schimbat la timp.O distributie completa costa 1500 ron ??? Imparte 1500 la 150 mii km si vezi ca ,costul pe km e o nimica toata. In schimb reparatia cauzata de rupera curelei......distractie. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai si tu dreptate,acum este si dupa cum "omori" masina,daca mergi corect , frumos fara sa o forjezi ,frane de motor violente.Pentru a sta linistit eu as schimba doar cureaua,rolele si pompa de apa tin lejer inca o tura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Pentru masina din semnatura se poate face inspectie vizuala ca sa se determine daca e nevoie de schimbarea distributiei sau nu?

La mecanic mi s-a zis ca nu se poate vedea bine fara sa demonteze, asa ca mai bine schimbam direct tot  :lol:

 

Scuzele de rigoare, din graba am postat in sectiunea TDI...dar intrebarea e valabila.

Modificat de Scuty55
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e din 2007 ar trebui sa planifici o inlocuire. macar de curea daca ai km putini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T.R.C. PASSAT 2006

Salut masina din semnatura are 182 000 km,in luna ianuarie voi avea aproape 200 000.Vreau sa pregatesc schimbul de distributie, a fost schimbat la 100 000 acum 5 ani de zile.

Ce firma recomandati pt:

1- kit complet distributie(curea dintata, rola intinzatoare, rola ghidaj)

2-pompa de apa

3-rola sau fulie alternator,curea mica

Altceva mai trebuie schimbat? Ma intereseaza ceva de buna calitate dar nu pe original multumesc.

Modificat de T.R.C. PASSAT 2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Solution

1. Contitech, dayco sau gates (conti si dayco gasesti si in kit-urile originale. desi gates sunt bune, am avut probleme cu 2 role din kituri gates, faceau zgomot)

2. hepu. (am pus si foarte multe pompe Graf si nu au fost probleme cu ele)

3. fulie alternator INA, curea conti sau dayco, intinzator daca e cazul INA

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T.R.C. PASSAT 2006

Multumesc frumos pentru raspuns, sa vad la ce preturi gasesc si un service sau meserias bun in Iasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut,

 

polo 1.4 tdi bnm din 2008 120000km. toata lumea ma bate la cap sa schimb distributia. am fost la un magazin si mi-a facut un pret de 380 ron pt kit distributie (curea conti, ceva INA...nu prea ma pricep :), a spus ca asa vin din fabrica, cu curea conti si role sau intinzator INA, am uitat ce a spus mai exact ) si 220 pompa Hepu (cu asta a spus ca vine din fabrica masina) sau 135 Airtex. manopera in jur de 350 ron. toata distractia vreo vreo 950 daca iau hepu sau 870 cu airtex.

e ok kitul respectiv (curea conti, ina..)? sa merg pe hepu sau airtex?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai un kit e Conti+Ina. Ar fi ok si Dayco (mai vine pe OEM mai nou) sau Gates, ambele mai ieftine. La pompa recomand Hepu sau Graf. Manopera mi se pare cam mult sincer. Desigur depinde si de cat de renumit e servisul

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam cat ar trebui sa fie manopera? ma gandeam sa merg pe airtex la pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In jur de 200-250 ron Vezi in aria servicii ca sunt o groaza in Bucuresti care fac la pretul asta.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Colegii, am si eu o mica problema. Mai exact, dupa schimbarea distributiei nu s-a pus scannerul pe masina pentru a se verifica si regla avansul, asa ca am un consum instant de 0,7 (de la 0,5 chiar si cu consumatori), iar turbina isi face simtita prezenta incepand de la 2300-2400 rpm, iar inainte de la 2000-2100 incepea sa traga mai cu patos.

Ce sa fac acum, sa sun la service si sa le spun ca manopera trebuia sa includa si reglajul avansului sau sa incerc cu VAG-Com-ul meu 11.11 sa ii pun parametrii la punct? Nu prea am cunostinte de operare cu scannerul, decat la nivel basic (diagnoza, verificare timpi injectie, temperaturi, tensiuni si alte cateva de genul). Pot sa rezolv singurel aceasta operatiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru modifcare avans trebuie sa umbli la pinionul axului cu came, are 3 suruburi de reglaj. se misca butucul fata de coroana....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, deci e clar, sun la service. In mod normal manopera trebuie sa includa si aceasta operatiune, nu?

 

 

Cred ca trebuia procedat ca aici http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/PD-adjust-Idle-TDI.htm , zic eu. Inca o data, sa il sun pe seful de service si sa ii spun ca mai era ceva de facut? Intra aceasta operatiune in pretul manoperei de schimbare a distributiei sau nu?

 

Am gasit pe celalalt forum procedura, mura in gura http://restrictionat/showthread.php/25556-Reglarea-avansului-axei-cu-came-la-motoarele-Pompe-Dusse - e posibil sa ma apuc eu sa o reglez, daca seful de service ma refuza, caz in care nu cred ca ne mai vedem pentru vreo afacere ulterioara.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-mi si mie daca nu s-a umblat la suruburile axei cu came cand ai schimbat distributia ,si s-a blocat la semn ca in foto cand au pus cureaua si rolele de ce crezi ca se poate modifica avansul dupa aceasta interventie.Logic este sa fie exact acelasi avans ca inainte pentru ca motorul este blocat pe pozitie cu acele cale dupa care se aplica cureaua cea noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, deci e clar, sun la service. In mod normal manopera trebuie sa includa si aceasta operatiune, nu?

 

 

Cred ca trebuia procedat ca aici http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/PD-adjust-Idle-TDI.htm , zic eu. Inca o data, sa il sun pe seful de service si sa ii spun ca mai era ceva de facut? Intra aceasta operatiune in pretul manoperei de schimbare a distributiei sau nu?

 

Am gasit pe celalalt forum procedura, mura in gura http://restrictionat/showthread.php/25556-Reglarea-avansului-axei-cu-came-la-motoarele-Pompe-Dusse - e posibil sa ma apuc eu sa o reglez, daca seful de service ma refuza, caz in care nu cred ca ne mai vedem pentru vreo afacere ulterioara.

Am pățit exact ca tine după schimbarea distribuției. Consum instant mai mare, 0.6, 0.7 față de 0.5 cât aveam înainte. După o mie de kilometrii sau ceva de genul și-a revenit. Pusă pe tester imediat după schimbare arăta avansul bine, doar motorina injectată era mai multă. Ulterior la o verificare din nou pe tester, totul era în parametrii normali.

 

Sunt de acord cu ce spune calin.g. Dacă s-a păstrat totul la punct, nu are ce să se deregleze. Revino după câteva sute de kilometrii și spune-mi că nu am avut dreptate :)

 

Baftă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii, azi am apucat sa citesc marcajele de pe cureaua mea de distributie, sunt stantate adanc, nu sunt scrie cu cerneala, ma interesa daca stie cineva sau cum se citeste acel cod destul de mare. 

Am apucat sa vad urmatoarele cifre cred ca mai lipseste una dar aceea e sub rola. 4 05 07 2012 22

Cureaua este conitech si tin sa cred ca e originala, in posturile precedente am pus poze cu ea, fostul vanzator sustinea ca e schimbata de 15mi de km dar arata mai uzata de atat.

Pozele sunt pe pagina 69.

Multumesc frumos pentru timbul acordat, avand in vedere ca sunt sarbatorile.
Sarbatori fericite si conduceti fara incidente.

 

 

 

Buna ziua, am nevoie de un sfat de la cunoscatori.

Am achizitionat acum 1 luna Audiul din semnatura. Fostul proprietar mi a comunicat  verbal si a insistat chiar ca a schimbat distributia in luna decembrie 2012 insa nu mi a putut prezenta nici un document in acest sens. Singura mentiune este pe capacul distributiei de la motor unde e trecut cu un marker albastru numarul de km si anul cand a fost schimbata asa sustine el.

Eu am desfacut acel capac care e prins doar in niste cleme, una mi a cazut chiar in scut zdrancane mereu, cureaua are inscriptionala VW AG Conitech si niste coduri, fara sigla de audi. De asemenea inscriptionarile par cam sterse, masina a parcurs de la presupusl schimb de distributie 13 mi de km. De asemenea cred ca masina are in jur de 200. 000 km, nu cred ca rezista cureaua originala atat, mai ales ca eu am omorat-o de cand am luat-o.

Poate exista printre voi persoane care stiu cum arata o curea originala si cum arata una aftermarket. In momentul de fata nu mai dispun de 15 milioane sa o schimb, deci daca va trebuii schimbata asta se va intampla peste 3+4 luni.

 

 

 
Modificat de madutzu22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat azi avansul, am -2. Cam naspeta treaba, zic eu. Maine merg la service, sunt curios ce explicatii primesc. In loc sa mai am valorile la injectoare cum le stiam eu, acum le am pe la 0,4 la  cilindrii 3 si 4 (sper sa nu ma insel, m-a lasat bateria dupa verificare si nu am apucat sa dau un save).

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era util daca vedeai avansul si inainte de schimbarea curelei, aveai punct de reper.

sa incerci sa dai avansul spre 0 si sa vez cum merge. faci mai multe probe, fara sa mai pui capacul la curea, ca sa poti umbla usor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul este bun,asa iese si din fabrica pe -2 ,-2,5 ,aici merge si porneste motorul cel mai bine.Va duceti degeaba ,la reglaj pe 0 porneste greu si nu mai trage ca inainte. Nu are cum sa fie dereglat daca nu s-a umblat la roata de la axul cu came.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, dar de ce am consum simțitor mai mare? Nu din cauza avansului nereglat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va explic,mai logic daca pinioanele pe care s-a pus cureaua noua au fost blocate corect la semn, avansul este acelasi cu mici fructuatii,date de intinzator si elasticitatea curelei noi,care nu influienteaza major mersul motorului.Si zgomotul este altul dupa schimbarea distributiei,la inceput pana se aseaza bine tot ansamblu.Dupa 1000-2000 km se rodeaza,aseaza cureaua.Consumul oscileaza in functie de consumatori,temperatura, calitatea motorinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura e oarecum aceeasi, consumatorii opriti toti (zic de relanti, iar in mers am luminile, climatizarea- fara A/C, ca ala nu merge sub 7 grade, muzica), iar motorina e fix aceeasi de dinainte de schimbarea distributiei, ca nu am consumat rezervorul.

Ce sa fac- sa las asa momentan cureaua (nu am mai mult de 3-400 km facuti de atunci) sau sa incerc sa reglez avansul, dupa ce pun semne inaintea de desurubat pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca porneste bine la frig dimineata ,este avansul bun ,mai lasa 1000 km sa mearga daca nu-ti place cum trage poti incerca sa-l modifici dar este delicata treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!