Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

@burga_b - eu nu mai am scut la ea, ca nu se tinea bine in suruburi si vreau sa iau altul sa ma duc sa mi-l fixeze cineva bine.

anyways, acu` 2 saptamani cand mergeam spre Constanta, dupa ce am iesit de pe A2, in idea ca mi se ingusta banda pe care eram, am vrut sa intru pe banda de langa axu` drumului, numa` ca un tip nu mi-a permis, si am iesit putin de pe carosabil, cu rotile de pe dreapta. si pentru ca malu` era cam inalt, mi-a atins ceva pe dedesubt, de mi s-a crapat ceva sub masina pe partea dreapta undeva in dreptul portierei fata (e o gaura in locu`unde s-a frecat cu asfaltul). dupa ce am tras pe dreapta, am observat pe acolo ca imi picura apa, si am inteles ca e apa de la condens. nu stiu ce se regaseste sub masina, in dreptul portierei fata, trebuie sa merg sa inspectez daca nu-mi face nicio problema?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pare sa mearga nici ventilatorul pe prima treapta.

Ai o rezistenta dusa in blocul de rezistente din aeroterma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde anume se afla blocul de rezistente?Imi cer scuze pt. insistenta.

Modificat de BLiTZ
fara QUOTE la mesajul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat chestiunea cu blocul de rezistente al ventilatorului de habitaclu.

Cred ca aici http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;hl=aeroterma

Poate ma lamureste si pe mine cineva...

Acum la sfarsit de vara , mai ales seara mi se abureste parbrizul. (poate ca seara se observa mai bine... nu stiu). Degeaba dau ventilatie ca nu ajuta. Trebuie sa pornesc AC. In max 30 secunde se dezabureste, apoi opresc.

Sa fie umezeala in sistemul de ventilatie? Sau seara e umiditatea mai ridicata in zona Sibiului in perioada asta a anului?

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu si eu patesc. Cel mai bine observ cand, dupa ce a stat masina in soare, o pornesc si dau drumul la clima. Aproape instantaneu vine pe gurile de aerisire un val de aer fierbinte si umed si daca bate pe parbriz (de obicei folosesc sa bata pe parbriz si la picioare) se abureste(ca sa nu mai zic ca miroase...). Aici nu poate fi vorba decat de umezeala ramasa prin tubulaturile de ventilatie care se evapora cat masina sta. Ar mai fi si altceva: apa in compartimentul de sub stergatoare (gurile de scurgere nu sunt infundate complet cat sa intre apa in habitaclu dar suficient incat sa ramana apa pe-acolo) si, de la caldura se evapora si ajunge in ventilatie. Eu zic ca ar fi bine sa verifici compartimentul, oricum tubulaturii nu prea ai ce sa ii faci, si eventual sa schimbi si filtrul de habitaclu. Altfel nu prea ar avea de ce sa se abureasca geamurile... n-ar avea de unde sa fie atat de mare umezeala in Sibiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Cu ajutorul informatiilor de pe forum am reusit sa identific problema AC-ului meu si in parte sa schimb senzorul g263. A costat 90 de lei la un magazin obisnuit comandat "pe original". La reprezentanta era vreo 80 lei la Craiova. Problema de care m-am lovit a fost localizarea lui.... eu il cautam deasupra volanului. Un mecanic cu experienta m-a lamurit ca tre' sa-l caut langa instalatia de climatizare :D intre volan si consola centrala a bordului. Poate e de folos pentru incepatori ca mine.... :) Foarte utile informatiile si link-urile de pe acest topic. Am scutit niste banuti.

S-auzim de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. unui prieten i-a luat foc/ars Compresorul de AC (Fabia 1.4 16v 101cp, 2001). am vazut ca au mai intrebat si altii de pretul nou?dar din dezmembrari aveti idee cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu una bucat problema la A/C, adica atunci cand cuplez aerul comditionat si vreau sa am o temperatura de 18 sau 20 de grade imi da caldura ca iarna adica vine aer fierbinte ca urmare la mine in masina aerul conditionat vine la 16 grade si atat ca mai mult nu poate. Sa mai intalnit careva cu asemenea situatie? Care e rezolvarea? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai vreo eroare ceva sau n-ai scanat cu vagcomul? poate e dus senzorul de temperatura sau clapeta care inchide aerul cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am notat, doar atat mi-a spus cel care a facut diagnoza. Diagnoza a fost facuta la Procar Timisoara, dar voi mai face o diagnoza (sti pe cineva care face diagnoza la domiciliu? ) stau pe Calea Aradului.

Modificat de ratacata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am timp, numai sa imi zici o zi in care potti sa vi si eventual si un numar de telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bine v-am gasit !

Am o fabie 6y 74kw si la service mi au spus ca e dus v68-ul.Intrebare intrebatoare :Solutia cu dat bordul jos e singura pentru a ajunge la v68 ?

Sau macar la clapeta sa o dau pe cald ca vine iarna :)

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine-ai venit pe forum!

Din pacate da, trebuie demontat bordul pentru a ajunge la V68. Partea cu mutarea manuala a clapetei nu este o solutie. De la service-ul skoda ce preturi ti-au dat pentru motoras + inlocuire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba ar fi o solutie ca asa am avut-o asta iarna.mergea doar pe cald.Am fost la reprezentanta skoda si cereau vreo 7-8 mil vechi pe servomotor si inca vreo 4-5 pe manopera "ca trebuie dat tot bordul jos iar manopera este 80 lei /ora" .Le as fi platit dar dupa ce am asteptat o saptamana sa vina servomotorul mi au zis ca au gresit motorasul si ca s au chinuit 2 zile sa desfaca bordul .Si ca ar mai dura o saptamana pana ar aduce motorul corect.Asa ca ...am plecat .unul din mecanici mi a dat atunci clapeta pe rece ca venea vara :D

Este posibil sa umblu doar la clapeta ?

Mii de multumiri .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah... n-am stiut povestea. Desigur ca e posibil, cu siguranta motorasul e intepenit si atunci clapeta va sta cum o aranjezi. Es ceva mai laborios dar... se poate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si chiar doar pt a muta pozitia clapetei tot trebuie sa dau jos bordul nu ?

Solutie pe la torpedou sa misc clapeta nu exista ?

Multumesc mult mult mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie demontat bordul pentru a se ajunge la v68. Am schimbat eu unul si e destul de greu dar se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU pe la torpedou, ca el e in partea cealalta a consolei centrale, incearca dupa ce dai plasticul jos de sub volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru ajutor !!

Am reusit .Am desfacut intai planseul de sub volan si apoi partea de mijloc care acopera butoanele de clima ,etc.Pentru a da partea de mijloc jos trebuie dat si torpedoul(5 suruburi) .Rotitele servomotorului se afla in spatele butoaneor de clima dar accesul la ele se face doar stand cu capul in sus si cu capul la pedale .

Rotita mica e cea a servomotorului iar cea mare care e doar un semicerc este cea a clapetei.Am dat-o pe cea mare in partea opusa fata de cum am gasit-o si acum am caldura :D .Astfel ma mai gandesc ce sa fac cu clima pana la vara ..sa dau banii (vreo 10-11 mil) sau nu pe ea .Presupun ca acum nu functioneaza si rezistentele care ajuta incalzirea rapida nu ?

Dupa ce am desfacut pana aici, vroiam sa vad ce serie si ce motor trebuie pentru a usura treaba celui care il va monta pe viitor, am desfacut si bordul dar nu am reusit sa-l trec peste volan...banuiesc ca trebuia sa dau jos airbagul si apoi si volanul...Am renuntat din lipsa de timp .

Pt a ajunge la clapeta nu ia decat maxim o ora si a o muta in alta pozitie .pt a schimba motorul..o zi poate 2 .

Pt a usura munca celor ce patesc aceeasi problema atasez niste poze .

IMG00222.jpg

IMG00224.jpg

IMG00223.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca dai jos cutia cu fire de sus din prima poza , si suruburile care tin acea tabla despartitoare ajungi la motoras si se da jos. MAi greu e de pus la loc, si nu trebuie 2 zile ci vreo 3 ore.

Rezistentele functioneaza daca temperatura e sub 12 grade si butonul de reglaj temperatura la peste 75% din scala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa mai spun ...mii si mii de multumiri pt Al Bundy .

Ieri la primul drum mai lung cand credeam ca am caldura in masina...aflu ca nu am si mi am amintit ca nu oprisem rotita clapetei in pozitia sus adica pe cald ci am dat o in sus si am lasat o asa.La un hop ea a revenit inapoi in jos intrand si temperatura de afara in masina .

Am citit postul lui Al si am zis sa incec sa umblu la servomotor dand jos doar partea de la picioare de deasupra pedalelor.Se pot vedea bine rotitele si servomotorul de acolo daca te asezi cu capul pe pedale si privesti atent in sus .Al meu era prins in niste coliere de plastic si nu era nici pe pozitie era decalat fata de roata clapetei .L am dat jos usor si am alimentat motorul cu + si - si apoi invers.Am ramas masca : motorul mergea f bine ...la service mi au spus ca e ars si costa 600 lei .Apoi l am alimentat la mufa lui de la masina si am umblat la temperatura si am observat ca face ambele curse corect si se opreste pe capete .Apoi l-am montat inapoi ,am pus dintii conform manualului de fabia si chiar si acolo facea cursa corect.Dar foarte ciudat exact pe invers ,adica cand dadeam pe frig motorul comanda clapeta pe cald si invers .

M am gandit ce m am gandit si nu am gasit o explicatie clara...poate ca electricienii au schimbat pozitia motorului inauntru din greseala sau a firelor .

Am inversat firele si acum cand dau spre cald(rosu sau 26 grade) se muta clapeta pe cald si pe minus se muta corect pe rece .

Sper sa ma tina si sa functioneze corect !

Nu stiu cum sa multumesc lui Al ! Daca am drum prin Bucuesti macar buna ziua sa dau :)

Maine atasez poze cu servomotorul .

Modificat de technomate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!