Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Bun si care este aceasta ? Are cineva o schema mai detaliata a climatromicului ? Intreb ca sa stiu pe unde sa umblu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, am citit, inteles ceva, din linku` indicat de tine. Cica ar fi motorasul de la reglare admisie aer pe instalatie sau cam asa ceva. Ei zic de un V71. Care dupa cite am inteles eu, regleaza deschiderea clapetei de recirculare a aerului sau cam asa ceva. Acolo scrie ca se afla in spatele torpedoului si se mai poate verifica functionarea acestei clapete , daca dau filtrul de polen la o parte. Acuma nu stiu cum sa fac o reinitializare a climatronicului. De acolo am inteles ca tre luata o borna de la baterie citeva secunde, un fel de reset. Daca merg asa in continuare cu eroarea asta (4FA), se poate defecta ceva la clima ?

Nu am observat ca ceva nu functioneaza bine, doar ca se abureste parbrizul cam repede, daca merg cu ECON, apasat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manual scrie despre folosirea ECON : "In aceasta stare de functionare se realizeaza o reglare automata a caldurii (fara uscarea aerului si racire)... Din cauza asta se abureste parbrizul in anumite conditii.

climafp3.th.jpgthpix.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat ca , clapetta care directioneaza aerul, sta pe pozitia recirculat.

Actuatorul V71, nu mai actioneaza.Tre sa desfac sa dau jos acel motoras, sa vad ce sa rupt, blocat prin el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam la acel motor m-am gandit si eu ca ar fi problema. Scoti afara motorasul de ventilatie si cred ca o sa ai acces la clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, ai mai facut o operatiune din asta ? Poate iti mai cer ceva detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am scos motorasul respectiv, dar am scos sistemul de ventilatie cu totul si am expus pasii in DIY-ul despre demontarea bordului.

Ca idee, demontezi torpedo-ul din partea dreapta, desfaci cele 3 suruburi ale ventilatorului si deja vezi acea clapeta. Motorasul ala nu stiu exact unde e, dar o sa-ti dai seama cand vezi clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miine daca meteo imi permite, ma apuc de treaba. Tot nu gasesc poze cu partea de ventilatie, sa vad si eu , ce si cum e pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am vazut si ceva poze, am localizat V 71 , care trebuie sa il dau jos, sa vad ce se poate face. Mersi Cosmine ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit rotita buclucasa, care are o crapatura, chiar la centru, pe ax. Pun poza, poate aveti ceva idei, cum o pot repara?

post-11792-1224345488_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Ar trebui cate un inel de metal pe fiecare capat, exact de diametrul care ar fi destul cat sa-l tina strans, adica sa intre fortat pe el.

Eventual, dupa ce teai convins ca sant inelele potrivite, pui putina picatura pe crapatura, si abia dupa aia bagi inelele.

O sa tina garantat. :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea am loc de bucse(inele). Ma gindesc la o sudura plastica facuta cu solutia A+B, de la BISON. Mai pun o poza cu carcasa de la actuator, poate mai ai vreo idee. Pe cele 2 segmente negre se plimba 2 contacte care sint in josul rotitei , pe partea care vine inspre cablaj. Astea ma incurca la bucsat. Ma mai gindesc sa dau o gaura de 1mm, prin ax si rotita si sa bag un splint. Nu stiu daca merge, dar tre sa gasesc o modalitate.

Am observat ca, clapeta de la recirculare merge cam greu, cred ca asta e cauza care a dus la craparea rotitei dintate. Mai este o clapeta deasupra celei de la recirculare, care nu stiu ce rol are. Ma gindesc sa o anulez, ca sa nu ingreuneze si ea miscarea pirghiilor. Deocamdata culeg informati, cu modul care as putea repara rotita. Daca mai ai ceva idei, sint binevenite.

post-11792-1224350181_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o idee buna si splint-ul prin rotita si ax, dar pe langa splint, eu as insista sa bagi un inel macar in partea de sus, unde nu ai contacte.

Dar inainte de toate trebuie sa vezi ce se intampla acolo de circula asa greu. Eventual sa si ungi ceva pe-acolo daca se poate. La mine circula foarte usor clapeta aia, chiar ma jucam cu ea cat de usor circula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deasupra de clapeta de recirculare mai este una care e actionata tot de V71. Nu stiu ce contrapresiune face pe acolo. Ma intreb daca o blochez pe deschis si anulez tija care o actioneaza, se modifica ceva la functionarea climatronicului ? Vreau sa fac asta, ca sa mai usurez sarcina de pe motoras si pinioane. Daca influenteaza cu ceva, nefunctionarea acelei clapete, o las cum a facut fabricantul.

Tu cred ca miscai de aceasta clapeta, ca asta merge ff usor. Asa, si am mai gasit un senzor de culoare alba, intre cele 2 clapete. Asta cu ce se ocupa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu e G89 si masoara temperatura aerului ce intra in sistemul de ventilatie.

Referitor la clapeta, n-am observat la mine, dar daca e acolo de fabrica, las-o ca nu e pusa degeaba. Asigura-te doar sa circule usor de tot, asta fiind si cauza pentru care s-a crapat rotita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e clapeta de recirculare, cea cu garnitura de cauciuc si cealalta e caea care se inchide treptat odata cu cresterea vitezei, a.i. fluxul de aer sa fie constant, RAM AIR FLOW FLAP.

Pages_from_25_Climatronic.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat. Cu multa migala si rabdare. Am pus cam greu inapoi modulul care actioneaza clapeta de recirculare din cauza locului ff ingust. Daca nu aveti rabdare suficienta, nu va indic sa va apucati de acest lucru. La un moment dat si eu am vrut sa abandonez. Acum merge clapeta, parbrizul nu se mai abureste si nu mai trebuie sa pornesc AC, ca sa se dezabureasca parbrizul. Am facut o diagnoza si............................. :) am gasit urmatoarele erori; 21A ; 313; 4F9; 4FA; Oare, trebuia sa iau borna - de la baterie 30 sec ? Mi se pare ca am citit pe undeva, ca sa se reseteze clima. Acum alta belea, cind credeam ca totul merge bine, desi se pare ca totul functioneaza corect. Se poate ca aceste erori sa le fi acumulat datorita faptului ca am pornit clima fara motorul de ventilatie si alte mufe deconectate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Si de la pornirea cu mufa de la ventilator deconectata apar erori. Si probabil ai scos si de pe la servomotoare. Pentru resetare consulta topicul de secrete ale climatronicului cam pe la postul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o mare dilema.... am vb cu fff multa lume care mi-au da fff multe pareri dar nici unul una concreta si care sa ma ajute. am un passat 19 tdi 101cp 2003 luat din germania dar ce nu imi convine mie este fsptul ca masina nu are climatronic ci A/C. Intrebarebarile mele sunt :" pot sa schimb A/C-ul cu un sistem de climatizare? si daca pot cam ce piese mi-ar trebui? si cam cat m-ar costa?si in ultumul rand daca merita sa fac asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tr04kcs, problema de care intrebi s-a discutat in topicul asta. Se pare ca rezultatul a fost ca nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma asteptam sa fie asa de naspa. din cate am vb cu multa lume mi-au dat niste explicatii mai simple si care nu parea prea complicate si nici prea costisitoare. multam frumos pt info si cred ca o sa raman la A/C sau poate o sa schimb masina cu una cu mai multe obiuni. multam mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!Am mai postat aceasta problema si pe alte topic-uri si nu am primit raspuns,poate aici am noroc.Iata problema:

-climatronicul nu mai merge pe auto sau economic

-display-ul climatronicului nu mai este iluminat la aprinderea pozitiilor

-nu mai este indicata temperatura exterioara(apar 2 liniute orizontale) pe display

-martorul ESP sta aprins

-la citirea memoriei erorilor,eroarea aparuta este:0538 - CAN Bus

-problema apare cand si cand nu are o regularitate exacta,tine aproximativ o ora si dispare dupa oprirea motorului si repornirea acestuia

Stie cineva ce ar putea fi?Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Clima functioneaza aiurea din cauza nefunctionarii ventilatorului de pe radiator. Mai exact ventilatorul nu se alimenteaza (nu am tensiune in conector). Am verificat toate sigurantele, si cele de sub volan de 30 si 40A, cu exceptia celor amplasate in compartimentul motor unde este si ECU. Am simulat senzorul de presiune agent de racire cu strapuri. Nu am tensiune in conector. Am alimentat ventilatorul pe direct-functioneaza, dar separat! Compresorul isi face treaba pana ce creste presiunea agentului de racire, dupa care decupleaza.

Am urmatoarele erori:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-00 - -

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

Nu ma prind care poate fi cauza, mai ales ca nu sunt convins ca in schema atasata V6 (cel din partea stanga) este cel in cauza. Al doi-lea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare, cam in cat timp trebuie sa se incalzeasca aerul ce intra in habitaclu` de la pornirea pe auto a climatronicului. ? Nu am socotit pe ceas dar cred ca dureaza cateva miniute 3-5 la mine si nu stiu daca e normal. La racire nu este acelasi lucru .. dureaza maxim 20 secunde din ce`mi aduc aminte de asta vara.

Daca e o problema, as vrea sa stiu, care ar fi cauzele si ce as putea face sa remediez problema/problemele.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!