Jump to content

Reguli de circulatie prin Europa


deocamdata
 Share

Postare recomandată

V + basemap + worldmap + RoAD2005 + Grecia detaliata.

Observatie pura de specialitate pentru tine: daca la BG basemap mai prezinta unele erori fata de teren (cam ca in RO), in Grecia si Turcia a mers mai mult decit beton.

Sa nu uit! Vedeti ca in Grecia au mai rasarit citeva bucati de autostrada noi noute - care aveti drum pe acolo si receptoare Garmin ziceti si va dau log-urile.

Iarasi later edit: incerc sa atasez si o poza cu un camion tipic, desi am vazut si unele mult mai deselate ;)

Modificat de Greuceanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 283
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    12

  • godoroja

    10

  • Roger

    10

  • exO2Driver

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mda, incerc si eu sa va descriu, in cateva cuvinte aventurile din acesta vara prin Bulgaria, de altfel frumoasa tara, ce sa zic si pe deasupra numai tigani am vazut - in fine ;)

Ideea este ca inainte de a pleca la drum, multe persoane m-au avertizat de eventualele probleme ce pot aparea daca circuli noaptea. Cand am mers spre Grecia, am incercat sa prind soarele numai sus, insa dupa cateva ore f bune de asteptari al vami la intoarcere am optat, macar, pt vreo 1 si jumate de noapte prin Bulgaria.

Vreau sa va spun ca am dat nas in nas cu asa zisii bine voitorii din Bulgaria, care spera la un portmoenu sau chestii de genul asta. Totul s-a intampalt la 30-50 km de granita cu Grecia, la orele 5:30 ale diminetii (inca era cam bezna, eram intr-o zona inapdurita). Brusc, dupa o curba de 90 de greade, la vreo 30metrii, duap iesirea din curba, o masina in mijlocul drumului, la 45 grade lasata pe sensul meu de mers, cu uile toate deschise, fara avarii, fara pozitie, fara pana, fara capota ridicata (toate le-am observat in cateva secunde - cat imi bateau si luminile din faza lung ain scurta si imediat lunga din nou cand am vazut care e treaba). In spatele masinii, doi oameni rau crescuti, subnutriti, ca de 2 m inaltime, care efectiv stateau in spatele masinii lor, in speranta ca masina care se apropie se opreste si nu va incerca sa ocoleasca. Inca o persoana, la fel de inalta era in fata, la usa soferului.

Mare noroc am avut, pt ca am reusit in timp util sa-mi dau seama ce se intmapla si nu am frant mai deloc, am evitat pe sens opus, cat mai era loc, si am trecut frate ... inferioara si dai ...

Prin Bulgaria majoritatea masinilor, sunt muult mai slabe, iar masina repesectiva era un Audi 80, butoias, ceva de genul ala ... ceva muuult mai bun decat ceilalti.

Ce pot sa va mai zic ca barbatii nu aveau nimica la indemana (cel putin asa cred, din ce am apucat sa vad) si ca, intr-adevar, e PERICOL la ei, noaptea.

Va recomand sa nu circulati de nici o culoare noaptea !!!!!!!

P.S. In legatura cu caliateta drumurilor, clar, superioara. Centura de la Sofia, asa cum este ... bine ca este ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cineva zicea ca e extraordinar de bine semnalizata Bulgaria. Spre sofia poate, avem si drumuri bune insa pe dincolo sunt vai mama lor. Drumul spre Turcia spre Edirne... Si centura lui Veliko Trnovo e varza si mai toate centurile din zona si drumurile.... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, nu am circulat decit pe traseul clasic spre Kulata si pe litoralul Marii Negre; in acest sens, rectific daca asa zice godoroja, pentru ca nu cunosc nimic despre drumul spre Edirne respectiv centura Veliko Tirnovo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin minte ca in Turcia drumurile sunt bune,de la granita pana la Canakalle (sau cum s-o scrie) a fost bun,dar in partea asiatica am mers numai pe malul marii,drumul era in lucru (se latea),era prost,f ingust si erau multe restrictii de viteza.Pe autostrada ,in schimb alta viata,valsam cu Caravelle-ul,cred ca o tona avea pe al cu tot cu 4 oameni si echipamente si a putut decat 170 km/h pe bord,atat doar (2.5 l tdi ,102 cp si 400 000km)...In bulgaria tin minte ca am dat peste o denivelare,de fapt era ca o vale mica de tot (se surpase soseaua) si aveam vreo 120 km/h......ne-am trezit cu surubuelnite,chei si altele peste noi in fata,din portbagaj...Ce mai tin minte este ca in Bulgaria am luat-o prin munti,altitudine mare,vedere frumoasa,zapada (era mai si afara erau 30 si ceva de grade,la campie),iar drumurile f f proaste cu multe gropi si cel mai rau era ca anumite protiuni nu aveau parapeti,cadeai direct in prapastie..... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va spun pt ca la un moment dat aveam aceeasi directie si la stanga si la dreapta, si am ales, normal, varianta cea mai lunga si cea mai proasta. ;) pe un drum vai mama lui 100 km in plus si nu puteai merge mai mult de 40 km/h.

Cat despre drumul spre turcia, am plecat la 5:30 din bucuresti si am prins exact in vama giurgiu inainte de schimbarea de tura, am trecut imediat, si am mers 1300 km ( cu opririle de rigoare - pipi, alimentare numai in turcia) , cu greselile de rigoare, aveam harta unde scria iesire la geyve dar nu era acest oras pe Semnalizatorul de pe autostrada , asa ca m-am dus inca 40 km si m-am intors iar 40 km si am iesit pe iesirea adapazari unde era varianta spre Geyve.. Drum pana in Kutahya - recomandat

La ora 21 am ajuns la Kutahya, unde tin sa va anunt ca sunt 2-3 hoteluri misto. Doar 3 destul de dragute, restul de 50 pe la care am umblat erau de alea cu 15 euro/noapte, dar nu va sfatuiesc sa va obositi sa le vedeti - d-apoi sa dormiti in ele. In kutahya , la intrare, e plin de magazine de portelanuri - aia e zona renumita. Orasul e dragut. 2 hoteluri erau full, iar la altul , cu mici atentii ( sepci,tricouri date la receptioner ) am gasit o camera cu 60 euro/noapte ( e scump ca multi se opresc aici in drum si e si oras recunoscut pentru nush ce chestii au ei pe acolo). Mentionez ca am oprit langa 1 masina de politie care a pus girofarul si ne-a condus la mai toate "OTEL"-urile din oras. Doar va opriti si le ziceti OTEL please. Si ei va duc, va asteapta sa reveniti din hotel sa le spuneti daca e ok. Daca nu, va duce la urmatorul.... Bineinteles sa mentionati GOOD OTEL ;) ca daca nu va plimba la toate bombele infecte pe la care am fost eu si am "vizionat" jegurile lor de camere.

Deci de la ora 6 dimineata pana la 21 am pedalat de zor. In bulgaria o sa vedeti ca am ocolit putin prin Gabrovo, kazanlak si stara zagora, dar nu va temeti, ala e drumul recomandat , e terminat dar e mult mai bun decat ala aproape paralel din dreapta lui pe unde am zis eu ca m-am ratacit. Deci care merge incolo, luati-o cu incredere si incetisor pe ruta asta de mai sus. Cu toate ca veti gasi la 1 moment dat si la stanga si la dreapta aceeasi directie ;) ;)

Am sa incerc sa adaug link-uri catre cele cateva hoteluri bune din kutahya.:

Hotel kutahya - la asta am fost prima oara dar era full, Termal Otel, asta la fel era full, si mai e unul tot in centru unde am stat eu dar nu am gasit link. E curat, linistit, dragut. Nu lasati geamul deschis ca e o biserica in spate si ii apuca rugatu` la boxe pe aia......

Concluzie, pentru cei care vin si pot sa mearga 1000 km, oprire la kutahya sau mai departe Burdur, unde s-a oprit unchiul meu sa doarma - cine zice ca e bine sa te opresti in Istanbul, se inseala, daca ai intrat acolo nu mai iesi , te pierzi, e ceva de nedescris, infernal........cine vrea sa se sperie, sa intre, desi, cand te apropii de istanbul pe autostrada nu-ti arde sa mai intri nicaieri cand vezi cum circula handicapatii de turci cu 180 km/h bara la bara. Eu aveam 170 si ma flashuia unu , mai avea putin si ma impingea din spate.

Am ales kutahya pt ca a 2-a zis am zis ca ma trezesc la 5 si plec, 400 km ii fac in max 4 ore si ma duc direct pe plaja.Dar de unde, am plecat la 10,, nu puteam rata bufetul suedez de dimineata unde i-am rupt pe aia ahahahaha si am ajuns la 13:30 in antalya...... Cu cazare cu asta, s-a dus draq plaja.

La intoarcere, Edirne e de nota 10. Extraordinar. Multe hoteluri bune, pensiuni de alea private super ingrijite. Recomand cu placere EDIRNE ca punct de oprire pentru intoarcere.

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Cine ma poate sfatuii si pe mine in legatura cu sofatul? Speed limit etc etc, pe unde nu este indicat sa intru cu masina (am inteles ca in Italia este dezastru si ca nu este recomandat sa intri cu masina in orasele mari alea alea)

Please help :-)

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in tarile latine, mare atentie pe autostrada si in orase. de preferat sa lasi masina la marginea lui, sau cat de cat la margine si sa iei un mijloc de transport local pana la locatiile de vizitare. in schimb eu mereu am mers pana aproape de ele si m-am descurcat. cu greu, mai ales cu parcarea, dar a mers.

in general respecta vitezele maxime. sau vezi cum merg si ei pe acolo... ca nu stii de unde sare "iepurele".

mare atentia in Ungaria. respecta regulile de 50 in localitati si 90 in afara. o sa vezi ca ei asa merg. si politia pandeste Ro si It si D in veselie. respecta regulile mai mult decat ar fi necesar. si e plin de radare.

in rest, peste tot faza scurta aprinsa si ziua. mai ales in Hu si Austria unde e oblgatoriu. restul tarilor vei vedea ca ei merg oricum.

atentia la mersul pe autostrada. banda a doua sa fie mereu libera ca circula cu viteze ametitoare, si sa fii atent la indicatoare din timp, sa nu te trezesti ca trebuie sa iesi de pe autostrada cu 120 la ora..ca o sa ai prob. "germanicii" iti lasa mereu loc sa te bagi, mai ales daca te vad strain, iar indicatoarele sunt mai mult decat exacte si explicite.

depasiriea pe autostrada prin dreapta la nemti e interzisa!!

mai citeste posturile lu' asarban ca a descris cu lux de amanunte drumurile prin afara.

daca mai ai intrebari, astept, ca poate am mai uitat amanunte.

drum bun si have fun!

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos, ar mai fi o intrebare (la unguri, austrieci si italieni) care este viteza maxima pe autostrada? Parca 120 km/h nu? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unguri e numai 70 in afara? Pe net am gasit ceva de genul 90-100 depinde de categpria de drum care nu mi le amintesc acuma (cred ca ceva de genul national si european la noi - nu autostrada). Daca e 70 in afara inseamna ca portiunea Nadlac-Budapesta imi va lua 5 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da. peste tot e valabil. 120 ..ca la noi. :)

la nemti e mai ciudat un pic. din cate stiu eu.. (cineva ca mi-a zis ca s-a schimbat de cand au intrat in UE, ca se aduca legile toate la fel) , Germania e singura tara din lume, unde nu este limita de viteza pe autostrada. adica daca mergi cu 250 pe langa politie/polizei.. e totul Ok, si iti elibereaza si banda. de asta masinile lor sunt limitate la 250 . si se pare ca motocicletele la 150 ?!? .

nu vorbesc aici de limitarile locale, su de portiuni cu limita din motive adiacente..reparatii...ploaie...etc. vb de zonele fara semne de circulatie in care e specificata limita de viteza.

vezi ca pe autonah vei vedea si semne cu viteza pe albastru care insemana viteza cu care te sfatuiesc ei sa mergi..pt a fi totul ok. adica nu viteza minima, ci viteza "ideala". de obicei. astea indica 100-120.

ahh.....ups 90 in afara..am ramas blocat pe DN1... :) la noi tot 90 e in afara localitatilor, deci la ei e la fel. de fapt e invers.. si la noi e 90, ca la ei e 90 :)

limitarile in afara localitatii si in localitate sunt la fel peste tot.

manfred, ai dreptate! scuze

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai linistit daca nu e 70 :) Din cate imi amintesc la intrarea in fiecare tara sunt puse limitarile pe un panou mare, dar de fiecare data am mers cu autocarul si acum prima data cu masina si vroiam sa stiu dinainte ca poate nu observ acel panou - desi e mare din cate imi aduc aminte :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ahh.....ups 90 in afara..am ramas blocat pe DN1... :) la noi tot 90 e in afara localitatilor, deci la ei e la fel. de fapt e invers.. si la noi e 90, ca la ei e 90 :)

scuze dar in romania este 100 pe nationale si 130 pe autostrada (la intrarea in romania este un panou mare care indica asta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lool. ia regulamentul si vezi. 100 e pe europene si 120 pe autostrada. cand te va opri radarul la Buc sa ii arati tu placuta de la intrare in tara. :) nici nu mai stiu ce scrie pe placuta aia, dar ma indoiesc ca 100 si 130...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara trecuta am venit din Ungaria si am vazut placuta, pacat ca nu i-am facut o poza

Deci, in ro este max 90 pe nationala si 120 pe auto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu asa stiu. daca nu ma crezi..si te indoiesti, mergi cu 10 km peste limita si vazi cand te ia radaru' la 100 sau la 110 ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Potrivit regulamentului, limita maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ROMANIA! 90 pe DN 100 pe DN Europene 130 autostrada 50 in localitati daca nu altfel

UNGARIA 90 DN 130 Autostrada 50 localitate ATENTIE! Noaptea limitele se schimba in jos!

Austria 100/130/50

Italia 100/130/50

Incepand cu HU lumini aprinse FAZA SCURTA NU PROIECTOARE DE CEATA!!!

Incepand cu AT VESTA OBLIGATORIE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog continuati aici discutia despre viteze regulamentare si nu numai.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare atentie sa platesti taxele de autostrada imediat cum intri in fiecare tara. De exemplu in Austria opresti la prima benzinarie si iei o vigneta pentru autostrada.

In Germania nu sunt taxe de autostrada, nici limite de viteza (decat pe anumite portiuni, dar semnalizate aceste portiuni), dar e si aglomeratie mai mare. In Germania mai ales nu se fac flash-uri cu farurile si nu se claxoneaza la semafor sa plece cel din fata ta (chiar daca nu se misca 5 minute, din ce spunea un tip la care am stat in gazda). Daca vrei sa depasesti o masina care merge pe ultima banda am observat ca se practica sa pui semnalizare stanga.

Limitele de viteza nu se prea respecta pe autostrada (in Ungaria e bine sa respecti totusi), in general mergi cum merg si ceilalt de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
lool. ia regulamentul si vezi. 100 e pe europene si 120 pe autostrada. cand te va opri radarul la Buc sa ii arati tu placuta de la intrare in tara. :blush: nici nu mai stiu ce scrie pe placuta aia, dar ma indoiesc ca 100 si 130...

"Art. 156. - Vitezele maxime admise

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vb de drumuri nationale, nu de europene. si da, am gresit pe autostrada e 130. sorry.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Ungaria: politistii abia asteapta sa pescuiasca vitezomani! Pe ringul Budapestei, de exemplu, poti sa gasesti si 3-4 radare. In localitati ai limitari stupide (de exemplu o sa vezi 30 km/h in destule localitati). Si ungurii le respecta, asa ca nu te aventura. Vezi ca in Ungaria nu toate autostrazile sunt free.

Slovacia: taxa de autostrada, cu politisti care vaneaza contravenienti. De regula te asteapta la iesirea de pe autostrada. Si politisti care te opresc sa-ti ceara acte, asigurare, triunghi, spaga...

Germania: daca vii dinspre Olanda ai grija ce ai in bagaje! Desi in Olanda detinerea de droguri usoare este legala, in Germania este strict interzisa (nu vreau sa zic ca le utilizezi, dar poate vrei sa cumperi un mic suvenir pentru cineva). De multe ori te trezesti oprit si un catzel iti miroase masina de zor...

Limitari de viteza sunt destul de multe in Germania pe autostrada. Atentie la radarele fixe, ca sunt puse numai in zone cu limitare in care zici ca nimic nu se poate intampla.

Olanda (Amsterdam): nu parca aiurea! Amenzile sunt uriase si politistii apar din pamant (de cand oprisem masina am asteptat cam 3-4 minute pana sa apara primul). Daca pleci cand zic ei, e ok, daca incerci o negociere, primesti procesul verbal (parca e vreo 40 Euro pe loc).

Atentie cu spaga! Nu in toate tarile merge! Preferabil sa nu fi nevoit sa dai.

Bulgaria: haotic, dar nu prea mai esti oprit pentru nimic. S-au mai civilizat.

R. Moldova: cam cum era in Bulgaria pe vremuri, poate si mai rau. "Mica intelegere" este sfanta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lansez si eu o mica intrebare. Intrucat pe 10 iulie plec pentru un sejur in Franta, ma intereseaza preturile la autostrazile din Ungaria si Austria. De exemplu am inteles ca in Ungaria se plateste in forintzi.Oare nu se poate plati si in euro, ca sa nu plec cu forintzi in buzunar? Sau daca stie cineva taxa exacta ca sa imi iau fix suma care imi trebuie. In Franta nu ma intereseaza taxele pentru ca voi merge exclusiv pe nationale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

La plecare este bine sa ai forinti, ca au rate de schimb forint-euro barbare. La intoarcere poti sa iei vigneta ungurasca inainte de a iesi din AT, in Euro.

Pe perioada verii este 1.500 forinti pentru 4 zile (cam 250-260 forinti/euro).

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!