Jump to content

Aditivi si tratamente - pro si contra


Golfer
 Share

Aditivi  

632 voturi

  1. 1. Utilizez aditivi/tratamente pentru ulei

    • DA
      106
    • NU
      530
  2. 2. Utilizez aditivi/tratamente pentru combustibil

    • DA
      213
    • NU
      423


Postare recomandată

Astazi am cumparat aditiv pentru ulei Liqui Moly cu MoS2. Urmeaza sa-l pun in seara asta. Uleiul este tot Liqui Moly sintetic. Flaconul are 300 de ml. Ar fi bine sa scot din ulei tot 300 inainte sa-l pun ? Nivelul pe joja este la mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am cumparat aditiv pentru ulei Liqui Moly cu MoS2. Urmeaza sa-l pun in seara asta. Uleiul este tot Liqui Moly sintetic. Flaconul are 300 de ml. Ar fi bine sa scot din ulei tot 300 inainte sa-l pun ? Nivelul pe joja este la mijloc.

Daca nivelul este la mijoc atunci probabil intra vreo 200ml fara sa mai scoti ulei si totusi sa nu treci de maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa fii sigur, scoate 0.5l din ulei, toarna aditivul si apoi completeaza cu uleiul scos pana la semn.

 

ca sa il scoti poti folosi un furtun de cauciuc subtire si o pompa manuala (gasesti cu 10 lei in mag de bricolaj)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebue sa intre 300 ml cam la orice masina

 

la vag intre min si max e cam un litru deci lui poate ii intra chiar si 500 ml

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus aditivul (Liqui Moly cu MoS2). Nivelul de ulei este la maxim. Dupa doua zile pot sa spun ca efectul este benefic. In primul rand zgomotul de la motor si vibratiile din habitaclu s-au redus foarte mult. Daca inainte vibra usa de la torpedo de o lua dracii daca era deschisa, acum se simte foarte putin. Plus ca accelereaza sensibil mai usor. Imi cunosc masina si pot sa spun sigur ca nu este placebo. Motorul suna mai gros dar de o intensitate a sunetului mai mica.

Momentan din partea mea un vot pozitiv. Ramane de vazut dupa o perioada mai lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am adaugat si eu acum cateva zile aditivul cu MoS2 de la LM, iar ieri am facut un drum de vreo 200km in afara orasului, ceea ce i-a dat suficient timp sa-si faca efectul.

Pana acum am observat o serie de imbatatiri; nu e nimic stiintific, luati-le ca "mi se pare ca" :)

- zgomotul motorului la turatii joase este mai scazut

- vibratiile s-au redus

- se tureaza ceva mai usor

- frana de motor pare mai putin eficienta

- turatia scade mai greu cand schimb vitezele

 

Toate astea par sa duca la concluzia ca aditivul chiar scade frecarea. Ca si Bravo, zic ca imi cunosc masina foarte bine, o conduc de vreo 9 ani si cam stiu cand se modifica ceva in mersul motorului.

 

Si eu am numai experiente foarte bune cu aditivii LM....am luat pt un Audi vechi aditiv pt servodirectie,mergea volanul in hopuri si greu de tot,am bagat aditiv si si-a dat drumu in mod miraculos...nu mi-a venit sa cred.Pt acelasi audi care ii tacaneau tachetii ca naiba tot timpul am luat aditiv pt tacheti si iarasi succes...dupa 500km de mers au tacut definitiv.

 

toni,si eu am problrma cu consumul de ulei,imi ia cam 1L in 5000km,sunt curios sa incerc si eu aditivul ala.

 

 

Te anunt peste vreo luna daca se imbunatateste cu ceva consumul de ulei.

Pare ca acest aditiv (LM Oil Leak Stop) sa faca ceva, consumul de ulei pare mai mic. Am facut vreo 800km exclusiv in oras pana acum, unde imi consuma cel mai mult, si nivelul pare acelasi. O sa monitorizez in continuare. Daca pana la schimbul urmator completez mai putin ulei, doar atunci pot spune cu adevarat ca si-a facut treaba.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ma bag si eu

am vazut multe discutii despre aditivi . cred ca aditivii de combustibili sunt buni dar ar trebui sa fie folositi rar din 20 000 in 20,000 km

acum conteaza si cine le fabrica deci calitatea lor . am studiat si eu cativa aditivi de exemplu de la ADERCO si cred ca la anumite intervale sunt bune de folosit . ADERCO o firma canadiana si va rog sa o studiati pentru a va face o parere de aditivi . Nu exista in Romania asa ceva deci nu fac reclama ci dau doar pentru studiu .

 

aditivii pentru ulei : cred ca daca sunt lichizi de natura chimica nu ar trebui folositi decat daca se cunoaste foarte bine compozitia lor chimica si substantele care il alcatuiesc pentru ca pot distruge uleiul care are si el aditivi unii cunoscuti altii poate secreti si deci pot aparea probleme

un ulei bun are aditivii adecvati . producatori celebrii de aditivi sunt BASF in europa si AFTON CHEMICAL in SUA care fac tot posibilul ca uleiurile sa fie perfect aditivate . aici vorbim de uleiuri de top

stiu foarte bine si pe pielea mea ca au aparut asa zisii aditivi care nu modifica uleiul dar care cica inobileaza metalul . Cum o fac nimeni nu spune se spune de NATO CA FOLOSESC se spune de Ferrari ca foloseste dar parerea mea este ca sunt fabulatii !!

acum nu neg ca in viitor pot aparea si aditivi chimici care pot sa faca bine dar .... din ce unosc si unosc cate ceva producatorii de ulei sub presiunea mediului si a faptului ca aditiivi din ulei dau prin ardere poluare si ataca chiar si catalizatoarele incearca sa elimine din ei dec sa faca sa fie cat mai putini in ulei

un ulei cointine 85-90 % ulei de baza si restul pana la 100 % aditivi la ulei cenusa sulfatata ( marimea ei ) da continutul de aditivi din ulei . pentru masini non euro marimea ei este de 1,2 - 1,4 iar la uleiul pentru euro 4- 5 marimea ei este de 0,6- 0,8 deci o mare diferenta .

 Aditivii after market cum se mai numesc ( metabond . dura lube , slick etc ) maresc cenusa sulfatata asta este una si nu pot inobila metalul decat daca temperatura depaseste 150 grd celsius ceea ce in motor nu avem

A doua chestiune care se ridica este faptul ca intr-un motor avem un mare procent de neferoase care nu se inobileaza !!! asa ca testele pe anumite aparate nu isi au aplicatia intr-un motor ci sunt facute doar pentru necunoscatori

ba mai mult neferosele care sunt in motor ca aliaje sunt foarte sensibile la substantele continute in aditivii chimici deci se distrug !!!

 

ca o istorie a lubrifiantilor care pot fi lichizi dar si .. solizi  avem :  1900 aprox a aparut uleiul petrolier ; in 1938a aparut teflonul ( solid ) in 1940 bisulfura molibden ( solid ) ; 1950 uleiul de sinteza si pana acum nimic relevant .

 

recent s-a reluat aditivarea uleiurilor cu molibden ( cele mai avansate uleiuri au in componenta asa ceva ) uleiurile indeplinesc cerinta  dexos 1 ( ceruta de General Motors ) pot da ex uleiuri API SN ( BENZINA - ULTIMA CLASIFICARE DUPA API ) API = AMERICAN PETROLIUM INSTITUTE

In fisa tehnica la asemenea ulei este trecuta aceasta aditivare

 

Acum si studiile asupra molibdenului arata un neajuns  si anume ca trombocita ( molecula ) de molibdem are forma dreptunghiulara si pe la muchii cu timpul incepe oxidarea ce duce in final la oxidarea uleiului dar tinand cont ca coeficentul de frecare la molibden este f mic merita pus in ulei

 

asa ca un aditiv cu bisulfura de molibdem ( deci un aditiv solid - nu chimic ) se poate pune dar nu prelungeste viata uleiului ci doar scade frecarea !! si atentie nu trebuie pus in ulei dexos !!!

 

Totusi stiinta nu a stagnat si la cerinta motoarelor care nu se ung la pornire sau se ung mai greu la frig sau se uzeaza cu timpul s-au dezvoltat aditivii pe baza de nanotnologie ( care sunt aditivi solizi - asa numitii lubrifianti solizi )

 

institute prestigioase au produs asa ceva si va spun ca merita !!! pentru ca nici nu "  inobileaza "" nici nu afecteaza uleiul si nici neferosele si nici metalele dintr-un motor .

Prin nanotehnologie au produs sfere asa numitul carbon  C 60 ( minge de fotbal ) sau C 70 ( minge de rugby)  fabricate din tungsten ( bsulfutra de tungsten ) material ienrt chimic si deci avand dimensiune naometrica ( 10 la  -9 diamtru ) patrund peste tot in motor cutie etc si se invart pe orice suprafata transformand frecarea prin alunecare in frecare prin rostogolire  cu rezultate spectaculoase in reducerea frecarii , oxidarii uleiului , uzurii etc .

 

Acum aceste sfere se pot fabrica din orice material exista multe aplicatii pentru aceste sfere nu numai la motoare ( vopsele nano , sticla nano etc )

 

Asa ceva am folosit in motor ! este exceptional

Asa ceva am folosit pe scule industriale - la fel

 

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa inteleg (intelegem) mai bine ce spui poti sa faci cateva precizari.

 

Cand te referi la molecula de molibden ca are structura dreptunghiulara te referi defapt la sulfura de molibden ?

 

ce ai vrut sa spui cu  "un aditiv solid - nu chimic".

 

Ulei dexos, dexos asta este un producator sau standard sau ce ?

 

Fiind date atatea detalii tehnice te pot intreba ce pregatire de specialitate ai ? Nu esti obligat sa raspunzi la intrebarea asta daca nu vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

studiile asupra molibdenului arata un neajuns si anume ca trombocita ( molecula ) de molibdem are forma dreptunghiulara

 

Salut,

Alaturi de felicitarile mele pentru dizertatiile argumentate, te-as intreba ce parere ai despre Moly-ul solubil , asa-zisul "moly organic", MoDTC(molybdenum dithiocarbamate), cel care face de fapt obiectul aditivarii in covarsitoarea majoritate a uleiurilor. De asemenea m-ar interesa parerea ta despre boron nitride.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nanolubricant  ORAPI             ......wolfram

 

uleiuri ester-ceramice  XENUM  usturator de scumpe

 

poze cu Xenum in agregat Toyota 

 

http://postimg.org/image/wtuu34gvv/

 

si altii  ......

 

alta lume....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua . sunt un  inginer tcm cu ceva experienta care am lucrat intr-o uzina cu pretentii si unde am fost invatat ca tot ce folosesc sa studiez inainte  . aici e vorba de chimie unde ma pricep mai putin dar incerc sa studiez o fisa tehnica si daca nu stiu ma duc sa intreb . sunt persoane destule inca . ( ma refer la specialisti in chimie , fizica etc . ) o uzina avea de toate in acest sens .

pentru ca in acest domeniu sunt sute de produse este foarte greu sa le depistezi pe cele bune cu adevarat . Reclama este in mare parte inselatoare si de aceea incerc sa ma protejez prin studiu .

Din ceea ce am invatat voi preciza urmatoarele : folosestete-ti capul , experienta ta si a altora ( aici ar trebui sa ai din experienta unor persoane avizate in domeniu pentru ca nu poti beneficia de experianta unui profesor de romana sa zicem in domeniul chimic sau mecanic ) . cine fabrica produsul , daca se mai gaseste pe undeva , compozitie si mai sunt

am sa incep .

din ce stiu aditivii pot fi lichizi de natura chimica ( au substante chimice in compozitie ) ex : cloruri , esteri sulfurosi , clorura parafinica etc ,

pot fi de natura solida : contin particule ceramice , particule din teflon , particule din molibden . particule din tungsten etc .

 

din ce stiu bardahl este un producator bun de ulei si am vazut ca a scos un aditiv si chiar ulei bazat pe nanotehnologie ( au sfere de dimensiuni nano in componenta  C60 ) C60 este o sfera ( minge de fotbal ) construita din atomi de carbon . avand sfere acestea se invart si deci reduc formidabil frecarea dar carbonul este  dur poate aparea o spargere la socuri ( asta ar fi singura problema ) desigur poate aparea si am studiat asta neputinta folosirii lor prin prisma legilor deformarii plastice a metalului ( aici e un pic de tehnica si teorie pentru cine stie Legea lui Hooke etc )

totusi cateva institute de stiinta au demonstrat ca acest lucru nu se intampla !!

in concluzie frecarea (intr-un mecanism) de alunecare se transforma in frecare de rostogolire  si asta cred ca spune totul . aici ramane pretul sa vorbeasca si de ce nu rezultatele in timp si de ce nu ce spun motoristii .

 

boron nitride : este un grafit stabil ( i se mai spune grafit alb ) produs pe cale artificiala are stabilitate excelenta chimica si termica si se pot construi si din el sfere nanometrice . ce mai stiu este ca rezista la 5 GPa apasare ( presiune ) cu coeficent de frecare 0,15 - 0,70 ( un ulei aplicat intre doua piese metalice aflate in frecare da coeficent 0,12 ) deci la fel poate fi folosit in aditivi la ulei ( am vazut ca sunt )  si este folosit dar inca nu a explodat in vanzari - urmarim sa vedem

 

MoDTC contine MoS2  ( mai mult ) si este un bum agent antiuzura el se foloseste la aditivarea uleiurilor de top dar revin si spun ca daca se priveste la microscop trombocita ( molecula ) de molibden se vede ca este de forma dreptunghiulara si deci oxideaza mai repede ca C60 care este perfect sferica !!! cred ca se poate folosi in ulei ca aditiv !!! DE CE INCERCAM SA GASIM UN ADITIV BUN CA DACA TOT DAM BANI IN PLUS SA AVEM UN MAI LUNG PARCURS CU ULEIUL DE BAZA O MAI MICA FRECARE DEC UN CONSUM MAI MIC CU CONSECINTA IN BANI !!

Norma DEXOS 1 ( LE GASITI PE BIDOANELE DE ULEI PENTRU BENZNA ) ASA SE NUMESTE NORMA CERUTA DE GENERAL MOTORS ( dexos® is global. GM wants to make sure that every GM car anywhere in the world has access to the highest quality oil formulated exclusively for GM engines.)

acest ulei are in componenta M0S2 !

 

am mai vazut scris : wolfram  (  tungsten denumire tehnica ) dupa parerea mea cel mai bun la ora asta cu aplicatii in reducerea uzurii la cele mai inalte cerinte .

sunt si aici fullerene ( sfere C60 ) din acest material si atentie care are coeficentul de frecare 0,03 ( teflonul mai are asa de jos adica 0,04 ) au aparut produse cu el in compozitie ( ca aditivi ) sau chiar uleiuri cu el ( in compozitie ) pentru competitii in principal 

 

cu ce se diferentiaza : sfera este de tip ceapa ( adica sfera in sfera )

                                   rezista ca si boronul la temperaturi extreme ( de peste 1000 grade )

                                   adera la suprafata fara lianti la temperatura camerei - nu se dezlipi

                                   este elastica ( nu ca boronul )

                                   rezista la peste 300.000 psi !!! presiune

"Tungsten Disulfide (WS2) is dry/solid lubricant powder and is one of the most lubricious substance in world. WS2 offers excellant dry lubricity (COF: 0.03) unmatched to any other substance, including Graphite or Molybdenum Disulfide (MoS2).

Tungsten Disulfide (WS2) can also be used in high temperature and high pressure applications. It offers temperature resistance from -450 deg F (-270º C) to 1200 deg F (650º C) in normal atmosphere and from -305 deg F (-188º C) to 2400º F (1316º C) in Vacuum. Load bearing ability of coated film is extremely high at 300,000 psi.Tungsten Disulfide (WS2) can also be used instaed of Molybdenum Disulfide (MoS2). See comparison of WS2 / MoS2"

 

Exista produse pe baza de tungsten si nu sunt scumpe exceptionale dupa parerea mea - s-a pronuntat un nume mai sus

 

Eu nu le stiu pe toate si de aceea astept si pe cineva poate mai priceput sa-mi spuna si partea negativa a lor daca exista .

 

 

 

Din ce am studiat cred ca este cel mai bun tungstenul  !!! In Canada exista un producator care fabrica cateva produse mentionate mai sus ca materie prima ( atentie nu se pot folosi in lubrifianti asa !!! trebuie preparate acestea )

arata ca toate se folosesc la antiuzura si antifrecare si am sa dau exemple :

-

Tungsten Disulfide Nanopowder, 90 nm

 pret : 330 USD / 50 grame    

 

 Molybdenum Disulfide Nanopowder, 90 nm pret : 330 USD / 50 grame

 

 Hex-Boron Nitride Nanopowder, 70 nm pret  : 108 USD  /  453 grame

 

 

nota nm = nanometrii ( 1nano = 10 la -9 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine vrea sa testeze aditiv cu ws2   (tungsten)

 

 

 

cauta pe google

 

nanotehnologie ORAPI

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Dan Nano - foarte bine punctat.

 

Ar fi fair play daca ai deschide si un topic la rubrica vanzari, iar apoi vom deschide si noi un topic despre Orapi si Petro-Canada pentru a relata impresiile dupa folosirea acestor produse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi nu se spune pe ce aluneca un ulei din magazin, nu au si ele in aditivii lor niste sfere sau alte forme geometrice?

practic uleiul a devenit o problema de geometrie si acum trebuie sa gasim pe ce aluneca fiecare ulei din compozitia specificata. :) si de cate sfere/figuri are nevoie, minim si maxim.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da interesant cu archoil vad ca folosesc boron C 60 sfere este un avans si se poate folosi .

am dat date de boron . cred ca este un ulei mult mai bun decat unul simplu sigur scade mult frecarea

din cate stiu si stiu bine petro - canada nu este aditiv este ulei si aditivii ii cumpara de la Afton ( SUA ) si aici vorbim de aditivi care se pot sau nu adauga

ORAPI numele unui producator ; aditivul apecilizat pe nano pe care il produce da este demn de luat in seama

daca cineva a folosit ulei nano cu boron sau cu tungsten ( orapi )sau Millers OILS nanodrive ( celebrii in lumea sportului cu motor cu 125 de ani experienta ) ar fi interesnt de relatat sau

poate un produs ce contine sfere nano din teflon ce poate fi adaugat in ulei exista asa ceva !!!

dupa fisa tehnica tungstenul are mai bune calitati decat boronul .

este folosit in industria de varf de mult timp ; are coeficent de frecare mai mic , si este elastic

millers oils nanodrive asa cum am aratat a ales tungstenul vs boron www. millers oils uk

toate sunt produse aparute de 2- 3 ani pe piata si deci sunt rezultate putine !

si la uleiul sintetic moleculele de ulei sunt aprximativ sferice fata de un ulei mineral unde sunt alungite ceea ce le confera o rezistenta mai buna la oxidare

aditivii enumerati mai sus sunt de fapt lubrifianti solizi si sunt folositi ca atare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai celebru in domeniul WS2-ului este Tufoil-ul. Insa nu mi-ai raspuns detaliat si la obiect privind diferenta intre MoS2 solid si MoDTC solubil, "organic". Aici este o diferenta maricica si trombocita nu mai e un dreptunghi, etc. Ma asteptam la mai mult...

In alta ordine de idei stabilizarea si mentinerea in suspensie astfel incat sa nu aglomereze sau sa dea efecte daunatoare a MoS2-ului solid, este una dintre aplicatiile "stapanite" la perfectiune de LM. Aici trebuie sa recunoastem superioritatea chimistilor lor. Este punctul lor forte si sunt singurii care-si permit sa comercializeze asa ceva si sa recomande apoi "long drain".

Astept in continuare amanunte privitor la ce am cerut.

Keep walking!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mos2 este asemanator, ca aspect, cu grafitul, fiind compus din foite subtiri , moi, de culoare neagra, cu aspect lucios. Are o structura lamelara cristalina, cu legaturi covalente intre atomii aceluiasi strat si cu legaturi Van der Wals intre atomii diferitelor straturi. Uscat, macinat si adus sub forma de pulbere coloidala, molibdenitul este folosit in uleiurile minerale bun aditiv antiuzura .

MoDTC este un aditiv realizat chimic descoperit in 1950 dar abia in 1970-1978 s-a dat importanta si alaturi de ZDDP formeaza un antioxidant si produs antiuzura puternic este practic un lichid este molibren solubil poate da un coeficent de frecare de o,15 in preocent de o,o5 % adaos sau 0,05 - 0,1 in procent de 0,125 % adaos .

Mentionez ca este utilizat la ulei !!! MoDTC este produs deci in situ . mai mult nu stiu acum da nu ma intereseaza deoarece nu se poate folosi ca aditiv separat . este adevarat ca in acest caz nu mai avem trombocite supuse oxidarilor !

este adevarat ca MoS2 poate sa aglomereze da ca LM este expert in asta nu cunosc sau nu cunosteam . da ma indoiesc deoarece cred ca cei care stapanesc tehnologia asta sunt cei care au obtinut indicativul DEXOS a lui GM si astia sunt americanii .

TUFOIL :( AVETI DATE GRESITE cunosc produsul ! ) The Tufoil Technology:

Tufoil has a pure synthetic base of the highest quality possible. The magic in Tufoil is the incredibly tiny size of the PTFE particles suspended in your oil. Deci se bazeasa pe teflon particule de marimea firului de par

Deci nu se bazeaza pe WS2 !!! este depasit cu mult acum. In anul cand au fost premiati tehnologia nano era inca in studiu . este depasita si de Boron .

ws2 este de fabricatie americana este folosit ca foita pentru acoperiri acolo unde este cazul avand cel mai mic coeficent de frecare cunoscut pana acum . are extrem de multe beneficii

sfera NANO de WS2 este fabricata prima data de Institutul de stiinta din Israel Wiesmann iar aplicatiile ei ca si lubrifiant sunt puse in evidenta de institutul de stiinta din Lyon Franta . in 2004 au fabricat doar 750 grame de sfere . Un gram de sfere acopera 1000 m2 . alte calitati le-am precizat

cautati revista : science & vie ( nanotehnologii - propietati stupefiante ) si acolo veti afla cea ce va spun .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MoDTC este produs deci in situ . mai mult nu stiu acum da nu ma intereseaza deoarece nu se poate folosi ca aditiv separat

 

Iata-l ca "aditiv separat" amestecat in baza diesterica:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1018.html?Opendocument&land=GB&voilalang=e&voiladb=web.nsf

Deci poate incepe sa te intereseze. Alaturi de ZDDP formeaza "cea mai formidabila echipa" de modificatori de frictiune insa creeaza o gramada de probleme formulatorului uleiului trebuind "controlate" de un antioxidant pe masura fiind puternic oxidante. Deci, pe dos decat in explicatia ta.

este adevarat ca MoS2 poate sa aglomereze da ca LM este expert in asta nu cunosc sau nu cunosteam . da ma indoiesc

 

Uite ce e cu LM. Iata singurul ulei de pe piata care are in componenta MoS2 solid:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1091.html?Opendocument&land=GB&voilalang=e&voiladb=web.nsf

precum si aditivul LM, bazat pe MoS2 solid care se introduce, dupa dorinta, in uleiul din motor:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1011.html?Opendocument&land=GB&voilalang=e&voiladb=web.nsf

Deci...Nu prea vad, dealtfel, ce legatura are standardul Dexos de la GM cu chestia asta.

Singura chestie unde ai dreptate e Tufoil-ul. Asa imi aminteam. Dar este clar ca nu imi aminteam bine. Nu am verificat. Mea Culpa.

Drumuri bune si netede!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jag - ideea e ca s-a ajuns sa se trateze motoarele cu tolerante de microni cu particule nano ca-s mai inteligente

 

incet incet ajungem sa trimitem rasnite pe luna :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt aditiv bazat pe organic moly (OMC2) este Sonax Oil Enhancer, dar este amestecat intr-un ulei mineral.

 

Dexos este un standard, iar un ulei trebuie sa treaba niste teste ca sa fie compatibil cu standardul. Nu vad cum GM ar obliga aditivarea uleiului cu MoS2. Atat timp cat treci testele cu bine, tu ca producator de ulei, poti sa bagi cam orice in el.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura de Dexos - aceasta este o norma impusa de GM si ca unele uleiuri  sa treaca acest standard sunt aditivate  cu MoS2 ca altfel nu trec! .

 ( gasiti ca si cod la aceste uleiuri cu MoS2 si anume  MOSIN urmat de un numar  ) , Cititi si cartea " MOTOR OIL BIBLE "de MICHAEL KAUFMAN unde se vorbeste si de continutul uleiuirilor inclusiv cu MoS2 ! ( LM nu este singurul !!! ) si ca acestea in general sunt in norma DEXOS  .

 

din care citez si despre ZDDP ( oare nu au aflat ca acesta este de fapt un oxidant puternic  )

 

"The phosphorous content of an oil is important in that it is one part of a tag team called ZDTP (or ZDDP) which boosts the anti-wear properties of an oil. ZDTP stands for zinc dithiophosphate. ZDDP is similar and stands for zinc dialkyl dithiophosphate. , ZDTP is used to prevent or reduce engine wear due to metal to metal contact. . In addition, ZDTP also acts as an oxidation and corrosion inhibitor.  Having a good level of ZDTP in your oil helps to reduce oxidation of the oil, corrosion of engine components and engine wear due to metal to metal contact".
 
Si mai dau despre : ZDDP - Zinc dialkyl dithio phosphate  : This product is a general purpose multi-effect additive which is widely used in blending industrial lubricating oils such as those for internal combustion engine,
CHARACTERISTICS :
Good performance of anti-oxidation and anti-corrosion  !!!!
Provide the lubricant with fine anti-wear ability under extreme pressure
Good thermal stability and hydrolytic stability
 
Astia de mai sus sunt producatori
 
Daca explicatia mea este la fel cu a lui Kaufman un mare specialist in uleiuri si a producatorilor de acest aditiv eu sunt multumit . daca nu corespunde cu a lui LM asta e altceva .
 
Nota studiati si : A STUDY OF SYNTHETIC 5W-30 - MAY 2013 SI VETI VEDEA CARE SUNT CONSIDERATE CELE MAI BUNE DUPA ASTM SI API ( ESTE UN TEST LA UZURA , STABILITATE SI ALTELE SI VETI VEDEA CE SE ARATA ACOLO . )
 
MoS2 -personal l-am folosit din  1986 ( o ligurita rasa puneam la un litru de ulei in Olcitul 1100 pe care l-am avut si a mers bine . Era de provenienta franceza - exista si romanesc dar cel frantuzesc avea pulberea mult mai fina . ( il aveam la uzina pentru aditivare la ulei motor M 14 de 1400 CP ce il montam pe Yak - 52  ( Nota la Yak nu maream resursa de zbor la avion daca avea MoS2 deoarece uleiul la analiza avea la fel gradul de oxidare ca unul neaditivat )
Iata ce spune Institutul de stiinta Wiesman din Israel despre MoS2 :
prof . Reshef Tenne, Department of Materials and Interfaces, Weizmann Institute of Science, Rehovot
 
In bulk 2H-MoS2, which is commonly used as lubricant, the molecular layers are held together by weak Van der Waals forces. They can therefore easily shear with respect to each other and with respect to the two mating metal surfaces, which slide past each other. At the same time, the platelets serve as spacers, eliminating the direct contact between the two metal surfaces and minimizing thereby the metal wear.
Therefore, MoS2 powder is used as a ubiquitous solid-lubricant in various systems, especially under heavy loads, where fluid lubricants are squeezed out of the contact area between the two metal surfaces.
Unfortunately, MoS2 platelets tend to adhere to the metal surfaces through their reactive prismatic
(hk0) edges and therefore their efficacy as solid lubricants is hampered.
 
Incercati sa traduceti sau rugati pe cineva si veti vedea .
 
daca foloseste LM MoS2 insemana ca prin alte mijloace nu pot sa faca fata . In acel studiu PECA VI L-AM INDICAT MAI SUS veti vedea care sunt uleiurile MARI si pot da exemple si eu
 
AMSOIL , REDLINE , NEO , LUCAS , MILLERS OILS , OIL EXTREME , PETRO-CANADA , VALVOLINE , MOTUL , .....
 
( vedeti ce intervale dau NEO sau AMSOIL sau RED LINE )
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!