Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

sambata dimineata, pe 17, se invarte roata...detalii la intoarcere...

<{POST_SNAPBACK}>

ai mai fost? sau nu te-ai intors inca :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina m-a costat 9000 net (neamtul mi-a facut reducere de 980 de euro influentat si de faptul ca masina nu era VAT claimabile).

am fost dispus sa dau poate mai mult decat media deoarece am tinut ca masina sa aiba putini km (am luat-o la 68300 de km) si oricum masina este impecabila deci a fost hotararea mea....ideea e ca aveam de unde alege si mai ieftine dar am tinut mortis sa aiba anumite chestii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Q1:ce se intampla daca nu platesti vama in 7 zile?

Q2:care este ordinea de efectuat a operatiilor (sau a platilor) de la

link taxe import si inmatriculare !.

Banuiesc ca sunt conectate intre ele,de exemplu: nu poti legaliza DVI fara Constatare pentru Vama. Sau ordinea este cumva cea de acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A1: Din cite stiu la orice import la care ai factu deja tranzitul la vama si ai platit taxa respesctiva trb inregistrat in max 7 zile, da rmai bein intrebi la vama decit sa platesti amenda (care este f mare), dupa ce ai inregistrat-o in vama si nu ai bani sa platesti taxele, masina ramine in parcarea pina cind faci dovada ca ai platit putind ulterior sa-ti inscrii masina la Administratia financiara si la Politie.

Fara chitanta stampilata de vama nu poti inscrie masina in circulatie.

La vama trb sa ai mare rabdare...

DVI il emit cei care it ifac tranzitul vamal la trecerea in Romania, in acest caz nu mai este cazul sa platesti iar ASICUDA....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu platesti vama in 8 zile incep amenzi serioase, am auzit de peste 20 mil lei si probabil creste ...

primul pas e adunarea actelor pt a plati vama. adica iti mai trebuie:

- traduceri/legalizare

- constatare vamala (la RAR) in cazul meu am facut odata si omologarea (CIV-ul), nu stiu daca se poate peste tot.

cel mai bine e sa mergi pana la vama sa intrebi exact ce acte ai nevoie ca sa nu faci acte in plus dar astea iti trebuie sigur :(

cu astea platesti vama si dupa aia ai destul timp sa o inmatriculezi (depinde daca vrei sa si circuli intre timp sa nu expire numerele de zoll).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am trecut si eu prin tot kktu (scz pt limbaj dar chiar este o porcarie la noi) cu inmatriculatul masinii. Asa ca pot sa-ti detaliez ce si cum.

1. Trebuie sa te duci in primul rand sa-ti traduci actele. Adica factura, si cartea tehnica a masinii. Vezi sa faci 2 exemplare pt ca iti trebuie un exemplar la vama si apoi unu la politie pt inmatriculat. Problema este ca traducerile cam dureaza. Pe mine ca sa ma rezolve de pe o zi pe alta, cu 2 exemplare de traduceri, m-au incarcat cu 1.400.000 ROL.

2. Te duci la RAR sa-ti faci constatare vamala si acolo te usureaza de 500.000 ROL. Pierzi vreo 2 ore si sfatul meu este sa te duci pe grivita (daca esti din Buc :P ca e mai liber acolo.

3. Te duci la vama in maxim 10 zile (prima si ultima zi nu se pun, chestie verificata la vama de catre un prieten ce lucreaza acolo). Atentie ca sunt spagari si fac faze de genu ca dureaza pana scrie chitanta si te lasa sa astepti juma de ora pt asta sau te plimba dintr-un birou in altul aiurea. Fara spaga am rezolvat la vama cam in 2 ore in conditiile in care eram singur pe acolo la autoturisme (am avut bulan). Eram chior de bani asa ca am stat cuminte cu obrazu gros si am asteptat sa rezolve asa cum pot ei, mai incet, fara stimulente. Inainte sa te duci la vama fa copii xerox dupa toate actele si dupa buletin ca daca nu stai la coada la xeroxu' de la vama dupa toti camionagii.

4. Te duci si iti iei numere rosii (optional). Eu a trebuit sa ma duc deoarece imi expirau cele din Austria si trebuia sa ma misc cu masina. Aici trebuie sa platesti mai intai o taxa la cec de 130.000 ROL (taxa numere provizorii) si o alta taxa de 70.000 ROL la Administratia Financiara. Trebuie sa-ti faci in prealabil asigurare RCA pt masina fara sa treci nr de inmatriculare (pe seria masinii si pe numele proprietarului). Cu cele 2 chitante si asigurarea RCA te duci, completezi o cerere la Udriste si apoi cu alte copii xerox dupa actele masinii stai la coada sa-ti iei numerele rosii. La ghiseu mai platesti o taxa de 320.000 ROL si cu asta basta masina este inmatriculata temporar.

5. Dupa ce ai luat numere rosii dai telefon la RAR sa te programeze, faci Rar-ul, identificare serii si de aici totul decurge ca pt o inmatriculare normala.

PS. Toata tevatura, pana la numere rosii, mi-a luat o zi de la ora 8.00 plecat de acasa si ajuns la ora 17.00 la Udriste pt numere rosii cand era prea tarziu ca luni e program pana la 17.00 :P

Modificat de Metal_asd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de tradus ai factura/contract vanzare-cumparare si cartea de identitate a masinii, nu cartea tehnica.

dupa ce ai platit vama si ai omologat masina (-> CIV noua) urmeaza inmatricularea care e putin mai complicata decat una normala, adica iti trebuie ceva mai multe acte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de tradus ai factura/contract vanzare-cumparare si cartea de identitate a masinii, nu cartea tehnica.

dupa ce ai platit vama si ai omologat masina (-> CIV noua) urmeaza inmatricularea care e putin mai complicata decat una normala, adica iti trebuie ceva mai multe acte.

<{POST_SNAPBACK}>

Din cartea de identitate a masinii traduci partea "Datenblatt" aka specificatiile tehnice si de aceea acea "cartea tehnica". Restul nu ii intereseaza, ca eu la Toledo am 5 pagini de vorbaraie in cartea de identitate din Austria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai bine scapati de toata alergarea asta cu ajutorul unui samsar local? worked for me :)

1. Depinde cat te costa

2. Prefer sa ma chinui eu cateva zile decat sa dau masina unui care stiind ca nu e masina lui se "va da" cu ea in voie. N-am chef sa-mi vad masina mergand doar in forje sau cu 80km/h prin gropile bucurestiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fii atent: pe mobile.de (si probabil si pe autoscout) se fac magarii de genul golf 5(audi, etc) perfecta stare la doar xxx euro, cu xxx incredibil de mic. Nr de tel pe care il dau nu merge, si prin email nu se fac afacerile. Banuiesc ca din Romania nu a luat nimeni tzeapa, dar nu se stie. Sunt tot felul de scheme, sa nu crezi pina vezi actele cu ochii tai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sunt si multi care vor sa-i suni ca sa-si incarce telefonul. Asa ca pun o masina belea, un pret incredibil de mic si nr lor de telefon... aproape toata lumea stie ca e tzeapa dar mai totzi zic "ba, si daca nu e tzeapa?" si uite cum isi incarca omu' cartela...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu mobile.de.

Primele anunturi sunt teapa, nu va uitati decat la cele care sunt mai multe cam la acelasi pret. La primele, daca vreti sa va distrati, trimite-ti un mail cu intrebari (eventual la mai multe masini). O sa primiti un reply automat cu o poveste despre nevoia urgenta de bani, de aici pretul foarte mic, dupa care va cer plata prin banca si o sa va trimita ei masina. Very funny.

In alta ordine de idei, eu nu recomand recuperarea garantiei prin posta si banca: ATENTIE, am prieten pacalit de un neamt, proprietar de parc auto din Frankfurt AM (nu arab de prin Munchen). Ideea este ca in clipa in care el are in mana hartia stampilata la vama de iesire din UE nu mai ai ce sa ii faci, totul depinde de onestitatea lui. Si nici nemtii nu sunt toti cinstiti. Sfanta ramane tot tranzactia face to face (ia actul, da banii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ei bine, a sosit momentul!

Am gasit masina: Bora Variant 1.9 TDI 130CP, automatic, full electric, din 2002, 121.000km, 9800EUR. Masina am gasit-o pe mobile.de. Am trimis pe cineva s-o vada, a dat o tura cu ea si a platit un avans. acum ma asteapta sa ma duc dupa, lucru ce se va intampla cam in 2 sapt. Inainte de a pleca as vrea totusi sa fac o recapitulare sa vad daca am inteles bine:

- ajung acolo, dau o tura imi place masina ma hotaresc sa o cumpar (asta e ca si rezolvata)

- dau banii

- primesc: - chitanta

- certificat Euro 1 ca sa nu platesc vama

- brief (talon) pe numele meu

- asigurare / carte verde

- numere provizorii pt vama (numere de zoll) valabile pe minim 15 zile

- Declaratie Vamala pentru Export care se stampileaza la iesire din HU care se trimite inpoi pentru a demonstra ca masina a fost scoasa din UE. La primirea de catre neamt a acestei hartii trimite garantia sau TVA-ul (MwSt)

- chitanta pentru garantie in caz ca platesc.

Preturi:

- 150 - 250 EUR actele in Germania

- vigneta austria - 7,60

- vigneta ungaria - 1.460 Ft sau 8 EUR

- motorina 1.1 EUR/l aprox 150EUR

Ajuns in tara:

La punctul vamal de frontiera va trebui sa prezentati urmatoarele acte:

- Cartea de identitate din tara de origine, (ex. Targa - Franta sau Italia, Fahrzeugbrief - Germania, etc.), cu stampila autoritatilor respective ce atesta exportul si radierea din circulatie,

- Factura de cumparare originala (sau copie simpla contract leasing, in care sa fie specificate datele de identificare ale vehiculului in cazul sistemului de leasing. sau act de vinzare cumparare notarial din tara de origine), (ex. Kaufertrag - Germania ),

- Certificatul de miscare EUR 1,

- Certificatul de origine ( facultativ pentru second-hand dar obligatoriu pentru vehicule noi),

- Certificatul de calitate si noxe Euro II sau Euro III cel putin pentru motorul vehiculului,

- Certificatul de inmatriculare provizorie internationala, eliberat de autoritatile tarii din care se face importul sau autorizatia de circulatie internationala pentru vehicule noi,

- Asigurarea internationala valida pentru perioada de valabilitate a certificatului de la punctul precedent.

- declaratia de export 800.000

- taxa omologare

Mai multe acum nu imi aduc aminte. Va rog sa ma corectati si sa adaugati ce am uitat eu.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa obtii sa iti plateasca handlerul taxele de inmatriculare in Germania. De obicei handlerii platesc astea. Poti sa o iei ca o negociere a pretului. De asemenea roaga pe un neamt de la handleri sa se ocupe de acte. Aia stiu exact unde trebuie mers si rezolva intr-o ora toate actele. Altfel tu pierzi mai mult timp mai ales daca nu ai experienta. Legal nici nu stiu daca ai voie sa mergi tu cu masina ta la Primarie sa faci actele, deoarece nu ai numere pe ea. Handlerii monteaza niste numere provizorii care sunt valabile pentru o anumita persoana (unul dintre ei) si asa pot merge cu masina ta pana la Primarie si Vama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai dat avansul, poti sa-ti iei adio de la negociere ;) Cat despre acte, clar ca merita sa ti le faca handle-ul ...

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modificat de lautrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu Euro II era de pe un site... am uitat sa o sterg de acolo dar stiu treaba cu Euro III.

De negociat s-a negociat cu neamtu si am scos masina la 9600 si nu fac actele la el pentru ca m-ar costa inca 200. Nashul meu care sta acolo are un prieten care ma rezolva cu 150. Cred ca stiu ei ce si cum...

Deci: Declaratia de Export trebuie stampilata si in orasul de unde se ia masina. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca declaratie de export se stampileaza la iesirea din Ungaria. Prin acel act tu demonstrez nematului ca intr-adevar ai exportat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai discutat asta. sigur ca scopul final este de a demonstra ca tu ai scos masina din UE. vara asta am adus o masina din belgia si declaratia vamala a trebuit stampilata atat de vama din bruxelles cat si de unguri la iesirea din UE. maine fac un xerox si-l postez aici. daca nu ai stampila vamii din orasul de unde ti-ai cumparat masina ungurii, la randul lor, nu-ti stampileaza actul. cel putin eu asa am inteles....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu Euro II era de pe un site... am uitat sa o sterg de acolo dar stiu treaba cu Euro III.

De negociat s-a negociat cu neamtu si am scos masina la 9600 si nu fac actele la el pentru ca m-ar costa inca 200. Nashul meu care sta acolo are un prieten care ma rezolva cu 150. Cred ca stiu ei ce si cum...

Deci: Declaratia de Export trebuie stampilata si in orasul de unde se ia masina. Nu?

<{POST_SNAPBACK}>

Declaratia vamala trebuie stampilata si in orasul de unde cumperi masina. Evident, nu toate satele sau oraselele au vama. Deci, daca nu ai vama in orasul de unde ai cumparat masina trebuie sa te interesezi de ce vama apartine orasul din care ai cumparat masina. Cred ca te poti interesa la Primarie, in acelasi timp cand ai facut numerele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

obligaroriu de stampilat si la vama locala a orasului de unde iti cumperi masina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@silver am un prieten care a uitat sa faca asta... luni e ultima zi de plata a vamei... any ideeas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca nu mai e cazul sa dovedesc ce-am afirmat cu scanari. sunt doi care-mi dau dreptate.

daca uiti sa stampilezi eu stiu ca singura solutie este sa te intorci in orasul respectiv si sa mergi la vama. sper ca ma insel....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!