Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

hihi era vorba de cea laterala stanga dar oricum deja mi-am luat-o carmina ... nu mai zic nimic. am gasit si cod si tot. Aveam nevoie de un impuls:)

Modificat de ssnyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vreo posibilitate sa le schimb fara demontare bord sau macar o parte? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.

Iti trebuie doar 2 surubelnite, era sa uit... si impulsul ala pe care il cautai....crezi ca te-am uitat? :winter:

Procedura:

o surubelnita ,,ora 9"...cealalta  la ,,ora 3".

Bagi surubelnitele intre grila si materialul bordului si agheti grila,  tragi inspre tine...si va iesi doar rama grilei.

Dupa ce ai detasat rama grilei, bagi degetutele si scoti si ,,corpul" grilei.  Asta e tot.

Nu incerca alta varianta, de exemplu sa schimbi ,,orele" findca o vei rupe, fiindca urechiusele de prindere a ornamentului grilei sunt unde am mentionat, trebuie sa mentionez ca urechiusa ,,orei" 3 blocheaza mecanismul de reglare al ,,paletelor", deci un pic de atentie...mentionez acest lucru, fiindca grila de ventilatie pe care o vei scoate este functionala, chiar daca colegul ala al tau s-a ,,straduit" sa vada ce si cum e pe acolo...se poate repara. Acele ,,palete" pe care el le-a ,,aranjat" se pot monta la locul lor fara nicio problema, ai sa vezi... :winter: e  un lucru migalos, dar nu imposibil.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc. Oricum eu am vazut sarind bucati mici de plastic dinautru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ssnyper ai reusit sa scoti grila afara?

 

Daca da dupa ce o ai in mana ai sa vezi ai 2 guri de ventilatie care se prind in rama acea

Le scoti pe rand si cand le scoti sa tii neaparat de rotite de reglaj sus/jos si stanga/dreapta rotite care au cate o "biluta" pe care culiseaza. Nu se intampla nimic daca cade, rotita merge dar nu la fel de fain.

Ai grija cand scoti gurile de ventilatie dupa rama ca lucri cu un plastic sensibil.

Vei observa ca lamelele pe partea cu rotita au 2 "varfuri" un varf pe mijloc de o parte si de alta si doar pe o parte un varf in jos sau sus(depinde cum privesti) ei varful asta de jos se rupe. Poti improviza cu un varf de ac incalzit pe flacara si bagat acolo putin prin lateral sau cu ceva plastic.

Daca crezi ca nu te descurci am ceva poze primite de la un coleg. Poate iti sunt de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut! Am si eu o problema care nu am gasit-o expusa pe aici si anume defectiunea mea consta in faptul ca directionarea ventilatiei se face doar prin fantele frontale de pe bord ,actionarea butonului nu aduce nici o modificare.Vreo solutie de remediere stie cineva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa spui ca in momentul in care rotesti rotita din dreapta nu se intampla nimic ci merge tot pe central chiar daca tu pui pe parbriz sau la picioare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

O problema cu AC-ul (climatic) am si eu. Are freon (6 bari) insa compresorul nu porneste. Apas butonul AC, se aprinde dar nu vrea sa porneasca compresorul si implicit ventilatoarele. Pe VAG-COM imi spune ECU a oprit compresorul......sau ceva de genu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarea descrisa de mine ai facut-o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te referi la PDF-ul atasat de tine nu prea imi dau seama ce trebuie sa fac :D. Azi am sa ma duc la un electrician sa vad ce-mi spune........desi nu cred ca rezolv nimic. Ventilatoarele le-a pornit din VAG-COM omul la care am fost sa-mi bage freon desi am freon .

 

L.E  am citit forumul iar in concluzie cred ca ar fi senzorul vietii G263.......la scanarea cu VAG-COM nu zice nimic de acest senzor.....

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era g263 aparea pe tester.

 

Si ce cifra apare la shut off compresor?

MA refer la o traducere din engleza a modului cum se verifica intraga instalatie de ventiolatoare, releu, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la 1 mil de "meseriasi" pe aici prin BT si nu stie niciunu sa-i dea de cap.....ba ca este codata cu nus ce cod, ba ca este panoul de comanda, deci nu nu prea stiu ce sa-i mai fac......freon are, erori pe climatic nu are dar totusi nu merge.....AC-ul porneste numai o singura data cand pornesc motorul dupa aia daca-l opresc/ pornesc numai vrea.

 

 

In concluzie mi-a mancat sufletu.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA diagnoza, cand nu merge ce cifra apare la shut off in blocurile de masura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rescris softul la ECU motor si totul a reintrat in normal. ms de sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine doar recodai ecu.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Trebuie demontat panoul de comanda AC si verificat ce s-a intamplat cu ,,cablul" flexibil de actionare al mecanismului.

http://skoda.workshop-manuals.com/fabia-mk1/index.php?id=1261

Am dsfacut ceea ce m-ai sfatuit si am constatat ca acel cablu este iesit de la locu lui de pe carcasa aerotermei iar fizicul meu nu i-mi permite sa ajung acolo sa vad exact cum ar trebui pus la loc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai scos panoul de comanda, ai spatiu suficient Miky.

Uite:

jg5h6a.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Am nevoie de ajutor si pe topicul asta. Cand am cumparat masina, AC-ul climatic mergea in rate dar fiind in octombrie, nu prea i-am acordat atentie. Cu caldurile din ultima vreme am observat ca nu functioneaza deloc. Acum 2 saptamani i-am bagat freon dar tot pe timp racoros. Termometrul imi indica 3 grade dupa operatiune. Cum a revenit caldura, la aproximativ o saptamana, surpriza. Nu mai merge si sambata trebuie sa plec in luna de miere. Prin urmare am fost la un meserias. Freon are suficient. Testerul nu vede compresorul. Nu inteleg cum de nu-l vede dar asta mi s-a spus. A tras ala un fir de la baterie la compresor, prima oara la - si apoi la + si asa cum ma asteptam, mi-a dat vestea cea mare: compresorul dus, 1400 lei. Sincer nu vreau sa dau banii pe concediu pentru o piesa de masina. Mai de graba dau masina pentru un super concediu. Incep sa ma satur de ea si daca nu-si revine urgent, o marit. Iar m-am luat cu vorba. Idei care ma pot ajuta sa-i pun un diagnostic ca sa nu va cer sa-mi rezolvati iar problemele ca deja e prea mult. Multumesc anticipat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diagnoza trebuia sa vada ce valoare are compresorul la shut off.E imposibil sa nu ai o valoare aici. Dupa asta ar fi trebuit sa se uite ce presiune ai in instalatie si ce temperaturi iti raporteaza senzorii. Toate astea pe langa verificatul de erori. L-ai vazut tu cum a tras respectivele fire sa vada daca porneste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are cum sa vada daca porneste... ca este compresor cu supapa, nu cu ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am uitat pe laptop cand era el la alta masina si nu vedea modulul de AC si implicit nu a avut cum sa vada nici erorile. Am vazut ca pe anumiti parapetrii avea diverse valori dar nu si la compresor. Cand a tras firul de la baterie, m-a rugat sa stau in masina sa cuplez si ecuplez AC-ul. Nu stiu ce a facut el sub masina ca a intrat cu targa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

modulul de AC nu se vede decat la climatronic care are calculator separat. ... se Intra pe calculatorul de motor si se urmareste acolo la parametrii.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, poti sa verifici si sistemul Climatic exact la fel cum verifici sistemul Climatronic nu se intra pe niciun calculator de motor. Daca nu poti sa verifici daca porneste cum de exista campul care iti arata gradul de incarcare/debitul, in procente, al compresorului  precum si un alt camp cu niste valori pt reglementarea functionarii lui ? La Fabia este un sistem semi automat. Ii spui ce temperatura vrei si el face singur mai cald sau ma rece ca sa mentina temperatura aia - asta e partea automata. Directionarea aerului o faci manual nu ai posibilitatea de auto ca la Climatronic. Supapa aia de care spui e actionata electric de modulul climatic prin PWM si prin ea se modifica debitul din compresor.

 

MAIonescu, daca ai posibilitatea , du-te la o diagnoza, cauta adresa 08-Auto HVAC si intra acolo. Porneste motorul, ventilatia si apoi apasa pe butonul de AC. Intra in Measuring Blocks si acolo du-te la adresele 001,002, 007,008 si scrie apoi aici ce iti arata acolo.

 

Daca ai AC pe Fabia, ai modulul Climatic si trebuie sa poti accesa adresa 08(HVAC) si apoi in measuring blocks adresele de mai sus.

 

Daca nu poti intra pe HVAC atunci verifica sigurantele 3 si 5 (rosii, de 5A) parca din panoul din stanga soferului.

 

Nu prea inteleg de ce mai trebuia sa cuplezi tu AC-ul cand el iti alimenta supapa aia din alta parte si nu din Climatic. El cand ti l-a pus pe direct fie pornea fie nu, tu nu mai trebuia sa te atingi de altceva .

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. La mine in panoul din stanga soferului nu cred ca sigurantele 3 si 5 sunt de AC. Acum mi-am adus aminte ca meseriasul a scos si o siguranta inainte de scanare. Dar siguranta era pe baterie si daca nu ma insel este 8 ca ea e singura de 30A. Ideea este ca dupa ce mi-a dat jos siguranta, a pus un fir pe post de siguranta si eu fiind in masina, am simtit imediat ca aerul functiona. Eu am banuit ca de la aia este si tare m-am bucurat ca rezolvam cu aerul cu 50 bani. Dar meseriasul a pus-o la loc. Am incercat aseara sa pun alta dar nu o mai ia. Poate imi dati o alta idee. Eu m-am gandit ca individul are ceva sparle cu compresoare si a vazut ca e din siguranta, apoi s-a bagat sub masina si a decuplat ceva ca sa nu mai porneasca si acum ma asteapta sa-i dau 1400 Lei ca sa-mi schimbe compresorul cu unul reconditionat, pe al meu il sterge si il vinde la alt fraier. E o teorie?Ce putea sa faca el pe sub masina? Se poate scoate un contact la compresor sau ceva de genul ca sa il faca inactiv?

   Si inca o intrebare referitor la forum. Cum atasez poze? Am facut una la legenda panoului din stanga sofer si alta la panoul de pe acumulator si poate vede cineva ceva in neregul sau recunoaste semnul de AC sa stiu unde este siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!