Jump to content

Aditivi si tratamente - pro si contra


Golfer
 Share

Aditivi  

632 voturi

  1. 1. Utilizez aditivi/tratamente pentru ulei

    • DA
      106
    • NU
      530
  2. 2. Utilizez aditivi/tratamente pentru combustibil

    • DA
      213
    • NU
      423


Postare recomandată

Deci fulerenele au structura tip ceapa si atunci cand se rotesc stratul exterior exfoliaza si acopera matarialul din care este fabricat motorul ( feroase si neferoase ) facand ca oxigenul sa nu mai reactioneze la cald cu metalul . da se acopera tot motorul fiind suficiente sfere . Celelalte raman si ruleaza in continuare pe suprafata nou creiata . ele nu se termina . Se invart atat timp cat functioneaza motorul si doar atunci cand uleiul pleaca surplusul cade , motorul ramane placat cu tungsten care nu se dezlipeste datorita fortelor atomice asa zise forte Van der Waals .

in mod sigur cu fulerena in motor temperatura nu scade la 50 grade nici nu ar fi indicat deoarece temperatura optima de functionare este de 85-90 grade dar din masuratori aceasta scade cu 4-5 grade . stiind ca peste 100 grade daca uleiul urca cu 5 grade oxidarea uleiului se dubleaza va dati seama ce valoare au acestea in afara faptului ca impiedica oxidarea prin ceea ce v-am descris mai sus DECI FARA SA SE RULEZE LA TURATII pur si simplu prin combinare cu perozizii din ulei care sunt radicali liberi . ( din lucrare " fullerenes posses the qualities that necessary to act as antiwear agent as well as oxygen inhibitor. Fullerenes can function as oxidation inhibitors by scavenging free radicals and later rebuild them into new harmless structures."

E bine sa cititi lucrarea ca arata tot ceea ce va intereseaza inclusiv fortele care actioneaza pe sfere tot inclusiv aparatura cu care a facut diferite masuratori pe feroase si neferoase .

va mai pot da ce spune un cercetator vis a vis de MoS2 si WS2 ( Reshef Tenne, Department of Materials and Interfaces, Weizmann Institute of Science, Rehovot) " In bulk 2H-MoS2, which is commonly used as lubricant, the molecular layers are held together by weak Van der Waals forces.Unfortunately, MoS2 platelets tend to adhere to the metal surfaces through their reactive prismatic (hk0) edges and therefore their efficacy as solid lubricants is hampered. "

deci : MoS2 tinde sa oxidexe ca sunt prismatice ca molecule si mai mult tinde sa adere la metal asta ca diferenta . Recunosc ca stiu mai putin de BN atat stiu ca este non toxic , neutru chimic dar sferele sunt din carbon si nu sunt elastice comparativ cu cele din tungsten

ca o concluzie : fullerenele isi fac treaba la o functionare normala dar daca apar extreme in motor cu atat mai mult isi arata valoarea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bio-SynXtra SHP Motor Oil SAE 5W30 PCMO ( R.L ) V la 100 = 10,8 ; la 40 = 59 ; VI = 177 ; FP = 230 grd ; PP = - 42 grd  ; CCS ( - 30 ) = 6600 ; HTHS > 2,9 ENERGY CONSERVING pret ?? 75 aoleu

 

P.C. SUPREME 5W-30 : V LA 100 = 11 ;  la 40 = 63,9 ; VI = 165 ; FP = 230 ; PP = -48 ; CCS ( - 30 ) = 4850 ; HTHS > 2,9 ENERGY CONSERVING  pret 26 lei / litru In Ro .  

 

fara comentarii ... care e nativul 220 VI . lasa-te  rasul lumii grupa 3 sa se aproprie si sa depaseasca la unele capitole celebrul neegalatul etc. etc.  ce mai lovitura sub centura

remember :

poate si daca nu te "dau pe spate" fisele tehnice asta se petrece fiindca habar n-ai despre ce vorbesti. Baza aia este cea mai exclusivista din tot ceea ce se face azi in lume si are V.I.-ul nativ de 220. "

 

daca ii adaug la 5w-30 bilute trilute de WS2 nici ca pret nu putem discuta din ce spui . si cred ca sa te cred ca il ridic peste ( 100 % )  si cu wynns de 30 lei .
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"sinteticul"  semisintetic  PETRO-CANADA Duron 5w40 ala de care iti spuneam nici vorba de vollsyntetische  doar syntetische 

Mixture of severely hydrotreated and hydrocracked base oil (petroleum).

 

fisa lui de hydrocracat in amestec cu hydrocrackat sever  deci grupa 3 cu grupa 3+ in amestec ADICA ceara strecurata bine

 

 http://lubricants.petro-canada.ca/pdf/DURON-E-SY5W40-MSDS.pdf

 

 baza parafinica e tradata de indicele de vascozitate sub 175  si  flaspointul ce nu trece de 230-235 grd celsius 

 

la fel ca si CATASTROL 5w50  edge care e full syntetic pe raft in Romania si in Germania e  SYNTEZE adica tot ceara strecurata bine  ...

Iata cum in germania i-a disparut full sinteticul de pe eticheta pt ca trebuie respectata legea germana .

http://www.amazon.de/Castrol-Synthese-Motoren%C3%B6le-Edge-5W-30/dp/B008EX7MH4/ref=pd_sim_auto_1

 

sant de acord ca  DURON -E heavy duty la fisa bate 90% din uleiurile  5w40 din RAFT DIN RO dar pe cele cu adaos de ester si baza preponderent PAO nu....

de ex  RAVENOL 5w40 VSI are fisa mai buna si baza mai buna  (volsyntetische) si adaos de ester ce e cel mai important si un pachet de curatare de neegalat poate doar de MOBIL 1 

 

Iar cand faci comparatie intre uleiuri specifica si tipul bazei pentru ca la cele cu baza 3 si 3+ se face marirea indicelui de vascozitate prin dopare cu polimeri (plastic)cum e la PC  care disociaza si  cedeaza dramatic  in jurul a  200 ore ,  nu cum e la baza nativa din ester care Isi pastreaza vascozitatea  si HTHS mare  pana arunci uleiul si asigura si ungere permanenta la pornire deoarece uleiul ramane lipit de piese  de aici diferenta de pret la  REDLINE AMSOIL SI RENEWABLE  

nu ne lua pe toti repede ..... cu fise de ulei ca stim sa le citim de 25ani ..... baza parafinica e tradata de indicele de vascozitate sub 175  si  flashpointul ce nu trece de 230-235 grd celsius de aia nici n-ai sa auzi niciodata la un raliu serios  de PETRO CANADA in motor..

 

Zemuri din astea se toarna in motor in 2014 la racing unde sant tocate rau uleiurile in motor in tari cu traditie

http://www.fluidsinmotorsport.co.uk/catalogue/fluids-cata-2014.pdf

 

PETRO CANADA o gasesti mult utilizata ca firma la flote si utilitare unde este pe podium fata de 80% din uleiurile din piata mai putin la autoturisme chiar daca o parte din  uleiurile ei se califica si acolo f bine si FOARTE calitativ,(de exemplu 10w40 DURON-E e cu mult mai bun decat MAGNATECUL 10W40 de la CASTROL).

 

Seara buna! 

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la petro-canada.de, citire:

 

Duron Synthetic 5W-40 schnitt bei allen Verschleiß- und Abnutzungsprüfungen genauso gut oder besser als das teurere vollsynthetische Hochleistungsöl eines führenden Mitbewerbers ab. Mit Duron Synthetic 5W-40 benötigen Sie für das ganze Jahr nur noch einen Schmierstoff, sodass Sie weitere Einsparungen erzielen können.

 

Și acum, traducerea în engleză (cu google translate):

 

Duron Synthetic 5W-40 average for all wear and wear tests as well or better than the more expensive fully synthetic high performance oil from a leading competitor .With Duron Synthetic 5W-40 you need only a lubricant for the whole year, so you can achieve further savings. 

 

Deci, unde scrie că acel ulei este full sintetic ? 

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag si eu inseama cu o intrebare simpla; totusi aditivii astia pentru ce sunt buni? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag si eu inseama cu o intrebare simpla; totusi aditivii astia pentru ce sunt buni? 

Depinde la care aditivi te referi. Cei pentru ulei, despre care era discutia initial, pot fi pentru reducerea frecarii/uzurii, regenerarea garniturilor pentru micsorarea pierderilor de ulei, pentru imbunatatirea vascozitatii uleiului etc Astea ar fi cateva dintre categoriile producatorilor de aditivi care sunt respectabili. Se gasesc si aditivi care doar ingroasa uleiul pentru a reduce consumul acestuia intr-un motor uzat, dar dupa mine acesti aditivi nu merita atentia noastra :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai din ce stiu eu uleiurile bune sunt destul de aditivate, dar aditivii la ce ajuta? pot dauna? in cantitate mare?

cunosc motoare duse cu total,elf,castrol,mobil peste 300kkm si atunci cat tinem o masina? o viata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai prea duc motoarele asa mult. Partial si pentru ca cicluld e viata e mult mai scurt... nu mai prea tine nimeni masina ani de zile , incat sa stranga si enorm de multi km...

Problema este ca prin aditivi se incearca combaterea deficientelor de proiectare pentru unele motoare sau materialele mai slabe folosite la constructia lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai din ce stiu eu uleiurile bune sunt destul de aditivate, dar aditivii la ce ajuta? pot dauna? in cantitate mare?

cunosc motoare duse cu total,elf,castrol,mobil peste 300kkm si atunci cat tinem o masina? o viata?

Am scris mai sus la ce ajuta. In afara de aditivii care reduc frecarea, restul sunt mai mult prentru remedierea unor probleme.

Daca nu sunt respectate dozajele producatorului, da, pot dauna.

 

Aditivii pentru reducerea frecarii, nu doar lungesc (teoretic) viata motorului, dar ajuta la scaderea vibratiilor si a zgmotorului produs de motor.

Depinde ce cauti sa imbunatatesti sau sa repari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este motoarele nu prea mai duc asa de mult din mai multe cauze si as putea enumera aici combustibilii , conditiile de utilizare , downsize -ingul ( unde avem puteri f mari la cilindree mica ) inclusiv calitatile uleiurilor si ale materialelor .

ca aditivi uleiurile au cam tot ceea ce le este necesar . mai multi aditivi pot dauna .

eu aici insa am ridicat problema unui lubrifiant solid folosit ca aditiv pentru ulei ca altfel nu se poate folosi deocamdata

E adevarat ca sunt motoare peste 300.000 km dar sunt si motoare care cad mult mai repede si sunt destule

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce defectiuni majore ale motorului ar putea inlatura un nano pe baza de sfere - Nissan de exemplu cheama in service masini noi,deoarece a constatat o uzura prematura a cuzinetilor !!! - vezi attach cererea de chemare in service ...    https://www.mediafire.com/?41byqzcmk3n8hba    

Motoarele NU mai sunt ceea ce au fost : motorul acesta 2.0 diesel este atat pe Nissan 4x4, cat si pe Laguna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fix nimic nu fac sferele alea in cazul de fata. Din moment ce trebuie reprogramat ECu, problema este de la harta de regenerare a DPF-ului , adica ajunge prea multa motorina in ulei in fazele de regenerare si de aici problemele de ungere. Majoritatea producatorilor se confrunta cu asa ceva... 

Nu rezolvi probleme de tribologie cu reprogramarea ECU ( ca in 20 de minute oricum nu poti schimba cuzinetii cu altii din alt material, sau configuratia sistemului de ungere).....

 

uite si ceva pe tema asta.... http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12206-008-0903-x

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect despre faptul ca cuzinetii nu pot fi schimbati in 20 min .

asa este aceasta uzura prematura poate fi si de la DPF . sunt total de acord

dar ca sferele nu fac NIMIC nu sunt de acord si pot explica ca :

1.uzura este data de frecare ( sferele duc la o frecare de cel putin 10 ori mai mica )

2. uzura este data si de oxidare ( motorina intrata in ulei contribuie din plin la asta ) dar sferele reduc oxidarea ( am aratat ca tungstenul face asta )

3.pelicula de tungsten care se lipeste de metal si acopera toara suprafata si nu v-a permite uzura chiar daca uleiul este imbibat cu motorina . Practic tungstenul nu are nevoie de lubrifiant !!!( sferele au structura tip ceapa exteriorul se desface si acopera intreaga suprafata interioara a motorului deci si cuzinetii !! )

4.in aplicatii pe scule la masini unelte s-a eliminat lichidul de racire .

5.in aplicatii la utilajele de foraj ( unde se apica foite de tungsten pe interior pe unde vine cu putere si presiune titeiul care este imbibat cu apa nisip etc ) uzura se reduce extrem de mult . ( interesati-va la UZTEL PLOIESTI CA EI APLICA TUNGSTEN IN UTILAJE CA ALTFEL NU POT FUNCTIONA - Aceasta aplicatie se executa in Italia )

Si acum despre TUNGSTEN :

"Tungstenul sau wolframul, cum mai este cunoscut în chimie, este un metal dur, cenuşiu-deschis, întrebuinţat cu precădere la obţinerea oţelurilor speciale şi la fabricarea filamentelor pentru becuri electrice. Este foarte greu, rezistent la căldură, dens şi fără impact pentru mediu. Este utilizat pentru producerea carbidului cimentat, unul dintre cele mai puternice şi mai durabile mixturi.

"Wolframul are o densitate și o duritate foarte mare, lucruri care îl fac utilizat la construcția de capete tăietoare la mașini de forat, la burghie etc . "

mai mentionez ca are coeficentul de frecare extrem de mic 0,03 dinamic !!!!

tungstenul se lipeste de suprafata fara lianti rezistand la presiuni de peste 300.000 psi !!!!

Cam atat .

Astept argumente ca nu este asa si ca fix nu fac nimic .

Cu stima

Multumesc de adresa unde se precizeaza efectul nociv asupra lubrifierii - interesant !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am specificat ca nu fac nimic in cazul de fata, adica rechemarea  Nissan. Oricate sfere ai baga in motorina, tot nu o transforma in ulei, astfel ca un motor ce are uleiul prea diluat, se va confrunta cu problemele aferente.

 

in rest, sunt de acord ca nanotehnologia are potential.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa vedem ce fac cei de la Nissan am un prieten care un qashqai si este programat pentru asa ceva . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin si spun ca sferele nu se transforma in ulei dar prin exfoliere formeaza un tribofilm ( strat subtire din wolfram ) care protejeaza cuzinetul . am analizat lucrarea trimisa de dvs , si asa este postinjectia are efecte nocive asupra uzurii prin subtierea uleiului dar va repet stratul de wolfram v-a proteja la uzura ; el prin coeficentul scazut de frecare inlatura uzura singur ! Oricum uzura apare dar v-a fi mult mai mica si cel putin in limitele kilometrilor parcursi ca la un motor fara DPF  . 

Sfelele nu vor permite contactul direct intre cele doua suprafete aflate in frecare una fata de alta . Studiati : EFFECT OF FULLERENE CONTAINING LUBRICANTS ON WEAR RESISTANCE OF MACHINE COMPONENTS IN BOUNDARY LUBRICATION

by ( efectul sferelor continute in lubrifianti pentru rezistenta la uzura in lubrifierea la limita )
Andriy Titov  A Dissertation Submitted to the Faculty of New Jersey Institute of Technology in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of
Doctor  in Mechanical Engineering Department of Mechanical Engineering

 

si

 

www.addnano.com 

( aveti acolo un film facut la centrul de cercetari FIAT  unde se poate vedea cum functioneaza sfera si cum exfoliaza . ) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa vedem ce fac cei de la Nissan am un prieten care un qashqai si este programat pentru asa ceva . 

 

o sa rescrie softul calc de motor, care modifica niste parametrii de regenerare si o noua logica de aprindere a lampii pentru regenerare ( becul ce anunta probleme la DPF se va aprinde daca au avut loc prea multe regenerari nefinalizate, nereusite, etc). Astfel vor avea o scuza in fata clientului - "Domle masina merge doar in oras si nu are timp sa se curete filtrul de particule, uite ce zice eroare"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza e inutila, masina respectiva a fost produsa pentru utilizare exclusiv extraurbana?

DPF are rol in poluare dar este o prostie...masinile sunt folosite in oras, merg bara la bara...asta e viata! Se strica pe banda ca...vezi doamne nu au fost scoase pe autostrada!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevarul ca pentru oras, un benzinar mic 1.2 - 14 e cel mai potrivit....

Dieselul este mai complex in ultima vreme si mai predispus la defectiuni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce pot face uleiurile Millers OILS cu nanosfere ( Uleiuri de competitii cu peste 125 ani vechime )

 

Millers Oils has overcome these issues while developing its Nanodrive lubricants, according to Mann. These contain nanoparticles sufficiently small (30 to 50 nm diameter) to infiltrate the micro-roughness that remains on even the smoothest ground surfaces, acting like miniature ball bearings. The nanoparticles also exfoliate under load, peeling like the layers of an onion, to deposit a thin wear-resistant layer that physically separates adjacent metal surfaces.

The lubricants were developed to achieve higher and more consistent film strength over a wider temperature range than existing oils, which were benchmarked during an extensive test program, Mann said: “Many of the conventional oils did not develop their full film strength until temperatures over 70°C were attained.”

The company ( Millers OILS )  worked closely with Drayson to help it succeed in establishing the world land speed record for lightweight EVs (subject to FIA homologation) at 330.13 km/h (205.13 mph) over a mile. CEO Lord Drayson drove a Lola B12 69/EV using specially developed Nanodrive lubricants.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

altii care au lansat nano pe baza de sfere din ws2 in ulei de data asta in SUA

 

NanoSave  Daytona

 

Nano with Nano-Shield is an Ultra High Performance Engine Oil additive built with nanotechnology. Nano additive was developed by a highly skilled team of Chemists considered for the Nobel Prize. Tungsten Nano-Spheres create a thin lubricating layer of rolling Nano-particles on the surface of engine parts. This Nano-layer creates a unique triple effect, it reduces friction due to the rolling action of the Nano-particles, reduces wear benefiting from the special Nano-Shield that is formed, and NanoSave N1 resurfaces worn and brazed areas extending engine life.

 

DESCRIPTION

Nano is a new generation surface-reconditioning nano lubricant for engine oil. NanoSave N1 features a unique "double action" effect: multi-layer WS2 nano-spheres lower friction and heat, there by reducing mechanical wear. At the same time, friction causes nano-spheres to release tribofilms that attach to surface crevices and re-smoothen them, thereby extending mechanical efficiency and apparatus life

 

N1 TECHNOLOGIES was founded in 1997 and is a leader in NanoTechnology Research, Manufacturing and Marketing. The company is engaged in the
development and distribution of High Performance After Market Automotive products. The company is based in Daytona Florida USA, the home of the
Daytona 500 and Daytona Bike Week. The company has strategically placed it's headquarters just one mile from the NASCAR Mecca, the Daytona 500. N1 Technologies is actively perusing various relationships within the Auto Racing, Motorcycle and Off Shore Boat Racing communities. The corporate leadership believes these high profile sports, and the celebrities associated with them, can provide a great boost to the overall image and mission definition of the company. The company wants to associate it's products with winning teams and sports stars from the Racing World.

 

DECI ASALTUL TUNGSTEN INCEPE !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Recomandați-mi, vă rog, un aditiv/tratament pentru benzină bun și pe care să-l găsesc în RO. Suspectez ceva probleme la injectoare și cred că ar fi cea mai simplă soluție să depistez problema.

 

Eu m-am gândit la Wynns Formula Gold. Merită să dau banii pe așa ceva sau fac treaba și cele la 20-30 de lei ?

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Techron e cel mai bun aditiv din lume pt  benzina sau motorina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ADERCO este un aditiv exceptional dar nu cred ca este in Romania .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!