Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

Este vorba de topicul acesta http://vwforum.ro/topic/25573-schimbarea-distributiei/page__view__findpost__p__1858997 ? Nu am gasit nici aici nici un post al colegului mandea. In fine..

Ideea cu garantia la reprezentanta e asa: ei dau garantie comerciala 2 ani, ca la orice produs vandut in Romania. In cei 2 ani teoretic ei raspund pentru orice defectiune in limita celor 120.000 km parcursi. Dupa ce trec cei 2 ani indiferent ce se intampla cu cureaua ei nu isi mai asuma nici o raspundere. Dar afirma ca durata de utilizare a kitului original este de 120.000 km sau 5 ani. In Romania e cam greu sa faca cineva 120.000 km in 2 ani, asa ca este cam praf in ochi limita asta de 120.000 km.

Cam aceeasi treaba e si cu piesele aftermarket, garantia comerciala este tot de 2 ani, dar cu limita de 60.000 km parcursi. Totusi nu inteleg cum cei de la reprezentanta pot sa afirme ca cureaua originala care e facuta tot de Contitech rezista 120.000 km, pe cand daca cumperi o curea Contitech aftermarket ti se spune ca rezista 60.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nush de unde a aparut treaba cu Conti af 60.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa mi-au zis mie la doua service-uri independente la care m-am interesat de costul distributiei la masina mea. Nu stiu cat e de adevarat. Pe topicul la care am dat link in postul meu anterior ziceai ca ai fost la un training la Conti. Tu ce ai aflat acolo, cati km rezista o curea Conti aftermarket?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi nr de km ca si o curea originala.Nu exista linie de productie separat la Conti AF/OM.Daca firma Continental isi strica reputatia cu curele care sa se rupa la 60.000km iti dai seama ca pana acum ieseau din carti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci sincer nici eu nu stiu de unde a iesit treaba asta cu cei 60.000 km. Si la masina anterioara (Opel Astra H) am schimbat distributia in 2008 si tot curea Conti am pus si la fel mi s-a spus ca dupa 60.000 km trebuie sa o schimb din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E politica de service care te sperie si te face sa revii cat mai repede cu putinta la ei.Sa gandim si altfel:daca cureaua originala se schimba la 120.000..cureaua Conti o schimbi la 100.000 km (ca sa stai cu sufletul impacat),dar pana a injumatatii intervalul de service este cala lunga.Motoarele diesel cu CR(rampa comuna)sunt mult mai silentioase si mai lipsite de vibratii decat vechile motorizari PD(pompa injector)Daca la o anumita motorizare de vag 1.9 dieselPD care are perioada de service ceea mai mica(60.000km) injumatatim perioada de schimbare a curelei de distributie ,iti ies 30.000km.Sunt soferi care fac 30.000km in 6-7 luni.Astea inseamna ca la 6-7 luni sa faca distributia.Lucrare de schimbare a distributiei depinde in mare masura de executant.Am vazut curea de distributie rupta dupa 20.000km,si a fost vina mecanicului pt ca unul din intinzatoare(crichetul responsabil cu anularea diferentelor termice ale motorului cald/rece)a fost lasat slab.In momentul cand motorul era cald si cureaua calda..intinzatorul respectiv nu a mai compensat diferenta minima si masina in momentul cand pleca de pe loc cureaua suferea un soc pt ca era larga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

As vrea sa va intreb daca curea de distributie trebuie sa fie foarte tensionata pe intreaga zona?

La mine se manifesta asa: http://www.youtube.com/watch?v=ARn_gOSFNPg&feature=youtu.be

A fost schimbata de 3 ani si 30.000km. Nu am niciun simptom insa azi am vazut treaba asta si sunt curios daca este sau nu ok?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheama un mecanic sa se uite la ea ca nu e intinsa ok, risti sa iti sara de la punct

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avut mare noroc pana acum sa nu-ti sara de la punct,este f, slaba mergi si strange mai mult din intinzator,nu este normal sa faca burta.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea cealalta curea este foarte tensionata. Ca sa se stranga intinzatorul trebuie iarasi dat jos suportul motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fie tensionata PE TOATE PARTILE.

Cum spunea cineva mai sus, ai noroc ca nu ti-a sarit deja. In locul tau nici n-as mai porni-o pana nu iti strange cineva intinzatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golful16 ce motorizare este 1.6 16 valve din cate vad.?Exact ce spuneam mai sus,din vina mecanicului sa lasat cureaua slaba.Apoi spui:m-am luat dupa aia de pe forum si am luat curea nush de care si sa rupt. :lol: .Trebuie dat totul jos ca sa lasi cureaua si sistemul de distributie liber(practic e ca si cum ai face distributia).Trebuie verificata amanuntit cureaua mare(vad ca la ea e problema)si daca arata dubios trebuie schimbata.Daca acum cand este cald afara este atat de larga imi inchipuii ca asta iarna era si mai larga.Mergi la mecanicul care ti-a facut distributia si in mod normal trebuie sa iti faca lucrarea gratis.Trebuie tensionat intinzatorul curelei mari.Trage un ochi la fisa tehnica atasata de mine in tolicul din link (1.4 16 valve dar e identic cu 1.6 16 valve)ca sa iti poti da seama unde sa gresit.

http://vwforum.ro/topic/56338-golf-14-16v/page__st__1180

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

A fost azi la mecanic, si culmea cand am dat jos capacul cureaua era tensionata bine pe ambele parti. Cica in functie de cum se opreste motorul, cureau poate fi tensionat amai tare pe o parte.

Apoi nu stiu ce sa cred. Daca era naspa pusa in 30.000 trebuia sa imi sara de la loc, de asemenea azi trebuia sa fie ca si ieri, mai moale, insa tot tare a fost ca si pe partea opusa. Cureau arata chiar bine fara urme mari de uzura.

Modificat de Golful16
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica in functie de cum se opreste motorul, cureau poate fi tensionat amai tare pe o parte.

Ala da mecanic ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca filmuletul postat l-ai luat de pe you tube,nu era facut pe distributia ta,sa se stranga de la sine intre timp este exclus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca un pic burta trebuie sa se faca cand se apasa. Parca era ceva de genul sa rasucesti curea sa vezi daca ajunge pana la 90 grade.

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este facut de mine filmuletul.

Azi dupa ce am ajuns acasa iarasi am dat jos capacul sa vad in ce stare este, si parea mai stransa. Am incerca sa prind cureau intre degete si sa o rasucesc la 90 de grade insa nu am reusit. Nu a vrut sa se rasuceasca chiar asa de mult.

Poate am sa mai fac o vizita si la altul sa vedem ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

baieti am un Passat 2007 - decembrie 2006- BXE 1.9 TDI 105 cai si am 19000 km. La cat trebuie sa ii fac distributie? Stiu ca s-a facut la 120000. Am cartea service de afara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai o faci in momentul cand se fac iar 120.000km de la schimbarea distributiei.Oricum indiferent de nr de km efectuati sa nu depasesti maxim 6 ani ca termen de vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan_Razvann

Dupa cate am vazut cand schimbi distributia la golf 4 schimbi(role,curea dist. ,pompa apa,curea alternator,role curea alternator,antigel).M-ar interesa si pe mine un pret la toate astea +/- manopera..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am fost la PBA (uitasera sa-mi treca pe cartea de service schimbarea uleiului la DSG facuta acum cateva luni) si mi-au spus ca ar trebui sa schimb distributia la masina mea :)

2008 Seat Leon, 1,9 TDI, cod motor BLS, 66.000 de km.

Nici macar nu m-au intrebat cati km are acum masina. Pentru ei era mai important ca masina are 4 ani.

Mai jos am strans sfaturi de la voi.

Pentru curea, e limpede tine pana in 150.000 de km.

Pentru ani nu e asa limpede.

Nu ma intelegeti gresit nu vreau sa merg cu distributia asta pana la adanci batraneti, dar nici sa o schimb muuult mai repede decat trebuie.

Saptamana viitoare voi face revizia (la Metrotehnica) si o sa ma uit si la distributie pentru orice semn de batranete.

Pana la revizia de anul viitor estimez ca voi face maxim 80.000 de km si masina va avea atunci 5 ani jumatate ( aici estimasem eu ca ar fi trebuit sa ma gandesc la un eventual schimb de distributie).

In afara de curea la ce alte semne de imbatranire ar trebui sa fiu atent?

Cu un motor similar (BLS = BXE + filtru de particule) voi la ce KM si ani ati schimbat distrubutia?

Multumesc anticipat pentru orice sfat sau raspuns :)

Asta am tot incercat sa aflu si eu, dar se pare ca este mare ceata...

Am gasit raspunsuri in ceea ce priveste factorul timp, plecand de la 4 ani (briskoda.net si dealerii VW din UK) si ajungand la 6-7 ani (pe cambelters.co.uk).

Un lucru este clar: te poate tine 2 ani sau 8 ani depinzand de noroc, stil de condus, etc. Se recomanda totusi inspectia vizuala pe la 4 ani (desi nu este 100% edificatoare) sau la 60000 km si daca se observa crapaturi se recomanda inlocuirea imediata.

La mine datorita motorului, inspectie vizuala sau schimbat era acelasi lucru dpdv manopera, asa ca am decis sa fac operatiunea de schimb. La motoarele in 4 cilindri operatiunea este mult mai simpla si mai putin costisitoare, asa ca pentru linistea fiecaruia, poate fi facuta la un interval de timp recomandat (de regula in jurul a 5 ani) sau in cazul km, depinzand de motorul fiecaruia.

La 5 ani si daca masina are km putini in perioada asta se poate merge pana la 6 ani.Oficial nu apare nicaieri un numar de ani,si imi pare normal ca reprezentantele sa iti dea un termen de 4 ani..vorba aia sa te agate wink.png

Exact, asta era si mare discutie pe forumurile din UK cum ca stealerii au bagat din 2009 schimbarea ditributiei la 4 ani si cand erau intrebati unde (in ce document oficial) apare acest termen dadeau din colt in colt.

Mai mult, postase cineva pe un forum din UK 2 raspunsuri oficiale ce se bateau cap in cap pe acest subiect, unul primit de la stealer - 4 ani si unul primit de la producator in care se recomanda inspectia vizuala.

Si la noi e balba, am intrebat la Porsche Bucuresti Nord - recomandare 4 ani, la Avia - 5 ani, dar astea sunt recomandari, asa cum spune si Gabi sus, poti merge linistit pana la 6 ani, eu chiar stiu pe cineva care a facut distributia la 8 ani (49000 km), dar asta depinde de stil de condus, nr. de km efectuati si nu in ultimul rand, de cat de bine stai cu nervii sau nepasarea...

La golf 5, 1.9 tdi, cod BLS la ce interval se recomanda schimbarea distributiei?

Curea de distribuţie - înlocuire (de la 2007 toate 150.000 km; până la 2006 toate 120.000 km)

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Politica lor:are 4 ani si nu mai merge.Fa o verificare a curelei(calitatea ei,urme de uzura,urme de crapaturi,daca se mai cunoaste scrisul de pe ea..etc).Apoi tragi o concluzie care 100% o sa fie:cureaua arata perfect si nu are nici cea mai mica urma de uzura. ;) Treaba cu anii e destul de interpretabila si parca e facuta intentionat sa dea posibilitatea anumitor reprezentante sa te agate.Eu zik ca in cazul tau la maxim 6 ani daca o sa ai in jur de 80.000km e termenul corect pt schimbarea distributiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-au zis de 4 ani, dar am schimbat-o la 5 ani si aprox. 55.000 km. Nu erau semne de uzura.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.4 TDI BNM eu am schimbat-0 la 66000 si 6,2 ani, fara probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor,

Am nevoie de un sfat : este necesar sa schimb sau nu pompa de apa ? Sau o las pe aceasta sau sa cumpar cu 250 Ron, HEPU.

Precizez ca restul pieselor le schimb la reprezentanta, cu OEM si nu am de gand sa-mi spuna sa iau una cu 680 RON pe OEM (340 RON cu pompa la schimb).

Fabia 1.4 TDI PD, AMF, 7,5 ani, 70k, nu a fost schimbat nimic. In carte scrie schimb distributie la 120 k. Merge super ok. Am mers foarte "bland" cu masina la 2500 rot/min, masina a fost cumaparta din PoRo, unic proprietar.

Multumesc anticipat. Stima.

Modificat de Nicky2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!