Jump to content

Montare Volan Multifunctional


WNS
 Share

Postare recomandată

Pt claxon, scoti firul care intra in spira (mufa galbena poza3), si-l pui la releu la pinul 9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut domnilor astazi mi-am luat inima-n dinti si m-am apucat de treaba dar :tuktuk:  nu mi-a reusit lucrarea. Dupa cum promisesem nu am facut tutorialul ,nu am avut timp de prea multe poze pe etape, ca si asa am inghetat ca un c...t mi-am ales total gresit ziua dar astazi am avut liber de la serviciu. Deci dupa ce am demontat volanul vechi si toate plasticele de pe linga el am ajuns la blocul de sigurante si la blocul de releee. Dupa cum vedeti in pozele atasate am pus releul 452 unde ar fi trebuit sa fie la cele care au volan multifunctional apoi avind cablajul confectionat in prealabil l-am conectat conform schitelor de pe net     http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=1333557&postcount=62      nedumerirle mele sunt ca firele de la releu au alte culori decit cele unde trebuie conectate adica firul negru-rosu pinul 12 din releu a trebuit conectat la siguranta 5 care are culoarea firului rosu-maro.Problema este ca dupa ce am terminat treaba claxonul nu functioneaza. Trebuia sa fi cumparat un releu 451 acum am observat ca masina are CAN are firele alea portocalii si mi-ar fi fost mai usor la montaj oare asta sa fie cauza de nu functioneaza claxonul sau ca partea pe care am taiat-o de la releul 53 nu am conectat-o nicaieri. Am omis sa spun si ca am facut conexiunile toate sub bord dar sub stergatoare voi face altadata legaturile pina la ECU.Firul verde-mov pinul 6 din releu l-am conecta la pinul 7 K din mufa de diagnoza si acesta avea culoarea gri-alb este corect ce am facut pt. ca nu am vazut niciun fir verde-mov in OBD?Firul gri-albastru de la pinul 15 din releu unde trebuie conectat este firul de iluminare?

post-24466-0-08284900-1393260248_thumb.j

post-24466-0-20528500-1393260258_thumb.j

post-24466-0-01460800-1393260269_thumb.j

post-24466-0-43161400-1393260277_thumb.j

post-24466-0-23889800-1393260294_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firul care l-ai taia de la releu de claxon se leaga la releu 451/452 la pinul 9. Nu are treaba calxonul cu CAN. Firul 15 este iluminarea daca mergi pe 452, daca nu, nu il legi. Daca poti sa te conectezi cu interfata la 16-Multifunction steering , atunci ai legat bine K.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK dar unde se leaga ca nu am inteles prea bine care este mufa T3C unde se afla mai exact iar firul care a ramas deconectat din mufa galbena cea dela spirala de volan se conecteaza tot la siguranta nr. 5?Puteti sa-mi spuneti in mufa galbena de la spirala conform numerotarii de pe mufa fiecare fir ce reprezinta si unde se leaga ca m-am putin incurcat iar pinul 15 de pe releu unde se leaga pt iluminat?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Sa o luam cu inceputul. Firele alb si galben sunt de la airbag si nu umbli la ele. Firul maro/albastru il tai, capatul de pe instalatie il legi la pin 9 din releu 452,  capatul de pe mufa il legi la sig 5. cred ca aici ai gresit. Firul maro de la 4 ramane la locul lui , iar in locul liber pui fir care se leaga la 452 pin 18.

 

Iluminarea o iei de la blocul de lumini, fir albastru/gri

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK cind voi avea timp voi lega la siguranta 5 asta nu am facut-o si cred ca acolo e greseala multumesc frumos de informatii.Cel tirziu simbata daca e vremea frumoasa voi putea face corectia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut domnilor astazi mi-am luat inima-n dinti si m-am apucat de treaba dar :tuktuk:  nu mi-a reusit lucrarea. Dupa cum promisesem nu am facut tutorialul ,nu am avut timp de prea multe poze pe etape, ca si asa am inghetat ca un c...t mi-am ales total gresit ziua dar astazi am avut liber de la serviciu. Deci dupa ce am demontat volanul vechi si toate plasticele de pe linga el am ajuns la blocul de sigurante si la blocul de releee. Dupa cum vedeti in pozele atasate am pus releul 452 unde ar fi trebuit sa fie la cele care au volan multifunctional apoi avind cablajul confectionat in prealabil l-am conectat conform schitelor de pe net     http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=1333557&postcount=62      nedumerirle mele sunt ca firele de la releu au alte culori decit cele unde trebuie conectate adica firul negru-rosu pinul 12 din releu a trebuit conectat la siguranta 5 care are culoarea firului rosu-maro.Problema este ca dupa ce am terminat treaba claxonul nu functioneaza. Trebuia sa fi cumparat un releu 451 acum am observat ca masina are CAN are firele alea portocalii si mi-ar fi fost mai usor la montaj oare asta sa fie cauza de nu functioneaza claxonul sau ca partea pe care am taiat-o de la releul 53 nu am conectat-o nicaieri. Am omis sa spun si ca am facut conexiunile toate sub bord dar sub stergatoare voi face altadata legaturile pina la ECU.Firul verde-mov pinul 6 din releu l-am conecta la pinul 7 K din mufa de diagnoza si acesta avea culoarea gri-alb este corect ce am facut pt. ca nu am vazut niciun fir verde-mov in OBD?Firul gri-albastru de la pinul 15 din releu unde trebuie conectat este firul de iluminare?

 

Nu, nu trebuia cumparat un releu 451, deoarece in acel caz trebuia sa faci montajul cu TMC ca sa comanzi numai cateva unitati MFD sau MCD (nu toate), iar can-ul ceasurilor tale sigur nu suporta comenzile pe volan....

 

normal ca masina are firele de can.... ca doar cele pana in 1999 nu le au.

 

deci, pt tine faci montajul cu 452

 

trebuia sa iti faci bine temele inainte de a te apuca de treaba.... din intrebarile tale, vad ca nu esti lamurit 100% legat de conexiunile care trebuie realizate

 

firul de la claxon se taie si se leaga la pin-ul 9 din modul comanda volan.

 

K line se leaga la linia k din OBD, ceasuri, climatronic... sau unde iti e mai usor sa ajungi.

 

iluminarea - la orice fir gri/albastru de la buton,ceasuri, comanda faruri, etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos acum am inteles simbata voi termina lucrarea pina atunci merg fara claxon, dupa cum am mai spus sunt novice in electrica auto incerc sa prind din mers. Ceasurile pe care le voi monta sigur suporta comenzile pe volan sunt cu BC mare, sunt achizitionate inaintea volanului.Multumesc de sfaturi respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui 452, cum ai tu, nu ai treaba cu ceasurile. Acum ca ai HU aftermarket, nu prea ai cine stie ce sanse sa mearga comenzile audio de pe volan. Depinde ce stie HU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E culmea e asa chinezarie stie de comenzi pe volan este ultima achizitie dupa ce am abandonat sa o mai repar pe cea cu touch screenul spart si e un fel de tableta auto adica fata se detaseaza si poate fi folosita ca tableta avind si android, are niste fire in spate care trebuie legate la volan.In sfirsit acum nu mai cumpar 451 doar pt. ca e mai simplu de conectat ca deja in mare parte l-am pus pe asta.Multumesc de sfaturi oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eugen, 451 nu e mai simplu de montat, fata de 452.

 

Necesita instalarea unui TMC box, cluster immo3 compatibil... si unitate care sa lucreze pe can.

 

Deci, relevant e care merge/compatibil... nu care e mai usor de montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha acum am priceput.Simbata voi definitiva lucrarea sper sa-mi iasa ce trebuie nu vreo mitraliera  :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spor. Si unde nu stii intai ne intrebi. Sa faci si poze in caz ca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata astazi am terminat lucrarea si functioneaza. Asa este firul maro/albastru taiat trebuia legat la siguranta 5 iar cel gri/albastru l-am legat la butonul de faruri. Voi atasa o fotografie cind voi monta si ceasurile cu bord computer mare, mai ramine de facut comversia AC climatronic.Multumesc tuturor celor care m-au indrumat si mi-au spus cum sa fac ne auzim pe topicul   http://vwforum.ro/topic/9673-ac-sau-climatronic-montare-aftermarket/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Iata pozele inainte si dupa cu volanul montat si cu ceasurile cu BC maxidot.O poza mai buna sa se vada luminile de pe volan nu am putut face bliyzul le lumineaza mai tare decit lumineaza ledurile.

post-24466-0-63131600-1396639590_thumb.j

post-24466-0-36844300-1396639604_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

puteai face fara blitz. Ai uitat, si trimurile de lemn ;).

Comenzile sunt functionale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea de tempomat sunt functionale iar partea de sonorizare pt. ca am o navigatie aftermarket nu este functionala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

intrebare scurta

releul pt volan cu comenzi de immo3 merge pe immo2 ?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat un releu 452 de pe un Passat B5.5 (immo3) si l-am pus pe un B5(immo2), toate comenzile functioneaza mai putin diagnosticarea - nu se conecteaza. Are legatura?

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum l-ai legat? immo3 n-are 2 linii de can? si immo2 una...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare scurta

releul pt volan cu comenzi de immo3 merge pe immo2 ?

merci

 

 

deci mie mi-ar trebui musai 451?

 

 

Eu am luat un releu 452 de pe un Passat B5.5 (immo3) si l-am pus pe un B5(immo2), toate comenzile functioneaza mai putin diagnosticarea - nu se conecteaza. Are legatura?

 

 

si cum l-ai legat? immo3 n-are 2 linii de can? si immo2 una...

 

cum sa aibe una singura... ?

 

immo2 sau 3 - nu au diferente legate de conectica... can hi, can low - au amandoua... problema apare la diferenta dintre generatiile de can gateway

 

immo 2 - vin pe masini cu un can hibrid ... sa-i zicem... unde pe linia de can comunica motorul, abs-ul si ceasurile... immo3- mai multe module - calc de usi, etc.

 

acum 451 sau 452... in functie de ce iti trebuie pe masina.... normal ca nu punem volan multifunctional pe masina care are HU oem, care comunica pe remote....ca nu o sa mearga. Asta este singura diferenta, intre cele doua module.

 

ai HU care lucreaza pe can, atunci pui 452 si TMC - unde trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam ca e un fir doar - K-line-ul - cum are si cassul.

 

am MFD si immo 2.

deci ma gandesc ca ar trebui 451 ca sa dea semnal hu-ului pe remote, nu pe can, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 normal ca nu punem volan multifunctional pe masina care are HU oem, care comunica pe remote....ca nu o sa mearga. Asta este singura diferenta, intre cele doua module.

 

ai HU care lucreaza pe can, atunci pui 452 si TMC - unde trebuie.

 

 

Pe can lucreaza 451, 452 e pe kline.

 

Mad_kat, tu ai nevoie de 452, pt ca acesta da semnal pe remote. 451 e pe can, pt RCD200 sau Delta6.

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!