Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

eu zic sa-l schimbi numai daca nu raceste suficient (intai schimba-i filtrul de habitaclu ca sa poti aprecia corect "simtzometric" :icon_thumright: cat raceste)

Care este acest filtru de habitaclu(prima data cand aud) si unde este situat,e pus undeva accesibil sau trebuie trecut prin fire,plasticuri...pentru a ajunge la el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sub torpedou, in partea stanga, perpendicular pe lungimea bordului, acces direct, are un capac de plastic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica este vorba de filtrul de polen?!?!Nu stiam de denumirea asta,de aceea am intrebat.Greseala mea :)

Multumesc pentru lamurire :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema!Aerul conditionat nu mai functioneaza.Are freon,nu e nici o siguranta arsa,apas butonul de AC,se aprinde dar nu cupleaza.La service am verificat si firele care intra in compresor nu au curent.Care ar fi cauza?Cei de la service au spus ca nu a pierdut freon.

Dimineata functioneaza.Cand se incalzeste afara nu mai functioneaza.

Am comandat sieu senzorul G263 si ma costa 105 ron.Cam scump.Le-am spus ca in alta parte e mai putin si ei au zis ca nu e mai ieftin.Oricum am fost de acord.Dar vine in 4-5 zile.Sper sa nu fie cald pana atunci :offtopic: .Va multumesc pt.informatiile dupa forum.Dupa ce-l schimb va spun rezultatul.Salutare tuturor.

Da, intradevar, l-ai achizitionat scump. Eu l-am luat de la dealer skoda sambata trecuta, il aveau pe stoc, si cum spuneam, m-a costat 66.2 ron cu tot cu tva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Saptama trecuta cu putzin ajutor din partea lui Silk' (in sensu k foarte mult ajutor ms mult :ceuameni: ) am schimbat si eu senzoru de pe evaporator. Nu am demontat numai partea de sub volan si cu putina rabdare am reusit. Mi-am zgariat mainile dar acuma am AC. Alta viatza . :coffee_lol: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt silk':am vazut ca te pricepi destul de bine la problemele de AC ale fabiei.

ma intreb(te intreb) nu cumva ai putea sa montezi(sau poate stii pe cineva) o instalatie de AC pe o fabia care nu are?

motor 1.4 16V model 2004.

ps:sunt din sebes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

Am avut aceeasi problema de doua ori, doua zile la rand.

Am CLIMATIC pe masina si de obicei il las fixat pe 22 de grade, treapta a 2-a la ventilatie, si acum vara, cu AC pornit. Dupa cateva zeci de minute de mers, timp in care s-a racit in masina la temperatura dorita, am simtit un val de caldura, apoi in cateva secunde, iar frig si iar cald si tot asa de vreo cinci ori. N-am avut rabdare sa vad de cate ori face, sau daca isi revine ca ma curgeau toate apele. Am dat pe temperatura minima si a bagat frig, apoi am revenit la 22 de grade si s-a comportat normal.

Masina are 1 an si 8.200 km.

Am mai observat, dar poate nu are nicio legatura, ca temperatura exterioara (ce imi arata pe bord) urcase la 35 de grade si apoi a scazut la 27 si asta la mers constant la 80 km/h. Imi mai arata 40 de grade dar in oras, cand masina mai mult sta ...

Nu stiu ce sa aiba ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ca si altii am schimbat si eu senzorul G263 ( home made) si am reusit dupa multe ore. Senzorul a costat 70 RON de la Procar Timisoara. Bun, dar acum banuiesc ca trebuie sa sterg cumva erorile din memoria calculatorului sau nu ma afecteaza daca raman acolo? Pareri!

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorile nu te deranjeaza cu nimic, raman in memoria calculatorului si se vad la o scanare Vag.

In rest nu esti afectat in nici un fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu problema cu acest senzor si as vrea sa il schimb, imi puteti da si mie un site de unde il pot comanda?

Cu stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stilo, cel mai rapid este sa te duci la o reprezentanta si dai pe el doar cat face respectiv 70 ron dupa care exista in topic-uri toate detaliile de montare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sal

am si eu o problema cu caldura,acum ca este frig iti vine sa mergi cu geamurile deschise asa caldura baga,uneori isi revine .Am facut o scanare si am gasit urmatoarea eroare:

01271 - Servomotor clapa temperatura-V68-

30-10 - Circ.deschis sau scurt la plus - intermitent

01596 - Servomotor deflector aer exterior/circulare intern

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu aceeasi problema.

Din cand in cand i se face frig si baga caldura de te usuca.

TRebuie sterse toate erorile si faci un basic settings pe HVAC - recirculare, temperatura, toate flapsurile, ventilatoarele.

Dupa aceasta ... o perioada nu va mai face. Apoi isi revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca inainte de basic settings trebuie demontat blocul de clima si curatate efectiv motorasele rece/cald si recirculare. Se depune foarte mult praf pe ele si la un moment dat NU isi mai pot executa cursele complete. De-aici scurturile alea la +/- blocat/fara tensiune etc. Deci, degeaba basic settings ca intr-un timp foarte scurt anomaliile de functionare reapar, asa cum spunea si horgarban.

P.S. e bine de stiut ca este posibil ca motorasele sa fie chiar si arse.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din seria "ce-a fost in capul proiectantului" la mine motorasul asta nu are senzor de pozitie si ca sa fie sigur ca nu ramine la mijloc la fiecare schimbare de pozitie e alimentat cu vreo 5 sec. mai mult decit e necesar. Asta combinat cu demultiplicarea mare (melc + inca vreo 2 rotite) garanteaza ca dupa un timp se va rupe cuplajul de la roata dintata exterioara (cea care actioneaza cele doua clapete care stabilesc de unde se ia aer).

Cuplajul ala e de gen "ax gros cu santuri in teava cu nervuri" - "teava" venind de pe ultima roata din interiorul mecanismului. Cum motorasul cu cele citeva roti de plastic costa cca 300 de ron (!! - da' sa vedeti cit costa ala de la ventilatie), timpul pentru diy.

Planul A a fost pe baza de lipici (din ala din doua componente). A tinut citeva luni pina s-a facut praf lipiciul. Chiar are ceva forta dupa atita demultiplicare.

Planul B (pe baza de vaselina mai densa - nu va ginditi la prostii) n-a tinut pentru ca e un pic de joc si n-a fost destula frecare. Repet, nu va ginditi la prostii!

Planul C care e in teste e fost taiat doua bucati de tubulet de plastic (gen mina de pix) si fortate in santurile unde in mod normal intrau nervurile. Pe moment frecarea e destul de mare ca sa ajunga clapetele unde trebuie si abia dupa aia sa alunece treaba in voie. Sorry dar nu am poze si nu-mi dau seama daca am fost explicit.

Daca nu tine, aveti vreun plan D?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa nu aibe senzor? e un potentiometru in corpul motorasului prin care citeste pozitia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea recirculatiei in marsarier este influentat si de codarea modulului de confort. Ce se poate gasi la fel aici pe forum.

Detaliaza te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa nu aibe senzor? e un potentiometru in corpul motorasului prin care citeste pozitia

N-are. Gindire inginereasca v1.0, uite ca se poate. Data viitoare iti fac poze.

Da, alte modele au, am avut si din ala in mina (chiar l-am si desfacut), dar la mine n-are senzor. Si oricum mufa are doar firele de alimentare asa ca nici sa vreau nu pot monta varianta cu senzor.

LE: daca nu ma crezi punem pariu pe un motoras nou? :))

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai multi prieteni mi-au spus ca trebuie sa dai drumul la clima si pe parcursul iernii, din cand in cand. Credeti ca e necesar? ...de ce? Daca nu dau drumul, ca oricum nu-i nevoie, se intampla ceva? Pareri?

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e indicat la toate masinile dotate cu AC . Porneste-l 10 minute o data la o saptamana( sigur nu se simte la consum ) si nu o sa ai probleme cu sistemul . Ii mareste durata de viata . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa ii dai drumul, compresorul de fabie functioneaza incontinuu la 2% din sarcina si cand aerul conditionat nu e pornit, insa iti dau un pont: daca pornesti aerul conditionat cand ai geamurile aburite, se dezaburesc in cateva zeci de secunde

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi saboteur, n-am stiut, intr-adevar de mare utilitate pontul pentru ca e sezonul in care geamurile se aburesc des. Intrebare pentru dl.io: ai si explicatii la cea ce afirmi sau faci ca prietenii mei care ma pun doar pe ganduri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis ce recomanda producatorii . Am mai multe masini, din care la 2 ( matiz si noul mondeo ) am avut un abtibild lipit in partea dreapta sus pe care scria sa pornesc sistemul de AC o data pe saptamana pt a proteja durata de viata a acestuia . Daca mint ei , mint si eu , dar ma gandesc ca n-or fi puse aiurea acolo . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dl io, matizu si mondeo nu e skoda, e daewoo si ford :)

Compresorul de pe Fabia, Denso 6SEU12C nu are cuplaj electromagnetic, el functioneaza permanent inclusiv pe pozitia "oprit", dar comprima doar 2% din agentul refrigerant. Comandarea compresorului are loc prin supapa de reglare, care prin scaderea tensiunii transmise, scade presiunea la admisie si o creste la refulare.

Din cauza acestui fapt el nu trebuie pornit peridic, pentru ca functioneaza permanent. Nu stiu daca ai inteles principiul, dar am zis sa iti explic sa nu zici ca bat apa in piua.

Eu n-am zis ca minti, dar te referi la alte masini, nu la Skoda Fabia si dupa cum stii, ce e valabil la Daewoo si la Ford, nu e mereu valabil la Skoda.

Fiecare masina are particularitatile ei.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!