Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

Andrei Florin

azi am incercat sa schimb senzorul g263, numai ca nu l-am gasit... ma ajuta cineva cu un sfat? eu l-am cautat pe partea cu volanul dupa cum am vazut in ceva poze pe aici pe forum si prin alte parti, la avia mi-au zis ca e pe partea cu aeroterma, pentru ca este fabia model vechi, nu facelift...

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai PM si este pe partea cu volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin

azi am schimbat senzorul G263 la masina din semnatura, lucru aparent banal zic eu, nu merita sa dau aprox 3 mil la avia :)

cea mai grea parte a fost scoaterea suportului pe in care este alarma (daca nu ma insel), cu ocazia asta am reusit sa i rup ambele picioruse si a trebuit sa folosesc ceva dublu adeziv, dupa ce dai la o parte acel suport e usor te uiti si vezi niste fire unul alb si unul verde parca, scoti mufa si dupa cum zicea cineva tragi cu incredere

Cine vrea sa schimbe si are nevoie de alte sfaturi sa ma anunte

Urmeaza senzorul G192 (nu stiu exact ce face dar da eroare la scanare), care nu stiu unde se afla sau cum se ajunge la el, ceva idei?

P.S. Ms Cristi pentru schema din elsa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu l-ai gasit si pe asta in schema tgrimisa? e in partea de jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin

pe schema l-am vazut, dar inca nu-mi dau seama unde e, langa ce anume si ce trebuie sa desfac,

din cauza acestui senzor (G192) este posibil sa nu mai imi mearga sa reglez temperatura? adica am ori cald ori rece, iar la scanarea facuta de cei de la TCM pe partea de aer conditionat erau doar acesti 2 senzori, nimic altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari tuturor.sunt nou pe forum si am problema cu senzorul vaporizator la fabia mea si as vrea sa il schimb eu pentru ca cei de la ivas mi-au spus ca manopera costa cam 2 mil si ar fi bine sa pot sa il schimb eu.daca are cineva poze sa imi explice unde este si ce trebuie demontat.astept sfaturi.ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi ori dai bordul jos ori trebuie maini de pianist.

28387019.xml_xsl_3.pdf

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Multumesc celor care au postat pe forum aceasta solutie simpla si rapida de schimbare a senzorului G263 la Fabia I. L-am schimbat in aproximativ 1 ora. Pentru cei care se vor incumeta sa-l schimbe singuri, fac urmatoarele precizari:

1. Intr-adevar, nu aveti nevoie decat de o surubelnita mica, dreapta, si una Torx 25. Eventual de o lanterna cat mai mica.

2. Nu am mainile chiar subtiri (am peste 80 de Kg greutate), dar am reusit sa trag relativ usor senzorul afara si sa-l bag pe cel nou. Relativ, pentru ca pozitia e foarte incomoda. Intr-adevar, cel mai usor se lucreaza cu capul pe pedale si cu picioarele pe bancheta.

3. Am reusit sa nu rup nici un piciorus de la cutia ce tine inchiderea centralizata cand am desprins-o de pe suportul metalic pe care era prinsa dar cand am tras-o afara i-am rupt unul pentru ca altfel nu incape. La montare am lasat-o intrun singur piciorus prinsa si nu pare sa plece de acolo si nici sa vibreze. As fi lipit-o cu banda adeziva cu adeziv pe ambele fete dar nu aveam.

4. Va veti zgaria pe degete, inevitabil, dar veti supravietui si veti avea aer rece in masina si cand e cald afara, nu numai cand e rece afara... :)

Succes.

Modificat de potel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

sper sa fie la sectiunea care trebuie. La skodita mea am o problema la compresor de ac si anume o fulie sparta dar nu bucati si pe lateral unde sunt canelurile pentru curea, adica am fulia tesita pe o parte... Nu ma intreabati nu stiu cum o vaga banuiala si anume circulat fara un capac de proiector din bara si o piatra sarita in mers?? Oricum am gasit un compresor la mana a doua pentru ca fulia am inteles ca e imposibil de schimbat (sub nici o forma in nici un caz citam din cei de la reprezentanta care mi-au cerut 2800 de lei pe unul nou). Cel pe care l-am gasit e de pe o fabie tot 1,9 diesel 2007 dar TDI eu avand SDI tip ASY, 2006. Intrebarea e: Se potriveste din punct de vedere constructiv?. Trebuie demontat jumatate de masina pentru aceasta operatie sau se schimba relativ usor? Suferintele/placerile prin care au trecut colegi cu evenimente similare mi-ar fi de un real folos. Momentatan merg cu jena ca acea curea se poate rupe in orice moment si cu un scartiit ingrojitor in primele 10 min pana la incalzirea/dilatarea curelei respective si cu frica de a ramane cine stie pe unde.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Operatia este relativ simpla. Dupa demontarea curelei de anexe si a scutului motor, pe dedesubt (eventual intr-un canal) se poate demonta foarte usor compresorul. Mai sunt conductele de A/C, cupla de la electrovalva de comanda si asta-i tot. Reincarcata instalatia la sfarsit cu ulei de compresor si agent refrigerant.

In mod normal de pe TDi pe SDi se potriveste fara vreo problema. Poti verifica si pe etichetele de pe compresoare, ar trebui sa fie acelasi cod. Nu stiu daca afirmatia e valabila si pentru benzinare dar... eu zic ca nu sunt probleme de compatibilitate.

In plus nu ar trebui sa fie vreo problema cu compresorul SH, in general au fost (si sunt in continuare, pentru ca aceleasi compresoare sunt si pe fabiile 2) foarte fiabile.

:offtopic:

Zici ca ai gasit compresorul pe o fabie 1.9 tdi din 2007. Fabia aia era la dezmembrari? Si daca da, motorul si cv mai erau intregi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da e de la "dezbinari" :) dar nu am vazut masina si drept urmare nu stiu daca mai avea si altceva. Dar daca te intereseaza ceva anume pot ma uit ca tot fac un drum pana acolo. Mersi de post.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. No, da-i pace. Ma gandeam ca ai vazut fizic si masina ca ma tot bate gandul la o operatie de transplant motor+cv+electronica motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu urmatoarea problema: baga caldura cand e pe maxim, daca mut o gradatie mai jos incepe sa se raceasca binisor, daca dau la 26 se raceste aerul mult, adica rece aproape ca afara, nicidecum de 26 grade, dau inapoi la maxim incepe sa scoata fierbinte. Nu e rea vointa, am citit topicul pana la pag 12 dar m-a luat somnul si am cedat.

Ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servomotorasul care regleaza temperatura aerului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare am o problema cu AC si nam ajuns la service.Baga rece un minut si apoi nu mai baga.daca apas iar butonul de ac imediat nu mai baga rece deloc.Am verificat freonu si nu e problema.O parere va rog.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o diagnoza, cred ca ai sa gasesti senzor de temperatura defect la aeroterma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.Am si eu aceeasi problema cu senzorul g263 la un Polo 1.4TDI. Am incercat cum ai zis tu dar n-am reusit decat sa-mi julesc mainile iar varianta cu desfacutul bordului m-i se pare crunta.Daca ma poti ajuta te-as ruga sa stabilim o intalnire in Alba Iulia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se scoate modulul de confort de deasupra pedalei de acceleratie si pe acolo se lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut baieti,

am avut si eu probleme cu senzorul G263 zilele trecute, la o skoda 1.4l 16V cu climatic. Initial cei de la service mi-au spus ca trebuie dat jos bordul (ceea ce pe mine m-a ingrijorat). Dupa ce am citit acest topic am reusit sa-l schimb singur fara sa fie nevoie sa desfac bordul. Doar partea de sub volan in urmatoarea ordine:

- capac sigurante (nu are suruburi)

- plasticul dintre volan si ceasuri (sub el sunt 2 suruburi care trebuie desfacute pt pasul urmator)

- plastic de sub volan (e prins in suruburi)

- acum devine mai complicat putin, dar trebuie doar rabdare

- se desface o piesa de plastic neagra (ca o conducta groasa) care aduce aerul la picioare (are un surub)

- in acest moment se vede unitatea de inchidere centralizata, o cutie neagra, care trebuie trasa afara din rama in care e prinsa. Se trage cu forta.

- acum ramane de scos rama in care sta cutia de la unitatea de inchidere. Multi am inteles ca au rupt urechile, dar e chiar simplu sa nu faci asta. Se impinge tare in sus (in directia barbriz) si trebuie sa iasa afara.

- acum se vad firele senzorului care este intre volan si consola centrala. Se trege de senzor mai tare si iasa fara probleme.

Am si poze pentru cine are nevoie de ajutor: nflaviu@yahoo.com

Multe multumiri lui SPEEDYLAU!!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare

Stie cineva cum se cheama la magazinele de specialitate duza de ventilatie din bord, grila de aerisire, braduti, rama sau cum se cheama.

Un coleg s-a jucat cu rotita de deschis/inchis de la acea gura de ventilatie si a reusit sa imi rupa toate lamelele si stau inchise. Vreau sa schimb rama sau pe toate dar nu gasesc nimic si nici nu stiu exact cum se cheama in termeni tehnici. Ma ajutati si pe mine va rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grila centrala ventilatie...daca e cea din centru cu butonul de avarie.

grila aerisire...

O demontezi si notezi codul piesei...si atunci nu te mai intereseaza nimic... :winter:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe grila de aerisire imi arata numai cele din bara fata :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, atunci hai sa procedam altfel:

6Y0 820 951

Sa nu imi spui ca nici asa nu o gasesti... :winter:

post-25544-0-99685000-1361383319_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!