Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

A propos de taxele de dupa 1 ianuarie 2007!

Automobil Clubul Rom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rasheedkpenny

Am facut si eu vama ieri la pranz(21.08.2006). Nu am fost eu chiar pregatit cu documentele in conditiile in care pe 21.08 noaptea am ajuns in RO- trebuie sa faci cateva copii la documente. Am fost bine sfatuit cu o chestie... si anume:

1. sa iau de la dealer-ul neamt o factura pe suma mai mica pentru masina respectiva;

2. sa nu arat la vama documentul de export;

Exact asa am facut, am fost la RAR pentru verificari apoi la vama - chiar inainte sa se inchida! I-am aratat documentele, am facut copii la ce era nevoie. M-a intrebat de documentul de export - i-am spus ca l-am trimis deja inapoi sa-mi recuperez garantia, in concluzie mi-a calculat vama la pretul de catalog, suma de pe factura fiind mai mica. :P Am platit, mi-a dat documentul si gata...

Deci se poate si asa...

Modificat de rasheedkpenny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am inteles ce ai facut tu cu facturile.

Daca nu ai aratat factura in vama pt a pune stampila de export nu mai poti recupera TVA-ul. TVA-ul reprezinta o buna parte din masina. Cum de ti-a convenit sa faci asa ceva?

In al doilea rand factura de la neamt trebuia sa o ai in dublu exemplar din care unul il pastrezi tu si unul il inapoiezi neamtului.

Ma mir cum ai putut inmatricula la Politie o masina care nu are act de provenienta (adica factura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rasheedkpenny

Am aratat factura la comisionarul vamal de la Nadlac, mi-a pus stampila de vama! Am aratat factura stampilata la intrare de vama din RO si la vamesul "local" - unde am facut vama.

Stampila de export se pune pe documentul de export din UE, si o pune vamesul ungur la iesire din Ungaria. Pe baza acestui document imi primesc banii inapoi, nu pe baza facturii! :P

Modificat de rasheedkpenny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ati atins o parte a problemei care ma intereseaza ff mult!, si anume partea asta cu recuperarea TVA-ului (sau Mwt, cum am inteles ca se numeste la ei) - mai explicati o data pls

- in ce conditii se poate recupera tva-ul?, adica la ce masini?, alea care-s luate doar din autohuse-uri?

- ce act trebuie sa ai? si unde (in ce vama) trebuie stampilat ca sa se faca dovada de export si astfel sa-ti recuperezi cei 16%?

- ce faci cu actul respectiv dupa aceea?, unde i-l trimiti?, cum?

- am inteles ca se lasa o garantie la neamtul de unde ai luat masina, si in momentul cand ajunge actul asta la el iti inapoiaza acea garantie :D , cum se face treaba asta?

Va rog daca stiti care este adevarul despre lucrurile astea sa mi le impartasiti si mie, vreau sa ma duc sa-mi aduc o masina si nu vreau sa am vreo surpriza!!!

PS: treaba cu plata vamii la valoarea de factura (daca e mai mare) si nu cea de catalog e sigur sigur in piciare?

astept cu interes detalii :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. TVAul se recupereaza in cazul masinilor ce au apartinut unor platitori de tva adica masina a fost in proprietatea unei firme de leasing sau pur si simplu in proprietatea unei firme. Deci daca masina a fost in proprietatea unei persoane fizice care a terminat leasingul si duce masina in autohouse spre vanzare tvaul nu se recupereaza.

2. Cand cumperi masina neamtul iti da o hartie pe care trebuie sa o stampilezi la iesirea din UE adica la vama ungaria-romania.

3. Actul stampilat trebuie trimis catre vanzator si el iti va trimite tvaul. Daca te duci cu un om care se ocupa cu asa ceva cel mai bine este sa ii dai lui actul si sa iti recupereze el tva ul la urmatorul drum pt ca prin posta risti sa trimiti hartia si sa nu primesti banii (chiar aici pe forum au fost oameni care au patit-o asa).

4. De obicei se face in felul urmator. De exemplu masina costa net 10.000 si brut 11.600. Normal ar fi ca tu sa ii dai la inceput 11.600 pt ca mai tarziu sa recuperezi 1.600 pt a ajunge la pretul net dar tu ii spui neamtului ca masina o sa fie inmatriculata in afara UE si ca nu are rost sa ii lasi tot tva ul (adica 1.600) pt a-l recupera mai tarziu. El o sa iti zica sa ii lasi o parte din tva ca si garantie ca tu o sa ii trimiti actele (ca sa fii si tu fortzat sa le trimiti). Banii care ii lasi se considera ca o garantie ca el o sa isi primeasca actele.

Cam asta stiu eu....se poate ca parerea mea sa nu fie intru totul avizata pt ca am fost doar o data. Cei cu mai multa experienta or sa infirme sau or sa confirme spusele mele.

Vis a vis de vama eu te pot asigura ca am platit taxe la valoarea facturii.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de @spb. In plus, in cazul in care nu lasi tot TVA-ul ci doar o garantie, cel de la Autohaus iti da eventual o chitanta pentru suma exacta pe care trebuie sa ti-o returneze (ca nu cumva tu sa ii ceri tot TVA-ul desi ai lasat doar o parte din el). Mie asa mi-a facut. Deci sunt doua hartii care trebuie sa le trimiti in acest caz; cea oficiala stampilata in vama ungara inainte de intrarea in Romania si acea chitanta pe care este specificata suma exacta pe care trebuie sa o primesti. Daca nu ai chitanta atunci trimiti doar hartia de recuperare TVA.

Garantia de care vorbesti, nu se percepe peste TVA. La Autohaus iti opreste ori TVA ori garantie. In nici un caz ambele. @spb a explicat clar mai sus.

Trimiterea hartiei este recomandat sa se faca printr-o persoana care face des drumuri Romania-Germania si poate trece pe la parc sa duca hartia si sa ia banii (si sa ai incredere in ea ca nu ia banii si nu-i mai vezi). Prin posta, intr-adevar exista riscuri.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rasheedkpenny

Confirm si eu cele scrise mai sus de spb si Rapier... am doar o singura mentiune, poti sa platesti vama la valoarea de catalog daca il convingi pe neamt sa iti faca mai mai multe facturi, una pe suma cu care o vinde si una pe suma mai mica sau egala cu valoarea de catalog a masinii; aceasta a doua factura o arati in vama la intrare in Ro si la vama locala. Este posibil, nu vad de ce n-ai face astfel.

Pe hartia de export (pe care o stampilezi la iesire din Ungaria) scrie suma de pe factura "adevarata", nu cea de pe factura pentru vama. Documentul de export ti-l pot cere la vama locala, dar nu e obligatoriu sa-l dai. Eu le-am spus ca l-am trimis deja in Germania ca sa-mi recuperez garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte frumos cu tot ce a-tii scris voi pina acum.

Dar s-a gindit vreunul dintre voi ca acum de cind cu noile vami,s-ar putea ca si controlul actelor sa se inteteasca.?

Nu stiu daca multi dintre voi stiu(cei care stiu,stiu ei care sunt) dar vama romana verifica de ani de zile actele pe care noi le lasam la vama,si anume:factura,eur1,copia dupa brief etc.

Ei,ce se va intimpla cu cel prins?

Pentru citeva sute de euro in plus nu cred ca merita.

Nemtii de la care cumparam noi masini(noi toti nu noi,eu si prietenii mei),vind sute de masini pe luna,sau ma rog zeci,chiar crede-ti ca isi vor face un dosar separat cu facturile naspa ale romanilor?

Ce vreau sa spun este urmatorul lucru.

Asa cum vama romana verifica de ani de zile autenticitatea certificatului EUR1,cred ca se poate sa inceapa sa verifica si facturile,sunind la cel care a vindut-o.

Si nu cred ca neamtul,habibi sau mai stiu eu ce este,il intereseaza ca tu ai o factura pe 7000 (care sa presupunem ca ar corespunde cu valoare de catalog,da?) el una pe 10.000,si ca tu de fapt ai dat pe masina 11.500 euro???????

Ce vreau sa spun este ca ,da,intr-adevar suntem "obligati " sa facem artificii de orice fel pentru a veni cu o masina de afara dupa luna iulie incoace ,dar oare merita aceste riscuri pentru citeva sute de euro platiti in plus ,diferenta intre pretul de catalog si cel de pe factura?(asta doar la persoane fizice,caci la firma se considera doar factura).

De prins este simplu sa fiti prinsi,nu credeti?

Nu arat cu degetul pe cei care fac asa ceva,dar ma gindesc.

Eu de cind cu noile vami daca ma intereseaza o masina,sun ,vorbesc cu omul si il intreb la cit imi va face factura(una singura,a mea identica cu a lui),iar daca aceasta se apropie cit de cit cu valoare de catalog este ok ,am interes,daca nu salut.

Nu ma risc.

Si nu uitati ca ,spre exemplu,suntem in 2006 si vama verifica certificate EUR 1 emise in 2004!!!!!!!

Adica,se poate ca si peste 2-3 ani sa va treziti cu o scrisoare in posta(ca mine) unde sa fiti anuntati ca certificatul EUR1,nu a fost confirmat de handler/vama care l-a stampilat.

In zilele noastre,ca factura de la dosarul dvs. nu corespunde cu factura de la handler.

????

Ei ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum poate face neamtu' doua facturi pe aceeiasi masina una cu un pret mai mare si una cu unu mai mic. Pe de o parte trebuie inregistrate in contabilitate si apare masina vanduta de doua ori la doua preturi diferite sau se incarca cu niste bani in contabiliate care in realitate nu exista. Mie mi se pare imposibil. Poate in Romania sa dai o factura buna si una falsa ar mai merge dar in Germania nu cred.

Daca e cineva care se ocupa cu asa ceva si cunoaste mai bine circuitul documentelor si cam care ar fi portitele il astept cu un raspuns. Eu unul nu cred in varianta cu doua facturi.

Mai exista o varianta de a scapa de tva si accize prin leasing extern. Am luat o masina prin leasing extern pe care am facut ulterior preluare de contract, masina ramanand pe numele meu. Tot ce pot sa spun, ca atat la avans cat si ratele nu erau purtatoare de TVA, dar leasingul este in desfasurare si nu stiu ce se intampla la sfarsitul contractului. Vom trai si vom vedea. Plus ca nu mai acorda nimeni leasing extern.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teo, ar trebui sa se intample ca la orice leasing... Platesti taxe si TVA la valoarea reziduala. Ceeace e bine tinand cont ca e mult mai mica dcat valoarea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai este clar ca neamtul isi trece in contabilitate factura buna,cea reala sa zicem(dar ce intelegi prin"real"?,ca am patit ca handlerul sa treaca pe factura 6000 net la o masina pe care am dat 10900,tot net),iar tie la rugamintile tale(nu?ca tu sa nu platesti de nebun,faci o factura cu o valoare cit mai apropiata de cea de catalog)iti va face o factura mai mica.

restul de acte,de export spre exemplu si restul le face super ok.

Doar ca se fac mai nou 2 facturi.

Iar eu asta spuneam ca nju stiu daca merita riscul.

Doar atit!

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. TVAul se recupereaza in cazul masinilor ce au apartinut unor platitori de tva adica masina a fost in proprietatea unei firme de leasing sau pur si simplu in proprietatea unei firme. Deci daca masina a fost in proprietatea unei persoane fizice care a terminat leasingul si duce masina in autohouse spre vanzare tvaul nu se recupereaza.

2. Cand cumperi masina neamtul iti da o hartie pe care trebuie sa o stampilezi la iesirea din UE adica la vama ungaria-romania.

3. Actul stampilat trebuie trimis catre vanzator si el iti va trimite tvaul. Daca te duci cu un om care se ocupa cu asa ceva cel mai bine este sa ii dai lui actul si sa iti recupereze el tva ul la urmatorul drum pt ca prin posta risti sa trimiti hartia si sa nu primesti banii (chiar aici pe forum au fost oameni care au patit-o asa).

4. De obicei se face in felul urmator. De exemplu masina costa net 10.000 si brut 11.600. Normal ar fi ca tu sa ii dai la inceput 11.600 pt ca mai tarziu sa recuperezi 1.600 pt a ajunge la pretul net dar tu ii spui neamtului ca masina o sa fie inmatriculata in afara UE si ca nu are rost sa ii lasi tot tva ul (adica 1.600) pt a-l recupera mai tarziu. El o sa iti zica sa ii lasi o parte din tva ca si garantie ca tu o sa ii trimiti actele (ca sa fii si tu fortzat sa le trimiti). Banii care ii lasi se considera ca o garantie ca el o sa isi primeasca actele.

Cam asta stiu eu....se poate ca parerea mea sa nu fie intru totul avizata pt ca am fost doar o data. Cei cu mai multa experienta or sa infirme sau or sa confirme spusele mele.

Vis a vis de vama eu te pot asigura ca am platit taxe la valoarea facturii.

Dupa ce intram in UE se schimba ceva in procedura descrisa de spb? Sau de fapt o sa fie tot pe acolo, ca o sa platim pretul brut in de si nu mai platim taxe vamale in ro?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, nu o sa mai recuperezi tvaul. In exemplul de mai sus o sa platesti din prima 11.600 si ala o sa ramana pretul masinii din Germania. La inmatriculare aici nu o sa mai platesti taxele de acum ci o taxa de mediu. Deci tot rau o sa fie.

Poti calcula taxa de mediu folosind calculatorul: http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php (cred a e ok algoritmul folosit). Din ce am observat este ceva mai bine pt masinile noi cu norma de poluare foarte buna si pt celelalte va fi jale. De ex la masina mea (Astra GTC din 2005, 1.6 Euro 4) am platit aproximativ 2100 de euro vama plus 9300 pretul masinii. Dupa 1 ian as fi dat 10800 pe masina plus aproximativ 400 de euro taxa de mediu.

@cristiseven7: Vis a vis de smecheria cu facturile... cel mai elegant este sa ceri o factura mai mica si restul de bani sa fie "pe sub mana". Daca nu merge si ti-ai luat o masina foarte scumpa care depaseste mult valoarea de catalog poti face si cu cele 2 facturi. Riscurile la care te supui sunt destul de mari (cred ca te paste chiar si puscaria) dar riscul de a fi prins este unul foarte mic. Crezi ca va pune vreodata dna functionar la financiar mana pe telefon sa te verifice in Germania? Si daca o va face crezi ca neamtul o sa caute prin arhiva factura ta doar ca s-a recomandat la tel ca fiind pitzipoanca de la ghiseul 4 din Romania? Pt o actiune din asta trebuie pusa la cale o investigatie in toata regula.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actele de export sigur nu o sa le faci cu factura falsa. Adica EUR1 si certificatul de export. Asa ca datele corecte se afla de la vama din Germania nu de la vanzator. Mai simplu decat credem noi. Doar ca dureaza ceva timp.. un an, doi sau trei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintr-un articol din Cotidianul “Cind iti cumperi masina: in 2006 sau in 2007?” pe care ni-l semnaleaza Jhonny pe topicul “Cumparare VW in leasing pe firma - acum sau in 2007?, Cum este mai ieftin, dpdv al taxelor?”, inteleg ca daca vreau sa iau, eventual in leasing, o masina SH din Germania, pretul TTI va fi semnificativ mai mare din 2007 !

Pana acum am crezut ca nu ... :251:

Ma gandeam chiar sa nu cumpar in aceasta toamna si sa astept primavara viitoare ...

Are cineva alte semnale despre diferentele dintre preturile TTI la finele lui 2006 fata de anul 2007?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@spb : Nu cred ca e Ok algoritmul . Ia pune norma de poluare euro 3 si treci prin ani (5-6,4-5,3-4) si vei avea surpriza sa vezi ca o masina de 5-6 ani si euro 3 cu 2000 cm3 are 1710e si 2-3 ani 1876e . Mie nu mi se pare in regula.

Poate doar ca o valoare absolut aproximativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua..am si eu o intrebare..va rog mult as prefera la obiect ca timpul e limitat si trebuie sa stiu ce aleg. Vreau sa va intreb daca stiti, daca cumpar masina din germania audi A6 din 2000, care costa 7 mii de euro, cat mai platesc in plus pe langa acesti 7? Adica acte, taxe..mai e ceva? Banuiesc ca are si motorul rolul lui la calcularea taxelor, deci sa mergem pe un 1.9..cat ma duce cu totul va rog? (Din astia 7 mii credeti ca se poate negocia ceva p-acolo? Nu stiu cum se face ca nu am fost niciodata) Va multumesc pt ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 mii de euro - Audi A6?, chiar daca e din 2000 tot mi se pare cam putin, doar daca a fost taxi pe acolo si are 5-600 mii km.

Nu vreau sa te dezamagesc dar vezi ca multe din anunturile pe care le vezi pe site-uri de profil, (gen mobile.de etc..) - sunt tepe!

Anunturile unde scriu la proprietar un nume si un nr. de telefon - sunt tepe sigur!!!,

este obigatoriu, ca anuntul sa fie credibil, la proprietar sa apara un nume de Autohus sau Handler cu tot tacamul ( adresa, nr. tel, cod postal, mail ...)....

Referitor la taxe vezi ca s-a schimbat cate ceva in ultimul timp,

cauta pe forum, o sa gasesti calculator de taxe si tot ce ai nevoie

bafta

PS: daca vrei sa cumperi mai ieftin din De. cauta pe la Handleri , nu la Autohuse ca te rup la pret (insa sunt si mai bune din pdv tehnic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru calcul vama masini gasiti pe www.vamamasini.ro un program dedicat si f simplu de utilizat. Cit despre preturi... e si un pic de loterie pe acolo. Oricum idealul e sa mergi impreuna cu cel care iti aduce masina , nu de alta, dar ca sa vezi si tu ce iei si obligatoriu sa faci o inspectie service la fata locului, chiar daca asta te mai usureaza de vreo 50-60 EU pt ca Tuv nu testeaza decit sistemul de directie si frinele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul cu Vag-Com e doar partial relevant, adica iti va indica daca are avarii/defectiuni deja existente pe multe din componentele masinii. Nu poate indica insa starea de uzura sau defectiunile mecanice ale componentelor fara legaturi cu electronica masinii. Deci e posibil sa nu ai nici o eroare la testul vag-com si masina sa fie foarte uzata, de aceea mai trebuie facute si alte teste. Exista oricum un topic in care Bughi explica foarte amanuntit ce trebuie verificat la cumpararea unei masini second-hand aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6041&st=20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ambro & all

Cumpararea unei masini din Germania are un pic de loterie dar pe care o poti reduce la minim daca binevoiesti ca acolo sa faci o testare completa la un service. Cit despre costurile finale astea se pot estima destul de simplu:

- (pret achizitie masina acolo - include ca e cu sau fara TVA) + (cheltuieli de aducere - cam 500-700EU) + (vama romania - vezi modalitati calcul pe www.vamamasini.ro ) + (cheltuieli in romania - RAR, omologare, traduceri acte, inmatriculare, asigurare, impozit auto, numere, ... cam 4-5 milioane ROL)

din care dupa vreo 8-12 zile vei recupera TVAul din Germania (asta daca a fost cu TVA deductibil)

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu update: am luat masina din Germania. Am stat in Bonn o saptamana si 4 zile, pe net, cu un program care cauta la 5 secunde in bazele de date mobile.de autoscout, si inca vreo doua. Criteriile au fost Golf IV Variant, TDI cu AC si ESP, 2000-2001 pana in 5500 eur.

M-am intalnit acolo cu 2 samsari profesionisti. Initial ziceau ei ca voi gasi usor masina asta, dar nu a fost deloc asa. Am auzit un zvon precum ca au fost niste fraude la cateva autohaus-uri, si s-au oprit licitatiile prima saptamana cat am stat acolo. Cert este ca preturile au explodat dupa spusele samsarilor (cam cu 800-1000 eur au sarit).

M-am decis sa urc putin stacheta la pret, ca nu imi permiteam sa mai stau in Germania. La 1 AM a aparut masina mea pe net, (Golf alb 08/2001 - trece pe 2002, 177.000km reali, TDI 90CP, climatronic, tempomat, jante Alu originale, airbag de jur imprejur - cerea 6200) am sunat si rezervat imediat, tocmai in Berlin. Am mers acolo, am inspectat si testat cu VAG-COM initial, dupa care proba in mers pe autobanda, discurile spate trebuiau schimbate in rest OK. am scos masina la 5950 plus un set de roti de iarna ok incluse in pret.

Sunt multumit de masina, dupa schimbarea filtrelor merge super bine. Insa am cheltuit pe ea mai mult decat am crezut. 1700 eur a fost vama la noi, la valoarea de pe catalog (6525), 160 eur schimbat discuri si placute spate in Germania.

Concluzia povestii este ca poti nimeri si in Germania ca la loterie. Noroc sa ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca tu al ora 1 noaptea rezervai masini in Germania?

Si ca un neamt a mai si raspuns la telefon?

Hm,greu de crezut dar daca tu spui.....

Oricum pretul este bomba,si ai putea face si un ban la ea,chiar daca nu acesta a fost motivul pentru care ai cumparat-o!!!

Sa ai parte de ea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!