Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

Salut.

Nu am verificat data pe curea la montare, dar eu zic sa respecti cei 4 ani sau limita de km si nu cred ca o sa ai probleme.

Deocamdata se pare ca sunt singurul ghinionist.

Cand o sa desfac motorul o sa scriu aici ce gasesc in el, desi sper sa gasesc altul intact.

 

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin-vw,

 

nu are nimic de a vedea cu ghinion sau noroc cand e vorba de distributie!

 

Eu am gasit de 2 ori rugina intre axul si rulmentul rolei intinzatoare, si de aceea cand schimb setul ( mereu Conti) demontez miezul rolei intinzatoare si pun putina vaselina de cupru.

 

Daca demontezi  ma intereseaza foarte tare rola intinzatoare, te rog!

 

Cica nu poti niciodata sa schimbi prea devreme  kitul de distributie

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti sa schimbi inainte kitul de distributie??

Sa stii ca am inteles ce ai vrut sa spui Sorin cu"cica nu poti niciodata...."

Te si salut pe aceasta cale si ca sa nu fiu off topic eu mi am schimbat distributia originala la 105000 chiar daca in cartea service scria la 120000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine s-a crapat o rola la 60.000 sau pe aproape. Cel de Sus a tinut cu mine si electromotrul n-a mai vrut sa invarta, de fapt nici trasa nu a pornit, ca altfel cautam acum motor la dezmembrari. Kitul a fost Conti cu role Ina parca. La fel am pus pe masina..asa mi-a fost recomandat de mecanic. Motorul e ALH. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa respecti cei 4 ani sau limita de km si nu cred ca o sa ai probleme.

Salut,

Totusi mie nu mi-e clar un lucru: de unde a aparut limitarea asta de timp la 4 ani pt schimbul distributiei care se vehiculeaza aici? Apare durata asta in ceva manuale de service ? In cartea de service a masinii mele nu e specificata nici o limita de timp, doar de kilometrii parcursi.

Cum ziceam mie la reprezentanta Skoda din Cluj mi-au zis asa neoficial ca ei recomanda schimbul la maxim 5 ani.

Pe topicul acesta cu cateva pagini in urma un coleg de forum care zicea ca a fost la ceva traininguri la Conti zicea ca se vehicula o limita de maxim 6 ani pt schimbul distributiei.

De asemenea au fost colegi care au trimis mail constructorului masinii si au primit indicatia doar de verificare vizuala a curelei pana se ajunge la limita de km pt schimb

Pana la urma care e limita corecta de timp si de ce? 4, 5 sau 6 ani ?

Eu fac putini km anual cu masina...cam 7 -8 mii de aceea ma intereseaza foarte mult acest aspect. In 4 ani voi face cam 28-30k km si mi se pare foarte devreme sa schimb distributia la numarul asta de kilometri.

Multumesc.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producatorul nu vehiculeaza limita de timp, din mai multe motive. In principiu ca daca spui unui client ca la 4,5,6 ani trebuie schimbata distributia (chiar daca el tine masina in garaj si face 1000 km pe an), acel client s-ar putea sa caute un lant. Alte motive tin de conditii de utilizare, etc.

Deci cel mai simplu a stabilit niste kilometri si verificari vizuale si s-a spalat pe maini de eventuale reclamatii privind fiabilitatea curelei.

La motoarele PD cureaua nu prea imabtraneste precum cauciucul traditional , deci poti sa o tii pe la 6-8 ani (daca ai curaj)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu,

 

acesta este dilema multor proprietari de masini care fac putini Km, de aceea pe viitor  daca stii ca faci putin Km cauta o masina cu lantz de distributie, sau  un motor pe curea dar  la care sa nu atinga supapele in pistoane la ruperea curelei.

 

Nu trebuie sa uiti ca cureaua este partial si din cauciuc, si cauciucul imbatraneste in timp, la fel cum si o anvelopa dupa 5-6  ani isi pierde elasticitate, nu vreau sa fixez o limita de timp a schimbarii curelei de distributie, dar eu personal  stiu de 5 ani...dar poate ca am imbatranit si nu mai sunt Up to Date.

 

In ori ce caz un set costa ceva in jurul la 200 euro  + manopera  si sunt de parere ca merita sa schimbi decat sa risti sa faci motorul....

 

PS  uite ca  am citit postarea lui andrei care sustine ca nu imbatraneste....ok     nu te contrazic  dar cand iti pica o curea de PD  folosita   arunco pe ciment sa cada pe cant  si fa acelasi lucru si cu cureaua noua  si sa ne spui cum suna fiecare curea.

 

Cu placere

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai pus pe forum foto cu curele "vizual" bune dar rupte .Si eu recomand un interval nu mai mare de 5-6 ani ,iar daca cineva face putini km ,poate la acest interval de ani sa schimbe doar cureaua .

 

Daca vine cineva la mine si-mi cere o inspectie a curelei de distributie ,i-l trimit deja la plimbare ,pentru ca eu nu am curaj sa "bag mana in foc" ca o curea care arata bine vizual mai tine inca (sa zicem)10-20Kkm .Sunt curios daca cei care fac aceste inspectii (fara sa cunoasca istoricul masinii respective) au curaj sa "dea scris" ca se mai poate merge "x" km si nu vorbesc de 5kkm ci de intervale de 2ani sau 30Kkm care sunt recomandate.

 

La ultima masina pe care am cumparat-o ,avea schimbat tot kitul de distributie schimbat cu 12Kkm inainte (cu factura in reprezentanta), dar statuse nemiscata un(1)an si jumatate . Crede-ma ca am facut cu frica cei 60km pana acasa unde o astepta o distributie noua  :D (cumparata inainte de a fi inca pe numele meu masina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea mea service(seat leon altea)scrie 120 mii sau 5 ani pt.motoarele de 1,9 iar pt.cele de 2.0 pd.cr la 180 mii dar tot 5 ani.

Zi frumoasa tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la fosta mea masina, un Opel Astra H diesel 1.7 CDTI era specificat clar in cartea de service, 100k km sau 10 ani.

 

Ma mir ca la Seat Altea apare o limitare de timp in cartea de service, iar la VW si la Skoda nu, pentru ca si codurile motoarelor sunt aceleasi. Din ce an e Seat-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seat Leon 1P,2008 luna 12,77kw,1,9 tdi PD.

Cumparata de la Seat Brasov cu manual utilizare in limba romana.

Nici eu nu am stiut(nu am citit manualul)pana nu am vazut cata discutie e pe topic.

In cartea service sunt 2 tabele unul in functie de km parcuri si unul in functie de timp.

Zi frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! Am Golf 4 (din 2002, 1.9 tdi, 101 CP). Am trecut 70.000 km de la ultima schimbare de kit de distibutia, si cate stiu ar trebui deja sa schimb distributia. Ce kit si ce pompa de apa imi recomandati: Contitech sau Dayco? Multumesc

Modificat de EdmondField
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edmond,

 

eu iti recomand un kit nou complet cu curea, role, suruburi , piulite si pompa de apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricare e bun. iar pompa apa hepu sau graf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RadulescuRomulus

pompa apa airtex sau graf.

uita de hepu pt ca sunt fix doar ambalatori. ei nu produc pompe de apa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

or fi si ambalatori (ma indoiesc totusi) insa de hepu cu probleme nu am auzit. De airtex insa am mai auzit... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Airtex e in elita pompelor?! Era cu 100 si ceva de lei mai ieftina decat Hepu, insa sa fie primita diferenta de bani, am pus ceva BUN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RadulescuRomulus

off-topic:

- ai dat 100ron in plus

- ai pus aceeasi calitate

   Daca andrei nu a auzit de defecte la hepu, este pt ca nu a cautat despre ele sau nu a avut auzul ascutit [ma refer la mai multi de 2 mecanici "de incredere"]. Defecte de fabricatie nu au fost la airtex [banuiesc ca nici la hepu], problemele au fost din cauza montajului prost a oricareia din ele.

 

off-topic closed.

Modificat de RadulescuRomulus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca andrei nu a mai auzit...el fiind la sursa in garaj zi de zi.....

 

Romulus  dar ce iti aduce daca le pui pe cele mai scumpe si le lasi sa le monteze un mecanic care nu stie corect toate reperele ptr a pune o distributie corect la punct???

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa mai buna e si Dolz-au vechime mai mare in domeniu ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RadulescuRomulus

daca andrei e sursa la garaj [nu stiu ce inseamna, dar deduc ca el fie le monteaza, fie le vinde la garaj] nu a auzit de probleme este pt ca fie a montat corect, fie mecanicii de la garaj au facut o treaba buna. Atat! Nu inseamna nimic despre calitatea airtex sau hepu ori cazuistica de plangeri pe airtex sau hepu.

 

Respect opinia cvasi generala ca hepu este peste airtex, dar nu o impartasesc deloc. Din cauza ca hepu ambaleaza pompe facute inclusiv de airtex pt anumite modele/marci auto, iar airtex este producator ce vinde sub brand propriu. In veci un ambalator nu e mai calitativ ca un producator. la fel cum mann "este peste" bosch la filtre...

 

a doua intrebare nu o inteleg deloc. nu stiu ce ai vrut sa spui.

Modificat de RadulescuRomulus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu in 99% din cazuri folosesc pompe KWP si kit-uri DAYCO sau BOSCH si nu am avut nicio problema ;am mai folosit si cateva pompe GRAF si nici acolo probleme .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sursa la garaj inseamna ca lucrez in domeniul reparatiilor si comercializarii de piese auto.

vorbim doar de probleme de natura calitativa. la o pompa de apa e greu sa faci un montaj gresit. singurul factor ce influenteaza o pompa ar fi o curea prea tensionata, dar cedeaza cureaua inaintea pompei in cazul asta.

Hepu, graf, OE - nu am intalnit probleme ( vb in nume propriu)

airtex, valeo - 1-2 cazuri de pompe ce au prezentat scurgeri sau joc in maxim 2 luni sau 1000 km de la montaj

da e logic si perfect normal sa fie catw un rebut la oricare producator. doar ca la hepu sau graf nu l.am intalnit (dar sunt constient ca poate sa apara oricand)

de asemenea, viata pompei de apa depinde si de calitatea si concentratia corecta a antigelului.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Da, stiu ca trebuie sa-mi schimb tot kitul. Eram curios, ce parere sunt despre Contitech si Dayco. Dar mi-s de folos si ce ati scris despre pompa de apa (sigur o sa schimb si pompa). Mersi pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general Andrei  este asa cum spui ca  unul din motive este  cureaua prea tensionata, dar daca ne gandim ca  rola cu intinzator incorporat are un indicator clar  de reglare ...deci e greu sa faci o eroare.

In general la o pompa se duce ori rulmentul  ori semeringul si mai rar se rup paletii.

Acum noi vorbim de HEPU Conti, DAyco etc etc etc,  dar oare cu globalizarea de astazi  fiecare producator de pompa produce singur si rulmentul  sau  semeringul???  eu unul ma mai gandesc

 

Deci le denumim diferit, le vopsim diferit  dar cele mai importante piese din pompa sunt    mai mult sau mai putin identice.....

 

EEEE  Andrei   cand spui asta de asemenea, viata pompei de apa depinde si de calitatea si concentratia corecta a antigelului.  nu imi ramane dact sa scot palaria si sa spun RESPECT  aici mi-ai demonstrat  ca esti de meserie .

 

deoarece am scris mai sus ca  se pot rupe paletii, dar au fost si cazuti  cand  turbina pompei de apa se decupla de pe ax,  e  cand calitatea antigelului este proasta ( sau  propietarul din lipsa de fonduri in loc sa cumpare un capac noi  deoarece scapa apa la valva de suprapresiune, prefera sa faca o modificare care duce la scaderea presiunii in sistem)  si temperatura de fierbere scade  incep sa se formeze bule de aer in sistem   e aceste bule de aer  sunt ca un ciocan care loveste in paletii turbinei pompei de apa...urmarile....HEPU este de proasta calitate!!!!!  dar cine decide acest lucru???

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!