Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Intrebam pentru ca la amicul de care vorbeam, pe langa eroarea cu senzorul G89 are si probleme cu caldura, in sensul ca nu-i baga caldura deloc, nici daca il dai pe HI. Clapetele fac cursa completa, se aude, furtunele de la calorifer sant calde amandoua, deci banuiesc ca e o chestie de senzori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator

Problema la climatronic am avut si eu, fiind in concediu in Turcia (1300 Km fara ) si asta de la vesnica problema a amplasarii buteliei de fren, care este pozitionata astfel incat, la cea mai mica atingere cu "burta" (exprimarea mecanicului) aceasta se deplaseaza lipindu-se de nu stiu ce conducta, in timp, datorita frecarii ajungand in acest fel:

dsc00464zd2.th.jpg dsc00463ln7.th.jpg

A fost schimbata in cca. jumatate de ora. Cost la dealer VW, 428 lei (doar butelia)

Mai jos pun si codul de pe aceasta butelie:

dsc00465iq0.th.jpg dsc00466ch3.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi ce-nseamna mentenanta preventiva? :icon_thumright:

Eu mai dau jos din cand in cand scutul si ma asigur ca-i totul in regula pe-acolo.

La mine e vreo 5cm intre furtunele alea de cauciuc si butelie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pai da, acum si la mine este tot cam aceeasi distanta, mi-a zis mecanicul respectiv ca-mi va face asta sa nu mai am aceasta problema.

Tu mai poti face asta pentru ca ai unde. :icon_thumright: La mine pe balcon, sau in fata blocului nu prea am loc. :lol: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nelamurire cu privire la functionarea Climatronicului: este vreo diferenta la consum daca pe caldura se merge cu aerul rece setat pe AUTO sau se merge cu el pornit sa bage aer rece la o viteza mai mica setata de mine (fara AUTO)?

Eu cred ca nu este vreo diferenta deoarece compresorul functioneaza oricum deci eu nu cred ca ar exista diferente de consum, voi ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Liviu, pai daca nu este pe AUTO, atunci iti baga aer la temperatura exterioara indiferent ce temperatura setezi tu pe afisaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La climatronic racirea aerului se face diferit, printre altele se modifica si debitul compresorului. Am mai citit o discutie asemanatoare, iar concluzia a fost ca valoarea consumului difera (cei drept nesemnificativ) in functie de setarile climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@R_a_z_v_a_n

Pai ca sa fie asa cum sustii tu Climatronicul trebuie setat pe ECON.

33713867tt3.th.jpg

Cand climatronicul are oprita reglarea automata a temperaturii aerului (reglare manuala) si nu are ECON activat atunci climatronicul baga aer rece dar regleaza temeperatura.

57362662df4.th.jpg

@last

Poti sa ma indrumi si pe mine cu un link catre discutia respectiva ?

Stima

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci:

- in mod AUTO, compresorul merge, temperatura se regleaza automat, si climatronicul decide prin care fantede aer ale habitaclului va introduce aerul pentru a ajunge cat mai repede la temperatura indicata.

- in mod ECON, compresorul NU merge, temperatura se regleaza automat (limita inferioara a temperaturii fiind data de temperatura mediului ambiant), si aerul e introdus in habitaclu prin fantele deschise manual din meniul climatronicului. Adica in acest mod, degeaba ceri 18 grade de la climatronic, daca afara sant 25.

- in mod liber - cand nu apare nimic in locul unde scria in mod normal AUTO sau ECON, compresorul merge, temperatura se regleaza automat, si aerul e introdus in habitaclu prin fantele deschise manual din meniul climatronicului.

Concluzie: temperatura se regleaza automat, indiferent ce setari ai la climatronic. Daca o sa incerci iarna, o sa vezi ca daca vrei 22 de grade, iti va baga caldura pana ajunge la temperatura indicata, apoi, va baga doar aer rece sau caldut, pentru a mentine temperatura din habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand vreau sa va multumesc tuturor pentru raspunsuri si indrumari.

Metoda de verificare a acestui aspect si raspunsul la nelamurirea mea am gasit-o aici pe forum dupa ce am lecturat link-urile puse la dispozitie.

Poti face singur aceasta verificare vizualizand consumul instant, la ralanti, pe diferite trepte de viteza ale climei.

Spre exemplu la mine, pe trepta maxima afiseaza un consum de 1.3 - 1.4 (oscileaza) iar daca dau pe treapta a 2-a de viteza oscileaza intre 1.2 - 1.3.

Got it? :icon_thumright:

...diferentele de consum sunt infime

In vreo zi am sa verific si eu pe BC cum este influentat consumul in functie de setarile climatronicului cu aerul rece pornit si va tin la curent.

Stima

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Vezi daca n-am citit cu atentie? Am inteles fiecare ce-am vrut. :icon_thumright:

Asa este Liviu, am facut eu aceasta verificare, dupa cum ai si gasit de altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clima functioneaza aiurea din cauza nefunctionarii ventilatorului de pe radiator. Mai exact ventilatorul nu se alimenteaza (nu am tensiune in conector). Am verificat toate sigurantele, si cele de sub volan de 30 si 40A, cu exceptia celor amplasate in compartimentul motor unde este si ECU. Am simulat senzorul de presiune agent de racire cu strapuri. Nu am tensiune in conector. Am alimentat ventilatorul pe direct-functioneaza, dar separat! Compresorul isi face treaba pana ce creste presiunea agentului de racire, dupa care decupleaza.

Am urmatoarele erori:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-00 - -

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

Nu ma prind care poate fi cauza, mai ales ca nu sunt convins ca in schema atasata V6 (cel din partea stanga) este cel in cauza. Al doi-lea

post-1312-1221153504_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Buna seara domnilor!

Nu pot sa inteleg... se intampla frecvent in ultima vreme ca nimeni sa nu se implice in rezolvarea problemelor tehnice... cel putin eu sunt pus frecvent in situatia asta... Poate gresesc dar senzatia mea este ca incet, incet totul se transforma intr-un loc de schimbare impresii, intalniri, barfe si... cam atat. Pacat! Sincer, chiar nu vreau sa jignesc pe nimeni (departe de mine gandul), ma simt dator sa va spun ca ceva se intampla.

O seara buna tuturor si drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care se mai pricep la tehnica, ex. EU, nu au timp sa intre in fiecare zi si sa citeasca toate posturile. Am rezolvat multe probleme de clima la GIV si O1. La passat e un pic diferit deoarece nu are 2 ventilatoare electice. Unul fiind actionat de curea cred ca nu mai are termocupla. Maine , acasa, ca acum sunt la servici ma uit pe schema. Dar tind sa cred ca nefunctionarea e data de eroarea senzorului de presiune, care nu poate fi inlocuit cu un strap deoarece in functionarea lui presupune transmiterea unor impulsuri catre climatronic, sau mai bine zis catre releul de actionare ventilatoare. Mai multe detalii maine cand ajung sa folosesc calc de acasa. Incerc sa nu -mi aduc aminte ce ai scris mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot decat sa iti multumesc chiar si pentru intentie... Totusi ceea ce am scris mai sus am scris cu toata sinceritatea deoarece eu consider ca aceasta (SINCERITATEA) trebuie sa primeze, dupa care impresiile. Am fost dezamagit in ultima vreme si SINCER asta e sentimentul trait. Chiar nu am vrut sa deranjez pe nimeni ci pur si simplu sa sesizez un fenomen, care, se intampla..... Chiar tu ai spus ca cei ce se pricep la tehnica nu au timp.... Deci pe forum predomina nepriceputii, care ce fac, daca nu se pricep? Nu trebuie sa te simti lezat, este o realitate...

Cu toata sinceritatea,

cmiron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: ai dreptate si nu prea ai. Sa-ti spun de ce nu prea ai :D:

vwforum datorita vechimii sale si a valorii membrilor sai, a devenit un forum "saturat" de informatii. Asta o recunosc si administratorul/moderatorii care au scris "Sunt 95% sanse sa gasesti un topic deschis pe tema ce te intereseaza". Aici apare o alta problema: informatie multa=>greu de gasit ce te intereseaza. Nu se mai inghesuie nimeni sa-ti raspunda pentru ca subiectele gen turbina(limp), egr, clima sunt atat de dezbatute, incat orice post nou este redundant. Spre ex: s-a tot discutat despre acel switch (presiune freon). Dupa ce am descris punctul meu de vedere in 5 locuri, iti dai seama ca daca mai intreaba cineva de el nu o sa mai sar sa-i mai explic inca o data. Poate un moderator ii indica unde se afla explicatia la problema lui. De altfel, cum remarcau si altii, membrii "cu greutate" (nu e cazul meu) greu mai posteaza informatii utile pentru tine si asta pentru simplul fapt ca ce era de spus s-a cam spus... Vwforum poate fi o baza de date utlia pentru inginerii grupului VAG (daca ar fi interesati...)

EOT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaug cateva informatii care cred ca o sa te ajute:

Verificarea turatiei ventilatoarelor :

- pe radiator , in partea dreapta ( cand priviti din fata masinii ) , undeva aproape de baza este localizat termoswitch-ul F18 . Scoateti mufa din el . Mufa are 3 pini , dispusi in triunghi .

- pentru turatia 1 : Aceasta operatiune ar trebui ( teoretic ) sa fie posibila si cu contactul luat . Faceti punte intre pinul 1 si pinul 2 si ambele ventilatoare ( V7 si V35 ) trebuie sa porneasca in turatia 1 .

- pentru turatia 2 : Pentru turatia a 2-a trebuie neaparat pus contactul . Apoi faceti punte intre pinul 2 si pinul 3 si ambele ventilatoare ( V7 si V35 ) trebuie sa porneasca in turatia 2 .

Aceasta este mufa de la F18 :

Stiu ca la passat deoarece motorul e longitudinal sunt cateva particularitati: Ventilatorul mare e actionat de cureaua de accesorii, ventilatorul mic nu e cu 2 trepte, adica e dar rezistenta pentru tr 1 nu e in motor, ci in alta parte, cum se vede din scheme.

defectul sustin ca e la senzorul de presiune al Ac.

Pages_from_25_Climatronic.pdf

Pages_from_208_Air_Conditioner_System.pdf

Pages_from_wd_p_98.pdf

Pages_from_wd_p_99.pdf

post-1788-1221295174_thumb.jpg

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cmiron, ai dreptate intr-o oarecare masura, dar... ai gresit topicul. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cmiron, nu pot sa atasez pe PM asa ca mai pun aici. Nu am vazut in nici un manual, program,sau altceva termoswitch cu 2 fire. Daca ar fi asa cum se obtine treapta 2 de ventilatie la cresterea temperaturii? Si tu , intradevar ai un singur ventilator electric dar care nu are rezistenta in el. Chiar si E.T.O.S si Autodata dau dual termoswitch, asa ca...

dual.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare!

am o nelamurire cu privinta la modul in care imi baga climatronic-ul meu aer. in ultima vreme il tin pe econ si cam din 20 in 20 de secunde baga aer mai cu putere , apui se opreste 1 secunda si apoi iarasi baga . in acea secunda se aude ca si cand as apasa butonul de recirculare. nu stiu ce se intempla pentru ca acum face si cand il tin pe auto. Parca si fluxul de aer se moditica (cand mai tare , cand mai incet) pentru ca se aude ca si cum ar batea bantul cu diferite viteze.....o idee careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Incearca autotestarea sistemului pt inceput. Pt detalii vezi acest post.

Modificat de last
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmatoarea eroare; 4FA . Ce inseamna aceasta ? Am vaz ca a mai intrebat cineva, mai pe la inceputul topicului, dar nu i sa raspuns. Poate acum ne lamureste cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca citeai cu atentie postul de deasupra ta unde @ last prezinta un post cu functiile climatronicul si la eroarea este "Motor clapa presiune"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit printr-un document "04FA - Motor clapa presiune - 0x25" (COD eroare / Defect / Tip eroare). Eu unul nu m-am mai intalnit cu eroarea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!