Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

N-am facut inca nici o diagnoza pana acuma ... daca or fi facut astia la revizie ... nu stiu ce "grupuri" au interogat. Sper sa nu fiu off topic ...

Ideea e ca am o problema pe care am ignorat-o pana acuma ... insa incep sa-mi pun intrebari referitoare la ea.

Nu-mi aduc aminte cand am observat asta prima data ... poate e de cand am masina ...

In fine ... despre ce e vorba :D

merg cu ventilatia pornita ... se intampla si cu A/C si fara ... si la un moment dar creste treapta de ventilatie ... treptat sau brusc ...

precizez ca am climatronic si ca problema pe care o supun atentiei voastre se intampla atunci cand ventilatia e pusa pe "manual"

a mai intalnit cineva treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este logica de control a sistemului de climatizare, absolut normala. Poti chiar sa auzi schimbari ale sonoritatii in timpul functionarii climatizarii datorita modificarii pozitiei clapetelor de directionare a fluxului de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai putin .... pai inteleg daca o pun pe clima (in cazul meu AUTO) sa-si modifice fluxul de aer (i-am zis treapta de ventilatie) asa incat sa mentina temperatura pentru care s-a facut setarea .... dar in momentul cand sunt pe manual ... si-l pun sa mearga la o anumita treapta de ventilatie ... ma astept sa mearga la regimul respectiv pana intervin eu ... GRESESC ?!? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul de lucru "manual" inseamna in logica de control a climatronicului o ajustare fata de presetul lui cu un anumit procent si/sau respectiv modul de lucru fara compresorul de A/C pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai timp, te rog lamureste-ma si pe mine cu chestia asta (intr-un alt topic, sau pe mail) ca nu pricep (poate-s mai greu de cap :? )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul de comanda al climatizarii numit si HVAC (Heat Ventilation and Air Conditionning) controleaza in cazul modelelor cu o singura zona de climatizare, pozitia flapsurilor de directionare a aerului (doua motoare), pozitia flapsului de reglare a temperaturii (un motor) si pozitia flapsului de recirculare/aer proaspat (un motor). Tot unitatea de comanda controleaza automat motorul ventilatorului aerotermei si functionarea compresorului A/C. Toate "deciziile" au la baza semnalelei furnizate de senzorii de temperatura (exterioara, a canalului de admisie al aerului in aeroterma, in tubulatura de directionare a aerului si chiar in unitatea centrala - temperatura interioara).Suplimentar modulul HVAC mai primeste informatii despre viteza autovehiculului (pentru a compensa presiunea suplimentara din canalul de admisie al aerului), despre sarcina si temperatura motorului, senzorul Kick Down (la cutiile automate), semnal de la releul de actionare al stergatorului de parbriz (pentru actionarea suplimentara a dezaburirii parbrizului), si cam atat. Unele modele mai primesc semnal de marsarier pentru cuplarea automata a recircularii aerulu (pentru a nu inhala propriile gaze de esapament).

In modul Automat modulul de control modifica toti parametrii de functionare al elementelor de climatizare (toate pozitiile flapsurilor de directionare ale aerului si viteza de rotire a ventilatorului) cu scopul de a obtine cat mai repede si a mentine temperatura aleasa de utilizator. In acest mod compresorul functioneaza continuu (mai putin cazurile de sarcina mare a motorului, temperatura mare a motorului, anumite moduri de avarie ale ECU, si cand temperatura exterioara masurata la nivelul canalului de admisie al aerului scade sub 3 grade).

In modul ECON sistemul functioneaza similar fara a aveainsa actionat compresorul A/C.

In cazul modificarii voite a parametrilor de functionare(ex: directionare curent de aer sau modificare viteza aeroterma) sistemul compenseaza programul prestabilit cu noile inputuri, avand acelasi scop de a mentine temperatura selectata. Cand ai selectat o treapta mai scazuta a vitezei aerotermei modulul HVAC nu face altceva decat sa scada curba presetata de viteze cu numarul de unitati pe care l-ai selectat continuand insa sa-si modifice turatia dupa noua curba stabilita de utilizator.

Sper ca am reusit in relativ nu foarte mult spatiu sa abordez algoritmul de functionare al Climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc foarte mult Andi pentru rabdare si explicatii :ok: . Am inteles acum ce voiai sa spui.

Eu aveam alta imagine despre functionare in modul manual :12:

Inca o data multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misto tutorial. Chiar ma gandeam si eu de ce imi scade uneori viteza la ventilatie la viteze mici si cand ma opresc brusc, si apoi baga iar ca nebuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va intereseaza o documentatie referitoare la diagnosticarea CLIMAtronic-ului, aruncati o privire la sectiunea Articles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexrosiu are dreptate, a adunat foarte multa informatie utila acolo, cred ca ar trebui sa unim cele doua topic-uri intr-unul comun, unde daca reusesc sa-mi fac mai mult timp o sa pun si poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi grozav daca ar exista si operatiile echivalente pentru Climatronicul de pe Seat (/Audi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
  • Administrator

care sun operatiile pentru Audi (A3) ? Dar pentru SEAT (Leon) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce operatii e vorba?

Codurile ascunse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

codurile de accesare a functiilor de vizualizare viteza de la senzorul de ABS, incarcare in Nm etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la audi incearca cu Auto + viteza ventilatie in sus sau Recirculare + viteza ventilatie in sus.

La Leon recirculare + sageata sus (cea de la se seteaza dirijarea aerul pe la parbriz).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

10x. maine sper sa am timp sa testez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

O chestie care ma roade si nu o inteleg: de ce la mers normal, prin oras, in momentul cand climatronicul incepe sa creasca turatia, simt ventilatia pe flansele laterale si aproape imperceptibil (test facut cu guler din blana de vulpe polara :lol: )pe flansele din centru, iar in momentul cand ies din oras si-mi iau avant peste 100km/h incep sa simt suflul de aer si pe flansele centrale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Vreau sa stiu si eu cum as putea sa vad daca imi merge sau nu recircularea la climatronic - bine nu sa ma pun sa stau in spate la o bascula sa vad daca simt sau nu gazele - ceva mai simplu.

Cei de la VW mi-au zis ca s-ar putea sa trebuiasca schimbat motorasul de la clapeta de recirculare a aerului (nu stiu care aer), as dori sa stiu daca se refera la climatronic.

Mersi fain!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal la schimbarea pe recirculare zgomotul produs de ventilatie se schimba complet.

Totusi mai usor decat vaza cu basculanta nu vad alta modalitate ... ai grija insa sa nu apuce sa-ti intre mirosul in masina ca nu-ti mai dai seama

...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

ca sa fiu sincer nu aud nici o modificare in zgomotoul genrat de aer sa motorase. Se pare ca intr-adevar exista o problema acolo, sunt tare curios sa stiu si cat costa un motoras d'ala, sigur ieftin nu poate fi.

Mersi!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de recirculare are potentiometru de supraveghere a pozitiei care furnizeaza feedback catre controlerul de climatizare.

Stiintific ai doua variante:

a: VAG COM in modulul HVAC, MB 005 este indicata pozitia clapetei de recirculare si debit de aer proaspat

b. climatronic menu service (apasarea simultana a tastelor ECON + Temp DOWN - albastru + Viteza ventilator viteza mica - sageata in jos )grupul 13 indica pozitia clapetei de recirculare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

In cazul 2, care sunt exact valorile exacte si ce reprezinta fiecare?!

Mersi fain.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un topic numit "secretele climatronicului" daca nu ma insel

Gasesti acolo toate datele ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile afisate sunt de la 0 la 255 (campul dreapta) si reprezinta pozitia clapetei la capetele de cursa.

In timpul deplasarii, odata cu cresterea vitezei vei observa si valori intermediare (se inchide clapeta pentru limitarea fluxului de aer proaspat absorbit care oricum creste datorita vitezei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!