Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

adri anne ce motor ai. daca e ALZ te costa 185 euro tva inclus, in germania e 156 euro, dar la romania e ceva mai scump

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema pe care o am este:

climatronicul nu mai baga aer rece. Daca dau pe temperatura minima (Lo),

imi baga aer la temperatura de afara. Nu am erori, verificat cu vag-ul dar si cu testul cu cele 3 butoane apasate.

Am observat ca pe conducta de metal cu freon, cel subtire, in zona in care intra in masina se face gheata.

Nu stiu cum pot vedea codurile de eroare pt canal 19 la climatronic.

Va rog sa ma ajutati ca e tare cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipul de motor e AHL. Oare daca ma duc in schrott, gasesc un ambreiaj separat? Vazusem odata pe net un anunt ca vindea cineva un ambreiaj de clima de sharan cu 200 ron, ma gandesc ca si la passat or fi aceleasi preturi... Culmea, eu lucrez la un magazin de piese auto, dar in magazine piesa nu vine separat, decat impreuna cu compresorul...si costa mult chiar daca e reconditionat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misulica tu trebuie sa schimbi carbunii . vezi aici : http://vwforum.ro/index.php?showtopic=57702&hl=

adri_anne ambreiajul vine separat pe pariu, dar la reprezentanta. Nu face nimeni stoc de asa ceva.mise pare ok 156 euro pentru ca ambreiajul a trecut prin mai multe revizii din care una a costat 400 euro, asa ca.....

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul este ca la reprezentanta nu am fost, m-am ferit de ei ca stiu ce fel de preturi practica, dar o sa incerc, macar informativ, si acolo. Mersi mult pt ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

156 e pret de reprezentanta in germania. La noi mai adauga cel putin 19% si ala e pretul. Suna de curiozitate si da-le seria sasiu. Le zici ca vrei un pret pentru compresor ca sa gaseasca mai repede si apoi intrebi daca nu au si ambreiaj separat, se vede pe pagina la ccompresor. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adri_anne@ care sunt simptomele la probleme ambreiaj compresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai....simptomul este ca lipseste ambreiajul. In consecinta nu merge clima. Daca o pornesti, sufla doar aer...din ventilator cred. Am cumparat recent masina si in afara de problema asta nu are altele, am fost cu mecanicul dupa mine cand am luat-o. Nu ma deranjeaza in mod deosebit, dar trebuie rezolvata si problema asta... ca e cald afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt sfat vicius,

dar motorul de la electroventilator clima functioneaza.

Eu banui compresorul. Aveti alte solutii?

Daca ma puteti ajuta, cum pot sa vad codurile de eroare pt canal 19 la climatronic.

Multumesc Mihai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog mult sa ma ajutati cu urmatorul caz: masina din semnatura este construita pe platforma la Passat B5.5, motor AWX 131 CP. Nu mai face frig masina. Zilele acestea cat au fost ploile si a fost un pic mai racoare am mers cu climatronicul pe modul ECON pentru ca afara erau temperaturi suportabile. Ieri fiind foarte cald, dau sa folosesc climatronicul pe modul AUTO si constat cu stupoare ca nu baga racoare in conditiile in care saptamana trecuta functiona foarte bine pe modul AUTO. Acum ce am verificat pe rand: am chemat un amic care are vagcom si a scanat in repetate randuri (cred ca de 4-5 ori pe putin) iar la modulul de climatronic absolut nici o eroare. Apoi cu motorul la ralanti si climatronicul pe modul AUTO am verificat sa vad daca ventilatorul acela mic din partea dreapta a radiatoarelor se invarte. Se invarte fara sa balbaie sau sa aiba intreruperi. In timp ce ma uitam la ventilatorul acela daca se invarte sau nu am sesizat niste zgomote (fasait ca de scapare de presiune asa) din zona filtrului de polen. Am tras chederul afara frumos, trag si gratarul/capacul de plastic ce acopera filtrul de polen si bateria si zgomotul venea dinspre cele 2 conducte metalice care intra/ies din cabina masinii. Am pus mana pe ele si observ ca pe una din ele era prelins un lichid ca o apa asa dar era foarte putin pe conducta nicidecum sa picure ci doar atat cat sa iti ramana pe mana cand treceai mana pe sub conducta. Nu stiu daca lucrul asta este un defect sau ceva normal.

Va multumesc anticipat de raspunsuri.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute la un atelier de incarcat instalatii de clima si ei acolo iti depisteza si scurgerile. Mai mult ca sigur ca la "zama" din instalatie este problema. Daca ar fi problema electrica atunci s-ar vedea pe Vag-com. Cand opresti clima trebuie sa fasaie pt ca se goleste instalatia de presiune.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am mai zis am avut un accident frontal de paste. Am reparat masina, dar dupa impact, cand cuplez clima, la relanti, se aude o bataie la motor ca si cum nu ar fi prins ceva bine pe acolo. De asemenea si esapamentul vibreaza urat, metalic, pe la 900-1000 rotatii(toba finala, dar e datorat unei vibratii de-a lungul intregului esapament. Impactul frontal a fost destul de tare(am schimbat radiatoare , suportul de radiatoare), iar tija metalica verticala de care se prinde incuietoarea capotei a locit in fulia de la cureaua de accesorii. E posibil sa fie dus amortizorul hidraulic de la intinzatorul curelei de accesorii sau rola de la compresorul climei(cam scartaie la relanti), ori trebuie doar reasezat esapamentul pe dedesupt ?

PS : nu vreau o rezolvare subita, intreb poate s-a mai confruntat vreo cineva cu bataia asta ciudata la motor dupa cuplarea climei. E ca si cum as avea o minge de tenis de camp la motor, se aude ca un ventilator care nu e centrat, se aude ritmic. De la motor cu capota deschisa nu imi dau seama.

Sunetul a aparut imediat dupa impact, iar dupa reparatia masinii a ramas. Eu speram sa fie ceva tremur pentru ca tragerul(suportul radiatoare) era spart si cu ocazia schimbarii sa scap, dar nu :lol:

Decuplez clima si dispare, recuplez si apare, si tot asa.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca era rece conducta pe cara ai pus mana. Daca era rece inseamna ca freonul face treaba ajutat de compresor, si zama aia e condens. Daca nu era rece atunci ai o scurgere pe undeva.

Decuplez clima si dispare, recuplez si apare, si tot asa.

Ventilatorul elecric a fost schimbat, era deteriorat? are toate paletele elicei intregi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a schimbat, doar schimbat carbunii la el ca e bun, paletii intregi. Nu fuleaza, e ok. Cred ca e totusi esapamentul median. De la motor sub capota nu se aude nimic, doar din habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu aveam in iarna problema asta. Apoi si-a revenit singura.

Acum merge bine. Ba chiar dupa ce pornesc clima, merge mai rotund si mai frumos motorul. Nu-mi pot explica de ce...

Ai verificat daca nu joaca evacuarea in suporti (chiar si 1-2mm)? La mine am observat ca au joc in ei. E posibil sa rezoneze la o anumita turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De dimineata am cuplat clima si am decuplat electroventilatorul din mufa de langa vasul cu lichid de servo. Sunetul a disparut. La recuplare apare. Deci e clar ca e descentrat electroventilatorul(adica axul sau paletii). De lucrat lucreaza frumos chiar si in turatia a II-a, se aude doar un f

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi pe la orele 12 cand erau 36 de grade afara am pornit masina sa vad daca mai vibreaza ventilatorul electric si la cat era de cald afara si in habitaclu, a pornit direct in stage 2, turatia a doua si nu se mai auzea nicio bataie inauntru. Probabil ca face doar cand e in prima treapta sau nu e fixat bine pe suportul de radiatoare(calandru, trager). O sa incerc sa merg cu ea ca in mers cand nu cred ca intra stage 2 si sa ma opresc sa astept sa intre stage 2, sa vad diferenta. Mentionez ca am rotit de elice si pare 1-2mm descentrata si am impins-o un pic din partea opusa sa se mai indrepte. Dupa aia am pornit clima si am vazut ce nu mai bate. Sa sper ca se linisteste, altfel trebuie schimbat ori dat jos si indreptat axul motorasului....sau moare asa pana il schimb :D

LE : Asta era. cand intra in prima turatie ventilatorul bate. In a doua turatie nu mai bate, probabil pentru ca se centreaza in virtutea turatiei mari. Macar stiu ce.

PS : Poate pare aiurea tot ce am scris in ultimele posturi, dar am vrut sa stie si altii care ar putea avea probleme similare. :D

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Am si eu probleme cu clima!Am incarcat instalatia cu freon acum 3 saptamani si nu baga rece in masina ca sa-ti inghete mainile,ci baga mai mult un aer caliu!Am facut un diagnostic pe climatronic(i-am dat sa-si faca singur-ECON+RECIRC) iar la sfarsit mi-a aratat pe ecran "256 02".Nu stiu ce inseamna sau ce reprezinta,dar banuiesc ca i-ar putea ramane vreo clapa deschisa la aeroterma,pentru ca mai are momente in care baga aer foarte rece.Electroventilatorul imi merge perfect(carbunii i-am schimbat acum 2 zile).Ce ma nelinisteste,este faptul ca la cele 2 conducte care intra in habitaclu,cea subtire este rece(are si condens) pana la valva de incarcare a instalatiei iar restul este calduta si nu "frige" asa cum ar trebui.Stiam ca cea subtire trebuie sa fie calda in intregime,pentru ca altfel inseamna ca supapa regulatoare de presiune nu face servici!Dati-mi va rog niste ideii ca nu prea mai stiu ce sa fac sau sa schimb ca sa-mi mearga si mie aerul cum trebuie!Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare, mai nou cand pornesc motorul primadata (asta numai la prima pornire dintr-o zi, daca o pornesc de mai multe ori in aceeasi zi nu mai face) am un scartiit ca sa-i zic asa care dureaza maxim 20 sec, ce credeti ca este de vina ce piesa sau curea sau intinzator o trebui schimbat la compresor ca nu stiu ce cuprinde ansamblul pt clima.

mentionez ca daca o pornesc cu clima oprita nu am acel scartiit, daca ati mai avut astfel de probleme cum leati rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminwon 256 02 e eroare data de motorasul clapetei de "dezaburire parbriz / aer la picioare"(defroster/footwell). Faptul ca langa 256 exista si cifrele 02 inseamna ca ai 2 erori. Posibil sa ai probleme cu clapeta care stabileste cantitatea de aer cald/rece, de unde si aceste simptome, cand foarte rece, cand foarte cald.. Daca dai jos torpedoul poti vedea sub bord, in partea centrala, cum lucreaza motorasele. Uite o poza cu pozitionarea motoraselor, rolul si erorile aferente fiecaruia(codurile care apar si in diagnoza direct la ecranul climatronicului).

post-15891-1248098360_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. mai ales ca apare si series rezistor, care este pentru limitarea curentului pe tr 1,. rezistor care la G4 este in motorase. Nu toate B5 si B5.5 au asemenea componente. mai studiez sa vad regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dreapta la coloana MODEL la ultima poza din pdf-ul de la postul 550 se vede pe ce motorizare e fiecare piesa montata. Cum la passat sunt doar longitudinale, cred ca e cam la fel , diferind doar daca au sau nu clima/aer conditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru ajutor!Si eu banuiam ca ar fi clapeta de dozare aer cald/rece,pentru ca alte motive nu prea ar mai avea!Acum imi mai trebuie un Vag-Com ca sa vad ce-i pot face!O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!