Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am cautat dar nu am gasit topic adecvat, daca este rog un moderator sa mute acolo.

Problema, daca e problema, se manifesta astfel:

Pornesc clima, setez pe 20-22 grade si dupa un timp incepe un sunet ascutit este clar de la compresor. Cum apas butonul de AC si decupleaza, dispare sunetul. La fel se intampla daca reglez ca temperatura sa fie mai scazuta ex. 18 C sau o dau la minim. Daca pun pe minim, sunetul nu apare deloc.

Am ajuns la concluzia ca apare zgomotul respectiv, doar cand compresorul ajunge in sarcina partiala. Intuiesc bine oare? Ce poate fi? Ce si cum ar trebui verificat. Instalatia a fost incarcata, defapt schimbat R134a si ulei in Aprilie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste aerul, seteaza cum stii ca apare tiuitul, deschide capota si incearca sa identifici locatia exacta a zgomotului.

Ca idei -

Sa nu fie de vina intinzatorul curelei care actioneaza compresorul AC.

Asta in cazul in care nu ai o problema cu ambreiajul compresorului, sau mai grav cu tot compresorul.

Mai bine fa o verificare la cei care ti-au efectuat incarcarea sau la skoda, dar e ceva mai scump acolo.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin

Salutare,

revin si eu cu aceeasi problema pe care o aveam, mai nou am aflat ca daca apas butonul de AC compresorul nu cupleaza... niste mecanici mai priceputi au spus ca ar fi de la nu stiu ce supapa de pe compresor, a mai intalnit cineva de pe aici acest defect? unde as putea gasi acea supapa sau daca este compatibila cu cea de pe compresorul de aer de la Golf 5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa verific, dar acel zgomot se aude doar din interiorul masinii. Cum cobor si ridic capota nu se aude nimic special. In acest timp se aude in compartimentul pasager. Aer rece intra cat vrei, deci la mine nu se pune problema ca nu da aer rece. Fenomenul, repet apare doar atunci cand COMPRESORUL ajunge in sarcina partiala, se vede si pe BC caci consumul instant scade. Tind sa cred ca ar fi de la ambreiajul compresorului, dar de ce nu se aude si cand stau in fata langa compresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva daca se poate repara un compresor sau ambreiajul din el la o skoda fabia 1.4 mpi 2002.pot gasi la second hand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa verific, dar acel zgomot se aude doar din interiorul masinii.

Nu cumva se aude de la ventilatorul de la aeroterma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am gandit, dar de ce dispare impreuna cu oprirea climei? Frecventa zgomotului creste impreuna cu turatia motorului, si daca clima e pe minim ca temperatura, nu apare deloc zgomotul. Culmea, in compartimentul motor nu se aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatoarele alea 2 de la radiator nu au treaba cu compresorul de AC

fa intai scanarea si vezi ce iese

masoara si cat baga exact la vaporizator - poate e freonul obosit dupa atatia ani

Din contra fabian...au foarte mare legatura acele ventilatoare cu comprsorul climei.Daca acele ventil;atoare nu ar porni imediat ai constata ca dupa max 5 min compresorul se opreste si nu mai ai aer conditionat.Motivul?...freonul are presiuni diferite la temperaturi diferite,spre ex. (vb de o cantitate exacta de freon in ambele cazuri) la temp de 25 grade afara compresorul face cam 10-11 bari presiune pe inalta iar la temp de 35 grade face 15-16 (nu sunt date masurate exact doar aproximate) iar senzorul de inalta presiune de pe circuitul instalatiei v-a decupla compresorul la un moment dat ca sa nu existe riscul de a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am gandit, dar de ce dispare impreuna cu oprirea climei? Frecventa zgomotului creste impreuna cu turatia motorului, si daca clima e pe minim ca temperatura, nu apare deloc zgomotul. Culmea, in compartimentul motor nu se aude.

De ce nu faci un efort sa mergi pana in reprezentanta sa vada ei care e problema, nu pe la toti mecanicii de cartier care au mai nimerit si ei cate un defect doua...sunt multe lucruri care ar putea functiona prost,e suficient ca acea curea de transmisie sa fie slabita sau intinzatorul sa fie slabit sa nu mai aibe forta corespunzatoare, nu neaparat compresorul,el poate nu are absolut nimik dar iti scartaie cureaua cand compresorul e in sarcina,nu v-a mai luati dupa toti si faceti un lucru profi si sa sti ca de multe ori scapi mai ieftin.Mergi pe la nu stiu care sa vada,zice ca e de la freon,iti incarca cu freon ,iti ia banu si problema tot aia.Mergi la altu,ala zice ca e nu stiu ce si tot asa.Mi se pare mai simplu sa intrebi la o reprezentanta care ar fi rezolvarea la problema ta in ideea in care ei dispun de toate sculele necesare si documentatia necesara operatiei respective.Nu esti obligat sa o faci nici in reprezentanta dar macar poti merge sa le spui ce problema ai, sa ceri o constatare si apoi sa iei o decizie!Dupa aceea depinde de tine care va fi ea si unde o vei rezolva!La noi in alba o verificare completa la instalatia de clima e pe undeva in jur de 1,5-2 mil (asta in cazul in care iti vacumeaza si complecteaza cu freon sau chesti de genu) dar pt o constatare mai mult de o ora de manopera nu-ti poate lua,cel mult pt ca e o constatare,nu-ti schimba nimik,nu-ti face altceva doar constata ce nu-i in regula!Asta este sfatul meu si te rog sa-l iei ca atare,e doar un sfat nu trebuie sa faci cum zic dar gandeste-te de cata bataie de cap scapi si bani dati aiurea.Parerea mea.

stie cineva daca se poate repara un compresor sau ambreiajul din el la o skoda fabia 1.4 mpi 2002.pot gasi la second hand?

Legat de compresor singurul lucru pe care il poti face e sa-i schimbi ambreiajul,atat.De regula mai cade bobina care actioneaza ambreiajul respectiv nimik altceva,dar la compresor nu prea ai ce sa-i mai faci decat inlocuit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu asta doresc, sa ajung la un SERVICE COMPETENT. Si interesant este, ca LA MINE NU APARE ZOGOMTUL IN SARCINA MAXIMA la compresor, CI DOAR IN SARCINA PARTIALA.

Se poate ca acea curea sa scoata zgomot doar la SARCINA PARTIALA?

Eu am pus aici problemele mele cu gandul ca poate a mai intalnit cineva aceeasi situatie, tocmai pentru a evita datul ca pareri cand ajung la service. Nu as dori sub nici un fel sa am dea face cu metoda: schimbam piese pana gasim care era cea defectata. Sper ca ma intelegi.

La masina actuala, chiar daca am aflat ce trebuia schimbat de aici pe forum, tot la service am apelat pentru remediere. Si experienta mea este ca daca vad ei ca te pricepi ce si cum functioneaza, care este cauza, le rezolva mai minutios. Ma duc la un service din reteaua Automeister, unde ma lasa sa stau langa masina pe toata perioada lucrarii.

L.E.: Serviceul respectiv e foarte aglomerat, si pana sunt pe lista de asteptare, totusi doresc sa am o teorie ce ar putea fi.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost sambata dimineata la Auto Best Targoviste. Schimbat curea alternator, ulei, filtru benzina, una din duzele de la parbriz = 210 roni, doar manopera. Am rugat sa imi puna si testerul, ca sa ma conving ca e vorba de senzorul cu pricina. Si m-am convins, dupa cum se vede si din attach. Dl mecanic de acolo mi-a soptit ca el stie o metoda prin care mi-l schimba fara sa dea bordul jos, si dureaza cam 40 min. Operatia este insa normata ca si la o demontare si costa 200 lei. Nu aveau senzorul pe stoc, ca as fi efectuat operatia (aici am o nota proasta de dat pt volksparts, la care senzorul costa cu 6 roni mai mult decat la dealerul Skoda de mai sus). Am sa cumpar senzorul si revin cu descrierea miraculoasei operatiuni.

post-5117-1216013189_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-au schimbat senzorul G263 (senzorul de temperatura interioara, cel de pe vaporizator). A costat 66 lei cu TVA, iar manopera 55 Lei cu TVA. A durat aproximativ 45 minute. Am vorbit cu mecanicul care s-a ocupat si mi-a spus ca nu trebuie dat tot bordul jos. Se ajunge la senzor demontand doar partea de bord de sub volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca esti din Roman, presupun ca pe undeva pe acolo ai rezolvat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la Bacau la Centrul Auto Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am aceeasi problema si la Ivas, dealer-ul din Galati mi-au spus acelasi lucru, operatiunea este normata la 4 ore manopera cu 80 ron/ora. Mi se pare foarte mult asa ca sunt foarte interesat de detalii.

Tineti-ne la curent cu detalii. Multumesc. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se lauda silk' ca face un DYI cu operatiunea, dar n-am mai vazut nimic.

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=754401

Ca ma intereseaza si pe mine...

@silk' daca nu poti sa faci topic nou, sau un DIY, poti sa trimiti toate datele (text + poze) pe privat unui moderator, si le pune el online. Suntem multi interesati de operatie si sunt sigur ca odata cu postarea DYI-ului, multa lume o sa fie lamurita cu schimbarea, si o sa se poata bucura in liniste si pace de AC-ul masinii (si cine stie, te mai trezesti si cu o bere, doua batand la usa :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea foarte mult sa vad niste poze si o mica descriere a operatiunilor. as vrea sa ma apuc singur sa schimb senzorul. Daca ma poate ajuta cineva as fi super recunoscator! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cineva cae poate face o scanare Vag in Galati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astept si eu niste poze cu demontarea senzorului pentru ca am aceleasi probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

si eu am o problema la AC la masina din semnatura. questia e ca la mine are freon, merg toti senzorii, dar mi se infunda instalatia (este un filtru care se tot infunda). intrebarea mea: mai e cineva care s'a izbit de aceasta problema? cum a rezolvat'o?

mersi,

BogyM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat senzorul G263 astazi. A durat o ora si 30 min in conditiile in care am avut informatiile de pe acest forum si nu am desfacut niciodata un bord de fabie. Este necesara desfacerea partii de sub volan, multa rabdare si maini subtiri. Cine are maini groase nu poate duce la capat operatiunea in modul acesta. Senzorul respectiv a costat 66.2 ron cu tot cu tva de la un dealer Skoda. Cine vrea poze cu operatiunea sa trimita un mail pe nutusorin@yahoo.com. Multumesc tuturor celor care posteaza pe acest forum si care impartasesc din experienta lor.

ACUM AM SI EU AER RECE!!! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici --> http://briskoda.net/technical-guides/fabia...how-pics/66182/

ceva mai multe informatii despre schimbarea senzorului de pe evaporator...

Sper si eu sa ajung sa il schimb in unul din weekenduri (cred ca toate pozele se iau oglindite fata de cele de pe site, pt ca Fabia de pe site e cu volanul pe dreapta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am sesizat un sunet ciudat la AC si am fost la un test vag cu skoda mea

si la test a iesit sonda G65 cu defect

adica acolo zicea circuit deschis sau un fir pus la masa

sonda G65 fiind sonda de presiune dupa cum spunea testerul

am si eu nevoie de pareri de la stiutori sau care au mai patit asa ceva

ce este de facut si ce se poate intampla daca merg asa un timp?

va multumesc anticipat . si un pret daca stie cineva pentru sonda ?

:lol:

Modificat de cj.silviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema!Aerul conditionat nu mai functioneaza.Are freon,nu e nici o siguranta arsa,apas butonul de AC,se aprinde dar nu cupleaza.La service am verificat si firele care intra in compresor nu au curent.Care ar fi cauza?Cei de la service au spus ca nu a pierdut freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema!Aerul conditionat nu mai functioneaza.Are freon,nu e nici o siguranta arsa,apas butonul de AC,se aprinde dar nu cupleaza.La service am verificat si firele care intra in compresor nu au curent.Care ar fi cauza?Cei de la service au spus ca nu a pierdut freon.

Dimineata functioneaza.Cand se incalzeste afara nu mai functioneaza.

Am comandat sieu senzorul G263 si ma costa 105 ron.Cam scump.Le-am spus ca in alta parte e mai putin si ei au zis ca nu e mai ieftin.Oricum am fost de acord.Dar vine in 4-5 zile.Sper sa nu fie cald pana atunci :icon_thumright: .Va multumesc pt.informatiile dupa forum.Dupa ce-l schimb va spun rezultatul.Salutare tuturor.

Modificat de black angell
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!