Jump to content
Sign in to follow this  
Golfer

Aditivi si tratamente - pro si contra

Aditivi  

599 members have voted

  1. 1. Utilizez aditivi/tratamente pentru ulei

    • DA
      100
    • NU
      503
  2. 2. Utilizez aditivi/tratamente pentru combustibil

    • DA
      200
    • NU
      403


Recommended Posts

Golfer

Dupa ce am studiat descrierea mai multor aditivi pentru ulei si combustibil de pe piata tot e greu sa ma lamuresc daca isi merita banii o astfel de investitie.

Preturile variaza de la cateva sute de mii la peste 1 mil pentru un flacon de DuraLube. Intrebarea este a folosit cineva aditivi cu rezultate notabile (in afara testelor cu care se tot lauda producatorii)? Daca da atunci ce aditiv folositi, de cat timp si cu ce rezultate?

Personal imi vine greu sa cred povestile cu scaderea consumului, a temperaturii motorului cu 10'C si a uzurii. Mai ales dupa ce am pus acum 700Km un flacon de DuraLube la schimbul de ulei fara a observa vreunul dintre rezultatele de pe brosura (temperatura motorului sigur n'a scazut nici un grad iar asupra consumului pot spune ca n'a avut nici un efect). De notat ca este vorba de un motor Diesel clasic in stare cat se poate de buna. Oricat as vrea sa il menajez se pare ca tot calcatul la blana pe autostrada ii prinde cel mai bine :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
DORU_14

Personal, nu am folosit niciodata aditivi pt ulei, masinile cu km multi au nevoie de acest lucru, din ce-am citit.

In privinta aditivilor pt combustibil, am folosit o singura data, cu rezultate remarcabile (o Felicia MPI avea rezervorul plin facut cu "apa" de la Shell, dupa ce-am pus aditivul, motorul a fost convins sa functioneze decent totusi...). Oricum, nu folosesc defel aceste tipuri de aditivi pt ca nu-mi inspira incredere...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

Pentru ulei nu as baga deloc...

Pentru motorina merita din cind in cind daca efectul este de a curata mizeriile de pe traseul de alimentare si injectoarele ...

Nu am cunostinte prea bune in mecanica, insa experienta cu astfel de aditivi am ceva. :D

Si daca nu ma insel, motorinele din vremea noastra au ceva aditivi in ele.

ps: ar mai trebui macar o optiune in poll de genu "din cind in cind" sau "foarte rar".

Share this post


Link to post
Share on other sites
SAlex

Uleiurile bune au deja aditivi in ele. Pe forum a mai fost o astfel de discutie si daca imi aduc aminte bine spunea cineva ca a folosit un aditiv si a avut efect negativ. Eu am folosit la o dacie un aditiv pe baza de Mg si a trebuit sa demontez+spal blocul motor pentru ca s-a depus un fel de noroi.

Carburant: Am pus aditiv anticongelare in motorina si mi-a congelat; am pus aditiv pentru curatat injectoare in benzina si nu s-a observat nici un efect.

Concluzia mea este ca aditivii daca au un efect favorabil atunci rezultatul este insesizabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfer

Cu DuraLubse s-a mai jucat cineva? Nu de alta dar pare cel mai celebru si cu pretentii dintre aditivi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bj

Am votat cu nu la ambele intrebari. La benzina mai puneam aditiv pentru curatarea injectoarelor si la diesel probabil ca o sa pun (la iarna) ceva impotriva "inghetarii" motorinei, dar doar daca va fi cazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
X-Ecutor

Eu dupa ce s-a discutat despre duralube pe topicul asta. nu l-am mai folosit este nou nout si sigilat. Am votat cu nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inginerul

Cred ca va pot fi de folos cu ceva. Motorinele si benzinele sunt aditivate functie de anotimpuri. Astfel iarna vom gasi in benzina si motorina aditivi anti inghet (sunt mai multi), precum si aditivi care scad emisiile de noxe puternic poluante (sulf). Vara nu mai sunt necesari cei anti inghet dar sunt necesari cei contra dopurilor de vapori. Cred ca ati inteles cam despre ce e vorba. Daca vrea cineva amanunte mai multe am sa postez cam tot ce stiu si-am invatat la facultate si de-a lungul timpului.

Asadar nu pot spune ca se compara metabondul cu aditivii care se pun in mod regulat in carburantii de la pompele peco. Eu personal precum am mai postat si pe alte topic-uri am folosit metabond megasel, cumparat chiar ieri si-am facut deja 150 de km. Se observa ca motorul merge mai rotund si mai putin zgomotos. Am observat chiar ca consuma mai putin. In orice caz masina are un demaraj ceva mai bun si si-a redus din vibratiile motorului. Astept si alte pareri si eventual sunt dispus sa dau mai multe informatii despre aditivii din benzine/motorine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
d-rive

moama, cand va aud cu faza asta cu... am bagat aditiv si motorul deja mergea mai rotund, consuma mai putin si am demaraje mai bune... parca ar fi un clip publicitar... ce naiba oameni buni, puteti sa bagati orice, ca sa se simta efectiv ceva ar trebui ca ceea ce bagati sa fie un produs miraculos, @Inginerul, ai terminat AR la Brasov? Deci chestiile astea se verifica stiintific nu asa dupa ureche, parca am fi babe la coltul strazii pe cuvantul meu.

Eu am bagat si aditivi, am facut de toate de-a lungul timpului, am folosit si DURALUBE, nimic, absolut NIMIC nu s-a intamplat, dimpotriva, la un Daewoo, masina nu consuma gram de ulei, dupa ce am bagat DURALUBE, la vreo 10000 de km a inceput masina sa se dea la ulei, coincidenta, "contributia" Duralube, nu stiu ce sa spun, dar e clar ca nu voi mai baga niciodata aditivi si tot felul de prostii.

Ca sa ai un motor bun iti trebuie un ulei de calitate, combustibil de calitate si in rest "forja" :D restul cu aditivi si alte prostii de genul asta sunt niste surogate. Sa nu veniti cu exemple ca armata americana nu stiu ce foloseste ca nu stiu mai cine, iar ce mai face, pai sunteti voi asa de siguri ca aveti Metabond sau Duralub ori Slick50 sau cum naiba le mai spune identice cu alea care le baga americanii in motoarele lor... hai sa fim seriosi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Nene Inginere ... nu esti singuru' injiner p'aci. Mai "e" si altii si nu "citeste" "almanahe".

Ia povesteste din ce ai invatat la facultate ..... sau experienta ... cum se face masuratoarea la vibratii, putere, fum, zgomot, si mai ales ..... cum se face testul de consum. In 150 km? .... ma faci sa rad.

Edited by horgarban

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sunpall

tinand cont ca vorbim de uleiuri cu renume pe piata mondiala (cred ca nu pune nimeni in masini Prista, Petrom, OMV sau mai stiu eu ce alte uleiuri) TOATE aceste uleiuri vin aditivate !!! de unde rezulta ca nu au nevoie de nici un alt aditiv ... din momentul in care alegeti sa amestecati un ulei bun cu un aditiv acela isi poate pierde toate proprietatile si poate in 1000km sa se faca ca apa (am intalnit asa ceva la un client si la analiza uleiul a reiesit ca a fost combinat cu un aditiv) asa ca lasati uleiurile cum sunt nu incercati sa le "imbunatatiti"

la motorina/benzina nu ma pricep , din cate stiu si ele majoritatea vin aditivate (iarasi vorbim de firmele mari nu de cei particulari)

Share this post


Link to post
Share on other sites
puZz

Eu am facut un test pe termen lung. Am bagat la fiecare plin (4o L ) o doza de aditiv in motorina (Injection cleaner - de la OMV - firma nu mai tin minte)... (desi zicea 1 doza\500L). Am continuat acest "tratament" timp de 3 luni , dupa care mam dus sa-mi faca testul de compresie la motor. de cand faceam tratamentul am observat o minuscula crestere al performantei,si motorul torcea mai frumos :)

Ptr cei care nu cunosc acest test - Se masoara presiunea pompei de injectie , bujiile incandescente , compresia fiecarui piston in parte , si fiecare injector este scos si pus pe banc de testare,ca sa se vada cum pulverizeaza.

La pompa am luat nota "bun" , bujiile bune , compresia este buna ,doar pistonul nr. 3 e mai ciudat - 26-24-21-25 , iar injectoarele sun f. bune.

Ca urmare am tras concluzia, ca aditivul respectiv sia meritat banii. :)

Cat despre aditivi in ulei,nu stiu ce sa va zic , parerea mea fiind :daca bagi ulei bun si in conformitate cu standardul de pe motor ,nu ar trebui sa fie nici o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inginerul
moama, cand va aud cu faza asta cu... am bagat aditiv si motorul deja mergea mai rotund, consuma mai putin si am demaraje mai bune... parca ar fi un clip publicitar... ce naiba oameni buni, puteti sa bagati orice, ca sa se simta efectiv ceva ar trebui ca ceea ce bagati sa fie un produs miraculos, @Inginerul, ai terminat AR la Brasov? Deci chestiile astea se verifica stiintific nu asa dupa ureche, parca am fi babe la coltul strazii pe cuvantul meu.

Eu am bagat si aditivi, am facut de toate de-a lungul timpului, am folosit si DURALUBE, nimic, absolut NIMIC nu s-a intamplat, dimpotriva, la un Daewoo, masina nu consuma gram de ulei, dupa ce am bagat DURALUBE, la vreo 10000 de km a inceput masina sa se dea la ulei, coincidenta, "contributia" Duralube, nu stiu ce sa spun, dar e clar ca nu voi mai baga niciodata aditivi si tot felul de prostii.

Ca sa ai un motor bun iti trebuie un ulei de calitate, combustibil de calitate si in rest "forja" :) restul cu aditivi si alte prostii de genul asta sunt niste surogate. Sa nu veniti cu exemple ca armata americana nu stiu ce foloseste ca nu stiu mai cine, iar ce mai face, pai sunteti voi asa de siguri ca aveti Metabond sau Duralub ori Slick50 sau cum naiba le mai spune identice cu alea care le baga americanii in motoarele lor... hai sa fim seriosi...

Ai tot dreptul sa fii in continuare sceptic din moment ce zici ca esti si patit. Poate nu stiati dar motorinele astea euro 4 si 5 nu fac bine deloc motoarelor euro 3. Motorinele sunt din ce in ce mai uscate, si ungerea binecunoscuta pe care o faceau motorinele pe cilindrii nu mai este la fel. De asemenea pompele si injectoarele au de suferit din asta. Nu vreau sa fac nici un fel de reclama ci doar sa impartasesc ce-am observat eu fie ca sunt crezut sau nu. Am invatat destul in 5 ani de zile zic eu cat sa-mi dau seama daca ceva sta in picioare in toata treaba asta. Recunosc ca am fost si eu sceptic la randul meu, dar la vreo doua luni de cand am adus masina in tara incepuse sa trepideze destul de simtitor motorul dupa parcurgeam in jur de 100 de km. Trepidatiile astea le simteam doar la relanti cand stateam stiu eu la semafor sau opream pentru o tigara. M-am dus la Tess la vag test si nu mi-au gasit mare lucru, decat un defect intermitent la unul din injectoare (nu intru in detalii). Concluzia a fost ca motorina e proasta. Cel putin asa mi s-a spus. Si tind sa cred ca e adevarat din moment ce pe drumul germania - romania si inca vreo luna dupa nu mi-a facut figuri. Acum ma crezi nu ma crezi, trepidatiile au disparut, ca de-aia am facut 150 de km ieri ca sa vad ce se intampla.

Revin la ce spuneam mai devreme despre motorine. Aditivul asta are consistenta uleiului. Daca face macar atat sa unga cilindrul si pompa cu cat ulei are in el si tot e o chestie foarte importanta. Cat despre scaderea consumului ea deriva tocmai din ungerea pe care zic eu ca o face. Forte de frecare mai mici rezulta lucru mecanic mai mare. La fel cred ca se explica si cresterea de putere.

Vreau sa spun ca daca stai sa te gandesti putin e logica treaba. Precum am mai spus nu doresc sa fac reclama, nu vand asa ceva si nu intentionez sa vand. Dar daca mie mi-a facut bine nu vad de ce sa nu spun si altora.

Concluzia e ca aditivul asta s-ar putea sa fie un simplu amestec de hidrocarburi, cu o consistenta si caracteristici apropiate de cele ale unui ulei. Atata timp cat se dilueaza foarte bine in motorina si nu produce detonatii eu zic ca face bine motorului. Numai bine ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex ct

eu am flosit duralube aditiv pentru ulei si am remarcat un mers mai bun al motorului reduceri vizibile de zgomot dar inca nu stiu de logetivitatea motrului ramane de vazut

Share this post


Link to post
Share on other sites
alxrro

Are cineva idee ce se intampla: de 2 zile incerc sa votez in acest poll si primesc o eroare de genul "You did not choose a poll choice to vote against. Please go back and ensure you click on one of the radio buttons next to the choice you wish to vote for"?

De folosit eu folosesc aditiv de motorina Megasele de la Metabond si sunt, deocamdata, multumit de cum merge masina. Am 6100 km parcursi cu Megasele in rezervor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sunpall

luni cand ajung la birou o sa postez aici un raspuns primit de la ExxonMobil referitor la acesti aditivi ... sa vedeti care este parerea producatorului nr.1 de ulei din lume !

@alxrro tre sa votezi in amandoua poll-urile !! adica tre sa bifezi si sus si jos deodata nu pe rand

Share this post


Link to post
Share on other sites
Calinutz

Deci pana la urma care e concluzia?! E bine sa folosim aditivi in ulei? Nu sunt inca lamurit dupa posturile de genul ca "mi se pare ca merge mai rotund motorul" ... Eu cunosc un Terrano Diesel cu 600000 Km la bord si nu a folosit niciodata aditivi pt ulei (care sa fie secretul oare? schimburile la timp ? sau fiabilitatea motoarelor japoneze?).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reed

Folositi uleiuri de calitate (sunt de-a gata aditivate) si lasati in franz aditivi suplimentari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hremus

In ceea ce priveste adititvii de ulei, cand aveam DACIE am folosit mai multe tipuri, de la 2+2 care s-a dovedit o porcarie, si unul FIN25 cu particiule de teflon, care intr-adevar m-a lasat cu gura cascata. Am scos pe Brasov -Constanta(400Km) un consum de 5,6% la un motor 1,4 cu carburator. De asemenea imi scotea cam 6% Brasov-Ploiesti dus intors (incarcat full). In ceea ce priveste puterea puteam sa ma bag linistit la o [cenzurat] cu un Matiz (care fuge oarecum de pe loc ).

In prezent am bagat la schimbul trecut de ulei un flacon de Duralube, si fata de Castrol-ul LongLife cu care am luat masina din Germania, nu am prea simtit, diferente prea mari. La ultimul schimb de ulei am bagat iar, motivul fiind faptul ca uleiul este destul de subtire, iar regimul de functionare al masinii este de deplasari scurete si dese, multe porniri, vreau sa fiu sigur ca am ungerea necesara. Deci, in linii mari, eu folosesc Duralube in scopul de a proteja, mai ales ca in tarisoara noastra surprizele te pasc la tot coltul, gen bolovani pe strada, caini morti, capete de pod nesemnalizate, etc, etc...

Despre aditivii de carburant nu am folosit, si sincer imi este frica, avand in vederea calitatea "superioara" a carburantilor de la noi. Daca as baga aditivi este posibil ca toate "gunoaiele" depuse pe conducata si rezervoe sa fie dizolvate si sa ajunga sa-mi blocheze filtrul sau mai rau un injector.

Edited by hremus

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Incearca un search cu "duralube" si ai sa gasesti multe informatii de genul acesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Un NU hotarat la tot ceea ce inseamna "aditiv" si "solutii minune"

Daca vreti sa distrugeti motorul, bagati aditivi in ulei. Motorul trebuie sa aiba ULEI in baie, si nu teflon si alte minuni.

Despre aditivii de combustibil parerea mea e ca singurul efect e cel de placebo, adica nu face nici bine nici rau doar subtiaza portofelul. Ce concentratie pot sa aiba aditivii astia, daca pui 100 de grame la 50 de litri, si motorul merge mai bine. Sau ca desfunda injectoarele... ce sa le desfunde, si cum??? O concentratie de 0,2% din ceva aditiv comercial? Pot demonstra oricui ca fac un pishu in rezervor si masina va merge exact la fel ca inainte, ba sunt convins ca se vor gasi unii sa spuna ca motorul merge mai rotund si a scazut consumul.

Cred ca cel mai eficient aditiv pt motorina pe timp de iarna este benzina, 2-3 litri la un plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
godoroja

si eu spun Nu categoric aditivilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu
Deci, in linii mari, eu folosesc Duralube in scopul de a proteja, mai ales ca in tarisoara noastra surprizele te pasc la tot coltul, gen bolovani pe strada, caini morti, capete de pod nesemnalizate, etc, etc...

Cred ca trebuia sa pui punct la un moment dat si sa schimbi subiectul. :) Nu de alta dar, sa nu te miri cand unii te vor intreba, cum/cu ce ajuta Duralube-le impotriva bolovanilor, a cainilor,a capetelor de pod nesemnalizate,etc. :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth

Am ras si eu bine de ce a iesit... :banghead: ... Folositi Duralube, va fereste de accidente, perfect pentru masina voastra!

Acum pe bune, per total, fac mai mult rau decat bine, sau nu fac mai nimic...:angry:

Cu alte cuvinte, DA, daca ramai fara ulei te ajuta! Dar scopul nu e sa ramai fara ulei vreodata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri