Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

Daca iti scoate conectorul din valva compresorului nu mai porneste ac-ul. Poate nu l-a pus la loc sau nu l-a pus bine.

 

Ca sigurante ai asa pe baterie : siguranta nr 8 e pt ventilator si e de 30A, cea nr 5 este tot pentru ventilator si e de 40A (ventilatoarele de pe radiator), cea nr 11 e pentru AC si e de 5A.In interior langa sofer : nr 3 e pentru AC si altele , are 5A iar nr 12 e tot de 5A si are legatura si cu AC-ul.

 

Cele din interior nu cred ca au ceva pentru ca nu ar mai functiona si alte lucruri dar nu strica sa verifici.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos. Cum ajung acasa o sa le verific pe toate ca sa fiu sigur ca nu e de acolo. Conectorul ala se scoate rapid? Pot sa vad si eu pe sub masina daca e ceva scos? Daca e scos, pot sa-l cuplez eu acasa? Multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai greu sa ajungi la el decat sa-l conectezi. E pozitionat fie deasuprea compresorului , intre compresor si motor, fie in dreapta compresorului. Pe cablul de alimentare ai conectorul cu o clema de siguranta. Tragi de clema si apoi poti scoate conectorul. Cand il pui la loc trebuie sa faca un clic si gata.

Da-i un search pe google dupa "fabia ac compressor connector" ca sa-ti faci o idee pe unde este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

 

Am o problema cu sau mai bine zis la AC-ul fabiei mele. in momentul in care dau drumul la AC pe caldura pe treapta 1 imediat se abureste geamul, daca dau drumul la treapta 3 se aude ca si cum ar fierbe ceva sub bord, iar la treapta 4 deja imi arunca apa prin duzele de aerisire.Problema asta o am doar in momentul in care este pe cald ( am observat acum cu frigul asta).

 

Cred ca mi se trage de cam acum o luna jumate cand din exces de zel, am vrut sa curat cu furtunul de apa absolut toate frunzele si mizeria de pe si din gratarul  se sub stergatoare ( asta ptr ca am observat ca la golfu 5 al sotiei, din cauza prafului, frunzelor si a crengutelor stranse, iarna apa nu se mai scurge cum trebuie si ingheata la baza stalpului usii si nu se mai poate deschide usa fara sa se indoaie coltul acesteia dinspre roata).

 

Dupa ce am spalat (fara presiune sau sa fortez ceva pe acolo) am observat ca in masina pe covorasul pasagerului era o balta de apa, cand m-am uitat pe unde curge am observat ca filtrul de aer era ud. de asemenea cand am deschis capota am observat ca era uda si acea "captuseala" dinspre habitaclu.

 

Pe moment nu i-am dat mare atentie, fiind cald am lasat sa se usuce. si cam asta a fost.

Aveti idee ce am stricat sau daca este normal ceea ce am partit, desi sunt sigur ca nu a fost nici pe departe presiunea care o au cei de la spalatoriile auto si nici un debit de apa mai mare decat o ploaie mai serioasa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are legatura cu ce ai spalat tu, ci doar ai caloriferul spart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca e pe rece,, nu trece apa prin calorifer?

 

Ovidudu: sigur e apa sau e antigel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, am sa verific diseara cand ajung acasa. Atunci cand am observat ploua afara si nu am mai ridicat capota.

Si oricum de ce face doar la calld. Nu stiu daca are legatura insa am observat in vara ca in momentul in care cuplam ac in treapta 1 se auzea un zgomot suplimentar inaknte nu se auzea mail ales cand turam motorul. La service-ul skoda mi-au zis ca nu stiu ce este pana nu se apuca sa desfaca. Niste cunostiinte mi-au zis ca e posibil sa fie nu stiu ce valva din compresor sau fulia compresorului.

Nu stiu, am sa verific diseara cand ajung acasa. Atunci cand am observat ploua afara si nu am mai ridicat capota.

Si oricum de ce face doar la calld. Nu stiu daca are legatura insa am observat in vara ca in momentul in care cuplam ac in treapta 1 se auzea un zgomot suplimentar inaknte nu se auzea mail ales cand turam motorul. La service-ul skoda mi-au zis ca nu stiu ce este pana nu se apuca sa desfaca. Niste cunostiinte mi-au zis ca e posibil sa fie nu stiu ce valva din compresor sau fulia compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC-ul produce zgomot in bord si daca e freon putin in instalatie (cel putin la mine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Astazi am profitat ca este cald afara si m-am dus la masina. am dat ON la Ac in treapta 4 direct, pe caldura si am boservat ca zgomotul acela asemanator fierberii nu prea sa mai aude iar cantitatea de lichid aruncata in habitaclu a scazut considerabil ca la jumate de ora de la pornire sa nu mai arunce deloc. M-am uitat si la recipientul  cu antigel si nu a scazut nivelul. Lichidul aruncat in habitaclu este inodor si incolor ( nu cred sa fie antigel, ar trebui sa fie roz,nu?).

E posibil sa fie apa de la ploile recente sau de la spalatura mea care acum sa se fi evaporat, daca da e normal sa intre  in sistemul de aer apa de ploaie?

Daca era sa fie spart caloriferu de caldura n-ar fi aruncat in continuare lichid  pana s-ad fi terminat lichidul de racire?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, antigelul este roz.

Nu este normal sa intre apa in sistemul de ventilatie.

Posibil infundate orificiile de scurgere a apei de sub grila stergatoarelor.

Da, ar fi curs in interiorul habitaclului, dar observi in vasul de expansiune daca nivelul lichidului de racire scade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grila se fesface usor? As vrea sa o desfac sa ma uit la ea desi cred ca e curată, asa au inceput problemele cand am vrut sa spal frunzele si mizeria de sub grilaje si am observat ca mi-a curs apa si pe pres in masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna Ziua, am si eu o problema la Fabia mea 1.9 tdi din 2002. Am fost cu ea la Reprezentanta la Skoda si mi sa spus ca trebuie sa mi schimb senzorii G263, V68 si V154, problema este ca nu stiu unde se gasesc sub bord. Unul stiu ca e deasupra la pedale dar celelalte nu am idee. Pb la mine este ca imi merge si aerul conditionat ,caldura si aerul rece, doar ca imi baga foarte mult aer cald chiar daca il pun la 18° de exemplu. Dupa cateva minute incepe si imibaga aer rece, daca schimb si l pun la 22°imi baga totaer rece si dupa 20 de minute iar incepe si baga aer  sufocant si il las la viteza 1,. Are cineva o idee pt mine, ? unde pot gasi acesti senzori sub bord, sau ce trebuie schimbat mai intai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca merge aerul conditionat nu cred ca e stricat senzorul g263, e doar o parere din ce am gasit si eu pe forum, citeam ca daca acesta e defect ac-ul nu merge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna,

 

Stie cineva cum se cheama acel senzor de temperatura din dreapta butonului de AC (G...) pt POLO cu Climatic? Ce fel de termistor este si ce valoare nominala are?

 

Multumesc si imi cer scuze daca am scapat din vedere vreun post care contine informatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cod separat.

e defect la tine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, din greseala l-am rupt cand am scos consola de HVAC din bord. pentru alta "reparatie". daca as stii ce fel de termistor e si o valoare as putea sa-l inlocuiesc deoarece se vade bine unde a fost lipit cel vechi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU-l mai ai pe cel vechi sa-l masori ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu! am pus provizoriu un termistor de 10Kohm dar nu e ok. cu motorul incalzit bine, de abia pe la marcajul de 24~26 grade incepe sa se incalzeasca putin aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7,5 Kohm.

 

Sent from my GT-I9600 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut oameni buni. Azi a inceput sa se auda un bazait odata cu turatia motorului la accelerare sau decelerare doar cand AC-ul este pornit. Sunetul este ca atunci cand se auzea turatia motorului in boxe la masinile vechi. Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7,5 Kohm.

 

Sent from my GT-I9600 using Tapatalk

 

Multumesc! daca nu cer prea mult, stii cumva daca e NTC sau PTC. Daca nu o sa o iau pe incercate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NTC.

 

L.E.

Manufacturer EPCOS...  nu stiu daca informatia este 100% corecta.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut oameni buni. Azi a inceput sa se auda un bazait odata cu turatia motorului la accelerare sau decelerare doar cand AC-ul este pornit. Sunetul este ca atunci cand se auzea turatia motorului in boxe la masinile vechi. Ce parere aveti ?

 

a scazut presiunea in instalatie, trebuie incarcata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NTC.

 

L.E.

Manufacturer EPCOS...  nu stiu daca informatia este 100% corecta.

 

Tocmai am montat un NTC de 5K (7k5 nu am gasit) si functioneaza ok. Probabil temperatura reala e defazata fata de cea de pe scala, dar nu mai este deranjanta. termistorul pe care l-am montat este B57867S0502F140 de la EPCOS.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!